Diskuse nad článkem |
z MIG-u nebo ne, , Jano, 8/21/2023 8:37:18 AMAhoj lidi Myslím, že se jedná se o standardní německou nádrž. Byla používaná prakticky na všech typech letounů, i na Me 262. samozřejmě nejčastěji byla asi u Me 109 (Mezka). Mig to nebude, pokud se jako kořistná nehodila nebo nepasovala na MIG-a. Ono kromě vodácké archeologie nebo historie totiž okrajově blbnu i s leteckou archeologií. Navíc jsem to konzultoval i s jistým Pavlem Krejčím - dovolím si říct největším znalcem v oboru. Provozuje stránky leteckabadatelna.cz. Pro Němce napovídá i skutečnost, že tahle byly sebraná po válce z polí někde u Hostivic nebo Sobína nějakým prastrýcem nynějšího majitele a je to poměrně blízko Ruzyně. Ke konci války když se odlepilo německé letadlo z letiště už po něm šli Amíci. Navíc v oblasti je zaznamenáno několik sestřelů a havárií německých letounů (Hostivice, Sobín, Ořech, Rudná, Třebotov..... jeden dokonce cca 1 km od mého nynějšího bydliště...) Reply
|
Re: z mezka, Vladimír, 8/19/2023 5:35:33 PMJá bych si taky tipnul, že je to z Migu. Kolem Náměšti nad Oslavou (vojenské letiště) je jich vidět v zahrádkách víc, ale zahrádkářsky různě využitých. Jednu jsem pro Jana mámil, ale marně, pán nedal a po tomto veřejném příspěvku už ji nebude moct ani ukrást. Reply
|
z MIGu?, Dan, 8/9/2023 6:15:00 PMVojto, jisté prameny, samozřejmě zaručené, hovoří spolehlivě o MIGu ... ale nebyl u toho bohužel testovací pilot s kuráží ... www.raft.cz/Clanek-Bilina-je-r...1. glosa Českého Honzy 08.07.2019 8:35 Takže co Jano popisuje jako zdařilou recesi, může zřejmě nabýt tragických konců, pokud (se) to uchopí za špatný konec. Hezké léto Dan Reply
|
Re: z mezka, Jabberwocky, 8/8/2023 1:39:47 PMAniž bych cokoli hledal, také se mi hned vybavilo „Bf 109“. Ten hmyzí tvar. O Willy Messerschmittovi jsem četl historku, která se stala-nestala… Prý se Ferdinandu Porschemu uvolil, že na čas vymění svůj mercedes za KdF-Wagen a trochu ho sám otestuje. Za pár dní pak Porschemu volal, ať mu někoho pošle, že kaďák nejede a nikdo z Messerschmittových leteckých mechaniků a inženýrů si s ním neví rady :-D Bez záruky, jak jsem nakoupil, tak prodávám. Veteránistická latina umí být podobně bohatá jako ta vodácká. Ale ještě o jednom propojení německých vojsk a tuzemského vodního sportu přece vím. V pražském podolském přístavu mají tzv. plovoucí loděnici, která stojí na německém invazním člunu, původně určeném pro operaci Lvoun: www.yct.cz/clanky/plovouci-lod... Plánovaná přestavba se člunem už bohužel nepočítá, neboť „nepřináší výraznou architektonickou kvalitu, jež by dokázala potvrdit elegantní křivku hráze, a spolu s dalšími kůlnami a přístavky naopak charakter zátoky mizí pod nánosy vrstev, sice technického charakteru, ale velice nízké estetické hodnoty.“ (Viz sekci „Urbanisticko-architektonická koncepce řešení“ na podolskypristav.cz/ ) Reply
|
z mezka, Střelec, 8/8/2023 7:58:54 AMTahle nádrž byla evidentně z mezka (Me 109, S 199). Kapkovité nádrže byly za války doménou Němců a Američanů. Kapky pod "roury" měly poněkud jiné tvary, většinou byly delší a viděl jsem z nich pár katamaránů. Pokud ale hliníkové lodě z nádrží přežily socík, často se pak staly obětí zlodějů kovů a skončily ve šmelci ve sběrnách. Reply
|
kuráž, Dan, 8/7/2023 11:00:26 AMto je to slovo, které patří nejlépe k testovacím pilotům. Testovací pilot je nejvyšší kategorie pilotáže, to je víc než pilot-stihač i pilot-instruktor. Jano, máš kuřáž a navrch vytříbený sloh. Vivat Muzeum! Klobouk dolů ... i když je teď značně ošlehaný severákem. Díky Dan Reply
|
Já měl za to že je to z MIGu, Vojta, 8/7/2023 10:01:30 AMJó na tom jsme jeli asi v deseti poprvé Rokytku v Hloubětíně Za horou... ale bylo to dost vratký. Reply
|
..., HH, 8/7/2023 9:00:39 AM... a krásný článek. Skvostně jsem se pobavil. Reply
|