Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Botic-2009-aneb-jak-jsem-se-stal-trotlem.aspx?ID_clanku=1050 edit=3

Botič 2009 aneb jak jsem se stal trotlem

Diskuse nad článkem
chlast, jozka, 10/7/2009 10:21 AM
Kdyz vidim tu barvu vody, tak dve promile jsou snad podminkou :-)

Reply

|_Re: chlast, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 10/7/2009 10:35 AM
no, a jak teprve musejí trpět střízliví kajakáři, když jim to jde na každým stupínku přes hlavu :-)))

Reply

|_Re: chlast, Typík, 10/7/2009 10:45 AM
Když to správně naboofuješ, tak si ani nenamočíš fousy.

Reply

|_Re: chlast, Bubák, sportiiik~seznam.cz, 10/11/2009 2:06 AM
Když se předtím oholíš jako já, tak taky nenamočíš fousy:-D

Reply

|_Re: chlast, Typík, 10/12/2009 1:13 AM
A v čem si vozíš drobečky od snídaně?

Reply

|_Re: chlast, Jirka Voneš, 10/7/2009 2:21 PM
Myslím, že ke splouvání čehokoli chlast netřeba - ani na Botiči.

Reply

|_Re: chlast, jozka, 10/8/2009 12:20 PM
Promin, slibuji, ze uz se nebudu pokouset o vtip...

Reply

článeček a suprové video, žralok, 10/7/2009 10:49 AM
Z trubky je na http://www.horydoly.cz/vypsat....

Reply

Den blbec, Honza, dr.druss~seznam.cz, 10/7/2009 8:01 PM
Den blbec potká jednou za čas každého. Myslím, že točit auto přes boudu je nepříjemnější,než si trochu zaplavat, ale to znáš .. :-)

Reply

pár fotek z Marcely, rxt, 10/7/2009 8:16 PM
Pěkný článek. Tomu říkám opravdu smůla :)

Kdyby to někoho zajímalo, tady je pár fotek zejména z jezu Marcela:

http://rxt.rajce.idnes.cz/Boti...

Reply

Nic se nestalo..., Katie, 10/7/2009 11:13 PM
Poprve jsem dostala "pres drzku" nafukovackou. Bohuzel fakt presne pridi tvrde baraky do obliceje. Asi zbytecne rychle jsem vypenila na jeji osazenstvo, ktere ale nereklo ani promin. Me nastvani po zatmeni tou peckou neznalo mezi, kdyz se o par metru po te zablokla mezi stromy plastova deblovka. Byla dnem vzhuru presne na hladine, dalsi plavacci mohli podlavavat. Prisli o ni - praskla v limci. Zraloku - matros pro tebe. Na jednom jezu si kluk o helmu hacka vybil zuby. Placal se po dopadu oblicejem ve vode, evidentne dezorientovanej, v soku. Nikdo nepomohl. No, masova akce. Lidi v kolovadle se bezne ptali "Co mam delat, co mam delat?" Ale krasnej potok, prima atmoska a kdyz se povede boof, tak se clovek (krome roury :-)) ) fakt ani nenamoci. Botic nesmrdel a ani bordelu mi ta neprislo vic, nez jinde :-)

Reply

|_Re: Nic se nestalo..., Wikk, wikk~sathava.cz, 10/8/2009 1:37 AM
Ahoj, za sebe mohu říct tolik. Nejsem a nikdy jsem nebyl příznivcem davu, proto jsem se zúčastnil povinných částí, jako vysvětlení trati, pak jsem se podíval na několik lidiček, kterým se více či méně podařilo proplutí Roury a raději jsem se vydal vstříc potoku, než se vydaly všechny ty davy. Moc jsem si to užíval a fakt, že jsem čekal neuvěřitelný humus mě překvapilo, že z vody bylo spíš cítit rozvířené bahno a to vlastně až za Marcelou (No Marcelo...). Pravda v Gröbovce jsem se zakecal a tak jsem měl možnost vidět, co se za mnou řítilo za davy a nutno říct, že se moc nedivím tomu výčtu, co nám poskytla Katie a po prohlédnutí fotek u Žraloka, kde mě zaujaly obzvláště pálavy od CVOKů, jejichž posádka zvlolila styl sjezdu, který jsem ještě neviděl, se nedivím vícenásob. Teď mi je to k smíchu, ale vidět to naživo asi by mě pot polil.
Jinak za mě moc fajn akce už se zase těším na další.

Reply

|_Re: Nic se nestalo..., šanve, 10/9/2009 12:35 PM
Hele Katie, ty seš ten zkušenější a schopnější. Ty chudáci na Barace to určitě nechtěli udělat schválně.. Jestli dostaneš na Botiči přes držku je to jenom Tvoje neschopnost a nedovednost se v těchto podmínkách zorientovat. Evidetně na to ještě nemáš...

Reply

Botič poprvé, syslík, 10/8/2009 10:16 AM
Já jsem jel letos Botič poprvé a přirovnal bych ho k Hloučele s jezy. Bylo to příjemné, na jezech docela atraktivní a ani ne tak masívní jako třeba Vavřinec (za pár dní).

Atrakce typu CVOK na vodě beru jako nutné zlo, nakonec to bylo vidět už na začátku, když 1 modrá pálava nebyla schopná vůbec vyjet pod rourou z vracáku, háček držel pádlo zjevně poprvé v životě a fotky z jezů hovoří samy za sebe.

Spíš by mě zajímalo, jak se na podobné akce dívají klienti zmiňované CK, které někdo nejspíš jen posadil do lodě a řekl jim, že se potkají někde dole. Já když beru nováčka na vodu, tak mu aspoň řeknu, jak se drží pádlo a sedí v lodi a co má dělat, když se cvakne. Slyšel jsem, že bývají nadšení! A se stejnám nadšením pak jezdí jarní Kamenici, Jizeru a někteří dokonce i Čerťáky. No comment!

Reply

|_Re: Botič poprvé, Ani, 10/8/2009 2:46 PM
A to je takový problém, když háček drží pádlo poprvé? Popravdě, na potoce jako Botič, je problém, když i kormidelník je záčátečník? Někde se to přece naučit musí a ten potok je snadný a bezpečný.
Mějte trošku tolerance... A navíc je sranda na ně koukat ;)

Reply

|_Re: Botič poprvé, Typík, 10/8/2009 3:43 PM
No zrovna v těch meandrech nahoře by kormidelník možná měl něco umět. Nepříjde mi příliš vhodné učit se kormidlovat na vodě, kde se ti na záda tlačí dalších 30 lodí. Micméně z bezpečného postu pozorovatele, to určitě veliká legrace je.

Reply

|_Re: Botič poprvé, Václav, 10/8/2009 10:49 PM
Ále, každej nějak začínal. Příště jim to možná půjde líp. Nevaděj mi ani tak (pokorní) neumětelní začátečníci, jako namyšlení přeborníci. Sám se i po letech občas počítám spíš do první kategorie. A hodně nahlas se omlouvám, když někoho sejmu při takovém masu, jako je Botič. Nicméně mám pocit, že vodáci jsou přímo na takových akcích daleko tolerantnější a v pohodě bez ohledu na schopnosti, než to pak někdy vypadá na webu. Zaplaťpánbuch.

Reply

|_Re: Botič poprvé, Honza, dr.druss~seznam.cz, 10/9/2009 11:13 AM
Souhlas. Když něco zvojtím, udělá omluva mnoho. A pomocnou ruku někdo vždy podá. Na Vavřiňáku to snad nebude jiné. I když ty dva CVOKy bych letoc na vavřińáku radši nepotkal..

Reply

|_Re: Botič poprvé, Katie, 10/8/2009 11:14 PM
Ahoj Ani,
co je snadne a bezpecne je asi vec nazoru ;-). Sve kamarady bych vzala poprve radeji jinam - na neco snazsiho, bezpecneho. Ale kdysi bych urcite napsala to samy, myslic na to, ze je tam prece roura a super skoky a vlastne kupa "bezpecne" legrace.

Reply

|_Re: Botič poprvé, kavol, 10/9/2009 12:03 PM
musím souhlasit s Typíkem - Botič by byl relativně(*) bezpečný a vhodný k naučení, kdyby tam člověk neměl na zádech dalších 30 lodí ... pak jde o hubu i při těch nejtriviálnějších karambolech

my tam byli vloni: chtěl jsem si někde vyzkoušet Orinoco, a Botič se jevil jako ideální příležitost ... každý ví, že Orinoco je pomalá neovladatelná kačena, věděl jsem to i já, ale netušil jsem, že je to až tak zlé, a bez háčka s tím neudělám prakticky vůbec nic ... háček sice úplnej začátečník nebyl, ale sehranou posádku do WW IV jsme rozhodně netvořili ... takže tam byly situace, jakože došlo k menší skrumáži na řece, za náma se jedna plastová loď nešikovně vyhýbala druhé a natlačila se na nás, na svém oblíbeném laminátu bych jim triviálně uvolnil prostor, ale s tím Orinocem jsem moc nepohnul, takže jsme je vyblokovali tak, že zabodli špici mezi dva stromy na mělčině, čímž způsobili řetězovku lodí za sebou - to není moc příjemná situace, když lidi padaj jeden přes druhýho do kamenů, a zezadu je válcují další lodě ... divím se, že se nic vážného nestalo (nebo aspoň o tom nevím)

a to stačilo, aby se nějací začátečníci (kdyby nebyli, byli by schopni nás triviálně vzít z druhé strany, kde bylo prostoru dost, anebo aspoň přibrzdit a počkat) potkali s někým, kdo se chová skoro jako začátečník, protože není zvyklý na danou loď (taky jsme předvedli pěkný divadlo na Grébovce :-))

co tam vyváděli lidi, co v tom zjevně seděli úplně poprvé, škoda slov ... ona ta "tolerance a sranda" skončí v okamžiku, když dojde k nějakýmu průšvihu typu pohmožděná krční páteř ... mimochodem, ono taky ti nezačátečníci většinou aspoň trošku ovládají záchranu a první pomoc

(*) nepsal tu někdo o vyražených zubech kormidelníka o helmu háčka na Marcele?

Reply

|_Re: Botič poprvé, Wikk, wikk~sathava.cz, 10/9/2009 3:12 PM
Ahoj,

přesně vím na jakoou situaci narážíš. I když podobná situace mohla nastat několikrát... Mou plastovku mi tam zablokovali jinou vzducholodí, kterou právě řídili takoví, co to pádlo nedrželi sice poprvé, ale kovaní v tom taky zrovna moc nebyli a pak vznikal řetěz. Bylo vidět, že nevědí, co mají dělat. Pak chvilku trvalo, než jsem si loď uvolnil a rychle odjel, protože jsem nechtěl překážet dalším lodím, které přijížděli.
Nic tragického se nestalo.

Můj názor je takový, že pokud se někdo chce naučit s pádlem tak základy se nejlépe nnaučí na stojaté vodě, kde se naučí jak držet pádlo, jak zabírat, aby loď jela a kormidelník třeba i co dělá ta loď když takhle otočím rukou atd. Fakt, že pod rourou to nebyla úplně ZWA...
Ale to je písnička omýlaná stále dokola. Učit se na lehčím a pak obtížnost stěžovat. Stejně jako v autě, nejprve pomalu a pak rychleji a rychleji...

Reply

|_Re: Botič poprvé, Syslik, 10/15/2009 3:22 PM
Není problém v tom, že ho drží poprvé, ale že ho drží jako prase kost. Máš pravdu, bavil jsem se skvěle. Ale před pár lety 1 podobná CK zablokovala na nafukovačkách Vavřinec, kajakáři vesměs zastavili ve vracáku před padlým stromem a na byli převálcováni zbývajícími pálavami. Můžu Ti říct, že mě přešel smích, když jsem viděl kamaráda v kajaku, jak ho pálava tlačí pod strom přes řeku, který má spoustu větví a nikdo nevěděl, co je pod vodou.

Botič skutečně není obtížný, ale když vidím co se na něm dá vykouzlit nediv se, že se bojím, koho zase potkám na Vavřinci. Říkám si nakolik je to legrace, když si zadák vyrazí zuby o přilbu háčka nebo když na 1 loď pod jezem skočí druhá zhora?

Já jsem taky začínal, naštěstí s lidmi, kteří uměli jezdit a uměli říct co a jak. A tak dnes vím, co jsem dřív neměl jezdit!

Reply

|_Re: Botič poprvé, fota vlado, vladomit~atlas.cz, 11/1/2009 4:56 PM
Jo,bila to podívaná,ale i skušení jse cvakli projížděním roury.Jo souhlasím s tebou syslíku,zmiňovaná CK taky pořádá výlety na Sázavu a sjíždějí to ode mne z Týnce.

Reply

Botič je zábava..a adrenalin, sangve, 10/9/2009 12:32 PM
Ahooj, akce typu Botič, Vavřinec apod. nemá s vodáctvím nic společného.. Je to nová adrenalinová zábava, boj o přežití ve skrumáži lodí.. Když Botič, tak jedině se ze břehu dobře bavit.. Třeba na Salze ten víkend bylo úplně prázdno...

Reply

další článek z Botiče, žralok, 10/9/2009 4:06 PM
Je na http://www.vladcipereji.net/?q...
Musím pochválit rybyčkovku , jejíž lok jsem dostal ihned po mé třetí rozplavbě a tudíž i tento lok se mohl podílet na prolomení mé smůly .

Reply

|_Re: pár fotek, žralok, 10/15/2009 12:31 PM
další nášup srandy tato a následující fotky http://zuzalablond.rajce.idnes...

Reply

|_Re: pár fotek, žralok, 11/9/2009 10:58 AM
Video z roury http://www.youtube.com/watch?v...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:  
Name:  
Email:  
Vaše reakce:  
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama