Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Mlynska-strouha-na-Dyji.aspx?ID_clanku=1752 edit=2

Mlýnská strouha na Dyji

Diskuse nad článkem
rychlost plavby, kavol, 8/29/2017 11:49:00 AM
malé varování ...

navnaděni články, vrhli jsme se letos na Starou Dyji i my; když to Slávka dala za den, tak na víkend na pohodu, ne?

no, skončilo to tak, že jsme si po cestě nestihli nic prohlídnout, ani na jedno pivo sednout, a kolegové přespávali u zastávky v Jevišovce do pondělí na ranní vlak, protože večer jim vše použitelné ujelo

jest pravdou, že v sobotu jsme z Krhanic vyjížděli pozdě, téměř v pravé poledne, protože jsme řešili převoz aut, a kolegové měli premiéru v balení s děckama do dvou Pálav, poprchávalo a moc se nechtělo, ale na druhou stranu do sedmi jsme byli poctivě na vodě, buď pádlovat nebo přenášet, žádné rauchpauzírování a podobně, jen krátká (15-20 minut) přestávka na sváču

a za těch +- 7 hodin makačky jsme se dostali jenom pod Jaroslavice, k místu, kde se nejvíce přibližuje Dyje

v neděli jsme byli na vodě už asi o půl desáté, a než jsme se v Jevišovce sbalili, už padala tma - a taky jsme se neflákali, jen půlhodinka na oběd na akvaduktu nad Pulkau

nepočítám-li elektrárny, největší jednotlivé zdržení bylo pod prvním silničním mostem v Laa, ten jsem zkoušel natřikrát, až teprve když jsem děti vyměnil za nejtěžšího člena výpravy a vyhodil barel, který čněl 3 cm nad loď, jsme to s odřenou špicí podšoupali

další lávka šla, ale pak na nízké mostky k domkům jsem vzal Baraku na břeh na kolejda a celou sérii objel, zatímco ostatní na Pálavách se nějak protlačili

jo, kolejda ... to jsme silně ocenili, že je kolega měl s sebou, jak si vezl loď na vlak - kromě dlouhého přenášení v Micmanicích (kratší v Jaroslavicích jsme táhli po trávě) a tohoto zmíněného jsme vozili ještě kolem elektrárny v Laa a potom kolem jezu u samoty Ruhhof

- ten by se asi normálně dal přetáhnout, jenže přes něj byl padlý strom, takže bahnitým břehem a sutí na břeh, a kdovíkam dolů, kde se dalo probít džunglí zpět k řece

poslední delší přenášení bylo asi 50-70 metrů zátaras z hustých vrbiček někde nad ústím Bockgrabenu

jinak klasické přehazování padlých stromů a prorážení zachycených větví, sem tam zalehnout do lodi pod nízkou lávku nebo potrubí - kromě těch v Laa se daly podjet všechny, i když několikrát jsem musel sundavat kytaru

nebylo toho zase tak moc a nebylo to nijak extra obtížné, to jsem jel i horší (např. viz Malá Bečva), ale brzdilo to fakt fest, odvozovat rychlost plavby od toho, že to většinou skutečně mírně proudí až tou rychlostí chůze, to fakt ne

dovedu si představit, že jedna loď ve dvou dospělých bez bagáže bude významně rychlejší - při podjíždění neřeším jak se vejít, mám prostor zalehnout do lodi; na padlý kmen najedou, háček vyskočí, pošoupne, naskočí, kormidelník vyskočí, loď se převáží vpřed, došoupne si to, naskočí a jedou; při přenášení elektrárny prostě lapnou loď a jdou, nemusí prvně vysílat někoho na průzkum, ani čekat na vystřídání kolejdy; tahání do blbýho břehu v pohodě, nemusí čekat na druhýho siláka z další lodi a s 18 kg prázdná loď se manipuluje jinak než 80 kg plná polní ...

nicméně to je přístup pro sportovce ... pro kolegy turisty doporučuju vyhradit si na to víc času

a ještě jedna věc - voda sice vypadala relativně čistě, průhledně, na akvaduktu nad Pulkau vyloženě vybízela sednout a nechat se omývat, ale byl v ní nějaký sajrajt, naříznutý prst mě pěkně pálil a zanítil se; místy to dost smrdělo a z jednoho zátarasu s náma pak vyplavaly zbytky nějaké zdechliny (jinde zase vyloženě kompost, nemluvě o petkách všech značek českých i rakouských piv)

Reply

Re: Slup, Slávka, 12/28/2015 9:01:24 AM
Taky jsme si na něj mysleli. V Krhovicích vypadal ještě dobře. Úzký, ale loď by se vešla, hodně zarostlý, ale podle ortofotomap jen kousek a dál pokračuje betonové korýtko lichoběžníkového profilu nejčastěji mezi poli, jen krátké úseky vedou lesem. A na konci je taky viadukt - možná jediný na našem území. Jenže včera se tam byl manžel podívat (v rámci rybolovu na Dyji) a zjistil, že už na prvním křížení silnice za Krhovicemi je tak úzký, že by se vešla jen loď bez pádla. Tak nic - jedině pro toho, kdo by se chtěl odrážet od břehu bidlem.

Reply

Re: To jste dobří..., Slávka, 12/25/2015 1:51:29 PM
No my se původně chtěli vrátit z některého viaduktu do Dyje a k žst. Jevišovka, či případně jen do Hevlína dojet po ní, ale když jsme to viděli v reále (pod námi rákosí a mělký bahnitý tok) a představili si, že někde na půli cesty uvízneme, tak jsme raději zabrali a vzali to přes Laa.
To, co nabízíš kolem Brna, už máme všechno za sebou a i když je pěkné se vracet, třeba v jinou roční dobu nebo na jiném plavidle, daleko větší radost máme z toho, že se nám podaří proplout něco, kde jsme ještě nebyli. A to se nám povedlo.

Reply

Re: Zastávka, Slávka, 12/25/2015 1:35:02 PM
Jasně, Jevišovka, omlouvám se za překlep.

Reply

To jste dobří..., Vladimír, 12/24/2015 1:09:43 PM
...čtyřicet kiláků na tocích s častým přenášením - asi vás hnali ti komáři, ne?
Jen nemohu souhlasit, že v létě kolem Brna nic neteče. Jihlavka pod Ivančicemi až do jezera, Morava pod Strážnicí, Kyjovka, Dyje, Svratka...
Anebo přesedlat z pálavky na seakajak a absolvovat na něm některou z mnoha blízkých přehrad? Třeba Dalešice pod Vladislaví - kdy jen jsme to jeli naposled? V jednasedmdesátém?
Voda má vždy své kouzlo a WW z ní nedělají jen šutry pod hladinou, ale i pálící slunko, vítr, nepřibývající kilometry, přetahování i ti zatracení komáři.
Důležitý je pocit, se kterým se vracím domů... Smajlík

Reply

Ještě něco do diskuse:, Twarůžek, 12/23/2015 5:21:29 PM
http://www.raft.cz/forum-Mlyns... Smajlík

Reply

Slup, Aleš N., 12/23/2015 12:58:51 PM
Ahoj, letos na podzim jsem byl ve vodním mlýně ve Slupi na prohlídce (s koštem) a Mlýnskou strouhu jsem si tam i se zmíněnou propustí zálibně prohlížel a říkal si, že celý tok by mohl být zajímavý, tedy díky za inspiraci a pěkný popis.
Nu a co ten zavlažovací kanál odbočující v Krhovicích vlevo ? Líbí se mi na něm možný netradiční zážitek - zpravidla člověk pluje, začne na potoce a tok postupně mohutní v řeku... Tady to vypadá opačně, člověk pluje a tok se po jednotlivých odběrech zavlažovacích stanic postupně zmenšuje, až je úplně vycucnut někde v poli u Hrabětic ? Má někdo praktickou zkušenost ? Smajlík

Reply

Zastávka, Turista, 12/23/2015 12:23:18 PM
Ta železniční zastávka, odkud jste se vraceli pro auto, to byla spíš Jevišovka, ne?
Ale jinak pěknej vejlet. Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.