Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Liticky-oblouk.aspx?ID_clanku=1001 edit=3

Litický oblouk

Diskuse nad článkem
Zkratka, cevis, 5/12/2009 9:04 PM
Ahoj, mám takový dojem, že ten tunel je od loňska zavřený :( a od jezu je zas zamřížovaný most přes řeku.

Reply

|_Re: Zkratka, Zdenek, 5/12/2009 10:25 PM
Potvrzuji, že vloni byla branka na mostě přes jez uzamčena...A klíč nebyl...

Reply

i psi si značkují, Honza Hrubeš, 5/12/2009 10:46 PM
Asi by bylo užitečné barvou ve spreji nastříkat na břehu značku/y na strom nebo několik stromů tam, kde je vhodné vysednout při přenášení zpět proti proudu.

Reply

|_Re: i psi si značkují, Honza Hrubeš, 5/12/2009 10:50 PM
Aha, než jsem byl připuštěn k PC, zjišťuju, že jsou tu špatné zprávy :-(

Reply

štola, Dodo, 5/13/2009 7:36 AM
Litičák jsme letos jeli několikrát a vždy bylo zavřeno.

Reply

jedna Pálava?, Nšoči, 5/13/2009 9:45 AM
Ahoj, přítel mě ukecává ať jedeme, ale letos všichni známí, co s námi obvykle jezdí, odpadli. Takže by jsme jeli pouze dva na jedné Pálavě, já Litice jela už vícekrát, přítel by je jel prvně na zadáku (absolvoval je jednou na háku). Ráda bych se zeptala na Váš názor - je to velký nerozum jet takhle sami (dle mne ano), nebo stačí spolehnout se na to, že tam bude spousta dalších vodáků, kteří nám v případě nouze pomůžou? (přítelův názor)
Díky

Reply

|_Re: jedna Pálava?, Martin Š., 5/13/2009 9:51 AM
AHOJ, JEDEME TO se skupinou, sraz máme v 9.30 v Žamberku u muzea Prokopa Diviše, tak se klidně přidejte.

Reply

|_Re: jedna Pálava?, Karel, 5/13/2009 4:46 PM
Spolehat se na pomoc okolo jsoucich vodaku je naivni a posetile. Jedu si takhle po Kamenici mezi zavodama a vidim jak zaplaval clovek od nas z lodenice na singlu. Tak vyrazim kupredu a zacnu mu honit lod (on je uz na brehu). Jsem uspesnejsi nez minule a podari se mi ji dostrkat do vracaku jeste pred pasazi s dropikem pred Navarovem. Cca 5m odemne stoji slecna vedle nejakeho dvojmistneho nafukuovadla a ignoruje mne. Kdyz na ni zavolam a slusne poprosim o pomoc (pridrzeni singlu, nez vysednu a vytahnu z vody singl i svuj kajak) tak se mne zepta ... Ja Ti mam pomoct? jako by tam stal nekdo jinej. Zapomen na to ze pri organizovane akci v Cechach Ti nekdo pomuze. Pokud na to zapomenes, muzes byt jen mile prekvapena!!! Neco jineho je to na vodach, kam se s nafukovadlem jet neda a je tam znacne "vybranejsi" spolecnost (vybira si obtiznost toku, ne lide), tam solidarita a vzajemna pomoc i cizim funguje (WWIV a vice). Takze se pridej k Stngvemu a pomahej ostatnim, treba se to casem zlepsi...
BTW slecna mela na veste nasito Vodni Zachrana Sluzba :)))

Reply

|_Re: jedna Pálava?, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 5/13/2009 6:14 PM
Ta solidarita funguje všeobecně, zatím jsem se s tebou popisovanou reakcí ještě nikde nesetkal. Slečna byla nejpíš nevodák nebo měla špatné učitele.

Ale na vodě 100% platí pomoz si sám a bude ti pomoženo, žádné spoléhání na druhé neuznávám.

Na druhou stranu jet na organizované splutí s jednou lodí bych se nebál. Téměř každá oslovená parta tě vezme mezi sebe.Bude od tebe ale přirozeně očekávat, že víš do čeho jdeš a dokážeš se o sebe v zásadě postarat. Prostě nebýt přítěží :-)

Reply

|_Re: jedna Pálava?, Nšoči, 5/14/2009 8:20 AM
Díky za názory i za nabídku spolujízdy, nakonec se to jako vždy "vyřešilo" samo a přítel leží s antibiotiky (asi se tak naštval že mu nevěřím, že o něj teď musím pečovat :-)

Tak na jiné vodě ahoj

Reply

|_Re: jedna Pálava?, Střelec, 5/14/2009 2:04 PM
Právě na Litičáku jsem byl cca před 15 lety svědkem, jak bublal kajakář ve válci pod jezem a okolo přihlížela cca padesátka "sportovců" (nebyli to vzduchoplavci) a bavila se na jeho účet. Než jsme odvázali koňadru a navázali na ní pádlo(tehdy jsme házečky ještě neznali a na vodě vládl laminát), vyplaval z toho doslova s kajakem v zubech spodem sám. Pak mi jedna "závodnice" z nejmenovaného plzeňského oddílu vysvětlila, že to byl jeho problém, když si dopředu nedomluvil jištění... Naštěstí se tento přístup neukázal běžným. Přesto platí - pomoz si sám a pak ti bude pomoženo. Nebo jinak - nejbližší pomocná ruka se vyskytuje u tvýho ramene.....

Reply

|_Re: jedna Pálava?, Anicka, 5/18/2009 4:27 PM
Co se tyce zachrany na divoke (polodivoke-v pripade Liticaku) vode, bylo mi vstepovano nasledujici pravidlo: Pro zachranu zivota pomahej komukoliv, kdo se topi kolem, o zachranu materialu necht se kazdy postara sam. Na prvni pohled zni toto pravidlo tvrde, ale pravdou je, ze nema cenu kvuli zachrane materialu nekohu NEZODPOVEDNEHO, kdo si svoji plavbu nezajisti, riskovat na ukor sve skupiny. Myslim, ze byste nemeli jet sami, pokud si nejste jisti, ze nebudete potrebovat pomoc nekoho jineho. Najit si partu napr. pomoci techto stranek je urcite dobry napad.

PS: Tento vikend na Liticaku byly k videni neuveritelne veci: v Liticaku byly na kamenech napichany prevracene deblovky, kolem plavaly dnem vzhuru vzducholode a posadky techto lodi splyvali s proudem BEZ VEST. Tomu, kdo si neni 100% jisty, ze se neprevrati, bych na Liticak doporucila i helmu, bez vesty ale jezdi na vodu WW1-2 jenom uplny ..... (chtela jsem napsat neslusne slovo, ale Ptacek mi to zatrhl, tak si doplnte:)!!!

Reply

|_Re: jedna Pálava?, Mira, 5/18/2009 9:29 PM
No, trošku si neumím představit, že bych jen tak přihlížel, jak "někomu NEZODPOVĚDNÉMU" mizí lodička, nebo jen pádlo někam směrem k moři... Podle mě ten, kdo Ti to pěkné pravidlo vštěpoval nebyl vodák, ale vůl.
Pravda ale je, že se vyhýbám hromadným tlačenkovým akcím, kde jedna loď postrkuje druhou, tam možná platí nějaké jiné zvyklosti a pravidla slušnosti.

Reply

|_Re: jedna Pálava?, posejdon, 5/25/2009 11:40 AM
Na druhou stranu skakej do vody ze brehu v okamziku, kdyz jsi jeste suchy, kvuli padlu za 700 (v novych cenach, skutecna hodnota je nekde jinde) do mist, kde se to sutry jenom hemzi a je tam solidni proud, coz je presne pripad liticaku. Jenom blby vyvraceny kotnik te bude stat na lekarskych poplatcich pulku ceny padla a misto prvnich 3 dnu neschopenky by sis mohl koupit tech padel 5.
Takze na material se vybodnout, ta deblovka omotana kolem sutru bude volna za hodinku, az pustej elektrarnu, kdyz nekdo kolem padla popluje, tak ho vylovi, bude li to v jeho moci, nicmene zjistuj, komu patrilo, kdyz se dotycny cvakl pred kilakem...
Ze o material jde az v druhem pripade bylo opet videt na jezu v Lisnici, kde se kajakar udelal, vykrysil a vyplivlo ho to nastesti ven, na rozdil od lodky, nicmne to mu nestacilo, tak se pro ni vratil, takze se topil podruhy, zas ho to vyplivlo a teprve s uvazem na hazecku se mu podarilo kajak vyprostit. Ale ten predchozi pokus byl naprosto zbytecnej a dementni. Nicmene chapu a mam overeno, ze clovek, kterej spadl do ledovy vody, ma ponekud zpomaleny metabolismus i mysleni.

Reply

jezy na Litičáku, Surikata, 5/14/2009 1:10 PM
Ahoj Petře, zaujala mě tvá věta, že za jezy jsou solidní válce. Loni šly všechny jezy sjetv pohodě. Událo se tam něco nového? Dík Suri

Reply

|_Re: jezy na Litičáku, Petr, 5/14/2009 2:42 PM
Ne, je to stále stejné, o ničem novém nevím. Nicméně jezy na začátku Žamberka, v Bohousové, nebo u Sopotnice a jiné dokáží docela potrápit i při průtoku 12 kubíků. Záleží kam a jak najedeš. Za 40 a více jsou obzvláště macatí.

Reply

|_Re: jezy na Litičáku, Surikata, 5/14/2009 3:15 PM
Dík za odpověď, jeli jsme až z Hevlíkovic, takže žamberský jez neznám. Ten u Bohousové o válci vím. Asi jsme dobře najeli. Zkrátka platí prohlížet. Suri

Reply

Sraz na Litickém Oblouku, LP, lubor~insonance.com, 5/18/2009 6:05 PM
Ahojte,
Ohodnotil bych to tak, že ze "Srazu vodáků na Litickém Oblouku" bylo jen "sraz vodáků" - bylo tam tolik lidí, že se sráželi navzájem, někteří pak i s kameny, břehy a podobně. Takže nic nového na "akčních" českých řekách, to jest na těch, kde se pořádají akce. Jistě nemůže být řeka jen pro někoho, ale podle mě rafty na takovou akci nepatří nebo by se měly časově oddělit od menších plavidel.

Nemáte z toho někdo prosímvás fotky? Kdyžtak sem dejte link.

Reply

|_Re: Sraz na Litickém Oblouku, Hanz, 5/19/2009 3:26 PM
Zdravim vsechny, kdo to letos zazili. Hlavne posadku pramice c. 71. Verim, ze byli v cili prinejmensim prvni. To, ze prevrati cizi lod jen proto, aby nahnali par sekund mi pripada tezko uveritelne. Dokud jsem to nevidel, neveril jsem, ze je to vubec mezi vodaky mozne. Tem dvema vodackam, ktere se jim tak trochu pripletli do cesty preji aby tento zazitek uz nikdy nezazili. Nastesti tam byli i takovi, kteri je pomohli vyndat na breh. Celkem chapu, ze muze byt nekdo pri zavodech trochu vyhecovany, ale mohl by mit rozum.
Ahoj Hanz

Reply

|_Re: Sraz na Litickém Oblouku, Honza Hrubeš, 5/19/2009 6:48 PM
No nebyl jsem tam a neviděl jsem to. Ale dávám k úvaze, že pramice není tryskový člun a než mě dojede, mám spoustu času si jí všimnout. A závodníkům bych měl včas uhnout - mýrnixdýrnix na ne až tak obtížné a dostatečně široké řece. Píšeš to trochu s despektem, ale závody jsou přece o tom dojet první, jde o čas a závodící loď se musí snažit jet v proudnici. Navíc pramice nebo raft byť i nezávodící nejsou tak obratné lodě, takže od nich nečekám, že se mi budou vyhýbat, vyhnu se jim já.

Reply

|_Re: Sraz na Litickém Oblouku, Mira, 5/19/2009 7:13 PM
Taky jsem tam nebyl a taky vůbec nechápu tón Tvého příspěvku. Jak to myslíš, "tak trochu se jim připletli (-y) do cesty"? Zkus se třeba na závodech v motokrosu tak trošku připléct závodníkům do cesty se svojí babetou, jít si začutat na hřiště, kde probíhá zápas, nebo si vyklusávat na dráze nějakého závodu v běhu... To nechápeš, že ti závodníci obětují minimálně to, že dovlečou nějakou pramici k řece, sehrají se na ní a pak se pokusí o nějaký výsledek; pravděpodobnější se mi ale zdá, že se na ty závody delší dobu připravují a trénují a já jim pak jednu z mála možností, kdy ten trénink můžou zúročit, přece nemůžu kazit překážením v dráze. Myslím, že čas a místo pořádání závodu pramic byly dostatečně avizovány.

Reply

|_Re: Sraz na Litickém Oblouku, Jirka J., 5/20/2009 6:17 AM
To myslíš vážně? Je normální motat se závodníkům v trati? Díky podobným nazdárkům se může stát, že bude řeka uzavřena jenom pro závodníky. A pokud se někdo neumí pramicím vyhnout, nemá v tomto termínu na řece co dělat. Jezdím v tomhle termínu na Orlici spoustu let, ale to co jsem zažil letos jsem ještě neviděl. Hromada "vodáků" motajících se - doslova- po řece, spousta nereaguje na žádost o uvolnění dráhy, natož aby se sami ohlédli. To že uvízlí "raftaři" běžně odrazí svůj raft přímo na někoho projíždějícího okolo je taky standard. Leto mi dokonce při podobné situaci spadl "rafťák" ožralej jak slíva přímo do kánoe a ještě se divil proč mu nadávám. Bohužel další akce, které se příště vyhnu.
Jirka

Reply

|_Re: Sraz na Litickém Oblouku, Surikata, surikata2~entrum.cz, 5/20/2009 6:02 PM
Ahoj, máme podobné zkušenosti. Jeli jsme tak, abychom se vyhnuli největšími náporu, v Potštejně jsme byli asi ve 13. 30. Teprve potom dojížděla největší masa ožralých takyvodáků. Ale i tak se na vodě motala spousta raftařů, kteří vůbec svoje plavidlo neovládali, plavali porůznu v řece a skákali na okolní kánoe nebo byli namotaní napříč řeky na kámen. Vyhýbám se jim už zdaleka, neboť loni mě na kajaku doslova přejel motající se raft u Kamaráda. Škoda, že jsem tenkrát ve vestě neměla nožík vreckový. Udělala bych jim do dna menší otvor. Ahoj Suri.

Reply

|_Re: Sraz na Litickém Oblouku, Martin Š., 5/20/2009 2:27 PM
Jo,jo, Byla to letos mela na tej Orlici.
K tlačenici možná přispěla zpráva, že elekktrárna po 13,00h zabaví vodu pod Liticema. Proto všichni je-li zhruba ve stejnej čas. Byl jsem u toho jezu kolem 13,30 a přišlo mi, že voda teče pořád dobře. Tak nevím jak to vlastně bylo.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.