Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Kvuli-trem-utonutim-se-zprisnil-rafting-ve-Svycarsku.aspx?ID_clanku=1811 edit=3

Kvůli třem utonutím se zpřísnil rafting ve Švýcarsku

Diskuse nad článkem
Palava, Palavista, 7/4/2016 9:46 AM
Jak je dlouha palava ci baraka?

Reply

|_Re: Palava, Jirka, 7/4/2016 11:13 AM
nebuď pohodlnej a vygůgli si to. Smajlík

Reply

|_Re: Palava, Kimbo, 7/4/2016 6:34 PM
Pálava 400 a Baraka 410 (cm). A Jirko, ty na něj buď hodnej!

Reply

|_Re: Palava, Jirka, 7/4/2016 9:46 PM
Tak dobře, trochu pomohu: Pálava model 2009 délka 380 cm. Jenže teď si zase (či už jen) bude muset najít, na který pálavě vlastně jezdí :-)

Reply

Obchod je obchod, Alik, ales~borovicka.cz, 7/5/2016 9:25 PM
To je pro místní raftové společnosti dobrá zpráva. Chceš na raft, musíš využít nás... Teď jsou zákazníci vyplašení, ale to přejde.
No a nedělejme z Čechů joudy, co se topí na každé zahraniční řece. Pravidla se zpřísňují kvůli kšeftu a tohle je jen záminka.
Jak je v článku uvedeno, chlapi byli zkušení, stav vody sjetí umožňoval, bohužel měli nehodu - to se stává a bude stávat na všech řekách. Předpokládám že byli pojištění, tak v nasazení vrtulníků a záchranářů také nevidím problém. Jaký jiný důvod by byl pro zpřísňování pravidel - třeba jim chyběl hasičák? Zmínka o alkoholu... škoda mluvit. Za chvílu se v Evropě ani nevy*****, aniž bys neporušil 2-3 nařízení.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, mira, 7/6/2016 8:45 PM
Jako jeden z první vlny českých raftfýrerů v Rakousku si dovoluji rozporovat tvrzení, že současná přísná pravidla pro rafting mají na svědomí naši svévolně se topící krajané. Myslím, že platila už v době, kdy pro nás byla hranice důkladně zadrátovaná.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Chobotnice, 7/7/2016 12:44 PM
Mám dojem, že šoférům pod vlivem je pojištění prd platný, otázka je, kdy to bude i u vodáků, pokud to už nenastalo, že se logicky pojišťovna bude bránit plnění. Vedení plavidla a auta je de jury to samý, viz předminulý článek a diskuze...

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Alik, 7/7/2016 1:13 PM
Máš pravdu, to mě vůbec nenapadlo. Považuji za normální dát si pivo k dobrému obědu a lok ohnivé vody po rozplavbě - zvlášť když počasí není nakloněno. Budu se muset zamyslet Smajlík. Vždyť za to pojištění by mohla bejt basa piv.....
Nééé kecám Smajlík

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/7/2016 2:02 PM
> Mám dojem, že šoférům pod vlivem je pojištění prd platný

co se týče havarijního, je to otázka sjednaných podmínek

co se týče povinnýho, zaznamenal jsem, že pojišťovny se snaží vyvlíknout z plnění, nicméně zajímalo by mě, jak by to dopadlo, kdyby to někdo otestoval u ústavního soudu - nevím o tom, že by se tak už stalo - protože pokud to nekryje, tak to nemůže být povinný (nemluvě o tom, že pojistník ani provozovatel nemusí být tatáž osoba jako pachatel škody, ručení jde za autem, nikoli za řidičem, čili je nesmysl podmiňovat krytí provozovatele stavem řidiče)

> se logicky pojišťovna bude bránit plnění

není mi jasný, co myslíš "logicky" - pokud to, že se pojišťovna snaží vydělat, kterejžto plán jí proplácení škod jaksi kazí, tak jo, nicméně z pohledu člověka, kterej se snažil zajistit proti nepřízni osudu to moc logický není, to to pojištění uzavírat nemusel ...

což je ostatně můj přístup, pojišťovna bude mít vždycky lepší právníky než člověk prostej, nebudu se pojišťovat jen abych pak zjistil, že můj průšvih je na dvacátý sedmý straně vyjímek danejch všeobecnejma podmínkama v třicátý revizi od doby, co jsem uzavřel smlouvu (přičemž změny všeobecnejch podmínek nemůžu odmítnou, leda vše vypovědět), no tak se holt nepojišťuju, pokud to není povinný, a ušetřenej peníz radši investuju a doufám, že to bude stačit, kdyby něco (a když nic, tak mám přilepšení na důchod)

> Vedení plavidla a auta je de jury to samý, viz předminulý článek a diskuze...

no, z hlediska vztahu k alkoholu to úplně to samý není, textace je trochu jiná než v zákoně o provozu na pozemních komunikacích, a pokud se odvoláváš na předchozí diskusi, tak tam to právě Woleyoffka citoval

nicméně tedy nevím, jak je to všechno relevantní k situaci ve Švýcarech ...

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Chobotnice, 7/7/2016 2:17 PM
Relevantní je to skrze třeba placení tý záchrany pojišťovnou. Jinak průběh třeba když nemáš technickou a uděláš průser je ten, že pojišťovna zaplatí škodu, ale pak to tahá z tebe v plný výši.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Střelec, 7/10/2016 7:27 PM
Už i u nás před pár lety pojišťovna nevyplatila půlku pojistky nějakýmu cyklounovi, protože při nezaviněné(!) havárii neměl přilbu. Soud to přiklep s tím, že pro svou ochranu neučinil vše, co mohl. Takže je dobrý s něčím takovým počítat.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/11/2016 9:07 AM
ano, to se probíralo dokonce tady na Raftu, a je to právě jeden z případů, co mě přesvědčil, že s pojišťovnama nechci pokud možno nic mít (i když tam do toho tedy byla zatažena skrze povinné ručení) - zvlášť jestliže poškozený nemá zastání ani u soudu

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/19/2016 10:52 AM
> je to právě jeden z případů, co mě přesvědčil, že s pojišťovnama nechci
> pokud možno nic mít

další -

http://www.novinky.cz/krimi/40...

já vím, bulvár, a důvěryhodnost kdovíjaká, ale čím to, že o opačných případech nějak nečtu a neslyším, rychlost vyplacení se deklaruje jen v reklamách, v reálu nicmoc (sám mám asi sedm let starou zkušenost s autem dva týdny v servisu - dva dny oprava, zbytek čekání na platbu, aby auto vydali) ...

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Twin, Twin~inmail.cz, 7/8/2016 12:38 PM
Nepojišťovat se IMHO není nejlepší nápad. Když se už něco semele, tak to zpravidla bývá dost drahé (myslím vrtulník a tak)
Já to řeším pojištěním od alpenverein a nemusím se bát, že se bude pojišťovna při plnění nějak kroutit. To je vyzkoušený.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Klasik, 7/11/2016 8:56 AM
... a tam zrovna je článek a alkoholu ve smlouvě. Domnívám se, že to je správná cesta "Dej si, ale přemýšlej kolik, kdy a co děláš".

Také AV používám, podmínky se za ty roky hodně změnily. Třeba uzemní rozsah se hodně změnil. Je dobré si to občas přečíst.

Také je zajímavé, že mi přišel od nich dopis z ČR, kde byly jiné podmínky ... optimalizovali to tak, že najednou jsem něměl stárnoucí děti v ceně. Po dotazu na rakouské základně to ale bylo jinak a děti se do podmínek opět dostaly jako dříve. Zřejmě někdo u nás.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/11/2016 10:05 AM
> Nepojišťovat se IMHO není nejlepší nápad.

ok, a vzhledem k výše uvedenému (třeba i případ, co později zmínil Střelec) máš nějaký lepší?

> Když se už něco semele, tak to zpravidla bývá dost drahé (myslím vrtulník a tak)

nevím, jak v cizině, rychlý google říká, že u nás před dvěma lety tři až devět tisíc - zdroj: http://boleslavsky.denik.cz/zp...

samozřejmě záchrana je složitější než pouhý převoz, ale i když přenásobím deseti, tak to pořád není žádná závratná pálka - míň než nové auto, a to si člověk/rodina za život koupí několikrát

slušné úrazové pojištění vyjde tuším tak litr na měsíc, tj. když si to budu odkládat, zásah za sto litrů si můžu dovolit zhruba každejch osm let - to je asi mnohem častěji, než kdokoli ze zde diskutujících v životě potřebuje, resp. otázka je, kdo co riskantního podniká, já doufám, že to nebudu potřebovat nikdy (nejsmutnější je, že úraz, kvůli kterýmu už mě z vody vezla sanitka, se mi stal ještě dřív, než jsem vůbec najel do "nebezpečný" peřeje ...)

navíc, jak jsem psal výše, pokud to nevyužiju, budu mít příspěvek k důchodu -co budu mít z peněz nastrkanejch pojišťovně?

a co když budu chtít bejt zodpovědnej, nedám si před jízdou ani to jedno, ale budu mít smůlu, stane se mi něco hned po ránu, najdou mi zbytkáč, a pojišťovna se na tom bude vykrucovat - o výlukách i u AV viz Klasik? ... naspořený peníze budou fungovat bez ohledu na promile v krvi, nebo jakou si kdo bude chtít najít kličku (ještě jednou viz Střelec o helmě na kole)

Reply

|_Re: Obchod je obchod, KarelB, 7/11/2016 11:39 AM
Kavole to co pises je pekna hovadina. Ze zkusenosti: Volal jsem vrtulnik ke zlomene noze na Venteru v soutesce Heiligenkreutz pred par lety. Zachranna kace celkem "jednoducha". Zadne patrani, "pouze" prilet vrtulniku, vyzvednuti postizeneho zachranarem v podvesu a transport do nemocnice v Zams. Cca jedna letova hodina. Faktura za zachranu 8000 EUR. Proplaceno AV. Rezervu cca 220 000,- Kc opravdu nemam a jen tak mit nebudu, predpokladam ze za clenstvi v AV celozivotne zaplatim min nez za jednu akci...

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/11/2016 1:04 PM
psal jsem, že nevím, jaké jsou ceny v cizině, a že záleží na tom, co kdo podniká, já se třeba v rakouskejch horách moc nepohybuju, kdo jo, může to mít jinak - ale myslímže jsem docela jasně deklaroval, že to je můj přístup, tudíž nikoli nějaká univerzální rada

a to, že reálná cena v Alpách je dvojnásobná, než jsem nastřelil, takže že se můžu nechat zachraňovat jednou za cirka dvacet let místo za osm na věci myslím nic podstatného nemění (vážně, kolik lidí potřebovalo vrtulník víc než jednou za život?)

kolik stojí členství v AV také netuším, a nemá smysl, abych toto řešil, vzhledem k tomu, že kvůli diskutované výluce považuji jejich pojištění za nepoužitelné - ale opět, jiní lidé to mohou mít jinak ... výše uvedené je řádově cena za pojištění jak mi bylo před pár lety nabízeno - a pokud to nebylo zřejmé, tak ještě jednou explicitně: počítám s pojištěním nonstop, protože zrakvit se můžu i když zítra pojedu na kole z práce

přímo v hotovosti takovou rezervu taky nemám, nicméně v době historicky krátké bych si dokázal uvolnit i více - holt už jsem zapojen v pracovním procesu, a tedy odkládám, víc než těch deset let, a čerpat jsem nepotřeboval (klep klep ...)

pokud se ti to stále jeví jako hovadina, rád bych slyšel nějaký další argument, než jen že ceny v Rakousku jsou o něco (nikoli řádově) vyšší, než jsem velmi nahrubo nastřelil, a že ty konkrétně tolik dokupy nedáš

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Vladimír, 7/11/2016 1:00 PM
Pojišťovací proces se u nás v posledních letech změnil ve prospěch klienta. Při sjednávání komerčního pojištění (úrazového) musí agent vypsat list (ve dvou exemplářích), kde je rozvedena pojistná potřeba klienta a návrh agenta, jak ji uspokojit a oba to podepíšou. To proto, aby se předešlo následným sporům a bylo jasné, co klient chtěl a zástupce pojišťovny slíbil. Takže pokud uzavřu úrazovku (a ty nejsou drahé, pár stovek měsíčně), chce to dát do záznamu, na jakou činnost jmenovitě a za jakých podmínek se má pojistka uzavřít. Pokud to agent uzavře, neexistuje eventualita, že by pojišťovna neplnila.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/11/2016 1:15 PM
díky za info, nicméně toto například neřeší případ toho Střelcem zmíněného cyklisty, neboť mezi ním a pojišťovnou, která neplnila v plném rozsahu, žádný smluvní vztah nebyl, žádný list s agentem sepsaný neměl ... co s tím?

a když řeknu, že chci pojistit bezpodmínečně, bez výluk, podepíše mi to agent, a pokud ano, bude mi to *skutečně* něco platné nebo mluvíš o teoretické "neexistenci eventuality"?

- a ještě pokud ano, bude to stále v tom řádu "pár stovek", anebo to bude spíše pár tisíc?

pokud by se toto vyřešilo, silně bych uvažoval o změně svého přístupu, výše označovaného za hovadinu ... ano, mně samotnému to nepřijde úplně super nápad, ale za daných okolností nejsem schopen přijít na lepší

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Vladimír, 7/11/2016 5:28 PM
Kavole, dobrou úrazovou pojistku na běžná rizika uděláš za pár stovek, a to doslova. Musíš ovšem probrat několik pojišťoven, protože každá je dobrá na něco, tak abys měl dobrou třeba na sport. Je dobré to udělat u dobrého (!) makléře kterému řekneš, že jezdíš na vodu WW3 a zeptáš se jej na plnění třeba při 0,3 promile (to jsou dvě piva, ne?). Dobrý makléř ti řekne (porovná) nejen podmínky pojišťoven a výluky, ale bude znát i praxi a ochotu k individuálnímu pojištění. Dobrý makléř ti řekne všechno a rád s tebou uzavře kšeft za podmínek, že je jednání na rovinu, protože levárna ze tvé strany má za následek neplnění a levárna ze strany makléře má za následek postih pro něho. Pokud je to tedy prokazatelné - a proto vše se má dát do zápisu o jednání.
Já jednoho výborného makléře v Brně mám, jsem s ním MAXIMÁLNĚ při řešení problémů spokojený a v případě přání ti na něj soukromě (viz můj profil) dám doporučení a kontakt. Zdraví V. Smajlík

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Pavel, 7/13/2016 9:53 AM
Popravdě bych takového makléře/poradce chtěl vidět! Sám dělám ve finančnictví a tak vím jak to tady funguje. Pokud pojistné za cestovní pojištění bude pár stovek, tak provize z toho je pro makléře pár desetikorun. Takže půl hodiny na zjišťování co vlastně klient chce a jaké má představy, hodinka minimálně na porovnání pojišťoven a jejich podmínek (a to je v praxi mnohem delší), pak vypracování kalkulace a poslání mailem (30 min), ujasňování detailů klientovi, zhotovení veškeré potřebné zákonné dokumentace (30 min), schůzka s klientem a podpis smlouvy (1 hod i s cestou). Dále zpracování smlouvy a poslání na zpracování do pojišťovny (15 min). Takže suma sumárum jsou to cca 3:45 hod, za které je provize v průměru okolo 30 - 80 Kč, což je tak desetinová mzda ukrajinského dělníka. Chtěl bych vidět někoho kdo se s tím bude patlat.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/13/2016 12:47 PM
doufám, že jsme se dobře pochopili, ale řeč byla snad o pár stovkách měsíčně, nikoli jednorázově - nejde mi jen o cestovní, zajímá mě pokrytí všeho, i toho, že pojedu z práce na kole ...

a něco takového, že se vezme i 'ztrátový' kšeft, aby se získala důvěra klienta, a ten pak s poradcem řešil i lukrativnější věci, se dneska nenosí?

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Vladimír, 7/13/2016 2:24 PM
Odpověděl Kavol.

Samozřejmě se na zájezd pojišťuji, u VZP, za pár kaček. Kromě toho mám dobrou úrazovku za 250 měsíčně. A makléře, který mi rozebere bez ohledu na jeho čas všechny eventuality pojištění od auta do majetek. Řekne, co udělat a proč, a co ne a proč. A co neví, zjistí. Bez nároků na jeho čas. Moje problémy (autonehoda) za mne vyřídí. Protože ví, že v případě pojištění za nikým jiným nepůjdu a že jej každému doporučím. Je to opravdu profík a beru jej jako velmi vítaného člověka.
Nevím, Pavle, pro jakou společnost děláš. Ale počítáte-li vztah ke klientovi na časovou efektivnost vzhledem k provizi (i když vím, že racionálně uvažovat se musí), tak bych vašim klientem být nechtěl (nic ve zlém).

Reply

|_Re: Obchod je obchod, Klasik, 7/11/2016 1:12 PM
Obávám se že nemáš reálná čísla. Přesto ...

V Čechách platí http://www.horskasluzba.cz/cz/... a to si opravdu rád zaplatím. Ta cena mi připadá až nefér vůči zachranářům, kteří mnohdy hodiny postupují na zásah a hledání, přitom dle ceníku jsou za 10 EUR. To ale asi řeší stát.

Jiní borci již jsou bratři Slováci, kteří to od roku 2006 pojali jako výchovný prvek. http://www.tatry.cz/cs/novinka...
http://www.tatry.cz/cs/placeni...

Předpokládám, že soudruzi Rakušáci a jejich sousedi nebudou pozadu.

Ještě drobnost k pojistkám. Některé pátrání neplatí
https://www.top-pojisteni.cz/pojistovaci-poradna/novinky-ze-sveta-pojisteni/zasa
h-horske-sluzby-u-cestovniho-pojisteni

Pak je otázka, jestli ten Kavol nemá pravdu.

Reply

|_Re: Obchod je obchod, kavol, 7/11/2016 1:34 PM
děkuju za odkazy - holt mě nenapadly správný klíčový slova na hledání - ty teď supluješ Kmocháčka? :-)

ohledně toho pátrání - nevím, jestli je na místě formulovat to jako "některé neplatí", když v tý tabluce je jediná, co to platí (resp. další dvě s omezením na Slovensko)

Reply

Ne díky, ale kvůli, Filip Jirsák, 7/6/2016 3:51 PM
„Díky něčemu“ znamená, že děkujete za to, co se stalo. Autor určitě nechtěl děkovat za zpřísnění raftingu a už vůbec ne za tři utonulé. Neutrální označení je „kvůli“.

A když už jsem tu za kverulanta, tu trojku v nadpise je lepší vypsat slovy, číslice se používají u velkých čísel nebo když je potřeba dát důraz na přesnost toho čísla.

Reply

Někdo ..., Darno, 7/7/2016 7:14 AM
... musel byt ta povestna posledni kapka. A protoze Cesi jezdi na vodu asi tak stejne, jako se decimuji populaci hub v lesich, tak se tomu clovek nemuze ani divit.

Reply

|_Re: Někdo ..., zenhas, 7/7/2016 12:00 PM
Chuděrky houby. Snad aby vzniklo nějaké omezení nebo nařízení, které je vůči této genocidě bude chránit.
Např. "každý houbař bude mít s sebou certifikovaného průvodce." Nebo "počet hub na osobu a týden bude omezen na x ks." Smajlík

Reply

|_Re: Někdo ..., Darno, 7/7/2016 12:26 PM
A jeje, nekdo zase ztratil smysl pro humornou nadsazku a za vsim vidi pozadavky na regulaci ci co Smajlík .

Reply

|_Re: Někdo ..., zenhas, 7/7/2016 2:00 PM
Ne, pouze na ironii odpověděl další ironií a zůstal nepochopen. Smajlík

Reply

|_Re: Někdo ..., Hanz, 7/7/2016 2:07 PM
Budeš se možná divit, ale v někde v západní cizině lze sbírat houby pouze s povolením a ještě se za to platí nemalý europeníz. Taky tuším, ze jsou na to vypsaný jen některý dny a omezený množství (kg) na osobu. Samozřejmě se nejedná o Norsko. Smajlík

Reply

|_Re: Někdo ..., kavol, 7/7/2016 2:10 PM
no, to je ta ironie na druhou, když se k doložení absurdity použije reálná situace ...

Reply

|_Re: Někdo ..., Vladimír, 7/11/2016 12:48 PM
Abyste se hoši nedivili. Zkuste jít v okolí St.Moritzu na houby. Kolik můžete nasbírat je napsáno na tabuli na kraji lesa. Smajlík

Reply

3 z 5, Honza, 7/8/2016 10:04 AM
3 utopení na 5 převrácených, to je docela drsná statistika. A asi ani ti zbylí 2 nebyly úplně ok, když se je "podařilo zachránit a byli převezeni do nemocnice". To není jako na Kamenici při 12 kubíkách, kde se převrhne raft nad Tobogánem nebo nad soutěskou, a utopí se tak 0 až 1 člověk a ostatní jsou v pohodě. Docela se divím, že si před tím dali chlast (i kdyby to bylo jen jedno pivko), a že se při tomhle stavu ještě jezdí komerční rafting. Gajd přece neví, co mu tam naleze za ucha, otočit to tam může při troše smůly každý nebo mu může pár lidí vypadnout a vytáhnout třeba 5 klientů z téhle vody dostatečně rychle nebude brnkačna ani pro profíky.

Reply

|_Re: 3 z 5, Klasik, 7/11/2016 9:01 AM
To může být jinak. Dle mojí zkušenosti z pozorování komerčních gajdů ve světe, tak jezdí většinou "dámskou stopu". Pánové ... zvláště staří bardi ... mohli zvolit jinou trasu, než dámskou stopu.

S tím alkoholem na to koukám stejně jako ty. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.