Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Drama-na-Opave.aspx?ID_clanku=1219 edit=2

Drama na Opavě

Diskuse nad článkem
Hluboká poklona, Honza (Kimbo), 7/8/2012 6:30:08 PM
Začátek hrozící tragedie vidím v neschopnosti doprovodu dětí, tedy učitelek. O to by se možná měli starat rodiče, které jim své děti svěří, ale kteří asi většinou ani neví, co může výlet na vodu přinést. Často jsem viděl nesmyslné a hrubě neodborné počínání těchto vodáckých „vůdců“. I když vejletovat s dětmi je záslužná činnost (to bych si asi na triko nevzal), tak by si každý z nich měl uvědomit, že vzít si děti na vodu je obrovská odpovědnost a zeptat se sám sebe, zda na to mám. Za léta na vodě jsem si vytvořil svůj limit na co mám a na co nemám. Podle hesla kdo se bojí, déle žije.

Reply

Hluboká poklona, Honza (Kimbo), 7/8/2012 6:23:51 PM
Začátek hrozící tragedie vidím v neschopnosti doprovodu dětí, tedy učitelek. O to by se možná měli starat rodiče, které jim své děti svěří, ale kteří asi většinou ani neví, co může výlet na vodu přinést. Jakou měly učitelky na vodě praxi? Co o vodě věděly? Často jsem viděl nesmyslné a hrubě neodborné počínání těchto vodáckých „vůdců“.
I když vejletovat s dětmi je záslužná činnost (to bych si asi na triko nevzal), tak by si každý z nich měl uvědomit, že vzít si děti na vodu je obrovská odpovědnost a zeptat se sám sebe, zda na to mám. Za léta na vodě jsem si vytvořil svůj limit na co mám a na co nemám. Podle hesla kdo se bojí, déle žije.

Reply

Poklona, mol, 5/30/2011 2:30:56 PM
Co tam proboha ty učitelky s těma dětma dělaly? Ještě bez vest a přileb, svědčí to o jejich absolutní nezodpovědnosti, ale myslím, že to mají velké ponaučení a že mají postaráno o noční můry do konce života. Před autorem článku klobouk dolů, kéž by bylo takových nesobeckých a odvážných lidí více :-)

Reply

Re: Klaním se, petrib, 4/9/2011 10:15:54 AM
už za projevený "vděk" by si učitelky nějaké to disciplinární řízení kvůli hazardování s životy dětí zasloužily - možná to paní učitelce docvaklo jaké jsou možné následky a začala kolem sebe preventivně kopat

Reply

Re: Hluboká poklona!, petrib, 4/9/2011 10:10:55 AM
Big respect!

Reply

Re: Klobouk dolů, morph, 3/31/2011 10:00:00 PM
No, rozhodne by stalo za to, abysme jej navrhli (Návrh na udělení státního vyznamenání může podat občan, skupina občanů či organizace přímo prezidentu republiky.), protoze pred timto opravdu klobouk dolu http://www.hrad.cz/cs/ceska-re...

Reply

WW, VV, 3/27/2011 5:04:25 PM
Respekt kámo! Tomu se říká tah na bránu! :-)

Reply

Herodes, modří už vědí, 3/16/2011 4:50:15 PM
Parádní záchraná akce. Smekám žes neváhal a udělal co jsi považoval za nejlepší. A ono to zřejmě nejlepší bylo.
I když představa, jak se ty pištící myši topí, mi taky není nepříjemná. Jen nevím proč mi kamarádi občas říkaj Herodes Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Hluboká poklona!, Karlos, 3/14/2011 7:45:46 PM
Hluboká poklona a úcta!

Reply

Rada starších pochvalně mručí, HH, 3/14/2011 7:31:53 PM
Možná se paní učitelky chtěly dětí zbavit, všechno se jim krásně dařilo - a pak se tam přimotáš a překazíš jim to. No aby pak nebyly naštvané. Mimochodem - víte, jaký je rozdíl mezi pedagogem a pedofilem? - Pedofil má děti rád.
Ten jez dobře znám, tam nechat děcka sjíždět je na pár přes hubu. Šlajsna je úzká, žádný div, že se tam někdo nezkušený šprajcnul. A dole ve výjezdu ze šlajsny je kámen (bůhvíproč). Riziko pro nezkušená děcka zcela nepřiměřené. Současně pokyn ke splutí takového jezu není výchovný a vede k tomu, že když se děcka neutopí hned, utopí se příště, protože budou mít pocit, že vlastně o nic nejde, že jezdit takové smrťáky je normálka, pohoda klídek a tabáček(přitom parabolický průřez patří k vůbec nejnebezpečnějším).
Palec nahoru. Až na ten trochu ležérní přístup k přilbě nevidím nic k vytknutí. Za daných okolností to byla volba riskovat s nadějí, že děcka zachráníš, nebo neriskovat a koukat se, jak se topí. Na žádné velké zajišťování, ani žádné velké mudrování jsi prostě neměl čas. Myslím, že volba byla jasná, a že si za ni zasloužíš uznání.

Reply

Re: Klobouk dolů, Vladimír, 3/14/2011 4:33:26 PM
Ten článek je pro mne dost důležitý - uprostřed všeobecného marasmu bordelem na tábořištích počínaje a rozkradenou republikou konče mi pomáhá vrátit víru v člověka Smajlík

Reply

Re: Klaním se, Václav, 3/14/2011 3:29:40 PM
Stane se (noční můra nás všech, co jezdíme s dětmi). Na druhou stranu mi vyvstává otázka, jak je možné, že lodě do šlajsny nevplouvaly postupně, tzn. až potom, co předchozí zdárně proplula? Já u samostatných nezkušených posádek navíc při navigování do šlajsny buď vlezu do vody někde u kozy - tzn. v létě - a tu špičku jim prostě srovnám - a nebo se přenáší . Zvláště v případě takového jezu je riziko, že se někdo netrefí příliš velké. To radši ustojím remcání posádek.

Reply

Re: Klaním se, Petr, 3/14/2011 3:13:21 PM
děcka měli jet šlajsnou, ale jedna loď se jim tam šprajcla a daalší to už natáhlo na jez. Petr

Reply

Re: Klaním se, Kmochacek, 3/14/2011 2:00:01 PM
no myslím, že dámy viděli celou situaci úplně odlišně, jak už to ostatně ve vypjatých situacích a pod tíží případného trestu bývá. Soudit lze ale až po vyslechnutí druhé strany...
Ono by se to bez svědků třeba dalo uhrát na neposlušné děti atd.

Jinak předpokládám, že válec byl ještě "jetelnej", když dokázal Petr při jízdě zezhora pochytat 2 děti a ještě vyjet. A ví se, proč tam napadalo tolik lodí najednou?

Reply

Re: Klaním se, Václav, 3/14/2011 1:34:08 PM
To si děláš srandu??!! Dámy, které dostaly pět dětí bez vest do jezu s válcem a nedokázaly nic podniknout pro jejich záchranu, z toho vyšly bez postihu a ještě si dovolily takový přístup? Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Klobouk dolů, petr, 3/14/2011 1:30:29 PM
Ahoj, dík, mi stačí vědomí že až budu já na vodě v problémech že někdo pomůže mi. Petr

Reply

Re: Klaním se, petr, 3/14/2011 1:19:22 PM
učitelky? špatně, asi po 3 dnech mi jedna z nich volala, a největší v..l jsem byl já a mé děti.

Reply

Re: Drama na Opavici, Petr, 3/14/2011 1:06:50 PM
Ahoj, jsem místní a už od dítěte jsme chodili k Opavici. Takže i když se jedná o řeku Opavu, mám vžitý název Opavice. Všem, kterých se to dotklo se omlouvám. Petr

Reply

Klaním se, Václav, 3/14/2011 12:53:20 PM
až k zemi, chlape. Možná stačilo málo, aby byl "pořádnej masakr",nicméně v takovejch chvílích to předpokládám jako nezbytnou míru rizika. Taky jsi mohl stát na břehu a dívat se. Navíc mám pocit, že jsi dokázal v tom šíleném stresu přemýšlet a rychle vyhodnocovat situaci. Ze simulačních cvičení v rámci kurzů (díky Bohu, že jenom) vím, že to není vůbec jednoduché, naopak. Ještě jednou upřímnej obdiv. Smajlík Smajlík Smajlík
p.s.: Jak dopadly učitelky?

Reply

Po zásluze, Střelec, 3/14/2011 12:15:44 PM
No - hrdina spíš bude za svůj dobrý skutek po zásluze potrestán, jak je v tomto kraji zvykem.
Problém je, jak situaci "správně" řešit, aby se snížilo riziko pro osamělého zachránce. Volat hasiče - OK, ale co potom? Za dané situace zvítězil instinkt a praxe, stačilo ale málo a mohl z toho bejt hromadnej masakr.

Reply

Re: Drama na Opavici, slon, 3/14/2011 11:12:11 AM
Ahoj, jen bych ještě poprosil provázat se správnou řekou viz "popisované řeky:", protože články jsou pro mě často zajímavým a poučným doplněním informací ke kilometráži.
Díky moc (Petrovi i všem píšícím).

Reply

Re: Klobouk dolů, Dan, 3/14/2011 10:15:17 AM
Souhlasím, autor by si zasloužil aby s ním bylo naloženo podle zákona. Viz odkaz http://www.hrad.cz/cs/ceska-re...

Reply

Re: Klobouk dolů, Petr, 3/14/2011 9:53:55 AM
Já bych se přimlouval za návrh autora na nějakou státní medaili. Kdo kdy zachránil tolik dětí z jisté smrti?

Reply

Klobouk dolů, Wikk, 3/14/2011 9:42:11 AM
Ahoj,
dnes jsem si tento článek přečetl ke snídani a ani jsem jí málem nesnědl. Velice poutavé vyprávění. Kéž se takováto dramata opakují co nejméně.
každopádně klobouk dolů před autorovou odvahou.

Reply

Re: Drama na Opavici, Petr, 3/14/2011 9:39:48 AM
Máš pravdu - příběh jsem přepisoval z podkladů od autora a zde došlo k pomýlení údajů. Už by to mělo být opraveno, je to pravdu Opava. Na pravdivosti příběhu to ale nic nemění.

Reply

Drama na Opavici, Tvarůžek, 3/14/2011 9:17:40 AM
Tak nevím, zda je na Opavici Hlučínský jez....? Opavice se vlévá do řeky Opavy u Krnova a dále je to (kolem Hlučína ) až do Ostravy jen a jen řeka Opava. Vypadá to, že po těch letech to má pisatel trošku popletené.... Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.