Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-O-Lomnickem-potoce-aneb-reka-vodak-a-cas.aspx?ID_clanku=1804 edit=2

O Lomnickém potoce aneb řeka, vodák a čas

Diskuse nad článkem
Re: jo jo archeologie..., Vojta, 6/9/2016 7:07:06 PM
Ano, jezdili se tam myslím halvně sjezdy, ael i slalom. Určitě to jezdil Petr Panenka a Kmošťák-Halfar, kdysi jsme o tom povídali. Jenže pak to hráznej zamáz a bylo po ftákách...
V.

Reply

Re: jo jo archeologie..., jozka, 6/9/2016 6:10:53 PM
Nepridas, je v seznamu ztracenych a ceka na potvrzeni :-)

Reply

Re: jo jo archeologie..., Vladimír, 6/9/2016 6:02:04 PM
Bývaly krásné slalomové tratě. Vše se ale vyvíjí a myslím, že dle současných pravidel by se dnešní slalom na některých archeotratích nedal ani nehodil jezdit - vzhledem k hloubce, kamenitosti, technické náročnosti... Dnešní slalom je o něčem jiném, než jak narvat vysokou osmdesát centimetrů širokou loď do protiproudné brány zpoceným pícháním o dno anebo jak vytočit a projet dlouhou deblovkou povinnou returku. Ty staré dobré přírodní slalomové tratě u Horní Dolní zůstanou krásnou vzpomínkou, kterou každý pamětník s lehkou nostalgií nosí v sobě.

Reply

Re: jo jo archeologie..., HH, 6/9/2016 4:37:08 PM
I když Ti s tímhle nepomůžu, tak jeden otazníček možná naopak přidám. Jen z doslechu mám povědomí o tom, že se snad kdysi závodilo i na Morávce pod přehradou. Já jsem se do Ostravy přistěhoval v době, kdy se tam už žádné závody nejezdily, takže to nemůžu ani potvrdit, ani vyvrátit. Ale jestli je ta informace pravdivá, musela to být moc hezká trať.

Reply

Re: Délka potoka, Klasik, 6/9/2016 2:30:19 PM
při tom spádu to peláší tak, že se to špatně odhaduje. Věřil bych měření z map + něco na spád.

Vzhledem k tom, že jednou jsme to v rámci toho asi dvouhodinového pouštění dokázali sprášit 3x, tak bych tomu přes 3km nedal.

Reply

jo jo archeologie..., jozka, 6/9/2016 1:38:31 PM
Jsem si onehda naskenoval par vysledku slaomu z prelomu 80.-90.let, z doby, kdy jsem vodni rozum zacal brat. A pripadal jsem si jako archeolog. Ale cas je bezedna studna a me se povedlo takhle postupne prosurfovat do let sedmdesatych, pak do sedesatych a nakonec jsem jako svatost ziskal i par vysledku z let padesatych. A logicky na to navazala vec dalsi. Slalomove trate. Protoze jsem v tech vysledcich krome trati dnesnich nasel i trate ktere jsem znal, ale uz se nejezdi. A pak jsem zacal nachazet trate, ktere jsem neznal, ale nasel jsem nekoho, kdo je je znal. A pak jsem nasel taky trate, ktere uz vypadaji zcela legendarne.

Takze polozim otazku... nenasel by se nekdo, kdo je sice mlady, ale tyhle trate zna?

viz:
http://www.kanoistika-kralupy....

Reply

Re: Délka potoka, Klasik, 6/9/2016 1:33:10 PM
při tom spádu to peláší tak, že se to špatně odhaduje. Věřil bych měření z map + něco na spád.

Vzhledem k tom, že jednou jsme to v rámci toho asi dvouhodinového pouštění dokázali sprášit 3x, tak bych tomu přes 3km nedal.

Reply

Re: Délka potoka, Vladimír, 6/9/2016 12:51:11 PM
Ne, je to pět kilometrů. Já totiž započítávám ne přímou jízdu, ale jízdu po vlnách nahoru a dolů, tj. po přeponě pomyslného trojúhelníku vlny. A ta je vždycky delší.
Ale je fakt (už mne to dřív zarazilo), že když jsme chodili pěšky z Březové pod hráz, byli jsme tam šubydup. A já si bláhově myslel, jak jsme to (za mlada) dobří... Smajlík

Reply

Re: Délka potoka, Vojta, 6/9/2016 12:44:57 PM
Vladimíre, není to chyba, ony se kdysi uváděly ty vzdálenosti tak na oko a hlavně podle vodohospodářských map, který bývaly tajné a speciálně u Lomničáku se chtělo aby se dosáhlo 5 km, aby to patřilo do vétéjézetky- Podobně kdysi napsal Jarda N. Rokytnou do WW III, aby na Vysočině byla taky nějaká trojka...
ale to nemůže zkalit radost z plavby po kterékoliv řece.
V.

Reply

ČB fotky, Slávka, 6/9/2016 9:46:23 AM
V článku jsou použity staré černobílé fotografie - poradíte mi někdo, kde a jak digitalizovat staré negativy, aby to za něco stálo a nestálo to majlant? Kromě kinofilmů jsem fotila i na formát 6 x 4,5.

Reply

Re: Délka potoka, Vladimír, 6/9/2016 2:02:30 AM
Kilometráž z roku 1978 (Olympia) uvádí rovných 5,0 km. Kde je chyba? Smajlík

Reply

Délka potoka, Václav i., 6/8/2016 7:07:35 PM
Podle přeměření je délka od přehrady do Teplé jen 2,8 km.

Reply

Sjízdnost?, Alik, 6/8/2016 2:42:33 PM
Pěkné počteníčko...člověk má hned chuť přejet půlku republiky a sjet si tenhle mýtický tok :) Ono není vůbec snadné najít, kdy bude opět sjízdný.

Reply

Re: Opět pěkné počtení, Klasik, 6/8/2016 12:28:54 PM
Krásný článek. Mimochodem i mě jsi udělal radost krásnou fotkou. Moje lodička (Flipstick na hraně) tam čeká na svou dernieru na tomto potoce ... dalšího splutí se již nedožila. Mám tam skoro celou smečku, zatímco tam s Vousáčem a Kuřetem probíráme stav :).
Mohl bych poprosit o lepší rozlišení do mailu?
KLasik Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Opět pěkné počtení, Vladimír, 6/8/2016 12:17:43 PM
My jsme se tam, Ešusi, potkali i po letech, v den, kterého se týká druhá polovina mého článku. Jel jsi loď přede mnou. Máme i společnou fotku, posílám Ti ji privát (neumím to sem vložit pro potěchu ostatních) Smajlík

Reply

Re: Opět pěkné počtení, rkoudy, 6/8/2016 11:36:41 AM
I letos krásné splutí, i ten soutok s teplou která také upouštěla.
https://www.youtube.com/watch?v=m1r5FmYYZqI&feature=youtu.be

Reply

Re: Opět pěkné počtení, Ešus , 6/8/2016 11:15:51 AM
Tak to jsme se tam asi potkali, páč já to jel tenkrát na pošovce- spodek japina a vršek náš. Masakr to byl to potvrzuji, brány končily až na soutoku s Ohří a moc lodí tam tenkrát nedojelo, V paměti mám pár zkrvavenejch tlam a hlavně ten průvode po schodech z přehrady dolů míjel ten slabší nahoru, co nosil lodě v turbo úpravě - ustřižené špičky působily lehce depresivně. Navíc tenkrát se síla Lomničkáku potkala s vodou z přehrady na Teplé a masakr lehce pokračoval i dole na stupínkách. Jo to byl krásný věk, tedy skoro středověk, minulé století a ba i tisíciletí.
Ahoj Ešus

Reply

Re: Opět pěkné počtení, Kouďa, 6/8/2016 10:19:37 AM
Svět je prostě malej Smajlík a to nemluvím o naší kotlině Smajlík Smajlík

Reply

Re: Opět pěkné počtení, Vladimír, 6/8/2016 9:56:11 AM
Chlapec z Brna tam skoro deset let pobýval a prožil tam ve Slávii Karlovy Vary na Hubertusu nejkrásnější vodácké časy. Slalomy se tehdy jezdily na přírodních terénech, byla tam výborná parta a krušnohorské a vůbec západočeské řeky jsou nádherné.

Reply

Opět pěkné počtení, Kouďa, 6/8/2016 7:58:05 AM
Už v diskusi k článku o ztracené Mži jsi psal, žes to za totáče jel A teď Lomničák v 83. Dovolím si dotaz, jak se chlapec z Brna v době bez internetu dostal k tokům na druhém konci republiky?

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.