Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Klabava-za-limitniho-stavu.aspx?ID_clanku=1757 edit=2

Klabava za limitního stavu

Diskuse nad článkem
Re: Kla kla, Vladimír, 1/29/2016 1:58:39 PM
Akce, které jsou proti lidem a přírodě, vědomě nepodnikám.
Když spluji něco ne zrovna běžného (kolik takových příležitostí se u nás ještě najde?), mám dobrý pocit z poznání nového. Vždyť na těch běžně ježděných tocích jsme už tolikrát byli... (mají zase jiný půvab, že). Takže moje pocity:
1. Hmm, tady to ještě neznám.
2. A ono to přece jde!
3. Radost z nových zážitků.
4. Šibalství, že mne napadlo něco, co jiného ještě ne.
Doufám, že žádný z těchto pocitů není zavrženíhodný, patologický ani trestný. Smajlík

Reply

Re: Klabava, KIWI, 1/29/2016 1:33:20 PM
Ahoj,
jeli jsme to s klukama před pár lety za stavu tak + 20cm od hájovny Tři trubky.

Reply

Re: Kla kla, Václav, 1/13/2016 7:58:52 PM
Já jsem upřímně nadšen z kdejaké netradiční ptákoviny - třeba Bečvárku znám zatím jen pěšmo, tudíž by mě určitě nadchnul i mlékovický bahňák - potok samotný má též zajímavé spodní úseky - krásné údolíčko mezi Bošicemi a Přebozy už mám theoreticky spluté x-krát, Přebozy-schlucht od hráze skákali nadšenci z QaK..... Tedy obvykle si při takových příležitostech říkám:"Paráda!" nebo "Tý vole..." a známkuji pěti hvězdami vše, co zavání originalitou. Zvláště pak, stojí-li na břehu nějací místňáci a udiveně a závistivě kroutí hlavami, abych použil místní klišé... Smajlík Smajlík A jinak se mi článek o Padrťáku líbil.

Reply

Re: Kla kla, Zdeněk, 1/12/2016 8:19:02 PM
(Průjezd protrženým zarostlým a zaneseným Mlékovickým rybníkem, ztrácející se strouhou s dočasně nadlepšenou vodou z upouštění, byl za mě žalostný počin, spáchaný ze zvědavosti. Dopřál jsem si ještě průjezd následujícím rybníkem Stojespal, který byl zprvu zarostlý rákosovým polem a následně zanesený bahnem. Pod jeho hrází Bečvárka už ničím neprovokovala, byla suchá. Prvotní pocit: opět něco, o čem budu mlčet.)
Prosím, co si kdo z Vás potočních jezdců (Ondra, Honzové, Martinové, Vojtové, Václavové, Vladimír, stálí diskutéři, psavci potoční ...) sám sobě v duchu řekne a jaký pocit má, když si spluje nějaký ne/tradiční kvak či jeho úsek a ještě v době a za počasí, které většinu neokouzlí?

Reply

Bradava a spol., Václav i., 1/12/2016 7:51:01 PM
Bradava se dá jet od mostu na silnici Borovno - Planiny, cestou je pak rybník v Hořehledech. Cestou občas stromy přes řeku. Daleko lepší je Mítovský potok z Nových Mitrovic. V lese je taky jeden menší(obnovený)rybník.Na jaře 2015 byl v korytě jen jeden strom u Mítova, který jsme shodili. Vodopádem je určitě míněná Hvížďalka těsně před Spáleným Poříčím. Jedno z jejích splutí je i na YouTube

Reply

Padrťák, Honza R., 1/12/2016 6:37:45 PM
Klabava a ještě lépe Padrťák je moc miloučký tok již od Tří trubek ( http://www.raft.cz/Clanek-Padr... ). Jen kdyby měl častěji vodu! Sjetý je až od Padrťských rybníků, ale ne mnou... Nejhezčí úsek je určitě v lese mezi Třemi trubkami a Strašicemi.

Reply

Re: Kla kla, Chobotnice, 1/12/2016 2:11:50 PM
No od Třech trubek jsme to jeli http://www.raft.cz/Clanek-Po-r... Ten vršek byl snad nejpěknější, právě ta čirá voda a celkem rychlá úzká volantovka v lese - slalom v meandrech mezi smrkama... Jináč asi by to s vhodnou výbavou šlo i vejš, ale tam byl hodně spád a šutry. Ale zas pojem o tom, co ještě jde mám od letošního průjezdu rybníkem na Bečvárce notně posunutej... Smajlík

Reply

Re: Kla kla, Kouďa, 1/12/2016 11:05:10 AM
Jo, tak na Bradavu jsme se se synovci chystali před rokem - 9.1., kdy začalo festovně tát. Už se přesně nepamatuju, ale zatím co dopoledne byl na LG Žákava stav někde okolo 5kýblů, tak večer už to bylo 15 a to už bylo jen pro sebevrahy. Tak jsme to odpískali. Jak jsem psal Chobotničákovi, nad Hořehledy je to cross úzkým korytem a bál bych se naplavených stromků. Ale po nimi to bude pěkná jednička http://kouda.rajce.idnes.cz/Va...
Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Kla kla, Aleš N., 1/12/2016 10:44:07 AM
Tož tam rozhodně je třeba vyrazit, a třeba to půjde už od toho Třítrubeckýho z. nebo ještě výš...?
Nu a Míšovem teče přímo Bradava nebo spíš Bradavka, jak už tu někde proběhlo... Smajlík , ale tam je to hodně malý potok, jetelná by mohla být snad z Hořehled ?
To budeme muset obojí zkusit Smajlík .

Reply

Re: Kla kla, Kouďa, 1/12/2016 7:24:17 AM
Tak Vojenský újezd už je zrušený! Četl jsem, že se to chystá, ale už mi uniklo že to proběhlo. Se dvěma malými dětmi se sem tam stíhám kouknout na raft Smajlík Tak někdy v Brdech Smajlík

Reply

Re: Kla kla, Kouďa, 1/12/2016 7:22:15 AM
Tu Bradavu jsme prošli od Hořehled do Poříčí. Tam vodopády nejsou, pokud nepočítám přepad z rybníka Hvížďalka http://kouda.rajce.idnes.cz/Va...
Jinak v tomto úseku to při dobré vodě bude pěkná WWI http://kouda.rajce.idnes.cz/Va...
Ty vodopády bych odhadoval nad Hořehledy, tam to teče lesem a má to velký spád a malou šířku. A bude tam asi dost popadaných stromů. Smajlík Smajlík

Reply

Re: Kla kla, Falca, 1/11/2016 10:42:29 PM
Vyráželi jsme od Hájkova mostu, tedy od hranice Vojenského újezdu Brdy, který, jak už zde napsala Slávka, byl zrušen. Pro CHKO již tak přísná opatření neplatí, ale stále jsou zde nepřístupné části (postupně je ale vytvářeno značení a CHKO se zpřístupňuje). Jako počátek Klabavy se většinou uvádí soutok Padrťského potoka a Holoubkovského potoka. I místní ve Strašicích při dotazu na Klabavu odpovídali, že tam teče jen Padrťák. A děkuji za obohacení slovní zásoby. ;-)

Reply

Re: Kla kla, Slávka, 1/11/2016 9:54:46 PM
Vojenský újezd Brdy je od 1.1.2016 zrušen, ale místo něj je vyhlášena CHKO. Zhruba do 5O% území je vstup zakázán z důvodu možnosti zakopnout o nevybuchlou munici. Viz např. http://www.treking.cz/archiv/b... a celá řada dalších článků, které lze dohledat na internetu.

Reply

Re: Kla kla, Chobotnice, 1/11/2016 9:48:15 PM
Na Bradavě maj bejt myslim nějaký hustopřísný potoční vodopády... Ale nadšencema je jistě sjetá.

Reply

Re: Kla kla, Kouďa, 1/11/2016 9:45:20 PM
Škoda že z Brd něco neteče přes Míšov. Je tam prima grilík s pivkem Smajlík Nicméně pod Míšovem teče na západ Bradava a ta by taky nebyla marná. Smajlík

Reply

Re: Kla kla, Chobotnice, 1/11/2016 8:54:52 PM
Jo, to souhlasí, já nějak přehlíd zákaz, závora byla otevřená a dojeli jsme až k zámečku, auto tam nechali a no problem... Uvidíme jak dál...

Reply

Re: Kla kla, Kouďa, 1/11/2016 8:26:57 PM
Jo, to je. Z Padrťskejch rybníků Klabava vytéká a jestli se nemýlím, tak se i dřív vypouštěly. My to na kolech jeli z druhé strany. Psal jsem to na dotaz Aleše k zákazu vstupu. Nás tam chytla ta Vojenská Policie, ale ta tam byla kvůli aktivistům. Jinak to tam asi moc nehlídají. Přesto je to ale vojenský prostor, kam vstup jen tak povolený nebude. O víkendech a svátcích byly otevřené okrajové části, kde se smělo jezdit. Víc dovnitř se dá taky, ale je tam riziko, že bys mohl vyšlápnout nějakou nevybuchlou munici.

Reply

Re: Kla kla, Chobotnice, 1/11/2016 4:49:32 PM
Jináč sem myslel, že Padrťák je až nad Třema trubkama...

Reply

Re: Kla kla, Chobotnice, 1/11/2016 4:47:52 PM
Koukal jsem a nezanamenal jsem něco jako návštěvní řád, kde by to bylo zakázaný. Ale zas Chko mívaj volnější režim, než parky, čili pokud tam nebude rezervace se zákazem, tak vstupovat po tý asfaltce a splouvat podle mně možno.

Reply

Re: Kla kla, Kouďa, 1/11/2016 3:41:46 PM
Je to už dýl a byli jsme na kolech.. v době, kdy se hipíci vázali ke stromům kvůli radaru, jsme projeli na kolech od Míšova přes Padrťské rybníky do Lázu. Na vstupu nás sice zastavila VP, ale když viděli že jedeme na kolech a nevypadáme jako aktivisti, tak nás nechali v klidu jet. No a místní si přes hřeben zkracujou cestu, normálně tam jezdili autem. Tím samozřejmě ale nenabádám k porušování pravidel Smajlík

Reply

Re: Kla kla, Aleš N., 1/11/2016 3:34:40 PM
Na mě to působí, že začali prakticky na horním konci Strašic, na začátku lesa a vojenského prostoru... Nebo se dá zajet i výše ? Jak to tam vlastně teď s tím VP funguje, není tam už možno legálně vstoupit ?
Rád bych se tam taky při nějaké lepší vodě vypravil... Smajlík

Reply

... postupně potkáváme několik, Martin, 1/11/2016 1:49:27 PM
Pěkný článek, až na, na tomto serveru oblíbenou, floskuli "postupně potkáváme několik místních, kteří nevěří svým očím"... Přestaňme si o sobě myslet, že jsme něčím výjimečným... Těmi co nevěřícně zírají, ťukají si na čela, sbíhají se, obdivují, srocují se, pochybují, nevěří, se to tu hemží v každém druhém článku.
Zrovna na Padrťáku zas vodáci po dešti nejsou nijak vzácní...

Reply

Kla kla, Chobotnice, 1/11/2016 12:23:06 PM
Mně se na Klabavě líbí, jak to teče z lesa, že i větší voda je tam čirá. teda po první járek z polí. Akorát si nejsem jist, jestli jsem porozumněl dobře - to jste startovali až nad soutokem u třítrubeckýho zámečku?

Reply

Dobřív, Poustva, 1/11/2016 10:37:35 AM
za stavu Hrádek: 58 cm, 4.0 m3/s uz to bylo na plastové vydře ve dvou do Strašic utrpení, pak to šlo, možná proto, že půlka plastu z lodi zůstala nad Strašicemi.
Ad doprava - ochotná paní ve Staré hospodě u mostu v Dobřívě nám uschovala bicykl pro dopravu zpět pro auto.
Jazykové okénko: Dobřív je maskulinum, pravděpodobně z historického vývoje názvu z Dobřejův dvůr, Dobřejov, takže z Dobříva, před Dobřívem - téměř místní manželka mi za femininum furt nadává :)

Reply

Klabava, Vladimír, 1/11/2016 9:43:07 AM
Kdo by to řekl, že je Klabava tak pěkná říčka? Svižná akce i článek, Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.