Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Kdyz-se-starej-pes-uci-novym-kouskum.aspx?ID_clanku=1006 edit=2

Když se starej pes učí novým kouskům

Diskuse nad článkem
pamětníci, Vojta, 6/3/2009 1:45:17 PM
...no ze začátku z turistiky přišel gard žena vpředu, ale dost rychle se zjistilo, že je to lepší obráceně, protože na háčku se potřeba fakt síla, ale nejen to, v podstatě háček najíždí v daném okamžiku a zadák čte víc dopředu, i když ve slalomu je to daný brankama. takže když jezdil Petr Panenka, Krejzta, atd. tak už to bylo s holkou v zádech. Z toho pak vzniklo zpětně v turistice to, že chlap byl vepředu, aby si víc užil (protože na háčku je to víc cákavý), aby se namusel koukat jak "blbě" ta holka pádluje a pak aby ho to přeci nerozptylovalo, že má před sebou ženskou. No a postupně se to přesunulo na kategorii "singl s kormidelníkem" po vzoru veslařů.
Jinak mixy byly fakt dobrý z toho hlediska jak uvedeno..... ahoj V.

Reply

Re: Baba na zadáku? Pamětníci?, Joe, 6/3/2009 1:05:48 PM
Nejsem pamětník, takhle se to traduje...
Dnes na Americe snad, ale u C2mix mluvíme o Hahnech, Lettmanech, Střelách a podobných tvarech, tam je výhodou na háku fyzická síla i delší ruce. Není problém postavit loď tak, aby byl hák o 20kg těžší, a přitom loď byla vyvážená.
Určitě to nebyla zásada, to byla krásná doba amatérských staveb lodí, experimentů a vynalézání;-)

Reply

Re: Smekám..., Joe, 6/3/2009 12:43:57 PM
Na Martinu obzvláště:-D

Reply

Re: Baba na zadáku? Pamětníci?, LP, 6/3/2009 12:21:32 PM
Myslím, že dávání žen na závodech zásadně dozadu je trochu z říše bajek. Jsou tady nějací pamětníci, co by to mohli potvrdit? Podhorovi a Novákovi, mistři ČR a světa na začátku šedesátých let, jezdili slalom i sjezd s ženou na háčku.

Můj úplně amatérský názor je, že dnes se branky na stranu zadáka jezdí tak, že háček většinou nepřehazuje a zadák přitahuje vpředu. Proto je lepší, když je zadák delší. Slalomka točí rychleji se zadkem pod vodou, takže je lepší, když je zadák těžší. Proto bych posadil na závodech dámu dozadu jen v případě, kdyby byla těžší a delší než já. Naštěstí to tak není :-)

Reply

Re: Smekám..., LP, 6/3/2009 11:57:27 AM
Jo, přesně tak. Ti emancipáci zavedli C1W, ale nejlepší kategorie byla jednoznačně C2Mix a to neudělají, sice baby můžou jezdit mezi C2M, ale to nikdo na závodech nedělá.

C2Mix byla nejzábavnější kategorie. Trenéři u nás vyprávěli, že jednou na Lipně, když to ještě jezdil jen málokdo, při sjezdu posádka C2Mix vystoupila z lodi, chvíli na sebe ječeli a pak si dali pár facek. Poté nastoupili do lodi, dojeli a ještě se celkem dobře umístili. Byli to manželé.

Reply

Re: Smekám..., kmochacek, 6/3/2009 11:54:57 AM
máš pravdu, moc něžných háčků vpředu není:
http://www.hddesign.cz/zdenek/... ( a další)

Na WW už jezdím v kanoi většinou sólo,a le rád udělám výjimku:
1. hák opravdu umí (takže chlap)
2. háček typu "paní Sládková" - je to sice dřina, ale zas ty obdivné pohledy potom :-)


Reply

Re: Smekám..., kmochacek, 6/3/2009 11:14:06 AM
singlířka je jak holka na mašině. Velmi vzácný, ale krásný to pohled :-)

Reply

Re: Smekám..., Ešus , 6/3/2009 9:56:57 AM
Za celou tu dobu, co jezdím, jsem poznal jen dvě ženské, co měly/mají na to jezdit na háčku. Kdysi dávno v Bohemce Čágo Vrabcová, která ještě k tomu válela na kytaru a byla skvělým parťákem i na tahu, a teď , taky v Bohemce jedna z mála singlířek, Martina.
Ešus

Reply

Re: Smekám..., Joe, 6/3/2009 8:35:14 AM
Je to tak, zadák jako kapitán a kormidelník má svou roli při turistické jízdě takhle po Lužnici či Berounce.
Na WW není čas na nějaké povely a kormidlování, hák musí řešit situaci z pozice singlíře, a zadák, který háčka vidí, se musí přizpůsobit.
Proto když se jezdila krásná kategorie slalomu C2 mix, málokdy byla svěřena pozice háčka ženě;-)

Reply

Re: Smekám..., Václav, 6/2/2009 4:58:21 PM
Až jsem se zarděl nad tím přílivem chvály :-) Nejhůř, myslím, dopadl Stříbrňák, který tři dny s..l a blil, což přičítá pořádnému loku berounské vody při jednom zvrhnutí. Já si myslím, že to byl trest boží, protože se mě zrovna chystal - jako háčkovi - dávat obligátní vinu za cvaknutí, což činil dost často. Ještě k tématu háčci - zjistil jsem, že jde opravdu o klíčovou postavu na lodi, která musí hodně makat a výrazně ovlivňuje kvalitu a styl jízdy. A ještě je kritizována. Pozice zadáka je v podstatě velmi pohodová a ležérní. Proto jim budu i nadále :-)

Reply

Smekám..., Zbyněk, 6/2/2009 8:54:10 AM
Václave, smekám vodáckou přilbu, klobouk i jakoukoliv jinou pokrývku hlavy. Napsal (a popsal) jsi to skvěle.
Mimochodem, co všechno bolelo mne prozrazovat nebudu, ale pro velký úspěch jsem si to o týden později dal ještě jednou...

Reply

výbornej článek, Martin, 6/1/2009 10:11:54 PM
Ahoj Václave, díky moc za krásnej článek. Poslední dobou se mi zdá, že je sezona na hezký články a tenhle patří mezi ty nej. Napsal si to krásně, připadal sem si, že sem tam s váma a všechno o čem píšeš - tim myslim ty chvíle kdy si člověk připadá jako blb sem si sám připomínal, ze svejch zkušeností :), ale vedle toho všeho považuju za nejlepší tu část, kde popisuješ, jak si měl situaci "pevně v rukách", ta mě fakt královsky pobavila. :) A co by to bylo za článek bez špetky humoru? Máš můj obdiv, jak za tvůj výkon na kurzu, tak za článek. Ještě jednou díky moc.

Reply

Naprostý souhlas, Marian, 6/1/2009 7:11:30 PM
V pondělí a dny následující mne bolelo především svalstvo, o kterém jsem neměl ani tušení, že se na mém, 20kou neoprénem pokrytém těle, může vyskytovat. PS: stejně to bylo fajn poježdění :-)

Reply

Re: to znám!, Petr, 6/1/2009 1:34:31 PM
Zadák je nuda... voda na něho nestříká, je daleko od vody, jenom čučí na háčkovy záda. To háček - ten se má. Každá druhá vlnka ho postříká, má přehled, je blízko řece, užívá si...

Když chceš jenom kvedlat pádlem, tak ti přece stačí vařečka a kotel s gulášem :-)

Škoda, že při své výšce a váze jsem na málo na háčku :(

Reply

Re: to znám!/ svatá slova, Zdenek, 6/1/2009 1:16:08 PM
Jedno "snad" je možné ubrat... :-)

Reply

Re: to znám!/ svatá slova, Zdenek, 6/1/2009 1:15:19 PM
No snad lépe by to snad nikdo vyjádřit nedokázal! Svatá slova - to by chtělo tesat!!!

Reply

to znám!, kmochacek, 6/1/2009 12:08:40 PM
Na místo háčka taky dobrovolně nelezu. Je to podezřele blízko vodě, moc to tam houpe, cáká a hlavně se na WW musí furt pádlovat. Zlatý kormidlo!
Zadák má všeobecnou úctu za své zkušenosti a dovednosti, semtam jen zakvedlá pádlem a dál se může kochat :-)

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.