Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Ktere-podzimni-akce-jsou-v-ohrozeni.aspx?ID_clanku=1717 edit=3
Půjčování lodí na řece Bóbr

Které podzimní akce jsou v ohrožení?

Diskuse nad článkem
Tipovací soutěž, Václav, 9/2/2015 10:33 AM
Odhaduji zrušení Doubravy a Chrudimky a Vavřinec max.1 den. Pokud nepříjdou povodně....

Reply

|_Re: Tipovací soutěž, Klasik, 9/2/2015 11:50 AM
... a nebude vyhlášen celopološně 2.SPA, abychom si nevyskakovali. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Vavřinec?, Honza, 9/2/2015 1:51 PM
O Vavřinci ani slovo (ani pozitivní ani negativní). Ví se o něm něco?
Dík

Reply

|_Re: Vavřinec?, Pavel, 9/2/2015 2:06 PM
Myslím si, že Vavřince by se to nemělo dotknout, protože je to rybník, který potřebují rybáři vypustit, i když mají málo vody.

Reply

|_Re: Vavřinec?, Václav, 9/2/2015 3:23 PM
Nicméně pouštění jen v sobotu už tu taky bylo, pokud mě paměť neklame. Záleží, jak moc šel rybník dolů.

Reply

|_Re: Vavřinec?, Jirka J., 9/2/2015 5:53 PM
Václave,
paměť tě neklame, bylo to roce 2003. Přijeli jsme v neděli ráno k tábořišti ve Vavřinci s loděmi na střeše a nějaký týpek povídá: "Jedete na vodu?" "Ne, na lyže" odpovídám vtipně. "To by bylo lepší, voda dnes neteče". Tak jsme si alespoň prošli Vavřinec za sucha.

Reply

Kolejda, Vladimír, 9/2/2015 2:18 PM
Já teď řeším technický problém kolejda, aby se mi po pár metrech nerozložila jako ta koupená v Hiku. Myslím, že by tento problém měl začít zajímat většinu z vás. Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, žralok, zralok~email.cz, 9/2/2015 2:26 PM
A co řešíš za kolejda ? Svého času než jsem se usadil v konstrukci jsem taky hodně bádal nějakou inspiraci třeba najdeš u mě http://www.zralok.estranky.cz/...


Reply

|_Re: Kolejda, Václav, 9/2/2015 3:22 PM
Já jsem minulý pátek plachtil na katamaranu po Lipně. Takže začínám lobovat za větší počet přehrad (to je vtip) a (pravděpodobně) z lodí budu vyrábět uvedený druh plavidla. Protože, přátelé, když foukne vítr do plachet, je to těžká pohoda! Skoro lepší, než na řece, řekl bych. Zvlášť, když už žádné nejsou.... Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, Chobotnice, 9/2/2015 8:05 PM
Já tomu říkám "božský pocit", když za kormidelním pádlem šplouchá vlna a plachty jsou hezky napnutý. BTW: stejnou službu udělá dobře nabušenej a nevybouřenej háček. Jináč stále v hlavě rovnám matroš na článek vo canoesailingu. Stay tuned...

Reply

|_Re: Kolejda, Václav, 9/2/2015 9:48 PM
Jak mě to plachtění chytlo a samozřejmě nikoliv tak,abych totálně rozboural rodinné finance (minimálně) desetitisícovými částkami za uvedený typ plavidla, našel jsem tohle: http://plachtolet.sweb.cz/navo... Možná se do toho postupně opravdu pustím - líbí se mi idea, že člověk nemusí ničit jeden typ lodí, nýbrž z ní postaví druhej.... Nemáš(te) náhodou nějakej tip na duralový trubky a vhodnou tkaninu na plachtu?

Reply

|_Re: Kolejda, Chobotnice, 9/3/2015 7:37 AM
Hele, vzhledem k tomu, že jsem chtěl stěžeň lehkej pevnej a z přírodního matryjálu, tak vyhrál král oboru bambus. A ani se kroužky, na kterejch je přišitá plachta moc nezadrhávaj o kolínka a i ty by šly decentně zbrousit. Ono nejde o to mít superpevnej stěžeň z Al lešenky, důležitý je dobře ho vyvázat, hlavní síly nesou stěhy a vanty. No a plachtu mám z nějakýho ripstop šusťáku, jachtař by blil, ale mně šlo o to, aby to všechno bylo co nejlehčí, sbalitelný a nositelný.

Reply

|_Re: Kolejda, Chobotnice, 9/3/2015 7:55 AM
Jináč na zkušební verzi vem klacek ze smetáku a levnou podšívkovinu. Já se usadil do definitinví verze a kvalitního materiálu na třetí pokus. Jináč ten bambus je fakt dobrej a ve většim zahradnictví maj i slušný dýlky. A necinká a nechrastí tolik jako dural.

Reply

|_Re: Kolejda, Vladimír, 9/3/2015 8:53 AM
Já měl na přídi kánoe sklopnou konstrukci tvaru obráceného U, kde rám byl z 8mm laminátového prutu, plachta z průhledné fólie a s lodí to bylo spojeno na ikeáckých pantech (+ dvě fixační lanka s pojezdy směrem k zádi a s gumou směrem k přídi). Fungovalo to bezvadně až do té doby, kdy laminátový rám v klidové poloze (sklopen na palubě) zřejmě vedrem prasknul - tuto zkušenost s tímto materiálem udělal i kamarád.
Průhlednost plachty zvláště na velké řece (s lodním provozem a nutností včasné reakce) pokládám za naprosto nezbytnou i vzhledem k určení a dodržení plavební dráhy a stability (sledování horizontu).
Vzhledem k tomu, že se plachta v této konstrukci osvědčila, chci ji opakovat ze stejných materiálů, ale v jiném tvaru, který nebude vyžadovat ohnutí laminátové výztuže. Vhodným doplňkem je pak zatažitelný skeg na zádi, a to i bez plachty na velkých plochách při nepříznivém větru. Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, žralok, zralok~email.cz, 9/3/2015 9:57 AM
Co duralové nebo sklolaminátové trubky od výrobce pádel ? Maj i kalibrovaný spojky kdyby bylo vhodné rozkládání na menší velikost .

Reply

|_Re: Kolejda, Vladimír, 9/3/2015 10:24 AM
Otázka váhy, ceny (!), opravitelnosti, efektu (vynaložená námaha a náklady x žádaný efekt)...
Pořád mi vychází nejlépe ten laminátový prut, který místo ohnutí spojím příčkou, koleno z hadičky. Fólii i prut jsem sehnal od výrobce zadara, panty co mi zbyly od montáže nábytku z Ikei (anebo tamtéž za korunu na váhu), hadička z Hobbymarketu do 10 Kč, lanka s pojezdy ze starého stanu...
Celkový náklad do 20 Kč a kdyby oblouk vedrem neprasknul (kdo to má ale vědět, že), sloužilo by to perfektně dál.
Vylepšená obnova bude stát asi stejně a při odstranění slabých míst bude jistě sloužit...(do odstranění dalších slabých míst. Co by ale člověk jinak dělal?) Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, Václav, 9/3/2015 11:40 AM
Vladi-myre, co to bylo za výrobce a fólii? Ušetři mi vzácný čas, který bych promrhal na netu... Mimochodem - co dunajští piráti, objevili se nějací? A ten dural - kdyby někdo věděl, kde se dají sehnat trubky 30x3, též bych přivítal.

Reply

|_Re: Kolejda, Jirka J., 9/3/2015 11:51 AM
Rozličný dural se dá koupit v prodejně Alupa Pardubice - www.alupa.cz. Jinak určitě najdeš na netu.

Reply

|_Re: Kolejda, žralok, zralok~email.cz, 9/3/2015 12:56 PM
Já nakupoval zde http://www.alms-brno.cz/

Reply

|_Re: Kolejda, Chobotnice, 9/3/2015 1:06 PM
nebo když dáš pomocný plováky, nepotřebuješ ani katamaran. A tady to máš na klíč skoor zadarmo: http://sport.bazos.cz/inzerat/...

Reply

|_Re: Kolejda, Václav, 9/3/2015 10:38 PM
Vřelé díky za tipy, vážení kolegové. Dostali jsme se trochu od tématu, ale možná zase ne až tak daleko. Protože globální oteplování se zdá býti realitou navzdory vědeckému skepticismu ex-odborníka na vše V.K., suchá léta se opakují. Možná ten náš milovaný koníček v podobě, jakou jsme znali, bude mizet stejně jako arktické ledovce. Tudíž jest zajisté dobré se zamýšleti nad novými trendy, abychom zcela neuschli.... Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, Chobotnice, 9/4/2015 7:29 AM
No proto jsem začal psát o ježdění na přehradách. Jezdit s vhodným vybavením a dobrou myslí po nějakém voleji s pěkným okolím je lepčí, než sedět doma a nadávat, že teče jen přelidněná Vltava.

Reply

|_Re: Kolejda, Vladimír, 9/4/2015 9:02 AM
Howgh. Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, momentalneanonym, 9/6/2015 7:24 PM
Stěžeň na kánoi jsme před lety provozovali-patka na dně před háčkem, novodurová trubka přivázaná k vyztuženému bortu (tenkou repkou, ne prolepené-to by to celé muselo být mnohem silnější), do které za zasouval stěžeň z javoru o délce lodi (5m)-dole tlustý 6 cm, nahoře necelých 2,5. Dva spinakrové pně 1,8-2m dlouhé, v očkách nad borty, s krátkými topenanty aby na ně háček pohodlně dosáhl a pně nepadaly do vody, otěže do rukou háčka přes očka na zadním šprajcu.
Plachta-spinakr z mikrotenu, obvod je třeba olepit barevnou lepicí páskou do tvaru mírně sférického trojúhelníka, na rozích se po ostřihnutí uváže uzel spolu s repkou tvořící očko v daném rohu-drží to perfektně. Na svislou osu plachty je dobré po prvním plachtění (kdy se plachta dotvaruje) nalepit taky pás lepicí pásky. Na spodní lem je uprostřed třeba nalepit očko, která tam bude stabilizovat polohu kasounu, aby se nesmekl.
Kasoun musí být dlouhý-musí dosáhnout od zadního šprajcu přes očko na vrcholu stěžně až do vody , když je plachta naplno natažená vodorovně před loď. Od očka na horním vrcholu jde s malým přídavkem do očka v polovině spodní strany a zpátky na loď k háčkovi.
Ovládání:
Postaví se stěžeň s protaženým kasounem, dolní rohy spinakru se připnou na konce spinakrových pńů, ty se uvážou do oček na stěžni, otěže se protáhnou očky na zadním šprajcu. Plachtu má háček složenou ve špičce. Vytahuje ji kasounem zadák, otěže jsou povolené, háček se stará o mírné napnutí kasounu, aby se zvedaná plachta hezky složila naplocho napůl podél kasounu napnutého podél stěžně, vyvlátá po větru-to zajišťuje spodní větev kasounu, který ovládá háček. Startuje se s otěžemi dobranými akorát aby se pně nerozvíraly, tím že háček povoluje svůj (spodní) konec kasounu-plachta se nafoukne a vytáhne před loď. Pak už se chopí otěží a řídí plachtu, zadák je čisté kormidlo. Podle síly větru, naložení a odvahy posádky se dá jet i 20° od větru, když fouká slabě a bez poryvů i víc. Pružný prut coby stěžeň má obrovskou výhodu v tlumení náhlých poryvů, je třeba jej dobře vybrat, nechat vyschnout v kůře a pak odkornit-aby si zachoval pužnost, špička stěžně dva metry před jeho patou není nic neobvyklého.
Brzdí se tak, že háček začne stahovat spodní větev kasounu ke stěžni, což plachtu rozpůlí a ta se zase složí do vyvlátého trojúhelníku. Průšvihy řeší zadák, tím že rozváže pojistku uvázanou na své větvi kasounu po zvednutí plachty (pojistku na kterou stačí škubnutí prstem, samozřejmě)-plachta pak ztratí okamžitě tah do vrcholu stěžně a položí se po větru na vodu, loď na ni najede (což plachta asi ne vždy přežije, pravda-ale použít jsme to nemuseli nikdy). V popsaných rozměrech to chce cit pro loď i pro vítr, přeci jen je to asi 8m2 a to už dokáže táhnout dost. Postavit se to dá bez problému na vodě, uprostřed Slap. Asi netřeba zdůrazňovat, že s kánoí kde je metrák věcí na dvoutýdenní dovolenou se takhle jede líp, než když je v ní jen posádka a ponor se s napnutím plachty stává naprosto zanedbatelným :-)

Reply

|_Re: Kolejda, Václav, 9/6/2015 10:24 PM
Připadám si, jako když mě svého času zdejší kolega Zenhas učil vařit pivo a po telefonu na mě v půlhodinové přednášce chrlil popis vařby s odbornými termíny jako "spilka", "mladina", "sladina" atp.atp.
"Rozumíš tomu?"
"Jo, tak nějak jo" děl jsem, aniž bych byl o moc moudřejší, spíš vůbec. Nicméně pocitově jsem si říkal, že to jednou příjde. A přišlo.
Tvůj popis je nádhernej. Rozumím mu minimálně. Ale jednou to určitě příjde.... Smajlík Díky.

Reply

|_Re: Kolejda, Chobotnice, 9/7/2015 1:14 PM
A co takovej Packraft? Sice pojede mizerně na boční vítr, ale nějaká ploutev by šla nabastlit, k tomu teleskopickej stěžeň ze starý stanový tyčky z Áčka, nebo tlustšího konce rybářskýho prutu, k tomu vratipeň z tenčího konce toho prutu, nějakej ten mikroten = killer sailboat... Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, Jirka J., 9/3/2015 11:53 AM
Spousta inšpirace je tady: http://www.solwaydory.co.uk/

Reply

|_Re: Kolejda, Vladimír, 9/2/2015 8:30 PM
No, máš jich tam hafo. Já mám jinou ideu. Protože na delších štrekách nevydržíš v kánoi klečet, je dobré občas změnit pozici na sednutí. No a natažené (pokrčené) nohy je dobré o něco zapřít, nejen abys neujížděl, ale taky kvůli stabilitě (tři pevné body, horolezci to od nás odkoukali). Já si jako opěrku nohou přilaminoval kulatou duralovou trubku, no a po všech těch štrapáciích s neposednýma kolečkama pod těžkou zakulacenou lodí na nej(h)různějších výmolech si říkám "proč"? Proč neprovrtat bok lodě v místě zaústění trubky a nepustit do ní vodu a hlavně, neprotáhnout jí v případě potřeby rychle osku a narazit na ni kolečka (uchycení a zafixování dostatečně daleko od boku lodě není problém)? Tak o tom přemýšlím a nějak tak to asi udělám.
Jinak jsem se vrátil z Dunaje bohatý na spoustu nápadů co se týče plachtění kanoí, řízení, tuningu a všelijakých jiných vychytávek, takže časem, nebudu si to nechávat pro sebe... Smajlík

Reply

|_Re: Kolejda, žralok, 9/2/2015 9:30 PM
JJ něco podobného už mám taky za sebou a vzhledem k tvaru Samby nemusím ani montovat jen otočím a jedu
http://www.zralok.estranky.cz/...

Reply

|_Re: Kolejda, Jirka J., 9/3/2015 6:35 AM
Nápad s nasazením koleče do trubky napříč lodí mi taky vrtá hlavou. Lákavá je zejména možnost nasadit kolečka těsně před přistáním a vyjet z vody už s lodí na kolečkách. Bojím se ale tvrdého spojení boků lodě. Při nárazu bokem, kterému se člověk občas nevyhne boky hodně pruží a trubka napříč by mohla znamenat vážné poškození.

Reply

|_Re: Kolejda, Vladimír, 9/3/2015 7:16 AM
Naopak, trubka je výztuha, která brání, aby se ti loď nerozjela (nerozložila) třeba v lubech (slepech). Já to vyzkoušel na Dunaji, kde s lodí občas vlny mlátily o břeh a při přetahování přes překážky (protipovodňové hráze často z balvanů) dostala vzhledem ke kvantu bagáže docela zabrat, a spokojenost (nehledě na pohodlí opěrky na nohy).
Jinak nasazovat kolejda ve vodě je žádoucí, člověk si vystačí sám a nenadře se při manipulaci s těžkou lodí na břehu (a taky ji šetří, že). Nehledě na ten pocit, že z vody vyjedeš jak antický bůh. Kdo je co k čemu, ten si taková kolejda pořídí. Smajlík

Reply

Hamerák, žralok, 9/2/2015 4:46 PM
Na ten jsem taky zvědavej páč letos je to pěknej špenát , ale kdo jezdí Botič se toho určo nelekne .

Reply

k Hameráku, Klouček, 9/2/2015 7:09 PM
Ešus se nemá vůbec za co omlouvat!Tohle se mělo zavést už dávno. V rámci oficiálního závodu nepustit nezávodníka na trať mi přijde jako úplně normální omezení. Malé přirovnání pro všechny ty bezohledné vůči závodníkům... V rámci Světového poháru třeba v Troji si asi taky nepůjdete zapádlovat mezi závodníky ne? Takže i když je to amatérský závod, tak je to pořád závod. Smajlík

Reply

|_Re: k Hameráku, Storm, 9/2/2015 8:03 PM
Toto není problém jen vodáckých amatérských závodů, ale i např. cyklistických. Mě osobně lidi nevadí a nepřekáží, neb každý amatérský závod je pro zábavu. Až budu chtít jet na výkon, mám tu možnost jinde ne?

Reply

|_Re: k Hameráku, Klouček, 9/2/2015 8:12 PM
Sorry ale to my nevymluvíš. Závod je závod a i když je amatérský, tak většina účastníků jede na výkon (třeba překonat loňský atp.). V případě ČPV se jedná o dlouhodobou soutěž resp. seriál závodů. ČPV organizuje ČSK sekce VT, kde by se členové měli jinde realizovat, než na závodech, které pořádá jejich svaz?

Argumentovat tím, že se to děje i v cyklistice je trošku mimo mísu. Působí to na mě takovým tím typicky českým..."když to dělá někdo jiný, tak já taky".. Smajlík

Reply

|_Re: k Hameráku, Klouček, 9/2/2015 8:16 PM
Sorry ale to my nevymluvíš. Závod je závod a i když je amatérský, tak většina účastníků jede na výkon (třeba překonat loňský atp.). V případě ČPV se jedná o dlouhodobou soutěž resp. seriál závodů. ČPV organizuje ČSK sekce VT, kde by se členové měli jinde realizovat, než na závodech, které pořádá jejich svaz?

Argumentovat tím, že se to děje i v cyklistice je trošku mimo mísu. Působí to na mě takovým tím typicky českým..."když to dělá někdo jiný, tak já taky".. Smajlík

Reply

|_Re: k Hameráku, Klasik, 9/2/2015 8:36 PM
Kloučku, napsal jsi to moc hezky. Je to neúcta vůči těm, kteří se snaží soutěžit (i třeba jen sami se sebou). Není pro to omluva.

Reply

|_Re: k Hameráku, Klouček, 9/2/2015 9:43 PM
Klasiku i kdyby nešlo o závod.nebo ani o vodu...prostě obecně o neúctě,nedodržování ničeho, což je rovina do které to posadil Ešus nebo to na mě tedy tak alespoň působí.Je to jako tunel pod Vyšehradem, kde mají cyklisti značku "Sesedni z kola", protože je to primárně chodník. Kolik myslíš, že to lidí dodržuje? Pokaždé, když tam procházím, tak se nestačím divit. Dospělí to ignorují.. dokonce i rodiče s dětmi v závěsu to igrnorují. Totální ignorace, žádná ohleduplnost vůči ostatním, natož respektovat nějaká pravidla, které někdo nastavil.

Takže závodům ČPV ahoj! :-) O víkendu na Úhlavě Smajlík

Reply

|_Re: k Hameráku, Klouček, 9/2/2015 10:05 PM
Klasiku i kdyby nešlo o závod.nebo ani o vodu...prostě obecně o neúctě,nedodržování ničeho, což je rovina do které to posadil Ešus nebo to na mě tedy tak alespoň působí.Je to jako tunel pod Vyšehradem, kde mají cyklisti značku "Sesedni z kola", protože je to primárně chodník. Kolik myslíš, že to lidí dodržuje? Pokaždé, když tam procházím, tak se nestačím divit. Dospělí to ignorují.. dokonce i rodiče s dětmi v závěsu to igrnorují. Totální ignorace, žádná ohleduplnost vůči ostatním, natož respektovat nějaká pravidla, které někdo nastavil.

Takže závodům ČPV ahoj! :-) O víkendu na Úhlavě Smajlík

Reply

|_Re: k Hameráku, Ešus , essalek~seznam.cz, 9/7/2015 10:59 AM
Ahoj
jde o to , že lidi jedoucí branky by měli mít na vodě přednost, a neměli by se napřed koukat , jestli se na ně navlí hejno lodí bez čísel. Neměli by třeba několik minut čekat na díru ve štrůdlu, aby mohli vyjet z protivody. Měli by se koncentrovat na svůj výkon. Čas na volné splutí bude po závodě.
Ahoj Ešus

Reply

Hamerák - sobota, Viki, 9/3/2015 9:27 PM
Ahoj, od kdy se tedy v sobotu bude moc na vodu i nezávodící veřejnost? Star je sice v 9:30 ale ukončení tam neni. A na stánkách o Hameráku jsem nic nenašel. Díky Smajlík

Reply

|_Re: Hamerák - sobota, Chobotnice, 9/4/2015 12:33 PM
Přičet bych k tomu počet startujících krát startovní interval.

Reply

|_Re: Hamerák - sobota, Ešus, essalek~seznam.cz, 9/7/2015 10:55 AM
Ahoj
start lodí se pohybuje tak kolem 3 hodin, to znamená že start závodu by mohl končit tak ve 12-12:30. Bohužel ale tohle je pohyblivé protože nikdy předem neznáme počet lidí na startu.
Ešus

Reply

|_Re: Hamerák - sobota, Chobotnice, 9/7/2015 3:01 PM
Zas je to pěkná motivace dát si to s číslem na brány. Smajlík

Reply

co s načatým víkendem ?, Aleš N., 9/7/2015 12:10 PM
Tak nám zrušili Střelu. Asi se to dalo čekat a tak nějak jsme to tušili. Nezopákneme si loňskou pěknou vodu, kdy po celopátečním dešti teklo místo obvyklých 4 m3 cca jednou tolik a hned to bylo zábavnější. Letos to bude holt jako v 2012, to nám jí taky nepustili. Kam místo ní vyrazíte ? Smajlík

Reply

Vavřinec v kelu!, Václav, 9/22/2015 7:33 PM
Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Myslím, že právě nastává nová éra. Konec vodáctví v Čechách..... Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Jihlava, Honza, 9/23/2015 4:14 AM
Poteče ta Jihlava 27.9. opravdu? Podle raft.cz ano, podle webu Káčat asi ne. To si jen neupdatují web nebo coby organizátoři vědí něco navíc? Můžu v tomhle věřit raft.cz? Díky.

Reply

|_Re: Jihlava, Petr, 9/23/2015 8:37 AM
Mrkni na http://www.pmo.cz/cz/akce-zaba... , kde je uvedeno: V termínu 27.9.2015 proběhne vodácká akce podle plánu.

Reply

|_Re: Jihlava, Honza, 9/23/2015 9:09 AM
Díky za info, paráda. Právě mi to potvrdila i Káčata mailem.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.