Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Dunaj-z-Vohburgu.aspx?ID_clanku=2037 edit=2

Dunaj z Vohburgu

Diskuse nad článkem
Re: ne, neni to nahoda..., Klasik, 10/12/2018 10:22:53 AM
"Statisticky je prokázáno, že 86% všech cest v Česku vede do kopce." Z tohoto prohlášení by měl Churchill (pardon Gobbels) radost. To přesně potvrzuje to podvržené prohlášení o statistice.

Jestli jsem nevycítil nadsázku či ironii, tak se omlouvám. Také mě to donutilo k zamyšlení. Z toho údaje 86% lze totiž vyvodit, že nadpoloviční většina cest v Česku musí být jednosměrná.

(konkrétně :
do kopce : obousměrky+jednosměrky do kopce=86%
z kopce : obousměrky+jednosměrky z kopce=14%
takže kdyby byly jednosměrky pouze do kopce, tak jich je nejméně a musí jich být 72% všech možných cest ... to je nářez Smajlík )

Poučením z toho je, že i falšování statistiky vyžaduje prvotní zamyšlení nad elementární matematikou.

Přeji příjemný víkend.

Ahoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík

PS: Ve škole jsem kdysi na přednášce o statistice slyšel o statistickém důkazu vlivu zvýšeného výskytu čápa na zvýšený počet rození chlapců na jižní Moravě.

Reply

Re: Motrorizovanýho?, Possum, 10/11/2018 6:26:49 PM
Jo vezli a ani jsem je nemusel moc ukecávat. Dokonce nás nechali jet na tom vleku.

Reply

Re: Motrorizovanýho?, Střelec, 10/11/2018 5:40:27 PM
Kdysi nás při památný květnový plavbě z Vyšáku do Prahy svezli. Ale vlečňák byl dimenzovanej spíš na parník, takže to bylo celkem zajímavý. Kdysi tu snad u článku byla i fotka. Akorát tehdy jezdili snad jen od května do září. Snad si Possum bude ještě pamatovat detaily - tohle vyřizoval on...

Reply

Re: Motrorizovanýho?, Chobotnice, 10/10/2018 5:23:42 PM
Co, od Ztracenky, už od Třebenic! Mně by zajímalo, jestli by mi tim traktorzdymadlem co tam asi tak nějak ze zákona supluje překonávání překážky v plavbě převezli i kánojku. Podle mýho de jury by měli, ale jak známo s traktoristama těžká řeč.

Reply

Re: Motrorizovanýho?, Střelec, 10/10/2018 5:15:19 PM
Na výpravách opačným směrem (od Ztracenky do Němec a pak dál buď Belgie - Holandsko - Francie, nebo Polsko) kolejda nebudou třeba - maj tam na to zdymadla a soustavu kanálů.

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Chobotnice, 10/10/2018 12:56:59 PM
Jakože vyjedu do mírnýho kopce, votočim se a ejhle, vona rovina?
Jinač stran větru a lodi - při mym rybníkopádlení na přehradě - pokud třeba vame vánek 8km/h a jedu po větru, tak rychlost zdánlivého větru je nula. Když na konci otočím a jedu zpátky, rychlost zdánlivého větru je 16, což už znatelně brzdí.

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Honza, 10/10/2018 10:59:50 AM
Klasik, citace:
Kamarád cyklista říká, že celý svět a do kopce a proti větru.
(Formulace mě donutila chvíli přemýšlet)

Statisticky je prokázáno, že 86% všech cest v Česku vede do kopce. Do opravdového kopce. Zdá-li se ti, že jedeš po rovině, jedeš do mírného kopce. A když si myslíš, že jedeš z kopce, jedeš po rovině.

Protivítr má být vědecky zdůvodněn rychlostí jízdy: čím rychleji jedeš, tím je protivítr silnější. To vzbuzuje zajímavé asociace v souvislosti s jízdou v lodi.

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Klasik, 10/9/2018 11:57:54 PM
Ne, že by to nešlo, ale raději to uvedu na pravou míru. Walhalla není zrovna bivakovací místo. Někteří (asi většina) z místních k tomu místu mají výrazně odlišný vztah. Je to taková dominanta, že jsem měl strach, že tam najdu stopu Adolfa, ale místo toho jsem tam, mimo mnoha velikánů, našel třeba členy Weiße Rose. Naši velikáni tam moc zastoupení nejsou.

Reply

Re: Motrorizovanýho?, Chobotnice, 10/9/2018 9:03:04 PM
Tady topěj uhlim, u nás by byla výhoda při dlouhejch cestách, že na břehu najdeš vždycky dost dřevěnýho habrajsu na topení. Ale portáž s tim bych nechtěl vidět, leda přehodit pohon přes řemenici na kolejda.
www.youtube.com/watch?v=3G_ukz...
www.youtube.com/watch?v=Lz3sJz...
Nebo štirlingovo motor pro fajnšmekry: www.youtube.com/watch?v=osNluW...
Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Motrorizovanýho?, Chobotnice, 10/9/2018 8:00:22 PM
Jako mně by se líbilo parní stroj, samá mosaz....
www.youtube.com/watch?v=Kt_QUh...
Na tuhle loď by to bylo jedna báseň. Ale nechtěl bych to někde přenášeta to už je hodně velkej zářez v pracnosti a závažnosti projektu. Ale je fakt že stylový by to bylo, na ten důchod, nebo aspoň na stáří... Na tuhle loďku by se ten stroj vešel v pohodě. Pak už jen bacha na voheň a výbuchy. www.ebay-kleinanzeigen.de/s-an...
Zas ta eletrika jak je prakticky tichá, tak takhle na podzim, po přehradě, okolo těch zrcadlení, to je jak ve snu letět.

Reply

Motrorizovanýho?, Střelec, 10/9/2018 7:45:30 PM
Když motorizovanýho, tak stylově. Zkus postavit Africkou královnu! Možná bys do toho ukecal Peggyho z Pardubic....

Reply

Pár zajímavostí, Jirka, 10/9/2018 2:20:51 PM
Kdybyste to hledali, tak je spíš znám ten klášter, který se jmenuje Weltenburg, než ten kostel. V klášteře vaří pivo a honosí se rekordem něco jako "nejdelší nepřerušené vaření piva na světě" - snad tisíc let. Jinak hned za ním je Římská stěna - s cca. 100 metry nejvyšší v Průlomu a pod ní je řeka nejhlubší - až 20m. Okolní břehy byly jedním z největších keltských hradišť - dodnes patrné valy atd. Celkově super místo, v létě někdy přelidněné, v podzimních barvách kouzelné.

Reply

Re: Chobotničáku, nepomejšlíš , Chobotnice, 10/8/2018 11:23:24 PM
To už jsem měl, ale všechny komponenty krom baterky vzaly za svý při požáru. www.youtube.com/watch?v=MB0WO_... scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v...
Ikdyž samozřejmě myšlenkou kolik by to jelo se současnou lodí jsem se zaobíral. Ale zatim mi stačí radost z pohybu, jak řikala Melicharová. Nicméně samonabíjecí e-canoe na důchod, to je podle mne naprosto reálný, kór při vývoji baterek a panelů. Oproti spalovacim motorum je dobrý že je to tichý. Jinak motoráků směrem dolu k Regensburku bylo tolik až to hezký nebylo. Ale zas i e-canoí sjedeš šlajsnu, motorákem ne. Teď třeba byla v Německu k mání skoro zadarmo velikánská cedrová cánoe vhodná podle mně na expedice ve dvou, nebo oplachtění či motorizaci.

Reply

Chobotničáku, nepomejšlíš , Václav, 10/8/2018 10:58:30 PM
na nějaký plavidlo s motórem na tyhle velký toky? Třeba aspoň jako měl nebožtík Štěrba (Řeky, moje řeky). Já to mám jako plán na stará kolena (co na něj možná nedojde). Říkám si, jestli je to pádlování zas až tak zábavný v takových vodách....

Reply

Re: Labe pod Ústím, Chobotnice, 10/8/2018 6:29:38 PM
No, nafukovačka neni ideál na tehle typ vody, ale logisticky zas sem uplně jo. Já tam měl teda protivítr jak prase. Ale byl jsem velmi mile překvapenej jak i okolo toho Ústí a Děčína je údolí krásná příroda na pohled. Akorát v Hřensku mezi stánkama s kloboukama a hadrama byl oříšek splašit chleba.

Reply

Re: Labe pod Ústím, Jarek, 10/8/2018 6:18:22 PM
Začátek srpna www.youtube.com/watch?v=Xo1JvW...

Reply

Re: Labe pod Ústím, Chobotnice, 10/8/2018 3:01:33 PM
On v Ústí to klame, jak je tam povlovný ten levý břeh, ale jinak dolu to bylo v pohodě. Začátkem července.. htts://www.facebook.com/honza.basta/media_set?set=a.10211257798791274&type=3

Reply

Labe pod Ústím, Máří, 10/8/2018 2:52:42 PM
Hele, když jsem jela kolem Ústí někdy začátkem července, tak tam voda nebyla prakticky žádná... ;) To, co je na fotce, je oprotitomu veletok :D

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Possum, 10/8/2018 2:38:30 PM
Jo Walhalla je dobrá, spal jsem na ní při svý letošní koloběžkový cestě podél Dunaje.

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Klasik, 10/8/2018 1:00:15 PM
Tak toho jsem si nevšimnul ... to je v této koncentraci nářez :))). Že by Lužičtí? Nevím.
Dík za odpolední obveselení. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Chobotnice, 10/8/2018 12:49:39 PM
Třeba tak. Alespoň můžou někoho poslat do Kleinzadele. Smajlík

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Vojta, 10/8/2018 11:53:18 AM
Ona oblast mezi Odrou a Labem bývala tak před tisící lety Slovanská, takže ta jména si občas pogermanštili, občas ne...

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Chobotnice, 10/8/2018 10:58:58 AM
Nu Labe mám zatim Do Riesy, rád bych to protáh kam až to půjde, máme to s manželkou v sesnamu dlouhodobých plánů a snů. Tam bylo potěšení sledovatk krom malebnejch městeček i to jak i třeba deset metrů mezi kukuřicí a řekou bylo vypasenejch kravama nebo ovcema. Žádný nedozírný lány kopřiv. Ještě by mne zajímalo jak tam dospěli k tomu slovanskýmu pojmenování vesnic... mapy.cz/s/37aTT

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Klasik, 10/8/2018 10:51:05 AM
Také mám Dunaj rád. Dle Vladimíra mě hezčí úsek teprve čeká (až přitěče Inn). Když to porovnám s Labem, tak Labe bylo ještě hezčí (příroda, ptáci, divocí koně, severní až atlantické počasí, příliv ...). Třeba až poznám víc, změním názor.

Tvářím se tady jako "stará kultura", ale také to většinou raději jen propádluju.

Klasik

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Chobotnice, 10/8/2018 9:55:37 AM
Já nějak pivo (už) nepiju a jeho kultuře (už) neholduju. Ale nějak jsem asik barbar vobecně, moc nenavštěvuju žádný památky podél vod, spíš se soustředim na jízdu samotnou a krajinu pozorovanou z lodě. Stran jízdy dál - tak určitě bych to někdy dal, ideálně až bude předpověď na vítr od západu. Zatim mám spluto tento úsek, pak Vídeň - Prešpurk, a Čunovo - Medveďov. O úseku z Čunova jsem psal www.raft.cz/Clanek-Stary-Dunaj... o úseku z Vídně tu myslím není psáno, mohl bych taky něco sesmolit, to je úplně úžasnej úsek 65km na jeden den s vhodnou lodí. Obecně, v souladu s Vladimírem - Dunaj je vyjímečně úžasná řeka noha tváří a rád se na něj budu vracet.

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., Klasik, 10/8/2018 9:42:59 AM
Kamarád cyklista říká, že celý svět a do kopce a proti větru. Kopec nemá logicky zdůvodněn, ale vítr vysvětluje svojí tělesno-termickou teorií. Říká, že se hodně potí a zahřívá, tak nad ním vzduch prudce stoupá a proto k němu ze všech stran prudce proudí, takže ať se vydá jakýmkoliv směrem, vítr je vždy proti němu.

Mám to stejně. Smajlík Smajlík Smajlík

AHoj Klasik

PS: Chobotnice, pojedeš dál? Já to jel prakticky stejně, ale až do Degendorfu. Bacha ta retardérka v Regensburgu je stejná, ale více zálevá ... ta "nutnost sprajdy", která mě rozesmála Bad Abbach Poikam, se v Regensburgu ukázala jako oprávněná. Mám pocit, že i Straubing mě trochu opláchl. Když už jste vynechali klášter v průlomu (nejstarší to klášterní pivovar na světě vy barbaři) Doporučuji nevynechat alespoň Walhallu, ale ta je pěšky trochu dál. V každém případě ten průlom Dunaje je nejhezčí část. Mimochodem těch klášterů je tam na trase víc a vesměs zajímavé.

Reply

Vpravo, Chobotnice, 10/8/2018 8:57:01 AM
Aha, je vpravo, nevim kterej šotek mi to splet.

Reply

Retarderka, Rostak, 10/8/2018 8:49:50 AM
Ta retarderka podle fotky vypada, jako by byla spis vpravo. Je to ten samy jez?

Reply

Re: ne, neni to nahoda..., MHS, 10/8/2018 8:13:53 AM
tak to já taky :-)

Reply

ne, neni to nahoda..., jozka, 10/8/2018 8:01:15 AM
...proste jen nekoho nahore seres :-)

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.