Černá struha v podzimních barvách
Diskuse nad článkem |
Re: Strouhy na packraftu, Libor, 11/7/2018 10:59 AMSamozřejmě je to pomalejší než lodě stavěné na olej. Ale úplná tragédie to není. Měřil jsem si úsek na Berounce z Berouna na jez v Karlštejně - 10 km za hodinu a 40 minut při malé vodě. Dolní Střelu z Plas do Liblína (17 km) jsem sjel za dvě hodiny a 45 minut s přenášením jezů a focením. Ten materiál je mnohem lehčí než u našich lodí z Gumotexu. Těžko se to porovnává. Neznám české packrafty Robfin - takže také nemohu srovnat. Alpacka i Triton mají dno z velmi silného materiálu, to se jen tak neprorazí, boky a vršek jsou mnohem slabší. Podezřelé jezy na tom nejezdím. Packrafty jsou velmi dobře ovladatelné a až překvapivě stabilní. Pokud nějaké srovnání - jsou určitě stabilnější než Heliosy z Gumotexu. Největší výhodou packraftu je samozřejmě jeho váha. Dají se dělat kombinované vodácko pěší výlety. Asi nejtypičtější takouvou akci jsem absolvoval na Želivce : z Humpolce k vodě 8,5 km, po vodě 15 km, zpět do Humpolce 10 km pěšky. Mají poměrně velkou nosnost (jak jsem psal - asi 150 kg), vzhledem k velikosti je možné převést přes řeku nebo jinou vodní plochu druhého člověka. Měli jsme ho na treku v Tasmánii. Stačil nám jeden packraft pro celou skupinu, abychom se byli schopni dostat v divočině přes řeku bez mostu.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.