Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Komerce-na-Morave-aneb-Konec-vodactvi-v-CR.aspx?ID_clanku=1828 edit=2

Komerce na Moravě aneb Konec vodáctví v ČR?

Diskuse nad článkem
V Polsku taky, sangve, 9/7/2016 4:26:32 PM
No něco na tom je, byly jsme na Slupie, super romantická tábořiště většinou zdarma nebo za symbolický poplatek, ale PRÁZDNÁ... na vodě ale i dost plno, tedy v tom nejatraktivnějším úseku. Funguje to, že týpci si zaplatí jednodenní sjezd, dojedou a odjedou autem. Tahat s sebou bagáž a spát venku... dejte pokoj

Reply

každá liška chválí svůj ocas, kavol, 9/4/2016 1:09:40 PM
> vypadala ta místa katastrofálně, protože ... nebyla tam pitná voda.

zajímavá logika :-)

> No, možná místo pořizování fotek si Martin tu loď mohl lépe zajistit
> (koňadry jsem mu půjčil taky, opravdu).

nevím, podle čeho soudíš, že jde zrovna o jeho loď, žádné číslo nebo jak si je v půjčovně značíte nevidím, každopádně i kdybychom připustili, že je krajně nepravděpodobné, aby se potkal s jinou lodí stejného barevného provedení (mimohcodem nepsal jsi, že měli v partě čtyři?), stejně mi tato snaha udělat z něj blbce přijde poněkud nemístná

pokud tipuješ na Řimice, a foto zjevně není ze břehu, tak dobře víš, že na jezu není kam loď tou koňadrou uvázat

navíc nevím, jak při takovémhle scénáři (jdu pod jezem fotit a ono mi to uplave) chceš vysvětlit, že je to plný vody, prázdná tam nemá šanci nabrat

takže to asi bylo trochu jinak ... stejně jako asi bude trochu jinak zbytek toho příspěvku

> Ten víkend měli kemp opravdu narvaný, s každou další připluvší partou
> nervozita tábořících, personálu i majitelů stoupala až dostoupala k bodu
> vypěnění. To se stává i v lepších i nevodáckých rodinách, nic co bych nezažil
> i jinde.

aha, a protože "se to stává", tak to nemůže nikomu vadit a stěžovat si na to?

bejt majitel, kterýmu personál vypění jen protože má trošku větší nával, tak už ho měním ... kdejaká firma posílá lidi na školení, jak jednat se zákazníkama, jak zvládat stresový situace, jak si budovat pozitivní image, aby když někoho pošlou někam, tak jim za to ještě poděkoval, a tady se obhajuje, že naštvat si klienty je ok?

- chápu, že za podmínek sézónního provozu kempu se moc nedá se zaměstnanci něco řešit dlouhodobě, spíš tam budou náhodní brigádníci, ale o to je zas jednodušší říct "ty to tady zjevně nezvládáš, takže zítra už nemusíš chodit" ... oni si to řeknou a dají pozor, jak se budou chovat

Reply

Psi štěkají, karavana jede dál, Milan, 8/30/2016 3:13:08 PM
Ahoj vodáci, protože autor článku měl půjčené lodě z mé půjčovny, nedá mi to abych nereagoval na jeho článek. Za prvé má Martin můj respekt, že se pod článek podepsal svým jménem a neschovává se za přezdívku, nick či smyšlené jméno. K odstavci prvnímu, kde popisuje mj. jak si dnešní klienti nechávají od komerčních půjčoven převážet bagáž, neuklízí své odpadky, chlastají a dělají bordel... Takže třeba z mých klientů si letos ani jedna parta ode mě bagáž převážet nenechala a o valné většině mohu prohlásit že i když nějaký alkohol určitě vypila, tak od žádného kempaře ani hospodského jsem za celou sezónu žádnou zásadní stížnost nezaznamenal. Já sám na vodu jezdím od roku 1986 a samozřejmě taky pozoruju, že kromě "vodáků" jezdí na vodu spousta "splouvačů" ale i na těch se dá pracovat - jen chtít...
Druhý odstavec a jízlivě zmíněné nové tábořiště či kempy na Moravě: možná se Martinovi stýská po
zaniklých "divokých" tábořištích v Mohelnici, Templu, nebo u jezu Hynkov, které se nacházely v CHKO Litovelksé Pomoraví. Jistě, byly to tábořiště velice romantická ale po vodácké sezoně vypadala ta místa katastrofálně, protože tam nebyly záchody, odpadky nikdo organizovaně nevyvážel, nebyla tam pitná voda.
Tyto divoké tábořiště by asi ty zvýšené počty lidí, kteří si řeku Moravu chtějí splout, nezvládly.
Myslím, že provozovatelé nově zbudovaných tábořišť(Lukavice pod jezem, nový nájemce Vily Háj, Stodola, Horka, aj.) zaslouží přinejmenším chválu za snahu a pokud má někdo stížnost, je nejlepší si to slušně vyříkat na místě samém...
Na první fotce vidím odplouvající loď bez posádky s posteskem, že moderní vodák má ke kamarádství daleko, že věci a lodě nechytá. Dle fotky soudím, že se jedná o úsek pod jezem Templ. V lodi, asi částečně zatopené, vidím obě pádla, nejedná se tedy o "převrácenou" ale spíš o "uplavanou" loď. No, možná místo pořizování fotek si Martin tu loď mohl lépe zajistit (koňadry jsem mu půjčil taky, opravdu).
Já mám z jezu Templu opačné zkušenosti, vodáci si tam pomáhají a i instruktoři či průvodci z konkurenčních půjčoven neváhají pomoci cizím (chlapi z Tydry, In-Life či od Pádla Morava, DÍKY a na oplátku).
Stesk na tábořiště Vila Háj : Je fér postavit si stan(resp. 4 stany, které odvozuji od čtyř lodí v partě) mimo pozemek tábořiště ale schválně v jeho bezprostřední blízkosti abych měl blízko hospodu, záchod a sprchu ? Penzion s hospodou a tábořištěm má letos nový nájemce, který původně ani neuvažoval o tom,že by letos tábořiště otevřel. Po několika jednáních se zástupci půjčoven ochotně vyšel vodákům vstříc a provozuje vše alespoň provizorně, takže občas skutečně vše nefunguje na 100%. Ale aspoň, to, sakra, zkusil !
Další stesk na neochotu personálu či majitelů v kempu Stodola. Z mého pohledu vodáka i chlápka z půjčovny loděk je to solidní kemp na správném místě. Sám jsem tam zažil přístup vřelý a jindy odměřený, dle nálady. Ten víkend měli kemp opravdu narvaný, s každou další připluvší partou nervozita tábořících, personálu i majitelů stoupala až dostoupala k bodu vypěnění. To se stává i v lepších i nevodáckých rodinách, nic co bych nezažil i jinde. A tu přechválenou vedlejší hospodu i s panem hospodským kritizuje zase jiná parta (a naopak chválí personál Stodoly), která tudy projela o dva dny později.
Takže Martine, já s tebou nesouhlasím, možná jen ta řeka nesplnila tvá očekávání ale naštěstí tady není jen Morava...

Reply

Vtipný, Jaroslav Klíma, 8/30/2016 8:25:34 AM
Vtipný článek. Obecně je to přitažené za vlasy, ale v mnohých jednotlivých bodech má autor pravdu. Kauza "motouz" je potom masakrem lidské idiocie, já bych ten provaz just překročil a v noci ještě rozstříhal... Takových hovad jsem také několik potkal, mimo vodu. Smajlík

Reply

Re: ..., Hanz, 8/29/2016 12:43:32 PM
Smajlík

Reply

Re: Půjčil jsem si loď!, Vladimír, 8/28/2016 11:16:22 PM
Zajeď si někdy na TID na Dunaj. Dvě třetiny účastníků důchodci. A jací! Čtyřicet až šedesát kilometrů denně, v padesátkách i bouřích, z Ingolstadtu až do moře, tři měsíce. Nejstarší účastník (na skládacím kajaku) 86 let. A pokládají to za normální, a tak to i dokážou. Celý život s vodou a na vodě, bez služeb a změkčilostí jakéhokoliv druhu. Většinou Němci a Rakušáci, ale i Švýcaři a další. Holt dokážou udržet komerc a pěstování vlastního těla a ducha v rovnováze. Smajlík

Reply

Půjčil jsem si loď!, Václav, 8/28/2016 10:36:41 PM
V Sušici, na Otavě, během rodinné dovolené. Kdo by se tahal s vlastní. Ve stánku jsem si - mimochodem - koupil VYNIKAJÍCÍ PIVO z místního minipivovaru. Na konci v Horažďovicích si kluci z půjčovny pro lodě přijeli, pohodový den. Proč ne. Ale píši o tom z jiného důvodu. Cestou jsme si všimli posádky, které ovládání půjčené Samby moc nešlo. Postarší pán vzadu přehazoval pádlo ze strany na stranu v marné snaze držet loď v přímém směru. Vypadalo to, že si se svojí první plavbu počkali až na důchod. Když jsme se opět potkali na jednom štěrkovém ostrůvku, vystřídala pána vzadu dáma. Též v požehnaném věku. Nedalo mi to a nabídl jim minikurz ovládání plavidla. Paní se snažila, ale stejně jsem jim nedával moc šancí dostat se až do Horažďovic. Překvapivě jsme se tam opět potkali, dokonce nás předjeli. Pochválil jsem jejich výkon.
"No, moc nám to nešlo. Budu se muset domluvit s někým v loděnici a zaplatit si hodinu," odpověděla mi paní.
"Ale mému parťákovi už je jednaosmdesát, tak to vlastně bylo docela dobré....".
I tak vypadá dnešní vodáctví v Čechách.... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Nemám ve zvyku, Chobotnice, 8/28/2016 10:02:18 PM
Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Nemám ve zvyku, Václav, 8/27/2016 11:27:38 PM
To s tím "moravským pivem" byl jen takový nevinný šťouch, protože od té doby, co si ho doma vařím sám (zdravím kolegu Zenhase), považuji všechny velké značky za s.ačky bez ohledu na zemskou příslušnost.Kupované jsem ochoten vesměs konzumovat jen z originálních - chuťově plných - malých pivovarů - a ty jsou určitě na Moravě k nalezení stejně jako v Česku. Na druhou stranu - když už v tom pamfletu zazněla narážka na "zhýčkané hochy z pražských klubů"¨, bylo třeba vrátit úder... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

komerce na Moravě, žeryna, 8/26/2016 10:33:33 PM
Vodáci, vy normální, AHOJ, na Moravě jsme byli před 2lety. Jeli jsme úsek Ruda nad Moravou - Litovel. Ano, jsme tak trochu "mastňáci" na Velkých Letních Vodách, protože máme doprovodný bus. Je to spíše proto, že s námi jezdí i menší dětičky a nejstarším členům klepe 80-ka na dveře... Přesto jsme stále parta těch obyčejných vodáků. Bus máme hlavně proto, že nás přestaly bavit bufety a pontony a fronty na jezech v Česku a na VLV vyrážíme do Polska a na Slovensko. Tam je to v pohodě, jen v Polsku jsou občas jezy nepřátelské vodákům, vysoké se složitým přenášením. Smajlík

Reply

Re: Bejvávalo. Prdlajs téma., Vladimír, 8/26/2016 8:09:35 PM
Ahoj Večerníčku budu tam s Fortunou (dunajskou singlovkou). Dáme jedno Raftu na zdraví? Smajlík

Reply

Re: snad to není tak zlý, Večerníček, 8/26/2016 5:54:56 PM
Takhle to svým tolerantním okem také vidím. Zavítal jsem na kole teď v srpnu do pár vodáckých kempů na Otavě a pohoda prázdno, poloprázdno.

Reply

Re: Bejvávalo. Prdlajs téma., Večerníček, 8/26/2016 5:47:00 PM
I Ty, Francine? Neboj se, tam kam my jezdíme, nemá komerce nejmenší šanci se kdy někdy uchytit. Je srpen, okurková sezóna, tak se tu zbytečně mele nekončící věčné a prázdné téma. Za chvíli bude září, začne nová vodácká sezóna. Hledám parťáka na Východočeský vodácký maraton v sobotu 3. 9., jedeš se mnou?

Reply

Re: Nemám ve zvyku, Monte, 8/26/2016 11:27:03 AM
Vynikající moravské pivo právě právem patří do "plastové čutory" Smajlík ( vynikající Radegast polotmavý NE - ten je dobrý a navíc je slezský !:-)

P.S. Pokud cyklistům projde 0,8 promile na kole , pak jsou na řadě vodáci - pro začátek má být návrh 1,6 promile / pouze do WW I a nesmíš mít na lodi dítě / Smajlík

Reply

Re: Nemám ve zvyku, wolejoffka, 8/26/2016 11:25:55 AM
jen se mi zdala diskuse malo dynamicka :)

Reply

Re: Nemám ve zvyku, kavol, 8/26/2016 11:14:41 AM
tak třeba Sentice leží na Moravě, že ...

že zrovna ty takhle rejpeš, jako bys nevěděl, že Starobahno vypovídá o nabídce moravských piv asi jako Gambrhnus o českých

Reply

Re: snad to není tak zlý, Monte, 8/26/2016 11:09:58 AM
Koncem Září to taky není tak zlý... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Nemám ve zvyku, wolejoffka, 8/26/2016 10:56:53 AM
Václave - "vynikajícím moravským pivem"
WTF ???
Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

snad to není tak zlý, Milkra, 8/26/2016 7:05:40 AM
Kdyby byl článek stopro pravda, bylo by to zlý. Ale každý rok jedem na vodu na běžné řeky, poslední dva roky až koncem srpna a je to úplně skvělé. Minimum lidí, služby stále fungující. Když se na lodi kouknu dozadu nikdo, dopředu nikdo. Prostě super. Letos jsme byli po dlouhé době na Berounce, v jednom kempu jsme byli úplně sami na celé louce. A co je bezva, jezdí hodně tatínků s malými dětmi a všichni si to užívají. Tak žádnou paniku. Smajlík Smajlík

Reply

Nemám ve zvyku, Václav, 8/25/2016 10:59:21 PM
kritizovat začínající autory na Raftu, naopak. Nicméně tento článek zkresluje realitu vodáckého světa natolik silně, že si jej též dovolím považovat za nepříliš zdařilý, až mizerný. Resp. vydává jakousi autorovu individuální zkušenost za obecně platný jev, v čemž spatřuji jeho hlavní - a dosti zásadní - slabinu. A ty, milý Kavole, nepruď HH zbytečně, vím, že jsi v jádru milý člověk, který by se s ním zajisté na mnoha věcech shodnul... někde na louce u plápolajícího ohně, s kytarou a litrovou lahví rumu zapíjenou místním vynikajícím moravským pivem natočeným do plastové čutory od milého hospodského ze vsi ... daleko, předaleko od zhýralých post-teenagerů v bílých košilích ve frontách před pražskými kluby (a kavárnami).... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Bejvávalo, Franta, 8/25/2016 10:48:46 PM
No jo ta komerce je bída.Na Vltavu o prázdninách by mne nikdo nedostal a snad se toto rádoby vodáctví s plovoucími bary a diskotékami místo táboráků a kytary rozšíří na co nejméně řek.

Reply

Re: ..., Pavel, 8/25/2016 3:21:15 PM
Hele sorry. Ty máš tendence se sáhodlouze rozepisovat a já zase spíše zkratkuji. A někdy to prostě nedotáhnu do naprostého čitelna. Tedy byl jsem dalek jakéhokoliv srovnávání a už vůbec to nebylo myšleno urážlivě. I když přiznávám, že to tak asi šlo také pochopit. Prostě mně Vaše komentáře baví. Mnohdy nerozumím, ale baví. Takže hezký den a jen houšť. Smajlík

Reply

Bejvávalo, syslik, 8/24/2016 2:01:47 PM
Myslím, že autor článku chtěl poukázat na to, že dnes lze sjet řeku bez jakékoliv námahy a že "vodákem" může být úplně každý. Se článkem souhlasím. Já jsem jel poprvé vodu na laminátce, musel si loď nějak dopravit z loděnice ke vlaku, pak na startu naší výpravy z nádraží k vodě a v cíli od vody k nádraží. V Soběslavi jsme chodili s lodí po městě, protože ČD nám odmítli kanoe uschovat. Snažili jsme se vyhýbat poškození lodě, protože laminát (na rozdíl od plastu) lehce poškodíš. Místo loďáků jsme měli igelitové pytle, spali jsme kde se dalo, ale současně nikdo na vodě nebyl cizí. Když bylo třeba, pomohlo se.

Dnes může jet řeku každý s plným servisem, aby si pak napsal do deníčku, že "byl na vodě". A bohužel se z vodáctví stal průmysl. Na Vltavě je to peklo a vrcholem jsou plovoucí bary. Morava mi přišla ještě celkem nezprofanovaná a upřímně, pokud někdo v Postřelmově blbe, tak nemá moc šanci, protože přes léto se spíš jezdí úsek Mohelnice - Olomouc a tam jsem poslední 2 roky na žádný problém nenarazil. Asi je to o lidech. Blba potkáš všude a pokud někdo chce kemp a hospodu, musí počítat s tím, že mu tam budou chodit lidi :-)

Velké a známé řeky asi zůstanou "průmyslové" a ty "nové" si vodáci prostě budou nechávat pro sebe. A mezi skutečnými Vodáky ta kolegialita zůstává (aspoň co mám já zkušenost).

Reply

Re: ..., Monte, 8/24/2016 12:37:29 PM
No já jsem to právě vnímal , takže mi tam ještě chybí nářky typu :"Musel jsem v Červenci stát frontu na pivo" nebo " Čekal jsem na smažený sýr celých dvacet minut...!"

- jo a ten chleba z LIDLu je taky strašnej - druhej den už to nejde žrát a třetí den to zplesniví - to taky dřív chleba nedělal Smajlík

Reply

Re: ..., kavol, 8/24/2016 12:12:16 PM
stejný to není - tys to taky moc nečetl, resp. nevnímal, že?

když už se zase uchylujeme k těm autům, tak rozdíl je například mezi tím, když nemůžu parkovat jak před pěti lety

a) protože aut přibývá a já po práci nechytnu místo

b) protože tam někdo nakreslil modrou zónu

to a) je normální vývoj, se kterým je potřeba se nějak popasovat, zatímco b) je zhovadilost

a u a) je otázka, jak se k tomu lidi postaví - třeba u nás před barákem je takovej flek, kterej pan architekt zamýšlel jako dvě parkovací místa, ovšem vejde se na něj v pohodě šest aut

jenže typicky na něm stojí jen čtyři nebo pět aut (a ti co se nevešli pak porůznu blbě v křižovatce apod.), protože vždycky se tam najde jeden nebo dva vymaštěnci, kterejm je zatěžko postavit se rovně a/nebo těsně ke kraji

nadávat na chování těchto vymaštěnců a eventuelně se ho snažit změnit považuju za naprosto legitimní, to vůbec není o tom, že dřív byla tráva zelenější

a stejně tak je to s tím plotem nebo placením, o kterém píše Aleš - je to i v článku, u hospody lze spát zadarmo (resp. za naději hostinského, že mu tam necháš útratu, pro kterou není lenivej i vnucovat snídani), zatímco vedle tě ani nenechaj vytáhnout lodě ... to není o pohádce mládí, to je o lidech a speciálně lidech v této době (a už jsem tu zmiňoval - tuším konkrétně na příkladu vazby dítě-matka, že to není jen něčí blbej pocit, ale fakt exaktně doloženej prací několika generací vědců, že v různejch měřitelnejch parametrech týkajících se sociálního chování to jde v západní kultuře od desíti k pěti)

Reply

Re: ..., HH, 8/24/2016 12:11:38 PM
Kavole, Tvoje příspěvky už taky dávno nečtu. Jsme uplácaní z jiného těsta a zjevně si navzájem nerozumíme a ani rozumět nechceme. Nečti zase na oplátku ty moje, nebudeme si pak vzájemně vyměňovat jízlivosti a ušetříme tak nervy nejen sobě, ale i ostatním. Naše neshody nejsou nijak zajímavé ani legrační, sotva je na ně někdo zvědavý.

Reply

Re: ..., Hanz, 8/24/2016 12:08:52 PM
Smajlík

Reply

Re: ..., Monte, 8/24/2016 11:02:12 AM
No to je stejný jako s autama :"To je strašný, já už nemůžu parkovat tam , co jsem parkoval před pěti lety..." anebo taky , když někdo vyrazí s pětičlennou rodinou v červenci a na vodu a pak hlásí " Ježiši tady je lidí" nebo "Jé tady je fronta"( ale sebe a rodinu jakoby nepočítá Smajlík )
- máte pravdu , o tom by se dalo psát hodiny , to má hodnotu Smajlík ( možná si někdo bude i stěžovat, že dostal v kiosku moc studenýho utopence Smajlík "

Reply

Re: ..., Alik, 8/24/2016 9:22:52 AM
Mě se naopak článek líbil a donutil k zamyšlení. Svět se vyvíjí nějak moc rychle Smajlík Kde jsi před 5 lety tábořil je dnes plot, nebo chtěj zaplatit. Můžeš si zajet na jinou řeku či sjezdovku, ale jak píšeš - nikomu ta místa neřekneš, protože by je velká návštěvnost zničila. Lidí je moc a každý si chce prožít svá dobrodružství. Jen mám pocit, že za nimi budeme jezdit až na Aljašku Smajlík

Reply

Re: ..., kavol, 8/23/2016 10:07:05 PM
tak nečte to jen HH (resp. jak napsal, právě on to nečte :-)), jsou tu jiní, kteří mě mohou poopravit - jedna věc je nesmyslnost úvahy, že jet na Vltavu mimo sezónu by snad bylo stejně hodnotné jako v sezóně, a jiná věc je třeba že žiju v nějaké bublině, a že lidi skutečně již patnáct let (nebo kdy se s tím začlo mimo sportovní areály na horách?) fňukají nad tím, že jim stopy projíždí skutr, a také že mláďat dneska chodí klasické vandry úplně stejně jako lidí, co s tím začli před revolucí nebo chvíli po ...

rád se v té druhé záležitosti nechám poučit, "odbublinovat" - i když pokud se podívám, kdo se motá třeba kolem trampsky-magazin.cz, tak to jsou lidi vesměs starší (a často i dost podstatně) než já, tak teda nevim

tož mi odpusť trochu té grafomanie - kdo si chce pokecat, tak si pokecá, kdo nechce, může to rovnou přeskočit jak vidí hlavičku s mým loginem

a srovnání s Kubou, nevím, jestli má urážet mě nebo jeho ;-)

Reply

Re: ..., Pavel, 8/23/2016 8:29:33 PM
....nemá smysl na to reagovat a ty přesto reaguješ Smajlík . Ty a Kuba Turek.... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: ..., kavol, 8/23/2016 7:11:46 PM
> Nesdílím autorův pohled a proto jsem, přiznávám, článek ani nedočetl.

hm, sice teda vlastně nevím co, ale hlavněže kritizuju ... co mi to jen připomíná ... :-)

> Pořád je možné i na tu Vltavu vyrazit v době, kdy tam člověk potká vodáků
> jen pár a "vodáka" vůbec žádného.

aha ... a je možné se v takové době vyplácnout s dětma někde na plážičce a cachtat se dvě hodinky ve vodě, kvůli těmto zastávkám dojet později, třeba v sedm, rozbít tábor, a dojít si do lesa pro dříví ještě v pohodě za světla?

- já bych řekl, že není, takže pindáš ještě blbějš než autor článku

tudíž nemá moc smyslu na to nějak reagovat, ale stejně si neodpustím ještě dvě věci:

> běžkaři (jděte do háje s vyfrézovanou stopou, prošlapávat stopu v čerstvém
> neporušeném prašanu je přece nádhera!)

to je konina na kvadrát, neznám nikoho, kdo by stál o prošlapávání stopy, naopak mnohdy jsem byl u toho, kdy se cíl výpravy řídil podle toho, kde je to prošlápnuté, a že by někomu vadilo, že je to místo prošlápnutí projeté strojem, to jsem v životě neslyšel - samozřejmě moje neznalost nedokazuje neexistenci, ale jako statistický vzorek mi to bohatě stačí

nicméně toto krásně ilustruje to, jak moc seš mimo, zaměňuješ tužbu po lepším řádu věcí za fňukání nad pohádkou mládí

> A potkávám vandrující mlaďochy, kteří si se starými trampy rozhodně
> nezadají.

jedna vlaštovka jaro nedělá, tedy pokud pro tebe není "mlaďoch" fotřík kolem čtyřicítky

Reply

..., HH, 8/23/2016 5:22:15 PM
Nesdílím autorův pohled a proto jsem, přiznávám, článek ani nedočetl. Připomíná mi to nářek strejců v hospodě, jak bylo za císaře pána hezky, když přitom i nejstarší z nich si pamatuje sotva z první republiky nanejvýš chuť lízátka. Celý svět se mění a je iluzorní myslet si, že vodáctví a trampingu se to nijak nedotkne. Taky se mi zasteskne, ale do piva kvůli tomu brečet nehodlám. A že pamatuju už docela dost...
Ano, letní Vltava je běs. A ve větší či menčí míře to postihlo řadu dalších řek.
Ale: Pořád jsou u nás řeky, kde si i v létě může člověk užít nerušenou romantiku. Pořád je možné i na tu Vltavu vyrazit v době, kdy tam člověk potká vodáků jen pár a "vodáka" vůbec žádného. Pořád je to docela blízko na polozapomenuté řeky u našich sousedů (někdy to má člověk blíž než na řeku na opačném konci republiky).
Stejné krokodýlí slzy mohou ronit lyžaři (ach, jak se mi srdce svírá při vzpomínce na "severní sjezdovku" na Lysé hoře!), běžkaři (jděte do háje s vyfrézovanou stopou, prošlapávat stopu v čerstvém neporušeném prašanu je přece nádhera!), turisti-pěšáci (k čertu s bikery!), bikeři (Kristova noho, už žádné další asfaltové cyklostezky - stejně se na nich jen motají rodinky s mrňaty, inlinisti a pejskaři!) a možná si i kosmonauti vykládají skazky, že to dnes už není co to bývalo.
Ale vím, kde si i dnes božsky zalyžuju, kam vyrazit pěšky nebo na kole a skoro nepotkat živáčka, když chci jet v prašanu, tak uhnu z vyjetých tras, a když chci jet na vodu, mám celou řadu tipů, které ale sobecky nehodlám příliš vytrubovat do světa. A potkávám vandrující mlaďochy, kteří si se starými trampy rozhodně nezadají.
... no já Vám povídám my byli jinačí, i když se o nás taky neslo naší pavlačí "to máme mládež"! Doma řezali je málo, jak se zdálo - kam to vede se ptám.

Reply

Re: Dobrá rada (a zadarmo), PetrZ, 8/23/2016 6:55:51 AM
Dosti často se někteří diví, když říkám, že vodácká sezóna končí v červnu, aby začala zase v září. Podzimní pouštění, mikulášské a novoroční jízdy, jarní tání ..... ale solární komerční (pa)toky si klidně odpustím.

Reply

Dobrá rada (a zadarmo), sommi, 8/22/2016 11:41:18 PM
Když brečíš, používej kapesník, ne internet.

Ale abych jenom nepindal: Při studiu odborné literatury jsem se onehdy dočetl, že vodák, který chce mít při plavbě klid od rudých břichoušů, má volit k plavbě čas konání mistrovství světa v ledním hokeji. Nemám důvod se domnívat, že se tato poučka týká pouze břichoušů, a že ji tedy lze k uplatnění doporučit paušálně Smajlík

Reply

Re: Neviděl bych to tak černě, jozka, 8/22/2016 6:29:16 PM
Jo jo, Jezz... stravil jsem tam nejednu hodinu a skoro vzdycky na koste (coz je tady nekompromisne okolo pulnoci). Mam je rad a hraji v mem zivote dulezite misto. Po nejakych peripetiich s divnymi stavy (neplest s tim o cem zpivaji Tri sestry) mne jednou rano po seanci u Jezzu odvezli do Rakovnika do spitalu a tam mi konecne sdelili co mi je a od te doby tloustne muj chorobopis.

Navic nahoda tomu chtela, ze stejny soubor v silne podonych prostorach hraje sve kusy pres zimu i v Krusnych horach, takze kdyz jsem tam poprvy zavital, principal se na mne podival a povida "ty jses mistni?".

Nicmene pisatele clanku chapu, jen se podivuji nad zaostalosti vychodni casti zeme, protoze tenhle proces byl v Cechach dokonan jeste pred prichodem milenia. Nekdy na jeho prelomu jsem se byl na kole podivat na Vltave na prelomu cervence a srpna a jestli jsem si z te cesty neco odnesl, tak to byly tri poznatky. Nepij rum s kolou vecer pred odjezdem a kdyz uz pijes, netancuj si na strese auta. A taky, ze na Vltave mne uz nikdo v sezone neuvidi. Asi po peti letech jsem neco slibil a byl pak nucen strizlivy stravit dve vecerni hodiny v kempu na Spoli. A vim, ze sve rozhodnuti jen tak neprehodnotim.

Reply

Re: hodnota článku=0, Petr C., 8/22/2016 3:19:32 PM
Jako obvykle je to o lidech.
S někým se domluvit dá a není problém, někdo dělá problém i tam kde není.
Někde je otevřeno, dokud jsou tam lidi, jinde člověk přijede o půl osmé, dostane pivo a dozví se, že v osm se zavírá. Přitom se na místě dosud vyskytoval jeden host nebo dva a příchod dalších pěti žíznivých a hladových by se na tržbě projevil. Stačilo by nechat otevřeno ještě hodinku.

Proto bych zde se spokojeným úšklebkem vzpomenul na všechny hospodské, výčepní, pingly a servírky, kteří a které se na nás nedívali jenom jako na kusy a hleděli si nás, abychom se u nich cítili dobře. Za letošní rok zejména v kempu v Soběslavi, v kiosku v Plané, v hospůdce pod Soukeníkem, na Harrachovce, na Matoušovském mlýně, v Bečici a v Bechyni v penzionu Pod skálou.

Reply

Re: No jó no, Honza, 8/22/2016 2:46:09 PM
Já mám dobrou zkušenost s Blanicí pod Husincem. Letos v létě po asi jediných větších deštích nám bohužel utekla voda v horských řekách (nepočkala na víkend). Jediná Blanice díky Husinci (kde přehrada zpomalila povodňovou vlnu) vydržela až do neděle! Od přehrady do Vodňan jsme nepotkali ani jedinou další loď a při tom až na posledních pár km, kde už to byla na mě trochu moc džungle, šlo o luxusní svezení.

Reply

Re: hodnota článku=0, Střelec, 8/22/2016 11:57:55 AM
Hodnota 0? Naopak! Hodnota (a patrně skrytá reklama) je v prosté skutečnosti, že někde existují klasické podmínky ''pro pamětníky'' a stačí jen hledat podle popisu patřičnou hospodu s placem na přespání...

Reply

Staré časy, Saša, 8/22/2016 10:21:35 AM
Také patřím k těm, co se jim "stýská po starých vodáckých časech". A to vodákem nejsem kdovíjak dlouho. Nebo? Poprvé jsem na vodu jel tuším v roce 1991 nebo 1992 a nebylo mi ještě ani 18. S partou zkušených trampů, co za sebou již měli řadu řek. Tábořili jsme tenkrát "kde se nám líbilo" a jistě tak, aby po nás nic nezůstalo. Od té doby jezdím vodu každoročně, někdy i vícekrát a tak ty změny také vnímám. A jak jen to jde, snažím se být víc v přírodě a ty "staré vidácké zážitky" předat svým dětem a dětem známých, kamarádů... Tak ještě ví, jak voní noc u vody, zmáčený les i laminát (a svědí na pozadí). Ovšem ano, chce to asi už opravdu pomalu jezdit kousek dál, na východ...

Reply

hodnota článku=0, Monte, 8/22/2016 10:04:32 AM
Sorry, ale článek je zbytečně skeptický a vůbec nic neřeší.Když to srovnám s jinými přínosnými dílky tady uváděnými , tak tohle je z mého pohledu kategorie odpad.

...škoda , že autor sám po přečtení neměl dost sebereflexe aby ten canc po přečtení nezmuchlal a nezahodil ( ...jo a být to můj web, tak to ani nezveřejním ... Smajlík )

Reply

Neviděl bych to tak černě, Vladimír, 8/22/2016 9:51:20 AM
Zlatokopové a škodiči se najdou ve všech oborech a všude, ale kromě nich je spousta fajn lidí i mezi podnikateli s vodou (dokud jsem je nepoznal, měl jsem předsudek taky).
Zrovna včera jsem byl na Berounce a strávil tam parádní večer v hospůdce U jeezu, všude klid a přátelská pohoda, lidi pak spali na verandě hospody i ve stanu na náplavce, nikdo nikoho nevyhazoval, prostě koupel pro tělo i pro duši...
I když to byla spíš náhoda, byl jsem tam pracovně. Ale za tou krásnou vodáckou náladou jezdíme každé léto na řeky někde v Evropě (letos Rumunsko a Ukrajina), tam opravdu zažijete ty krásné romantické vodácké časy. Smajlík

Reply

No jó no, Slavík, 8/22/2016 8:59:11 AM
To už je lepší sjíždět řeky typu Ploučnice,Úhlava,Orlice přespat někde na louce a mít ode všech (kromě traktoru který vás málem poseče) jakýchkoli ostratních vodáků chill. Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.