Diskuse nad článkem |
nemohu nezvpomenout..., jozka, 11/26/2018 10:34 AM...na kamarada Marcela, se kterym jsme se ke konci osmdesatek zaucovali do taju vodniho slalomu. A hlavne na jeho tatika, stredoskolskeho ucitele, zarputileho vodaka a velmi prirodniho cloveka. Muj vlastni stryc dodnes vzpomina na letni vodacky kurs pod jeho vedenim, pri kterem za tri tydny spluli Vltavou od Lenory nekam k usti Luznice. Stravovani resil tak, ze obcas poslal studenty nakrast brambory na pole a lode lepil moukou a novinami. Nicmene na vlastnim synovi nesetril. Singlovku mu postavil krasnou. Marcel pri jejim prvnim spatreni zjihl (jako kazdy). Nasledovalo krute vystrizliveni, protoze misto obvyklych jedenacti kilo, ktere tehdejsi singlovky mely, vazila tahle dvojnasobek. Padlo, ktere mu k tomu sestrojil musel zahy vybavit hlavickou velmi, velmi svitive barvy. Ono totiz neplavalo, takze kdyz Marcel vykrysil, tak doplulo po kanal, tam se postavilo na dno a hlavicka se ocitla asi pul metru pod hladinou a pomoci te barvy se dalo dohledat. Reply
|
Pokusy..., Chobotnice, 11/26/2018 3:08 PMNo, můžu takhle vzpomenout na svuj první Nautilus, kterej byl dobrej jako C1,5, v extrémním případě i C2, ale jako singl těžkej jak prase, neohrabanej ale zas projede vše jako tank, což vlastně činí jízdu nezáživnou. Ale zas jako jedinej z mejch Nautilů přežil a neshořel, díky tomu že jsem ho trvale zapůjčil kamarádovi kterej si přes klečení napříč vylepil lavičku z extruďáku. (barbar) Pojedeš na mořáku VVM? Ještě mám takovou Ideu... Loď z kompozitových segmentů které by šly zasouvat do sebe a tím zkracovat loď, v rychlejším úseku zase stlačením čudlíku vysunout a zrychlit, samozřejmě taky zasouváním jen na jedné straně loď ohýbat do zatáčky. Mohlo by to vypadat jako slepá ulička, ale myslim že neni. Reply
|
Slepé uličky, Tibor, 11/26/2018 7:15 PMnejsou slepé uličky, ale větve evoluce vedoucí k dokonalosti Reply
|
|_Re: Slepé uličky, Chobotnice, 11/26/2018 8:08 PMTeď jsem viděl kajak vymazlenej z hlinikovejch trubek kterej měl dole páku ku měnění geometrie... Reply
|
|_Re: Slepé uličky, Tibor, 11/27/2018 5:59 AMTo jo, jde leccos. Za všechno se ale platí a rozdíl hmotnosti mezi tímto a Framem je 7 kg ve prospěch Framu. Což už je pro mě významný argument pro Fram Reply
|
Ten křižník ..., Zdeněk, 11/27/2018 1:02 PM... František Palacký se mi - na fotce, když jsi o tom před lety napsal do RAFTu článek - strašně líbil, v tu dobu jsem něco podobného "strašně potřeboval" ... In natura už tak krásně nevypadal, měl takové divné proporce, na fotkách to nebylo vidět. A když jsem vás na té jediné plavbě sledoval, bylo vidět, že máte problémy a že si to neužíváte. Byl to tedy asi opravdu omyl ... Ale ta Šu-šu vypadá krásně na fotkách i ve skutečnosti (viděl jsem ji ještě bez těch posledních úprav na OC). V letectví platí, že letadlo, které dobře vypadá, také dobře létá. Podobně to platí i pro lodě - voda je nakonec jen trochu hustější vzduch. Takže ta Šu-šu prostě musí i dobře jezdit, tohle nemůže být omyl ... Reply
|
|_Re: Ten křižník ..., Chobotnice, 11/27/2018 4:50 PMJak známo, tak vlastnosti lodí jsou že když někde vezmeš, jinde přibyde, jak jsem o tom psal minule a vytěžit maximum ze všech parametrů se povedlo jen vynálezcům Maňáska, ale nějak mi chybí zmínka co měl Křižník Palacký za klady, tedy samozřejmě krom skvělého vzhledu. Reply
|
|_Re: Ten křižník ..., Vladimír, 11/27/2018 6:27 PMIdeje, ta byla jednoznačně kladná. Jiné klady asi nebyly. V lidských dějinách nic neobvyklého. Reply
|