Diskuse nad článkem |
Vlek, Nenufer, 12/11/2005 10:08:25 AMU tých vlekov mi tam chýba stredové zavetrovanie, pri naloženom vleku podla mna praská stredová tyč. Reply
|
|
Vlek na zakázku, PetrZ., 11/25/2005 2:53:50 AMJeště k těm možnostem stavby vleků - co si tak nějak matně pamatuju, tak je nutné mít teď certifikovanou nápravu a splňovat všechny platné vyhlášky - výška vleku může být maximálně 1,8násobek šířky, umístění světel a další .... Na našich akcích používáme vlek stavěný na zakázku, který má prodlouženou oj, uzamykatelnou bednu a naložíme na něj až 9 kánoí. Vlek stavěla firma "Hulvát a Holomek" Jirkov, kterým rád udělám reklamu, protože jednání bylo seriózní a cena nejlepší. A byl včetně dokladů. A ještě ke konstrukcím na vleku - zkuste případné problémy okecat ve stylu, že jde o "zařízení na upevnění nákladu". A co ukládá vyhláška ohledně upevnění nákladu .... na to policajti "sklapnou". Pár fotek vleku(snad se konečně teď o Mikulášských jízdách polepším a pořádně jej nafotím): http://www.kaceri-chrudim.info...http://www.kaceri-chrudim.info...Reply
|
Re: No, my už léta, mowla, 11/24/2005 5:23:01 PMO unosnem zatizeni voziku moc uvazovat nemusis - u nejlehcich voziku je uzitecna hmotnost cca 250 kg, coz bezne staci (konstrukce a 6 lodi), u vetsich to byva 500 kg (konstrukce a 12 lodi)... Ale kvalitu svarecske prace bych nepodcenoval - predstavis-li si nasledky zborcene konstrukce s lodema pri 80 km/h - lode v haji a v haji i leccos z toho, na co narazi... Samozrejme netvrdim, ze svarec s papirama = dobry svarec a naopak... Ja si dokazu taky leccost zavarit (ve vsech vyznamech tohoto slova), ale ciste pro svuj dobry pocit bych vyrobu konstrukce nechal na "papirovem" svareci - povoleni ci schvaleni nepotrebujes, nejde o soucast voziku, ale nakladu - pokud nezasahnes do puvodni konstrukce... :-))) Reply
|
Re: výroba vozíku, mowla, 11/24/2005 5:13:25 PMNo - naopak, vetsina firem nabizi sklopne predni celo aspon jako volitelne prislusenstvi, tedy alespon tolik lodi, kolik se vejde na sirku voziku az na dno das. Ja ale s vyhodou vyuzivam objem korby na veci, ktere nechci vozit v aute, ale ktere bych soucasne nerad ztratil a takto je priklopim lodema (mokre vesty, neopreny, padla)... :-))) Reply
|
Re: krátký vozík, žralok, 11/24/2005 1:18:36 PMJestli jsem to dobře pochopil tak ti do šikmo položených lodí fouká za jízdy vzduch , to bych se bál aby vozík nevzlítnul , ale za tou škodovkou to asi takovej fofr nebude . Reply
|
krátký vozík, Jirka Janoušek, 11/24/2005 7:40:22 AMMáme vyzkoušenou i nasazovací konstrukci na velmi krátký vozík umístěnou v podélné ose šikmo, tak aby špice lodí (deblovek)byly nad kufrem (u škodovek motorem) auta. A ještě pozor na povolenou rychlost - schválených 80 se na německé nebo rakouské dálnici přešvihne snadno a pokuty jsou velice mastné. Reply
|
výroba vozíku, žralok, 11/23/2005 10:07:19 PMV Českých Budějovicích je firma ,která vyrobí vozík na zakázku , nebo jen šasí s techničákem .Další úpravy na toto šasí nejsou problém ,ale potom je vozík jen na lodě .Ideální je si pořídit klasický velký vozík s korbou na velkých kolech a do něj připevňovat konstrukci ,třeba klas. stromeček na 6-8 lodí . Důležitá jsou velká kola a dlouhá oj aby lodě byly pokud možno rovnoměrně rozloženy na těžišti káry .Při stavbě je potřeba rozměřit pryčny na lodě tak aby těžiště bylo posunuto co nejníže .Nejlépe se jezdí s vozíkem , který má vyndavací nebo sklápěcí obě čela a spodní lodě leží u dna káry .Běžně se ale taková kára nevyrábí. Reply
|
oprava, Martin, 11/23/2005 8:13:48 PMOmlouvám se. Uvedl jsem špatný mejl.Nový je správně Reply
|
mám to, Wigo, 11/23/2005 8:11:02 PMMám přívěsný vozík za Škodovku o rozměrech 150x220 a na něj čas od času našroubuji nosič lodí velmi podobný tomu na předposledním obrí¨ázku vlevo. Vozík má normální techničák a konstrukce na lodě spolu s loděmi chápu jako náklad. Konstrukce neprošla žádným schvalováním.Tuto konstrukci vyrobil dle mého nákresu svářeč s osvědčením, ale potvrzení o tom nemám.Nikdy jsem s tím neměl problémy.Mimochodem tato konstrukce je dělána na deblovky a na krátké kajaky je příliš krátká.Kdyby o ní měl někdo zájem, ozvěte se. Reply
|
Re: No - vleky jsou to pekne.., mowla, 11/23/2005 3:56:53 PMJo jo - mas pravdu... :-))) A mezitim jsem navic zjistil, ze jsou i auta se schvalenou vetsi zatezi (napr. X5 - 150 kg)... :-))) Ale pro nas - bezne omotorizovane, bych excentricke umisteni napravy stejne nevidel jako vhodne... :-))) Reply
|
No, my už léta, Václav, 11/23/2005 2:34:31 PMmáme na vozíku v práci vyndávací konstrukci na 6 lodí (tyčky jsou zastrčeny do dutých nosníků n rozích vozíku). Vyrobeno a svařeno samo-domo zručným svářečem. A nikdy mě nenapadlo uvažovat o nějakém technickém povolení, natož o únosném zatížení vozíku. To jsou mi věci :-) Ale nikdy žádný problém nenastal, vlastně jednou jo - při zpáteční cestě se konstrukce už bez lodí začala bortit,musela být zdestruována docela a pak přebudována. Reply
|
Re: No - vleky jsou to pekne.., vlasta, 11/23/2005 1:51:33 PMMyslim, ze se ti pri zatizeni tazneho zarizeni ztratila jedna nula, podle me je to 50kg, to jest kolmá síla 500N. Reply
|
No - vleky jsou to pekne..., mowla, 11/23/2005 12:43:30 PMJen vlek s asymetricky ulozenou napravou asi nebude "to prave orechove" - pri uvazovanem poctu napr. 6 lodi (C2) a prumerne hmotnosti lodi, rekneme, 35 kg, by zatezoval tazne (kulu) silou cca 1000 N - coz je kapku vice, nez povolenych 50... A to jeste neuvazuju hmotnost samotneho voziku, protoze si ji netroufnu odhadnout... :-))) Jinak - osobne se domnivam, ze idealni reseni je pouzit pro prestavbu vozik z dob, kdy jeste bylo mozne "doma" vyrabet vozik cely, vcetne zavesu, tento prestavet (po schvaleni do provozu uz dokumentace a puvodni konstrukce voziku nikoho nezajima) v souladu s aktualne platnymi predpisy - a je vyhrano - uz proto, ze toto reseni je obvykle nejlevnejsi a umoznujici nejvetsi "kreativitu"... A nenajde-li se mezi vodaky nekdo se svarecskymi zkouskami, neni problem tyto prace zadat - precejen se jinak okecava a jine nasledky ma z voziku ulitla lod a jinak diky prasklemu svaru ulitly vozik... :-))) Reply
|
Re: Co dopravní předpisy?, mowla, 11/23/2005 12:40:14 PMSamozrejme, ze prives musi mit "technicak" a platne osvedceni... A pojistku... :-))) Takze stavet cely vozik podomacku jhe dneska nesmysl, clanek hovori o uprave "profi" voziku - at mas ty lode kam skladat... Tedy - nezasahnes-li do konstrukce voziku, jakobys prepravoval nejen lode, ale jeste "stojan" na ne... :-))) Reply
|
Co dopravní předpisy?, Jirka Myslivec, 11/23/2005 11:40:05 AMJak je to z hlediska povolení provozu na komunikacích u takových to podomácku vyráběných přívěsů? Myslím, že musejí mít nějaký techničák. Pokud někdo vyrábí jakékoliv přívěsy sériově, pak asi není problém získat techničák, ale co u podomácku vyráběného výrobku? Jak takové schválení probíhá, a jak je náročné projít u nějakého toho schvalujícího orgánu? Reply
|