Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Labe-z-Hrenska-do-Drazdan.aspx?ID_clanku=2145 edit=3

Labe z Hřenska do Drážďan

Diskuse nad článkem
pěkný, Eki, 11/11/2019 11:01 AM
Ahoj Chobotnice, bezva článek a inspirace do příštího roku, dík. Smajlík

Reply

Neustálý hluk, Kuba Turek, 11/11/2019 11:03 AM
Zase tak idylické Labské údolí není. Neustále tam přes den jezdí osobní vlaky (to ještě jde), ale přes noc těžké nákladní vlaky (takže slabé povahy si berou na spaní špunty do uší).

Reply

|_Re: Neustálý hluk, Chobotnice, 11/11/2019 2:55 PM
S hlukem je problém na mnoha místech, třeba si dávám pozor abych nespal kde řeku kříží dálnice. Ono taky jak známo já si dovedu kanadskou divočinu navodit kdekoliv. Navíc vodák chodívá spát jak zabitý zcela udolán a) výkony při pádlování b) návykovými omamnými látkami, toho času povětšinou legálními. Hluk jsem vnímal jen trochu když jsme spali nad Ústím, kde je trať po obouch březích. Pod Děčínem mi přišlo že toho jezdí výrazně míň. Labe je lemováno frekventovanou tratí prakticky od Pardubic. No Berounka je na tom o trochu líp. Páteřní komunikace holt vedou tradičně údolími. Můžem být rádi, že už je hotová dálnice do Drážďan a automobilový provoz přes Hřensko je teď minimální.

Reply

|_Re: Neustálý hluk, Kuba Turek, 11/11/2019 7:26 PM
Hlavní trať s hlukem ve dne v noci jsme registrovali zpod Děčína od železničního mostu až někam k Pillnitz a pak zase od Radebeulu ke kopečkům před Míšní a nakonec v Míšni, kde jsme končili.

Reply

|_Re: Neustálý hluk, Klasik, 11/12/2019 8:42 PM
Chobotice už ti to napsal jasně ... málo jste pádlovali. Smajlík

Já spal u ústí Wesenitz (železnice,letiště, silnice) a budili mě jen policajti na udání z druhého břehu.

Reply

Kemp v Königsteinu, Jarda T., 11/11/2019 1:46 PM
Ahoj CHobotničáku, hezký článek.Jen upřesním jak je to s kempy. V Königsteinu jsme asi před čtyřmi lety spali, když jsme tuto trasu splouvali také. Ono to sice trochu vypadá, jako, že je to pro karavany, ale není. Podél celého Labe na Německé straně vede také cykloztezka a tyto kempy patří do sítě k této cykloztezce. Takže se zde potkáš se spoustou něměckých důchodců na kolech, kteří zde spí pod stany, jsou celkem milí a ani my s kajakama jsme nebyli žádní exoti :-). Smajlík

Reply

|_Re: Kemp v Königsteinu, Chobotnice, 11/11/2019 2:46 PM
Ahoj, dík za upřesnění. Přiznám se, že jsem tam nevystupoval a jen to na mne tak působilo z voody. Ale i tak mi je sympatičtější malý rodinný kemp o fous po proudu na druhym břehu. Tedy připustím-li, že bych spal v kempu. Což se mi na maratonu stalo, ale to jsme spali až nad Pirnou v Obervogel, nebo jak se to jmenovalo.

Reply

Labe z Hřenska, Český Honza, 11/13/2019 9:22 AM
Přečetl jsem si v článku od Chobotnice formulaci ... po řece, která pro malé lodě nikdy nevysychá ... a zabloudil jsem do vzpomínek. Jsemť Ústečák (Aussiger) a viděl jsem Labe od minimální po povodňovou hladinu. Když jsem viděl, jak se lidi u železničního mostu nenuceně čvachtali do poloviny koryta, zapochyboval jsem, že by malá loď nedrhla ...

Reply

|_Re: Labe z Hřenska, Eki, 11/13/2019 10:06 AM
Ahoj, jezdím Labe z Ústí na kánoi pravidelně a nikdy jsem nedrhnul, ani v těch nejrychlejších úsecích za minim. Kam se na to hrabe Vltava z Vyšáku a pod. Minima okolo 80 kubíků dotuje kaskáda a vzhledem k úzkému údolí tam nejsou široké rozlivy a pravidelně se udržuje hlubší plavební dráha. Ale chápu, že se koryto ze břehu se může jevit klamně celé mělké Smajlík

Reply

|_Re: Labe z Hřenska, Klasik, 11/14/2019 11:51 AM
AHoj Honzo, jako Aussiger asi nepochopíš, jak to Chobotnice myslel. Je to pro tebe stejné jako když na Salze je "podstav". My z malých řek máme hodně jiný pohled. Jen pro srovnání uvedu parametry na čem jezdíme a jak se změnil stav v posledních letech.

U loděnice v Plzni nám teče Úhlava šířky cca 18m. Mimochodem jedna z větších zápodočeských řek, kterou z Plzeně-Homolky pije cca 220 tis. lidí a nevím kolik lidí v Nýrska a cestou mezi. Úhlava má dle statistiky Q355=1,5 m3/s a Q1=39 m3/s (už jsem to dlouho neviděl). Dříve jsem jezdil do května na průtocích kolem 5-15 m3/s (pohoda) a pak to padalo dolů až na 1-1,5 m3/s v srpnu. Podzim se zase trochu probíral na hodnoty kolem 2-3 m3/s. Na trénink pro děti jsme měla napsáno, že jezdíme od 2 m3/s výš.
Dnes to od začátku května padá na hodnoty kolem 1 m3/s a díky rozkolísanosti občas pulzuje mezi 0,5-1,5 m3/s. Řeku u nás v létě brodí psíkaři jen s vyhrnutím nohavic.

Dneska říkám, že od 1,5 m3/s jezdíme a 2,5 m3/s je ideální stav.

Pojem drhnu o dno pro mě znamená, že neprojedu ani ideální stopou. Bohužel se mi také stává, že pod zadkem dojde voda a já nejsem schopen udržel sjezdový kajak nejen v ideální stopě, ale občas ani ve směru po proudu.

Takže i významný podstav pro průtok Q355=108 m3/s na Labi v Dečíně je stále pro nás ideální stav, který tiše závidíme. Dokud najdu cestu bez dotyku dna pádlem, jsem v sedmém nebi.

Ahoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Jméno lodě, Josef, josef.markvart~email.cz, 11/19/2019 8:33 PM
Když jsme vloni splouvali Labe, tak v Bad Schandau nás odchytil německý policajt (mluvící trochu česky), že na Labi má mít každá loď (v našem případě seakajak) jméno, z obou stran. Podobně to platí např. na kanálech Sprévy ve Sprewaldu.

Jinak, třeba vloni v létě, za celou trasu z UL do DC ani jedno plavidlo. Letos už toho jezdilo více, ještě trochu propagace a bude to tam jako na Vltavě.

Reply

|_Re: Jméno lodě, Klasik, 11/25/2019 10:49 AM
Ahoj, taky ti dal "žlutou kartu"? ... popisoval jsem podobné setkání v Drážďanech na seakayakforu.

seakayakforum.cz/topic/235/plz...

Reply

|_Re: Jméno lodě, Josifek, 11/25/2019 1:47 PM
Žlutou ani červenou nedal, lapil nás když jsme tahali kajaky z vody a nakládali na auta. Byl slušnej a uměl o dost líp česky než já německy. Vlastně nás jen upozornil pro příště.
Já tam po Labi i jinde v Německu byl víckrát, a nikdy jsme to neřešili. Měl jsem informaci, že to jméno mají mít lodě přes 5 m délky. Měl jsem kajak 470cm, ale on tvrdil, že každá lod.

Mě ty předpisy nevadí, jen o nich vědět.
Třeba pro ty kanály ve Spreewaldu je to popsaný tady
www.spreewald.de/fileadmin/Red...
i když tam to taky skoro nikdo nedodržuje.
Na frekventovaných vodních cestách se to jméno lodě hodí, furt lepší než povinnost registrace.

Reply

|_Re: Jméno lodě, Chobotnice, 11/25/2019 2:01 PM
Já teda za 3x problém neměl a jméno na loď se mi malovat nechce, pokud bych to nevyřešil technologicky jako Klasik. Potkal jsem tam hodně místních kanoí i kajaků a jmen jsem si nevšiml. jináč moje touha je dojet po Labi a řece Havel (Havola, spíše soustava jezer) do Berlína. Ale to je na vícero dní.

Reply

|_Re: Jméno lodě, Josifek, 11/25/2019 2:37 PM
To máš dobrej plán, já znám řeku Havel jen z oblasti Meklenburských jezer, což je nad Berlínem. Taky pěkný místo na pádlování.

Reply

|_Re: Jméno lodě, Guma, guma.plovouci~seznam.cz, 11/26/2019 8:36 AM
Ahoj,
z Prahy do Berlína po vodě, to by byla velká frajeřina. Možná bys byl první, kdo to sjel.
Ještě větší frajeřina by bylo jet ve stopách Závodu Míru Praha-Berlín-Varšava.
Buď by to šlo přes Hamburk, po moři kolem Dánska do Gdaňsku. Nebo by to možná nějak šlo po vodě z Berlína na Odru a pak do Štětína.
Každopádně, závěr z Gdaňsku do Varšavy proti proudu by vyžadoval celého muže :)
Zdar a sílu
Guma

Reply

|_Re: Jméno lodě, Střelec, 11/27/2019 7:18 AM
Pokud vím, tak se dá soustavou vnitrozemských kanálů dostat z Polska až do Francie/Středozemního moře. Ale bude asi honička zjistit, kudy přesně. A bude v tom i kus Rýna, Rhony a tak podobně. Je to ale spíš na motorovej hausbót a spoustu let. Co se týká jmen lodí, nevím, jak předpis, ale jeden čas to bylo i tady dost populární. V 80. letech nebyl problém na českých tocích potkat Titanic soulodící s Ledoborcem Lenin, Krasinem a Aurorou a jiné podobné kuriozity.
Když ještě lodě brala dráha, bylo pro přepravu povinné číslo na obou stranách lodě, vysoké minimálně 10 cm a lodě trvale provozované na některých přehradách musely mít místní registrační číslo. To patrně vycházelo z prvorepublikového (a možná ještě předlitavského) předpisu o policejní registraci plavidel.

Reply

|_Re: Jméno lodě, Josifek, 11/28/2019 9:22 PM
Z Berlína se dá doplout na Odru kanálem Havel - Odra. Takže teoreticky lze z Prahy doplout přes Německo třeba do Hrádku nad Nisou. Zjednoduší se logistika cesty zpět :-). Jinak, ve zmíněném Polsku např. je vodní cesta - okruh délky 487 km, tzv. Petla Torunska.

Reply

|_Re: Jméno lodě, Klasik, 11/28/2019 9:43 AM
Už máš zvolený termín ? Tak je dobré začít a zveřejnit, abys pak nemohl couvnout. Sobě couvnutí z objektivních důvodů (zapráskaná práce ... známe to oba) zdůvodníš, ale když se na to bude 50 lidí ptát, tak je lepší to odjet. Smajlík

Reply

|_Re: Jméno lodě, Klasik, 11/28/2019 9:37 AM
AHoj, taky nemohu říct, že nebyl slušnej, jen tam dělal velký zmatky ... zmátl i kolem jedoucí německé kanoisty a málem při tom způsobil srážku výletních lodí.

Koukal jsem na to potom v loděnicích po proudu a musím uznat, že skoro všechny lodě jména měly. viz: V zajímavé loděnici spolku Junkers :
hosting.pilsfree.net/js-projek...
hosting.pilsfree.net/js-projek...

nebo v kouzelné loděnici v Blankenese :
hosting.pilsfree.net/js-projek...
hosting.pilsfree.net/js-projek...
hosting.pilsfree.net/js-projek...


Pojmenování lodě je vlastně i fajn a máš k lodi jiný vztah. Něco jako, když můj švagr pojmenovává svoje auta a tvrdí, že pak lépe jedou a víc vydrží. Smajlík

Z tohotu pohledu mi trochu štve velký nápis typu od výrobce (například Cháron), který vypadá jako jméno lodě a přitom není. Škrabat to nehci a přelepovat také ne.

Ahoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Kempy, Nenufer, nenufer~bdsmshop.sk, 5/29/2021 11:34 PM
Tento úsek jazdíme už pomerne pravidelne takže pár maličkostí :-)
1) kemp v Konigsteine - Campingplatz am Treidlerweg je v pohode i stanový, dá sa pristáť i po 20,00 keď už sa zavrie recepcia a ráno to vyriešiť ale budete bez sprchy s teplou vodou (tá je na kartu). Pozor, miesta tam sú dosť číslované a i cenovo rozlíšené takže je dobré ostať spať hneď na začiatku kempu (z pohľadu rieky) hneď pod penzionom nad výpusťou potoka Grosse Hirschke.
2) mená na lodi so mnou policajti nikdy neriešili ale asi im stačilo označenie od Dronte čo majú na lodiach. A to sme spolu párkrát diskutovali.
3) v lete býva jeden víkend plávanie v Labi medzi Rathenom a Wehlenom, pláva to dobrá tisícovka ľudí a okolo nich sú rýchle člny všetkých obcí v okolí (vodná záchranka i hasiči).
4) Vo Wehlene sa oplatí zastaviť sa hneď na začiatku v bufete na pravej strane - Imbiss Zur Habe (trochu blbé pristánie a hlavne strmý trávnatý breh) ale majú super zmrzlinové poháre a i jedlo.
5) Obervogelgesang (Horní ptačí zpěvy) je posledný oficiály kemp do Drážďan, Wostra je od rieky ďaleko tak sme bivakovali na brehu ale bez stanov si nás policajti nevšímali (4 ľudia). Vogel je primárne karavanový, potrpia si na kľud po 22,00 a navyše aj zavrú záchody a sprchy (otvoria ich zase ráno).
6) V Drážďanoch zvykneme končiť kúsok pod zátokou s Schiffsherberge Poppelman (v tejto zátoke sa nedajú vytiahnuť lode na breh) odkiaľ je to kúsok na vlak Dresden Neustadt. Konkrétne miesto je toto - 51.070029, 13.724875. Dá sa samozrejme aj skor ale tu sa dobre vyťahujú lode a dá sa tam pohodlne prísť autom.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.