Diskuse nad článkem |
Pozor na přenášení jezu v Lokt, JaWa, 8/18/2014 10:04 AMPřes Loket jsme jeli 14.8.2014 a dolní jez byl s trochou opatrnosti a vodáckého umu sjízdný.Byli jsme na jezu asi v 19.30,takže se tam nepracovalo a nikomu to nevadilo.Pro ostatní je však přenášení nemilé. Reply
|
Přenášení, Milan Šmíd, smidmh~volny.cz, 8/18/2014 11:49 AMPřes jez jsme jeli 5.8.2014 odpoledne.Nikdo tam nepracoval a ani technika tam nestála.Kdo ignoroval zákaz, mohl celkem pohodlně a bezpečně přistát u koruny jezu a lehce ho skoníčkovat nebo ve dvou přetáhnout.Jen o trochu více vody a nechal by se i sjet. Na pravé straně je nabagrováno velké množství suti,takže cesta přes ní je nepříjemná, ale prohlídka je nutná.Ostatně neznám vodáka, který by bez přemýšlení vjel do jezu,nad kterým je několik zákazových cedulí. Přenášení ulicemi kolem MVE,dlouhé minimálně 250m, může myslet vážně jen ten, kdo nemá ani minimální základy psychologie vodáka. Už se těším, až bude vodní dílo hotové.Jistě mi dáte za pravdu, že rybími přechody se bez ohledu na zákazy docela dobře jezdí, dokud nějakého blba nenapadne zavalit ho velkými ostrými šutry. Reply
|
|_Re: Přenášení, Aleš N., 8/19/2014 7:08 AMAhoj Milane, dovolím si nesouhlasit, jízda rybími přechody je zpravidla problematická, ne-li nemožná. Bývají to často úzká koryta se zabetonovanými kameny či betonovými bloky - proč ? Protože mají sloužit rybám a ne vodákům. Jedna z výjimek je třeba horní loketský jez, jehož konstrukce sjetí dovoluje, nedovoluje to ale výrazná cedule nad přechodem ! Byl jsem tam začátkem června a připadal jsem si trochu jako blbec, když jsme naše 4 lodě přenášeli a skupina mladých rodin s dětmi (celkem cca 30 lidí) rybí přechod vesele sjížděla, aniž by se nad zákazem pozastavili, tomu se říká výchova ! Nejsem profi ekolog ani rybář, tak nedokážu posoudit, proč na kartáčovém přechodu lodě nevadí a na výše zmíněném jo - snad jeho šířka (kartáčové bývají širší) a ryby se zároveň schovají v kartáčích ? Takže asi jediný rybí přechod přijatelný pro rybáře a ekology a zároveň i pro nás vodáky je kartáč ? Ale na většině nebezpečných nebo suchých jezů je to určitě krok vpřed. Reply
|
|_Re: Přenášení, Milan Šmíd, smidmh~volny.cz, 8/19/2014 7:38 AMAleši, v zásadě souhlasím,že zákony by se měly dodržovat, ale řada zákazových cedulí mi přijde zbytečných.Osobně se s rybami rád podělím o šlajsnu, ať si ji proplouvají jakýmkoli směrem a ryby mě jistě nechají proplout rybím přechodem. Při stavbách nových rybích přechodů vidím posun vpřed, kartáče asi vyhovují vodákům i rybářům, ale starší přechody (teď se mi vybavuje na Ohři vpravo u takového mlýna se skvělou hospodou a tábořištěm,kde se nesmí dělat oheň nebo na Berounce v Nižboru a Berouně)mám pocit,že nám někdo dělá schválnosti. Mou poznámku ber jako konstatování, že když přijedu k jezu,snažím se ho překonat takto - i v tomto pořadí:sjet, když to jen trochu jde (šlajsnou, po koruně, rybím přechodem,...),spustit koníčkováním nebo jinak,přetáhnout,podat si loď suchou šlajsnou,...a přenášení je až na posledním místě. A tak to dělali všichni,které jsem na vodě potkal, zákaz nezákaz. Milan Reply
|
|_Re: Přenášení, kavol, 8/20/2014 12:51 PM> proč na kartáčovém přechodu lodě nevadí a na výše zmíněném jo co já vím, tak na "výše zmíněném" lodě vadí především protože je vo držku ono není problém jej sjet (ostatně mám to také několikrát vyzkoušeno), ale když do něj blbě padneš, tak je z tebe přitopenej trhací kalendář co se výchovy týče, až budou cedule jenom tam, kde mají smysl, pak je lidi možná přestanou (tolik) ignorovat ... konkrétně tady bych byl rád, aby úředník nechal rozhodnutí, na co mám nebo nemám, na mě a nebuzeroval mě nesmyslným přenášením (zatímco jinde, kam by mě ani nenapadlo vjet, zákazy nejsou) Reply
|
vyhýbání odpovědnosti za škody, Střelec, 8/19/2014 2:54 PMZákaz sjíždět rybí přechod v Lokti (jeden z mála jetelnejch) je názorný příklad alibismu Povodí - zříká se tak odpovědnosti za škody a úrazy vzniklé při jeho sjíždění. Prakticky stejnou konstrukci má "šlajsna" u Benešova Mlýna na Lužnici pod Táborem (šikmé koryto se soustavou přepážek - jen není zahnuté), která je oficiálně braná jako sportovní propust a rybochod v jednom a navigují do ní okolo umístěné cedule. Bohužel bejvá buď suchá kvůli MVE, nebo zacpaná plovoucím svinstvem k nepoužitelnosti... Reply
|
|_Re: vyhýbání odpovědnosti za š, kavol, 8/20/2014 12:55 PM> Prakticky stejnou konstrukci ... ehm, viděl jsi ten Loket někdy za sucha? - škoda že nemůžu najít vhodný foto, chtěl jsem to přidat už k reakci výše ... Reply
|
|_Re: vyhýbání odpovědnosti za š, Střelec, 8/21/2014 12:51 PMJenom za menší vody (ne za sucha), lezly z toho pod centimetrem vody hrany přepážek. Vypadalo to na nějakej plech (dost vostrej), ale už je to hodně dlouho. Loď jsem tam tehdy koníčkoval. Měl jsem dojem, že plechy časem vystřídalo dříví, protože se o železo postarali "sběrači kovů". Ale už pár let jsem tam nebyl, takže aktuální stav neznam. Reply
|
|_Re: vyhýbání odpovědnosti za š, kavol, 8/22/2014 1:18 PMkdyž jsem tam byl naposled, tak tam právě byly ty vostrý (a nicmoc tvarovaný) plechy, brrr, hnus jestli se to předělalo na klasický dřevěný přepážky, tak se vomlouvám za desinformaci a že tu zbytečně plašim - nicméně (asi?) pořád platí, že padnout mezi ně není nicmoc, neb narozdíl od klasický retardérky tam je (byla?) hloubka Reply
|
|_Re: vyhýbání odpovědnosti za š, Pavela, 8/22/2014 3:34 PMHloubku potvrzuju, koukal jsem na to minulý týden a poté, co jsem tam vrazil pádlo, jsem dospěl k tomu, že ta cedule tam k něčemu je - samozřejmě to jde sjet, ale zašprajcovat se tam po nějakém náhodném cvaku - nic moc. Takže žádný frajeřiny a na koně... Reply
|
kartacovy prechod, ivva, 8/30/2014 9:55 PMpokud to bude podobny kartacovy prechod jako na Jeleni lavce, no tak spanembohem Reply
|
|
Jez v Loket, Balbulus, 5/1/2016 7:26 AMAhoj, 30.4.2016 právě jsem se vrátil z jedno denní plavby, po Ohři. Bohužel, stav vody neodpovídá informacím, na webu raft.cz, a mylně tak informuje cestovatele. ( raft.cz informuje o stavu vody 54cm zkutečnost 41cm. Ohři jsem jel z Královského Poříčí Kemp U Barona - Karlových Varů do Loděnice (9:15 - 17:25) 23,2 km. Ani při nízkém stavu vody jsem nemusel přenášet, a to nikde i když přiznávám že jsem sjel, rybí přechod pod hradem který běžně přenáším. ..Další jez je noví, je zvlášť koryto pro ryby a zvlášť pro vodáky v korytě pro vodáky, jsou umístěné kartáče, které lod při nízkém stavu zpomalují, což není na škodu, jelikož se dole člověk může řádně rozkoukat kudy dál popluje. Reply
|
|_Re: Jez v Loket, Petr, 5/1/2016 10:43 PMDle CHMU i POH je stav na vodočtu Karlovy Vary - Drahovice ze dne 30.4. cca 54 cm. Nevím, kde jsi zjistil stav 41. Raft.cz přebírá na základě smluv vodní stavy z jednotlivých vodočtů, takže jen zobrazuje hodnoty z jiných zdrojů. Primárně by to tak muselo být špatně měřené přímo na stanici. http://hydro.chmi.cz/hpps/hpps... http://sap.poh.cz/portal/SaP/c... Reply
|