Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Meandry-Dyje-aneb-Koupel-duse-i-tela.aspx?ID_clanku=1625 edit=2

Meandry Dyje aneb Koupel duše i těla

Diskuse nad článkem
Asi takhle nějak , Jarek, 9/10/2016 1:57:46 AM
https://www.youtube.com/watch?v=IVpenQzE1p0&feature=youtu.be Smajlík

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Krtek, 11/1/2014 12:38:56 PM
Jo, tak tu zelenou kaši taky znám a je to spíše zelené peklo, kterého se štítíš dotknout Smajlík.

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Krtek, 11/1/2014 12:15:21 PM
Vůbec není zač a jsem rád, že se ti u nás líbilo. Musím říct, že i mě se u nás libí Smajlík. Měj se a kdybys potřeboval nějaké další info, tak není problém Smajlík

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Aleš N., 10/30/2014 9:47:25 PM
Tak tak, za vínkem k vám jezdím už roky, ale místní jihomoravské řeky jsem k tomu přidal až letos a je to vskutku nádherná kombinace, přes den na vodě a večer do sklepa... Smajlík Smajlík

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Vladimír, 10/30/2014 8:43:25 PM
... a víno je dobré Smajlík

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Aleš N., 10/30/2014 6:17:10 PM
Ahoj, tož to díky za tipy, Strouhu rozhodně budu chtít dát, džungle já rád Smajlík , a úsek do Podhradí mě taky láká. Zkusím si k vám na jih napřesrok zas naplánovat nějaký prodloužený víkend nebo kratší dovolenou jako letos..., a ozval bych se pak pro podrobnosti. Dost se mi tam u vás na jihu zalíbilo, máte tam krásně Smajlík .

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, HH, 10/30/2014 9:52:08 AM
Jel jsem před několika lety úsek Podhradí - přehrada. Byli jsme s přáteli na pěší a cyklo dovolené, kajak jsem propašoval přes protesty manželky a dcery. Ovšem cena, kterou jsem zaplatil, spočívala ve velmi brzkém ranním vstávání, neb jsem slíbil, že na snídani a výšlap budu včas zpátky. Na vodu jsem sedal ještě za tmy a přál bych vám vidět ty pohledy rybářů, když se před nimi z ranního oparu vynořil kajakář. Ani neměli sílu se na mě hněvat že jsem jim zaplašil ryby. Mělo to svoje nepopiratelné kouzlo, ovšem přehrada kvetla, takže dojezd byl tristní, plazil jsem se asi 3 km hustou zelenou kaší, připomínající špenát ze školní jídelny. Myslím, že pokud si to člověk chce užít a není ve svých možnostech omezen jako já tenkrát, bylo by lepší jet radsěji nějaký pěkný úsek z Rakous a v Podhradí končit. Nebo si ten spodní úsek dát v době, kdy se ještě Vranovská přehrada nestačila zazelenat.

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Krtek, 10/30/2014 9:11:42 AM
Ahoj, zákazy a omezení nejsou žádná. Jediná nepříjemnost je jez u mlýna v Drosendorfu (nejsem si jist, který to je, ale na 90% druhý v Drosendorfu), který se po pravém břehu daleko obnáší a po levém je velmi špatně přístupný - vysoká stráň. Jez sám o sobě je totální pitomec Smajlík - bohužel foto nemám Smajlík Koruna jezu úzká hráz cca 30 cm a v nadjezí nic, jen hluboká voda. Pod jezem se "samozřejmě" dělá válec do kterého bych opravdu nerad spadl (akorát nevím zda se tam dělá i za nižších letních stavů). My ho stahujeme, ale je to na hraně bezpečnosti, takže doporučuji zkušené skupině s min., základním záchranným vybavením. Co se týče sjízdnosti, tak si myslím, že Petr má limit nastavený dobře, ale samozřejmě čím víc vody tím líp Smajlík . Osobně jsem to jel za nejnižšího stavu 6,5 kyblíku na vodočtu v Podhradí a bylo to totálně v pohodě Smajlík. Asi nejhezčí úsek je mezi Raabsem a Eibensteinem a již zmiňovaný úsek Drosendorf - Podhradí. V Eibensteinu je velmi příjemný penzionek za rozumnou cenu s domácím vyvařováním. Podle mě by se tam dalo domluvit i stanování, ale to jsem nikdy nezkoušel a ani o tom nevím. Jinak počítej, že v celém úseku je relativně dost jezů, které řeku zpomalují, ale krom Drosendorfu jsou to hodné jezy se šikmou spádovou deskou, které se dají většinou sjet nebo zdrncat. Každopádně mohu slíbit, že je to tam moc pěkné Smajlík

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Vladimír, 10/30/2014 8:28:47 AM
Ten kousek z Raabsu mne zajímá už dlouho. Jak je to tam se zákazy a omezeními? Jak se sjízdností vzhledem k té části Dyje (hranice - Vranvská přehrada), která je sledována semaforkem na Raftu?

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Krtek, 10/30/2014 8:02:44 AM
Ahoj, máš pravdu skluzy se stihli dostavět na přelomu července a srpna, takže jsi je těsně minul. Zavlažovací kanál Krhovice - Hevlín jsem nikdy nejel, protože je to regulovaný rovný tok zapuštěný mezi břehy, takže si myslím, že nebude nic moc a jak píšeš, končí v přečerpávačce, takže pokud chceš pokračovat po řece, tak musíš přenést nebo přejet. Zato Mlýnská strouha je podstatně zajímavější. Z lodi to znám pouze do Slupi k vodnímu mlýnu. Musíš počítat s pár nízkými mostky a jedním obnášením kolem mlýna tuším v Micmanicích, ale je to určitě zajímavá plavba. Strouha se dá jet celoročně - je tam garantovaný průtok, ale já bych ji doporučil jet brzo na jaře nebo na podzim, až opadá listí, protože občas je to taková malá džungle Smajlík. Jinak co se týče Dyje, tak je i velice pěkný úsek z Raabsu do Podhradí cca 35 km pěkné vody protékající zalesněnou krajinou se spoustou hradů a zřícenin. Zvláště pak úsek Drosendorf - Podhradí je moooc pěkný a trošku připomíná Dyji v NP Podyjí - je to taková malá ochutnávka toho co nesmíme jezdit Smajlík.
Kdyby chtěl kdokoliv další informace, tak rád odpovím, pomůžu nebo poradím. Dyje je domovská řeka Vodáckého oddílu Neptun Znojmo, který vedu a po Dyji jezdím už od svých deseti let tzn. nějakých 25 let Smajlík. Pište na mail david.gros@vodaci.org

Reply

Re: Tábořiště na Dyji, Aleš N., 10/29/2014 7:46:21 PM
Ahoj, letos v červenci tam skluzy ještě nebyly, ale těším se na příští rok, chci na Dyji opět zajet. Jedno z tábořišť také využiji, skvělé. A co takhle kanál Krhovice-Hevlín, dá se jet ? Případně který úsek ? Zkoumal jsem ho ve Valtrovicích a Křídlůvkách ze silnice a zdálo se, že by to šlo... Jo a také dle mapy nějak zábavně končí v polích u Hrabětic v jakési přečerpávací stanici ? A co Stará Dyje - Mlýnská strouha, je někdy sjízdná ? A stojí za to ? díky za info Smajlík Smajlík

Reply

Tábořiště na Dyji, Krtek, 10/29/2014 2:46:31 PM
Moc, moc, pěkný článek a jsem rád, že jsi ho psal ty, Vladimíre, protože Tvá poetika je úžasná :-). Jel jsi nejhezčí úsek, ale pokud to nemáš na Dyji daleko, tak zkus jet příště až do Hevlína. Poslední kilometr je už nic moc, ale to co je nad ním stojí zato. A pro drobné doplnění. Na Dyji letos vznikli nejen vodácké skluzy na jezech, ale i dvě oficiální tábořiště s vodou a suchými ekologickými záchody. Nachází se kousek za Krhovickým jezem na levém břehu a cca 800 metrů za silničním mostem v Hrádku opět na levém břehu. A ještě s tebou souhlasím, že Dyje je neprávem opomíjená řeka a nechápu, kdo o ní může prohlásit, že je nudná - její meandry jsou prostě skvělý :-). Ahoj

Reply

Re: Jak to vlastně bylo?, HH, 10/28/2014 6:01:17 PM
Přéčinó bela chebná elektronka z podniko Katoda Holomóc.

Reply

Re: Jak to vlastně bylo?, Aleš N., 10/27/2014 7:38:33 PM
Jj, jaksi nám to překvapivě dělí slova... Smajlík Smajlík

Reply

Re: Jak to vlastně bylo?, Vladimír, 10/27/2014 6:50:51 PM
Hopla, co nám to dělá v příspěvcích textík? Myslel jsem, že je to moje chyba (zlepšuje se mi prý zrak a se stejnými brýlemi ale lepším zrakem jaksi nevidím), ale ono to dělá všem. Asi mi chce Petr pomoct, že na tom s nedodělky a překlepy v textu nejsem sám... Smajlík

Reply

Re: Jak to vlastně bylo?, Vladimír, 10/27/2014 6:45:53 PM
Já vím, je to souvětí jako prase, ale když to člověk píše, prožívá to znovu a v tom fofru (vono je to otočení otázka okamžiku) by to rozděleno do více vět pozřelo vzhledem k obsahu nepřiměřeně moc času. Když je člověk na klidné vodě byť v proudu a najednou dře čumákem dno je situace, kterou musí následně dlouho rozmotávat, a tak je to i s oním souvětím... Nicméně s potěšením konstatuji, že se našla dobrá duše, která to přeložila i do jiných světových jazyků než je moje rodná brněnština. Smajlík

Reply

Fakt ?, Aleš N., 10/27/2014 6:27:36 PM
Fakt mě Vladimíre překvapilo, že jsem si jako sprostý Čehůn tento krásný úsek Dyje splul dříve než Ty Smajlík . Rozhodně se na tuto podle mě neoprávněně opomíjenou řeku vrátím a nuda tam nebyla, v tomto úseku teče celkem hezky a v meandrech se člověk musí tou naší kvrdlačkou zábavně ohánět... Smajlík

Reply

Re: Souvislosti, Václav, 10/27/2014 5:53:57 PM
Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Souvislosti, Twarůžek, 10/27/2014 5:44:31 PM
Tož - tak to teda ve skotečnosti belo...žádné hastrman! A jaké je ten Vladimir fištrón -hned sem si meslel, že to s tó černó hlenó a Tatárama bode od něho nějaká čertovina... Smajlík

Reply

Re: Souvislosti, Twaružku, ty už té, 10/27/2014 5:21:05 PM
vaše dobre kořalky nepij, zbytečně dělaš Hanakum ostudy. Tó prvni vyhózení z lodi nastane, když vyjiždiš do prudu a nechaš padlo napřič němu na straně lodi, co je na něj natočena. Tak tén prud tě normalně pakou votoči jako prd. Aspoň tak se mi tó stalo při tréninků na Petrovych kurzech. A s těmi Tatáry to Vladimir myslel obrazně, jako že to bylo temne obdobi pro lid moravsky, když skučel jako harava vlčica pod knutou tych okupantu, keři sprostě chlemcali jeho vino a kořalku a necudně sa pařili s kyprymi moravskymi děvčicami .... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Souvislosti, Twarůžek, 10/27/2014 4:18:58 PM
A ještě jeden hlópé dotaz: jak spolu souvisí černá vrstva zeminy s plundrováním tohoto koutu Moravy Tatary? (fakt nic ve zlém - text pod fotkou č. 9 mne fakt zaujal, jde přeci o KPČ, ne?) Smajlík

Reply

Jak to vlastně bylo?, Twarůžek, 10/27/2014 4:11:58 PM
Článek napsaný hezkým poetickým jazykem - leč nechápavý Hanák (meslim sebe)nepochopil, co bylo příčinou první koupele na Krhovickém jezu...Prosím o vysvětlení (pro hlópy), aby i pro mne z článku vyplynulo ono kýžené poučení... Smajlík

Reply

..., HH, 10/27/2014 11:48:32 AM
Už dlouho jsem žádný článek nevypotil. Jsem ješitný a chtěl bych, když už něco napíšu, aby to bylo taky tak dobré jako Tvoje články. Ale bojím se, že to se mi nepovede. Tak se současně kochám i blednu závistí.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.