Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Doplneni-informaci-k-testu-hazecek.aspx?ID_clanku=589 edit=3

Doplnění informací k testu házeček

Diskuse nad článkem
Návody, Vojta, jancar~hgsport.cz, 11/2/2005 1:04 PM
Souhlas, s návody je potíž následovná. Je povinností PRODEJCE (nikoliv výrobce) mít a přiložit návod k opoužití. Baumax taky nevyrábí motorovu pilu a má k ní návod - je jedno, zda ho vydal Baumax nebo výrobce. Zákazník by tedy (já to tak třeba dělám pokud kupuji trochu složitější věc, což házečka je) měl návod vyžadovat. Pokud přijde Matouš ke mě do obchodu, tak mu samozřejmě návod vnucovat nebudu, protože to považuji za plýtvání papírem. Pokud přijde někdo, koho neznám, tak je to samozřejmé. Svého času jsme dávali jako prezent k nafukovacím Pálavám a raftům házečku , abychom to mezi lidi troéchu dostali.
Ahoj Vojta

Reply

|_Re: Návody, Joe, 11/2/2005 3:33 PM
643/1992 Sb., Z. o ochraně spotřebitele:
"§9: Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné."
---
Jó, když si kupuju repšňůru v metráži, návod k použití tam není, u horolan je (musí tam být popsána např. údržba a důvody k vyřazení lana), u železa zpravidla je.
Osobně nedokážu vyslovit kvalifikovaný názor, zda povaha házečky vyžaduje, aby byl písemný návod k použití přiložen. Než se soudit s pozůstalýma, že se nějaký pitomec přivázal za nohu ke stromu a skočil pro kámoše do vody, asi bych radši nějaký ten papír pro formu natisknul.
Nakonec to nemusí být je pro formu, může to být stručná příručka, ať už ji udělá výrobce, prodejce nebo třeba Vodácká škola záchrany a vlepí tam svou malou reklamu.

Reply

|_Re: Návody, Vojta, jancar~hgsport.cz, 11/2/2005 4:27 PM
Souhlas,podle mého názoru by měl být přikládán. Příručka by byla ještě lepší, ale všechno navíc se prodražuje - ovšem cena za život .....
Určitě to stojí za úvahu.Dík Vojta

Reply

|_Re: Návody, Joe, 11/2/2005 6:01 PM
Házečku jen k raftům a pálavám? Není to diskriminace kajakářů?! :-)))

Reply

|_Re: Návody, Vojta, jancar~hgsport.cz, 11/3/2005 10:20 AM
Neber to tak, kajakáři to docela uměj používat (o singlířích nemluvě) a většinou se na vodu nevydaj sami samotinký. Což u pálavistů a raftařů zas tak neobvyklý není.
Vojta

Reply

|_Re: Návody, jirka, 11/3/2005 10:57 AM
joe, najdi si práci!

Reply

Souhlas, Jirka, jirka~vodak-sport.cz, 11/3/2005 11:25 AM
Ahoj
Osobně si myslím, že specializované prodejny mají smysl a házečky, kajaky, rafty... nepatří do supermarketů. Protože ústní návod, ukázka.. jsou naprosto nepostradatelné. Nedávno jsme dostali pokutu od ČOIky, za špatné návody k polyethylenovým lodím. Tento návod hodnotili pánové, kteří o vodě a vodáckém sportu vůbec nic netušili a považovali návod za jediný zdroj informací k použití kajaku. Věta o tom, že začátečník nesmí sám vyrazit na vodu a že se má přihlásit do vodáckého klubu či kajakové školy pro ně byla zbytečná.
Pokud dáme návod k házečce, je dost možné, že se někomu bude zdát málo kvalitní a pak budeme mít potíže. Kdyby jsme totiž k lodím žádný návod nedávali, tak by žádný problém nebyl....
Použití házečky se musí trénovat a k tomu jsou například školy záchrany.

Jsem moc rád, že testy házeček dělají lidé, kteří je používají a jejich zjištění můžeme použít k vylepšení použitelnosti házeček. A budu rád i za subjektivní názory. Díky Ahoj

Reply

|_Návod, Mirek, 11/3/2005 4:20 PM
Jirko, s tím návodem na použití kajaku jsi mě fakt pobavil. Až se Vám podaří nějakej sesmolit, mohl by jsi ho tu publikovat k veřejnému připomínkování, jestli to teda nebude tajné nou hau Vodák-sportu? Jako inspirace by mohl sloužit i jakýsi předpis pro jízní vojsko, se kterým jsem se setkal na vojně a v osmdesátých letech prý ještě platil: "...koně zapřaháme do vozu za použití postroje, zpravidla hlavou ve směru jízdy...". Takže rád si přečtu, že v kajaku mám jezdit tou dírou nahoru, do které se nezalízá po hlavě a podobně. Hlavně nic nevynechejte, aby Vás pak vdovy nežalovali, že se Váš zákazník utopil, přestože používal loď v souladu s návodem.
Jo a v létě jsem na Bratislavské koupil pádla bez jakéhokoliv návodu a teď vůbec nevím, co s nima, mám dát podnět ČOI?
Ahoj Mirek

Reply

|_Re: Návod, Vojta, jancar~hgsport.cz, 11/3/2005 5:13 PM
Určitě to oznam. Zacházet s takovým pádlem není legrace. Často se stává, když člověk jede tramvají, že se mu za to (za žerď pádla, aby nedošlo k omylu)chytaj cestující a hrozně se pak diví, že to nedrží.
Ale vážně - on bohužel by ten návod měl opravdu být téměř u všeho ( rohlí atp. asi ne) ale zákon je tak postavenej a jeho výklad je jako ve všem u nás složitej. Pokud si všimneš, tak v americkejch lodích je vždycky vlepeno,. že pádlování je nebezpečný atd. A opravdu je lepší mít radši návod na všechno. Ale COI nemá patent na rozum, takže Jirko o správnosti návodu bych se s nimi klidně dohadoval a šel do správního řízení a třeba k soudu a ať mi řeknou na základě jakého zákona má být návod tak jak tvrdí. Pa, pa VJ

Reply

|_Re: Návod, Mrož, alvp~seznam.cz, 11/4/2005 1:23 PM
1.) návod nemusí být přiložen u produktů, jejichž způsob používání je obecně znám (naříklad proto nemusí být návod u potravin nebo třeba hřebíků...). Nikde není definováno co je to obecná známost...
2.) ze zákona 20 o odpovědnosti za škodu způsobenou provozem výrobku vyplývá, že nárok na odškodnění vzniká pouze pokud věc byla použita způsobem běžným.

nechápu proč ČOIka chtěla návod k běžnému používání lodě...

Reply

|_Re: Souhlas, Ondra, albridge~email.cz, 11/4/2005 5:03 PM
Skusil bych podotknout nesmyslnou založenost našich státních orgánů např. ČOI, tobě dala flastr za blbost a mě zas řekli že není co přešetřovat i když reklamační řád asi v pěti bodech porušuje přímo zákon. Ale jinak bych dle svého skrovného soudu ani tak neuvítal návod k použití protože jak sami píšete není to věc která se správně naučí z papíru, ale určitá doporučení ohledně údržby bych asi zkusil, a to z jednoho prostého důvodu že někteří lidé se drží hesla co není psáno to není dáno takže jsou pak schopní použít lano které je na půl přetržené i když takový lidé naptří na vodu ale do hospody ovšem bohužel se vyskytují všude a málokdo si uvědomuje že tato věc přímo navazuje na život. Takže pokud by se lidé kteří tomu opravdu rozumí sešli a napsali taková skriptíčka použití tak mohu jen zvednout ruku pro, protože lidé kteří na žádný kurz nechtějí si ji třeba přečtou a i když to není ono tak je to lepší než vůbec nic.

Reply

|_Re: Souhlas, Jirka, jirka~vodak-sport.cz, 11/5/2005 1:34 AM
Ahoj
Pokuta nebyla zas tak vysoká, aby se nám vyplatilo se tím někde trápit po soudech, nicméně to mů vztah k státním organizacím a celému současnému systému ještě více ochladilo.
Pustili jsme se do toho a připravily především pro kontrolory ČOI osmistránkový návod k použití polyethylenového kajaku. Jestli si ho chcete přečíst, tak si kupte u nás kajak a máte ho :-) Ne, klidně ho uveřejním, ale nemyslím, že by to mělo smysl.
Návod k použití házečky by určitě nebyla špatná věc, ale víc by se mi líbilo, kdyby vyšla komplexnější publikace, kterých v zahraničí vychází docela dost, zabívající se záchranou na vodě komplexně, přitom stručně a názorně. Myslím, že tímto směrem by se mohla upoutat pozornost zkušených instruktorů ze školy záchrany z RAFTU.CZ.
Co vy na to?

Reply

|_Re: Souhlas, Petr, 11/7/2005 11:06 AM
Nechci předbíhat událostem, ale pokud se naše záměry povedou, pak zde bude něco zcela mimořádného.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.