Dramatická situace na Vavřinci
Diskuse nad článkem |
Re: 112 raději ne, Frant(Ala), plakaty~email.cz, 4/8/2009 8:46 PMNejprve jsem nechtěl vůbec reagovat ale nakonec přeci .... Pracuji jako hasič na krajském operačním středisku již několik let a jehož součástí je právě zmiňovaná 112-tka. Nechci nikomu vyvracet jeho názory jenom bych chtěl jako "znalý" věci vnést trosku pohledu i z druhé strany. Podle popisu se po zavolání na 112-tku podařilo domluvit co se stalo a kde se postižený nachází a následovalo přepojení na ZZS. To je právě hlavní smysl 112 - zjistit CO a hlavně přesně KDE se to stalo a předat tyto informace složce které to přísluší - zde právě ZZS. To že se na ZZS ptala paní ještě jednou na to samý ale není chyba 112 ale té operátorky na ZZS protože veškeré informace ze 112 ma pred sebou na počítači - že to neumí používat je její problém. Ted se urcite ozve nekdo od ZZS že takhle to zní možná hrubě ale nevím jak jinak to napsat. Na operačním středisku ZZS jsem byl a vím v jakém formátu jim ty informace od 112 chodí a že to není uplně idealní ale je to všechno o domluvě. Nicméně musím přiznat že tento problém je i unás a neustále s tím bojujeme protože potom si i holky na 112 připadají zbytečně a hloupě, když slyší jak se postiženého ptá ZZS znova na to samý. Problém je hlavně v tom že operátorky na 112 mají nařízeno ptát se na určité věci a na ZZS zase na něco trošku jiného. Nicméně i za sebe musím říct že 112 se vyplatí volat opravdu pouze v případě že se jedná o požár (přeci jenom tam sedí hasiči a mají k tomu nejblíž a lze operační důstojník na HZS který sedí většinou vedle může zároveň rovnou při tomto vytěžování poslouchat co se děje) nebo v případě že se jedná o událost nějakého většího rozsahu kde je zřejmé že na místě bude potřeba jak HZS, PČR a ZZS najednou potom to má opravdu smysl protože voláte jenom jednou a všechny informace mají tyto složky najednou. Pokud chcete jenom policii nebo ZZS tak bych i já volal rovnou 158 nebo 155. . Co se týče té poznámky o zkresleném předání informací ze 112 na policii - u nás se poměrně pravidelně scházejí vedoucí obou středisek a probírají co a jak komu vyhovuje aby dostal za informace a troufám si říci že zkreslené informace v drtivé většině případů ze 112 neodcházejí. Přál bych vám slyšet jakým způsobem chodí některá hlášení o událostech od operátorek ze ZZS. Celým tímto článkem jsem chtěl jenom naznačit že nic není černobílé a rozhodně nelze napsat že 112 je obyčejné call centrum pro cizince, to opravdu není :-) Franta
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.