Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Krasna-Soca-a-smrtici-sifon.aspx?ID_clanku=1000 edit=2

Krásná Soča a smrtící sifon

Diskuse nad článkem
Další sifon, Lucie, 5/21/2009 11:16:04 AM
Byla jsem na Soče asi před 3 roky,o výše popsaném sifonu mi kamarádi, se kterýma jsem tam byla, řekli, nikdo ovšem netušil, že sifonem je i ten kámen, u kterého je ve článku červená šipka.Radili mi jak jet, ale spletla jsem si strany a když mi to došlo, bylo už pozdě,vymanévrovat se nepodařilo a já zůstala bokem kajaku přichycená na tom malém kamínku.Nebyl z vody vidět,řeka totiž rychle stoupala,asi už jsme neměli ani jet,a to se mi málem stalo osudným. Najednou mě to začlo táhnout i s lodí pod hladinu a voda mě nechtěla pustit kolem kamene.Rychle jsem se odšprickovala a z plných sil začala plavat ke břehu.Sifon si vzal jen mou loďku.Beze mě byla malá a tak ji sifon nakonec z druhé strany asi po 10 minutách pustil ven, já bych takové štěstí neměla. Rozdýchávala jsem to na břehu hodně dlouho a vzhledem k tomu, že zbývalo asi 500m do konce,musela jsem do lodi ještě sednout, tím na vodu jezdím dál, mám z ní ale mnohem větší respekt.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, , 5/14/2009 6:49:43 PM
O.K. - řeknem si to v Září , kolik dnů bylo v Červenci a v Srpnu 2009 "těch 50 cm" pod Soumarským mostem.
Bez Tvojí oblíberné demagogie :-)- dětem i ostatním ubližujeme stanovením nevyzpytatelného a pravděpodobně i nereálného stavu pro splutí horní Vltavy v letním období, když mají DĚTI prázdniny.
Jinak ty ostatní řeky 100% souhlas.Už to píšu poněkolikáté , ale mít 1xročně legální možnost si sklouznout třeba na kajáčku Roklanský potok , Modravský potok , Studenou Vltavu , Křemelnou atd., atd. ...tak to by určitě nebyl těžký zločin v rozporu s ochranou přírody.U soutěsky Hřenské Kamenice mi taky vždycky svítěj voči !:-)


Reply

Re: Tyrkysová řeka, Jirka Myslivec, 5/14/2009 5:22:11 PM
Prosím, řekni mi, kde je napsáno, že ochrana přírody nevpouští na horní Vltavu právě děti? Prostě omezení platí pro všechny, tak zkus nedělat opět demagogii o tom jak ubližujeme dětem. Jseš trochu jak politik, ti tenhle způsob používají vemi rádi. Vyvětli tedy rodičům ne že děti, ale že všichni mají omezení. A když už tak moc memomocí chceš dětem ten krásný kout ukázat, proč nejdeš třeba pěšky. pravda trasa ti nepovede podél řeky, ale na to abys ukázal dětem krásnou přírodu a naučil je vztahu k ní, tak na to tam trasu najdeš.
Včera jsem znova nad tím omezením přemýšlel a řekl jsem si, že vlastně díky tomu mě to opět láká se do téhle krásné části podívat. Jezdil jsem tam před pár lety, ale ty davy byly hroznější a hroznější, takže jsem tam jezdit přestal. Když si ale uvědomím, že tam nebude denně více jak 100 lodí, tedy 200 lidí, tak se začnu zajímat kde povolenku získám. Jinak řečeno to omezení mi naopak možná hodně pomůže.
Člověče a že takhle neprostestuješ proti jiným omezením, kde se díky NP nesmí jezdit vůbec a přitom provoz lodí tam byl mnohonásobně menší? Taková hřenská Kamenice budiž příkladem. Lodí tam jezdilo pár protože to není pro každého kdo drží pádlo jak prase kost, o poškozování koryta nemohlo být ani slovo, a nikdo ani necekne.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, , 5/14/2009 9:22:14 AM
Ano,JirkoM. máš pravdu omezení bolí !:-( Často musím rodičům dětí, které s námi chtějí jet na tábor vysvětlovat, proč letos nejedeme ze Soumaráku ,když jme to jezdili předtím pravidelně od 70.let).Nechápou stejně jako já proč se "ochrana přírody" řeší nevpuštěním dětí o prázdinách do přírody.Největší nekontrolovatený nával ( za přihlížení správy parku - už tehdy to mohli zregulovat počtem lodí denně )byl na tom úseku právě tak před 5-10 lety - na základě toho přišlo to omezení na 45cm.
Konkrétně předloni byl suchý rok - hladina na hranici oněch 45cm odradila spoustu lidí a na horní Vltavě bylo proti minulým rokům prázdno.Loňskéléto bylo zase poměrně špatné počasí a v kombinaci s poplašnými zprávami o uzavření řeky to způsobilo, že kemp na Soumaráku byl poloprázdný.To vím fakt jistě, protože se svými vodácko táborovými kamarády tam jsme tam strávili opravdu hodně času!:-)



Reply

Krásná Soča, Zdenka, 5/13/2009 10:16:21 PM
Tomáši,
moc pěkné a nádherně zpracované.přeji Ti,aby tento článek četlo co nejvíce lidí.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, Jirka Myslivec, 5/13/2009 5:06:32 PM
Jezdila se po desítky let, to je pravda. Je však třeba říct plnou pravdu. Kolik lidí jelo horní Vltavu denně před deseti roky ( a i tehdy to bylo sakra hodně), a kolik loni nebo předloni. Správně říkáš: "pokud v ní nesedí úplné jelito", a těch je tam asi také požehnaně.
Každé omezení bolí. Omezení na Vltavě není výjimkou.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, kuba, 5/13/2009 4:06:17 PM
Budme radi ze existuji lide kteri se dokazou dohodnout na rozumnem kompromisu.Kdyby byli vsichni takovy fundamentalisti jako ty,tak se nevyresi nic a bude to ke skode vsech.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, , 5/13/2009 3:42:35 PM
Ale no tak chlapi !:-)Nikdo tady přece nesrovnává Soču s Vltavou z hlediska obtížnosti , stavu vodu nebo typu plavidel.Demagog je leda ten , kdo mi to chce podsouvat.
Soču i Vltavu jsem již párkrát jel, tak asi vím o čem píšu.Články o pokusech o uzavření kaňonu řeky Soča si najdete na netu ( pokud Vás zajímají fakta )


Pokud jde o tu Vltavu a splouvání , tak samozřejmě nido nechce jezdit po suchu,
ale berte to tak, že se Vltava jezdila po desítky let bez omezení a najednou tohle!:-( Stav uzákoněný r.2004 pro splutí=45 cm stačí i pro laminátovou Vydru -pokud v ní nesedí úplné jelito, tak při splouvání do Pěkné ani moc nedře o dno.Současný stav není rozumný kompromis, ale omezování osobní svobody .S poplatky na Vltavě-souhlasím,omezení 100 lodí denně - souhlasím , stav pro splutí 50cm a necitlivá omezení jen na víkendy - nesmysl , zákaz pramic bez ohledu na vodní stav=prasárna .( Vím, že to zase schytám,ale nemůžu si pomoci !:-).Jedinou nadějí zůstává, že ten "nový neřád" je jen na rok a stát se může leccos ( třeba včera v rádiu Miloš Zeman -návrh na zrušení NP ŠUMAVA !:-)


Kdybych jel na Vltavu sám - bez dětí , tak pojedu v květnu nebo v září - po deštích - bude tam hodně vody , nebudu muset platit tolik , čekat na všechno fronty a bude prázdná řeka . ( Ostatně už to takhle dělám pár let).

Reply

Re: Tyrkysová řeka, Jirka Myslivec, 5/13/2009 2:00:28 PM
Porovnávat Soču a horní Vltavu to chce buď hodně odvahy, nebo hodně demagogie, a nebo pořádný nedostatek znalostí (pravděpodobně Soči). Skladba jezdců, množství lodí, a i vodní stav je u obojího úplně něco jiného.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, Klasik, 5/13/2009 2:20:22 AM
... a další co srovnává nesrovnatelné a navíc uvádí zavádějící hodnoty :

1. denní poplatek (2008) za srovnatelnou loď, tj. kanoe není 2 EUR ale 14,06 EUR. (http://www.bovec.si/en/imageli...
Na tom srovnatelném singlu za 1,67 EUR na Vltavu pod 60cm určitě nikdo nepojede a pojede tudíž zadarmo.

2. poplatek se na Soče platí vždy

3. nesrovnatelná voda, aneb lidi co ji jezdí to nechtějí jezdit, když se "práší za pádlem"

Pochopte už konečně, že tento kompromis je zřejmě ten nejlepší, co nás mohl potkat. Všechny ostatní varianty byly výrazně horší a lepší varianta není na stole ani ve výhledu. Díky vašemu "snažení" o ježdění za sucha spíše dosáhnete přitvrzující reakce.

Všechno je to u nás naopak i včetně těch bláznivých jezdců, co by to díky půjčovnám klidně i tahali bez vody jako hlubokou orbu. Lidi mějte rozum. Na "křapkách" se tam taky za sucha tolik nejezdilo i když regulace nebyla. To vám opravdu jde tolik o jízdu bez vody ? Nerozumím vám.

Mě se nelíbí jen omezení na víkendy.

Reply

Re: Tyrkysová řeka, Honza, 5/12/2009 10:25:06 PM
Tuším, že poplatek na Soče je necelá 2 eura na den, včetně Koritnice. A není potřeba se registrovat několik měsíců dopředu a pak doufat jestli bude voda a nebo nebude.
Takže souhlasím s Montem, že ve Slovinsku to, alespoň v této oblasti, vymysleli podstatně lépe než na Vltavě. A že někdo ušetří, protože ve Vltavě bude v létě více jak 60cm - to je asi vtip.
Pokud toho všichni "necháme a budeme hledat jiná řešení", tak nás za chvíli ochranáři ze Šumavy vytlačej úplně a my budme mlčet a "hledat jiná řešení".

Reply

Re: Tyrkysová řeka, , 5/12/2009 1:50:52 PM
O.K. - řeknem si to v Září , kolik dnů bylo v Červenci a v Srpnu 2009 "těch 50 cm" pod Soumarským mostem.

..Já jsem ale psal o něčem jiném - že ten kaňon Soči chtěli tamní zelení zavřít. ale Slovinci si to na rozdíl od nás nenechali líbit !:-)

Reply

Re: Tyrkysová řeka, Klasik, 5/12/2009 12:41:33 PM
Monte, Monte ...zase mícháš neslučitelné. Tam se platí za splutí bez ohledu na stav. Platíš stále a není to málo. Obtížnost řeky a teplota vody sama reguluje počet turistů a jejich promile alkoholu.

Nechci bránit park ani jiné zelené teroristy, ale řešení rezervací Vltavy na stav pouze mezi 50-60cm a stejně tak platby mi přijde rozumnější a hlavně přijatelnější než paušální platba za každý den. Většina z nás totiž tam pod 60cm stejně nepoleze a ty s tím v plánu tábora jen budeš uvažovat a možná ušetříš, když zaprší. Možná dojdeš k tomu, že rezervace funguje fajn, ale že jde zvolit i alternativu pro stav nejen pod 50cm, ale i pod 60cm a na rezervaci a poplatek se vykašlat.

Už toho nech a hledej řešení.





Reply

Tyrkysová řeka, , 5/12/2009 7:59:22 AM
Ta barva řeky je fakt mimořádná ,
málokdy se jinde nechá vidět.
Mimochodem - jejich zelení blázni to tam pro vodáky taky chtěli zavřít, ale místní podnikatelé se zvůli pár jedinců pod rouškou státní moci naštěstí ubránili. ( Na rozdíl od ČR- viz Vltava ).Pouze se tam platí za splutí , ale to je v pořádku.
Kdo tam ještě nebyl, aťr tam určitě vyrazí - stojí to za to !:-)

Reply

pochvala, Honza Hrubeš, 5/11/2009 1:57:39 PM
Super článek. Vhodně načasovaný, napsaný nejen srozumitelně, ale ještě k tomu hezky česky, s přehlednými a podrobně označenými fotografiemi. Nasadil jsi hodně vysokou laťku, takhle bychom měli psát pro vodácký server všichni.
Zbývá už jen přát si, aby si ho přečetli včas všichni, kteří se tam chystají, a aby si zprostředkované informace zapsali za uši.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.