Vstřícnost se vyplácí, Kuba Turek, 7/28/2011 12:55 PMPánové, takhle je to právě blbě. Vstřícnost k médiím se totiž vyplácí a ne naopak.
(Tím nemyslím, že musíte mít rádi konkrétní novináře, nebo že nebudete kritizovat jednotlivé chyby, případně budete podlézat vydavatelům, ale celkový přístup by měl být pozitivní.)
Proč myslíte, že velké společnosti a státní instituce maji mediální a PR oddělení, a i každá malá firmička, občanské sdružení nebo sportovní svaz mají aspoň pověřeného člověka pro kontak s médii? Protože se jim to vyplatí!
Jestli chcete něco sdělit veřejnosti, nebo ji dokonce dostat na svoji stranu, případně po ní něco chcete, není v podstatě jiná cesta, než to k ní dostat přes média. (Další aktivity, jako inzerce, šeptanda, osobní setkání a pod. jsou většinou jenom drobnou součástí mediálního mixu.)
Pro Padáčka: O těch Češích v Tatrách není žádná záměrná mediální manipulace. Tahle pověra vznikla mezi lidmi, především Slováky, kteří nedokážou interpretovat nejzákladnější statistická čísla. Naopak média neustále omílají, že když Slováci nechodí do Tater, tak se také neobjevují mezi mrtvými.
Pro Karla: Tak černě bych to neviděl. Kdyby to byla pravda, sedí spousta novinářů za katrem a spousta vydavatelů přišla na buben kvůli soudům, na které by se postižení lidé obraceli.
Že se vstřícnost vůči médiím vyplácí, ukazuje třeba ČSK. Takový malý a venkoncem nezajímavý sport je furt v televizi, získává dotace, ještě stále se drží na olympijském programu, je považován za solidní disciplínu. Třeba takový David Knebel svým neúnavným reportováním z únavných sjezdových závodů v kdejaké díře Evropy, vytváří povědomí o "velkém" sportu, které se časem zúročuje. To samé by měla dělat i turistická sekce.