Diskuse nad článkem |
Re: Prahy, motak, 6/6/2007 7:05:42 PMU prvního prahu v pravo a u druhého, který je cca 800m pod mostem v Nepasicích je určitě pohodlnější přenášet vlevo. Reply
|
Re: Prahy, Bóra, 6/6/2007 12:53:17 AMJj, tak je to fajn. Snad jen kdyby někdo chtěl zastavit na prohlídku, případně přenášení, u obou záhozů jsme zastavili u pravého břehu, kde i přenášení by bylo bez problémů. Takže ze malé vody přenášet vpravo! Reply
|
Re: Prahy, Petr, 6/5/2007 4:48:27 PMAktualizoval jsem kilometráž, doplnil hospody podél trasy a dal do fotek také zához pod Týništěm. Kilometrově je to odměřené z letecké mapy, takže by to mělo být relativně přesné. http://www.raft.cz/cechy/orlic... Reply
|
Re: fajn víkend, Vojta, 6/5/2007 4:15:52 PM... no je otázka v jaký kilometráži hledáš. V posledním vydání Atlasui jsou již uvedeny. To je záležitost samozřejmě "pohyblivá" takovejhle zához se udělá za chvíli a řeka se mění v čase občas velmi rychle a třeba s tím počítat. Ahoj Vojta Reply
|
Prahy, Lony, 6/5/2007 3:43:36 PMPrvni najdes asi tak 1,5 km pod taborem na Sutych brezich (ten je asi tak hodku plavby pod Tynistem). Druhy je zhruba na urovni obce Běleč - po vode asi tak 30 min od mostu v Krňovicích. Reply
|
Re: GPS - budoucnost kilometrá, Vojta, 6/5/2007 2:37:58 PMjasně, chápu, ale samostatně ani jedno není samozřejmě ideál a každý by se měl snažit dozvědět maximum předem, i když to krásné mrazení v zádech, když vjíždíš do kaňonu o kterém nic nevíš .... to má taky své kouzlo, hledáš očima zda je ještě jeden vracák, ze kterého se dá ještě vylézt nebo jestli radši zastavit a přelézt tu skálu a podívat se.... Ahoj Vojta Reply
|
Re: GPS - budoucnost kilometrá, Honza Hrubeš, 6/5/2007 1:54:02 PMMěl jsem na mysli něco jiného - řeku prohlížím předem, než na ni vyjedu, ale někdy mi dělá potíž lokalizovat to, co bylo někde popsáno. Autor komentáře mohl být nepřesný, mohla ho zklamat vlastní paměť. A taky se popsaná překážka mezitím mohla (i dost zásadně) změnit, takže hledám něco, co už reálně neexistuje a ztrácím zbytečně čas. GPS mi pak může pomoci v tom, že mohu poměrně jistě říct "je to ono, jenom to už vypadá jinak". Reply
|
Re: GPS - budoucnost kilometrá, Vojta, 6/5/2007 8:46:40 AMNo dovolím si s tím nesouhlasit. Kvalitní popis bude vždy lepší než jen souřadnice, protože ti řekne i informace okolí, podle kterých se můžeš řidit. Informace o vodopádu daná souřadnicemi bez informací, kde včas zastavit a tak může být dokonce nebezpečná, zbáš to lidi nečtou nic do konce a inforamce vnímají napůl. Takže spíš ve spolupráci.... Ahoj Vojta Reply
|
fajn víkend, Bóra, 6/5/2007 1:26:56 AMTen víkend jsme taky pluli. Dali jsme si trasu velmi obdobnou: z Kostelce do Hradce ke Slezskému jezu. Určitě jsme se na vodě i míjeli, poněvadž jsme se upíchli na nocleh u Třebechovic. Bylo to hezké, jen kdyby to trošku víc teklo, zvláště druhý den! Museli jsme si to zpestřovat hudební produkcí přímo na vodě, když jsme své tři lodě svázali k sobě, aby krajní mohli pádlovat a ti uprostřed hrát na kytary. Ondatry, kulíci a ledňáčci, jichž jsme pár za víkend viděli, nám to snad prominuli. Ty prahy bys ovšem v kilometráži hledal marně! Jsou zhruba v úseku mezi Petrovicemi a Štěnkovem, a mezi Nepasicemi a Blešnem. Přesněji určit kilometráž nedokážu, ale snad alespoň takto postačí. Reply
|
Re: GPS - budoucnost kilometrá, Honza Hrubeš, 6/4/2007 10:12:17 PMJistěže to není všelék a někde to selže - ale v mnoha případech GPS určitě při určení problematických míst pomůže líp než sáhodlouhý popis. Reply
|
Re: GPS - budoucnost kilometrá, hopet, 6/4/2007 6:09:31 PMNo - az na to, ze kdyz to bude treba v uzkem kanonu, tak se Ti ta GPS poloha nebude urcovat uplne nejjednoduseji, protoze nebudes videt potrebny pocit druzic... Reply
|
GPS - budoucnost kilometráží, Honza Hrubeš, 6/4/2007 10:41:13 AMDomnívám se, že uvedené souřadnice máš nejspíš z GPS. Pokud ano, tak já bych tu GPS-ku použil spíš k určení polohy těch zajímavějších nebo případně nebezpečných míst na řece, než tábořiště či nástupního místa. To teď není kritika - spíš v tomto vidím cestu do budoucna, kdy se GPS stane běžnou výbavou. Pak budou i kilometráže vypadat jinak a ta nebezpečná místa (zejména na méně obvyklých a nepříliš zdokumentovaných tocích) bude možné přesně identifikovat a předem prohlédnout. Viz například diskuse o sifonu na Soči. Mít GPS a souřadnice, nebude třeba se dohadovat - je to ono, není to ono, bude to teprve za tou zatáčkou, co do ní není vidět... Reply
|