Diskuse nad článkem |
váha, Jirka J., 1/20/2014 11:05 AMAchab je hezká lodička, ale jestli si dobře vzpomínám, tak první verze byla zpropadeně těžká. Máš představu, kolik bude vážit "lehká" verze, s minímální výbavou, bez vaků atd.? Reply
|
|_Re: váha, Vladimír, vhejtmanek~centrum.cz, 1/20/2014 12:09 PMVáha prototypu, který jsem zkoušel v Roztokách, byla způsobena způsobem laminování (viz článek), kdy jsem musel laminovat loď vcelku včetně převislých stěn a tedy přesycovat pryskyřicí, aby to drželo. Váha nové lodi závisí na složení skořepiny a záměru. Můžeš stavět subtilní lehkou loď z pevného materiálu (uhlíková tkanina, coremat, epoxyd) anebo spolehnout na robustnost a klasicky tam nahulit nějakých 1600 gramáže na metr sklotextilu a prosytit to polyesterem. Což je pochopitelně i rozdíl v ceně materiálu - zhruba dvojnásobný (5.000 - 10.000 Kč). Co dělá tíhu je jasanová kostra, jasan je ideální, ale ne nejlehčí dřevo. Jistě, profily (u původního Achaba 2,5 na 3 cm) se dají zmenšit, ale loď má nějakou plochu a mám-li někde viset na balvanu, rád bych, aby to lubové ladě a kýl vydržely. Ale u příští lodi chci jít o něco dolů a nahonit to pevností korpusu. Loď, kterou bude teď stavět pro moji potřebu, bude z epoxydu, sendvič z diolenu, corematu a aeroglassu, a neměla by překročit 20 kg. Starý Achab (fotky v článku) překopu na deblovku, už jsem to zkoušel, dík prohnutí a výtlaku je to ideální loď na řeky vyžadující točivost a rychlost ovládání. Reply
|
Pěkný článek a vyznání., Mirčus, 1/20/2014 12:11 PMMoc hezky napsané Vladimíre, včetně vyznání své lásky a víry v Oc. Stejně, tak jako popisované útrapy tvořitele při vynalézání něčeho nového.Sám nejsem tak šikovný a trpělivý, abych se pouštěl do výroby a stavby lodi a proto u druhých to obdivuji o to více, když se jejich dílo podaří. Neb jak říkávali námořníci: Důležité je postavit svou vlastní loď. Překonat všechny překážky. A plout... . Reply
|
|_Re: Pěkný článek a vyznání., Aleš N., 1/21/2014 8:27 PMPřesně tak, tolik odhodlání a trpělivosti fakt obdivuju, to bych sám určitě nedal , velká poklona a přeju hodně zdaru do další stavby . Reply
|
Ten chlap lepí lodě, Václav, 1/20/2014 4:59 PMjako když ho kousla tarantule ... když vidím ruce upatlané a obarvené lepidlem okamžitě mi paměťová čidla v mozkovně asociují pekelný jedovatý smrad a štípání jehliček laminátu zabodaných i pod trenkami ... co jsem před léty definitivně a s úlevou opustil po nástupu éry plastovo-vzducholoďové ... tohle už musí být více než touha, aby jedinec dobrovolně podstupoval taková muka ... Ať se Achabovi (i tobě) na další plavbě dobře daří, milý Vladimíre! p.s.: "Tohle sako z hadí kůže je výrazem mé individuality a víry v osobní svobodu člověka." (David Lynch: Zběsilost v srdci) Reply
|
Smrad, Chobotnice, 1/21/2014 1:03 AMBlahoslavena budiž žena vodáka - konstruktéra... Neboť při tom všem prosycování ze všeho nejvíc jest prosycen vodák smradem pryskyřice, který nesmyje ani několiké umývání. Než jest loď dokončena, smrdí i kanárek, který přitom při stavbě vubec neasistoval. Zkrátka smrad P-prysky se do všeho strašně natahne. Horší už je na to jen E-pryska s rychlotužidlem Telalit. Mimochodem, při práci s takovými škodlivinami je nanejvýš vhodné nosit příslušnou masku. http://kulisy.cz/fotogalerie/a...Reply
|
|_Re: Smrad, Had, 1/21/2014 6:26 AMTo teda valim bulvu Chobotnice jak dobre vypadas :-)to ti ty fousy zlezly smrady z toho laminovani:-):-):-)priznam se ze me to ceka taky az bude patlama na seakajaku co chci stavet:-) Reply
|