Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Na-com-vozia-lode-v-cudzine.aspx?ID_clanku=595 edit=2

Na čom vozia lode v cudzine

Diskuse nad článkem
Vlek, Nenufer, 12/11/2005 10:08:25 AM
U tých vlekov mi tam chýba stredové zavetrovanie, pri naloženom vleku podla mna praská stredová tyč.

Reply

Vleky, Macák, 11/25/2005 1:17:22 PM
Tahle firma vodácké vleky umí a velmi dobře(ackoli to na webu neprezentuje)
http://www.lodniprivesy.cz/

Reply

Vlek na zakázku, PetrZ., 11/25/2005 2:53:50 AM
Ještě k těm možnostem stavby vleků - co si tak nějak matně pamatuju, tak je nutné mít teď certifikovanou nápravu a splňovat všechny platné vyhlášky - výška vleku může být maximálně 1,8násobek šířky, umístění světel a další ....

Na našich akcích používáme vlek stavěný na zakázku, který má prodlouženou oj, uzamykatelnou bednu a naložíme na něj až 9 kánoí. Vlek stavěla firma "Hulvát a Holomek" Jirkov, kterým rád udělám reklamu, protože jednání bylo seriózní a cena nejlepší. A byl včetně dokladů.

A ještě ke konstrukcím na vleku - zkuste případné problémy okecat ve stylu, že jde o "zařízení na upevnění nákladu". A co ukládá vyhláška ohledně upevnění nákladu .... na to policajti "sklapnou".

Pár fotek vleku(snad se konečně teď o Mikulášských jízdách polepším a pořádně jej nafotím):
http://www.kaceri-chrudim.info...
http://www.kaceri-chrudim.info...

Reply

Re: No, my už léta, mowla, 11/24/2005 5:23:01 PM
O unosnem zatizeni voziku moc uvazovat nemusis - u nejlehcich voziku je uzitecna hmotnost cca 250 kg, coz bezne staci (konstrukce a 6 lodi), u vetsich to byva 500 kg (konstrukce a 12 lodi)...
Ale kvalitu svarecske prace bych nepodcenoval - predstavis-li si nasledky zborcene konstrukce s lodema pri 80 km/h - lode v haji a v haji i leccos z toho, na co narazi... Samozrejme netvrdim, ze svarec s papirama = dobry svarec a naopak...
Ja si dokazu taky leccost zavarit (ve vsech vyznamech tohoto slova), ale ciste pro svuj dobry pocit bych vyrobu konstrukce nechal na "papirovem" svareci - povoleni ci schvaleni nepotrebujes, nejde o soucast voziku, ale nakladu - pokud nezasahnes do puvodni konstrukce...
:-)))

Reply

Re: výroba vozíku, mowla, 11/24/2005 5:13:25 PM
No - naopak, vetsina firem nabizi sklopne predni celo aspon jako volitelne prislusenstvi, tedy alespon tolik lodi, kolik se vejde na sirku voziku az na dno das. Ja ale s vyhodou vyuzivam objem korby na veci, ktere nechci vozit v aute, ale ktere bych soucasne nerad ztratil a takto je priklopim lodema (mokre vesty, neopreny, padla)...
:-)))

Reply

Re: krátký vozík, žralok, 11/24/2005 1:18:36 PM
Jestli jsem to dobře pochopil tak ti do šikmo položených lodí fouká za jízdy vzduch , to bych se bál aby vozík nevzlítnul , ale za tou škodovkou to asi takovej fofr nebude .

Reply

krátký vozík, Jirka Janoušek, 11/24/2005 7:40:22 AM
Máme vyzkoušenou i nasazovací konstrukci na velmi krátký vozík umístěnou v podélné ose šikmo, tak aby špice lodí (deblovek)byly nad kufrem (u škodovek motorem) auta. A ještě pozor na povolenou rychlost - schválených 80 se na německé nebo rakouské dálnici přešvihne snadno a pokuty jsou velice mastné.

Reply

výroba vozíku, žralok, 11/23/2005 10:07:19 PM
V Českých Budějovicích je firma ,která vyrobí vozík na zakázku , nebo jen šasí s techničákem .Další úpravy na toto šasí nejsou problém ,ale potom je vozík jen na lodě .Ideální je si pořídit klasický velký vozík s korbou na velkých kolech a do něj připevňovat konstrukci ,třeba klas. stromeček na 6-8 lodí . Důležitá jsou velká kola a dlouhá oj aby lodě byly pokud možno rovnoměrně rozloženy na těžišti káry .Při stavbě je potřeba rozměřit pryčny na lodě tak aby těžiště bylo posunuto co nejníže .Nejlépe se jezdí s vozíkem , který má vyndavací nebo sklápěcí obě čela a spodní lodě leží u dna káry .Běžně se ale taková kára nevyrábí.

Reply

oprava, Martin, 11/23/2005 8:13:48 PM
Omlouvám se. Uvedl jsem špatný mejl.Nový je správně

Reply

mám to, Wigo, 11/23/2005 8:11:02 PM
Mám přívěsný vozík za Škodovku o rozměrech 150x220 a na něj čas od času našroubuji nosič lodí velmi podobný tomu na předposledním obrí¨ázku vlevo.
Vozík má normální techničák a konstrukce na lodě spolu s loděmi chápu jako náklad. Konstrukce neprošla žádným schvalováním.Tuto konstrukci vyrobil dle mého nákresu svářeč s osvědčením, ale potvrzení o tom nemám.Nikdy jsem s tím neměl problémy.Mimochodem tato konstrukce je dělána na deblovky a na krátké kajaky je příliš krátká.Kdyby o ní měl někdo zájem, ozvěte se.

Reply

Re: No - vleky jsou to pekne.., mowla, 11/23/2005 3:56:53 PM
Jo jo - mas pravdu...
:-)))
A mezitim jsem navic zjistil, ze jsou i auta se schvalenou vetsi zatezi (napr. X5 - 150 kg)...
:-)))
Ale pro nas - bezne omotorizovane, bych excentricke umisteni napravy stejne nevidel jako vhodne...
:-)))

Reply

No, my už léta, Václav, 11/23/2005 2:34:31 PM
máme na vozíku v práci vyndávací konstrukci na 6 lodí (tyčky jsou zastrčeny do dutých nosníků n rozích vozíku). Vyrobeno a svařeno samo-domo zručným svářečem. A nikdy mě nenapadlo uvažovat o nějakém technickém povolení, natož o únosném zatížení vozíku. To jsou
mi věci :-) Ale nikdy žádný problém nenastal, vlastně jednou jo - při zpáteční cestě se konstrukce už bez lodí začala bortit,musela být zdestruována docela a pak přebudována.

Reply

Re: No - vleky jsou to pekne.., vlasta, 11/23/2005 1:51:33 PM
Myslim, ze se ti pri zatizeni tazneho zarizeni ztratila jedna nula, podle me je to 50kg, to jest kolmá síla 500N.

Reply

No - vleky jsou to pekne..., mowla, 11/23/2005 12:43:30 PM
Jen vlek s asymetricky ulozenou napravou asi nebude "to prave orechove" - pri uvazovanem poctu napr. 6 lodi (C2) a prumerne hmotnosti lodi, rekneme, 35 kg, by zatezoval tazne (kulu) silou cca 1000 N - coz je kapku vice, nez povolenych 50... A to jeste neuvazuju hmotnost samotneho voziku, protoze si ji netroufnu odhadnout...
:-)))
Jinak - osobne se domnivam, ze idealni reseni je pouzit pro prestavbu vozik z dob, kdy jeste bylo mozne "doma" vyrabet vozik cely, vcetne zavesu, tento prestavet (po schvaleni do provozu uz dokumentace a puvodni konstrukce voziku nikoho nezajima) v souladu s aktualne platnymi predpisy - a je vyhrano - uz proto, ze toto reseni je obvykle nejlevnejsi a umoznujici nejvetsi "kreativitu"...
A nenajde-li se mezi vodaky nekdo se svarecskymi zkouskami, neni problem tyto prace zadat - precejen se jinak okecava a jine nasledky ma z voziku ulitla lod a jinak diky prasklemu svaru ulitly vozik...
:-)))

Reply

Re: Co dopravní předpisy?, mowla, 11/23/2005 12:40:14 PM
Samozrejme, ze prives musi mit "technicak" a platne osvedceni... A pojistku...
:-)))
Takze stavet cely vozik podomacku jhe dneska nesmysl, clanek hovori o uprave "profi" voziku - at mas ty lode kam skladat...
Tedy - nezasahnes-li do konstrukce voziku, jakobys prepravoval nejen lode, ale jeste "stojan" na ne...
:-)))

Reply

Co dopravní předpisy?, Jirka Myslivec, 11/23/2005 11:40:05 AM
Jak je to z hlediska povolení provozu na komunikacích u takových to podomácku vyráběných přívěsů? Myslím, že musejí mít nějaký techničák. Pokud někdo vyrábí jakékoliv přívěsy sériově, pak asi není problém získat techničák, ale co u podomácku vyráběného výrobku? Jak takové schválení probíhá, a jak je náročné projít u nějakého toho schvalujícího orgánu?

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.