Re: Tak nevím..., kavol, 10/26/2015 10:42 AM slabinou hodnocení je, že se vpodstatě soustředí na jednotlivé jevy na toku a příliš neřeší souvislosti
byl před lety nějaký pokus vytvořit hodnocení nové, dvoustupňové, které by rozlišovalo mezi nebezpečím a náročností, ale nějak to zas zašlo na úbytě :-(
podle současného pojetí, kdy WW II je hranice, nad kterou se to s pevnou otevřenkou (a teď nemyslím speciálně upravenou s "čůradlem" atd.) prostě nedá i kdyby posádka pádlovala dokonale, skutečně musí být Salza ohodnocena (nejméně) WW III, protože jsou tam místa, která se nedají ušidit a loď nekompromisně zalejou (dokonce na nafukovadle jsem otvíral vylejvací rukáv, i když jsme měli hodně nízký stav)
ale jinak je to řeka vpodstatě pohodová a bezpečná, pod každým takovým zajímavějším místem se vždycky zklidní a je dost času se případně posbírat, skoro nikde není potřeba řešit, kudy něco najet, nepotkávaj se tam moc boční proudy atd., prostě špici dolů a jedem
když jsme jeli Čeňkárnu, kterou prý machři na otevřenkách ušidí (...), tak to byl mnohem větší stres, měl jsem co dělat, abych mezi peřejema stihnul otevřít vylejvací rukáv, kterej jsem si vtipně nechal zavřenej po zhodnocení u nástupního místa, a v některejch místech zaplavat, tak se škrábem na břeh tak po pár stech metrech, a to kdoví jestli ... přitom jednotlivý překážky zase až tak drsný nebyly
takže subjektivně by to člověk třeba seřadil jinak ...
ale od toho, jak "já jezdím", je potřeba se oprostit, a podívat se, jak jsou ty stupně definovány a co to na té řece znamená, pak zjistíš, že to odpovídá
a i když se nám tento systém nemusí líbit z toho hlediska pocitového, že se někde na "lehčí" posádka nadře víc než na "těžší" apod., celkově mi vyhovuje, jak je nastaven, protože se podle toho můžu orientovat, jaká loď mi na to stačí a jestli si můžu troufat s bagáží atd.
|