Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Severozapadni-Polsko.aspx?ID_clanku=972 edit=2
Kurzy Vodácké školy záchrany v roce 2025

Severozápadní Polsko

Diskuse nad článkem
Re: tip, san, 4/12/2009 3:33:57 PM
jedeme v srpnu parada

Reply

Re: větrníky, sangve, 2/27/2009 11:46:54 PM
Tak už naposledy, je fakt, že ten úsek Drawy je proudnější a zapadaný a taky, že tam snad jezdí nejvíce poláků, neb je to jejich nejoblíbenější řeka, skoro jako u nás Vltava. Takže nějaké ty kolize tam najdeš. Ale je to skutečně spíš ten okraj té Gaussovy křivky. Mimochodem pokud chceš zkusit větrníky, chystáme se na Slupiu v červenci a máme hodně bab a málo chlapů..

Reply

Re: větrníky, Honza Pok., 2/27/2009 11:10:30 PM
Jardo, pivo na týden... Ty šprýmaři...:-) Bejvávalo, bejvávalo... Ty naložené lodě hrozně žerou, určitě víc než sovětské vozy :-) a na těch nekonečných volejích...áách...škoda mluvit...:-)

Reply

větrníky, Jarda, 2/27/2009 10:59:12 PM
Zkus dát do dvojkajaku bagáž, dva chlapy a pivo na týden. Mám to vyzkoušený - na začátku expedice má naše kánoe níže těžiště než kajak :-)a na polských jezerech se hodí improvizovaná plachta, ovšem za příznivých větříků.

Reply

tip, Hobo, 2/27/2009 5:10:48 PM
kluci, ať se dohadujete jak chcete, vždycky z teho pro "laiky", tedy spíše pro ty, kteří Rzespospolitu Polsku ještě nenavščívili, vyjde plno hodnotných info tipů. Takže balíme a už se na letní Polsko těšíme! A Ď! Hobo

Reply

Re: větrníky, Honza Pok., 2/27/2009 7:56:34 AM
Výhodou polských řek je jejich veliké množství a rozptyl po celé širé polské zemi.
Mé zkušenosti jsou m.j. z Drawy, kde dvoudenní průjezd národním parkem ve slušné proudnici, s neprořezaným korytem plným popadaných buků, byl z hlediska setkávání a družby trochu extrémní.
Souhlasím, že na mnoha řekách a jezerech se s větrníky v klidu mineš. Zároveň chci také uvést i situace z obou konců Gaussovy křivky četnosti, nejen z její většinové části...:-)
A že na některých polských řekách za den nepotkáš ani jednu loď? A o prázdninách? Nestraš případné zájemce, co kdyby to byla děsivá pravda? :-))))))

Reply

větrníky, sangve, 2/26/2009 10:19:23 PM
Honzo, souhlasím, že kanoe jsou v peřejích a proudící vodě obratnější než větrníky. Ale po upádlování cca 300 km na polských řekách na severu jsem peřeje potkal asi tak dvě v celkovém úhrnu 500 m a ani si nevybavuji, že bych kdy potřeboval nějaké kousky jako pomocné smyčky atd. na klidné vodě a jezerech jsme pádlovali ten zbytek, teda 299,5 km. Lodě volím dle povahy toku Na divokou vodu si vezmu měchuřinu či kajak, na turistiku na Ohři deblovku, na polské klidné vody větrník a na moře seakajak.
Co se týče xkrát vyhýbámí se polákům, tak na Brdě jsme jich pár potkali, ale vždy jsem se bez kolize vyhnuli a na Bierbze jsme pádlovali celé dny skoro sami.

Reply

větrníky, sangve, 2/26/2009 10:11:26 PM
Honzo, souhlasím, že kanoe jsou v peřejích a proudící vodě obratnější než větrníky. Ale po upádlování cca 300 km na polských řekách na severu jsem peřeje potkal asi tak dvě v celkovém úhrnu 500 m a ani si nevybavuji, že bych kdy potřeboval nějaké kousky jako pomocné smyčky atd. na klidné vodě a jezerech jsme pádlovali ten zbytek, teda 299,5 km. Lodě volím dle povahy toku Na divokou vodu si vezmu měchuřinu či kajak, na turistiku na Ohři deblovku, na polské klidné vody větrník a na moře seakajak.
Co se týče xkrát vyhýbámí se polákům, tak na Brdě jsme jich pár potkali, ale vždy jsem se bez kolize vyhnuli a na Bierbze jsme pádlovali celé dny skoro sami.

Reply

Re: Větrníky fůůůj :-), Honza Pok., 2/25/2009 6:20:02 PM
Je možné, že jsme na toto téma spolu diskutovali už kdysi...
Píši pouze o své zkušenosti. Polské řeky jsem sjížděl zatím 6x, vždy na týden v kuse.
Klidně se s Tebou pohádám o slovíčka, jako jsou strhující a opovrhovat, ale bylo by to o ničem.
Pokud se snažím přiblížit polské řeky, neměl bych zapomenout na to, komu. Vodácká obec u nás zná hlavně deblovky. Dále jsem za celou dobu nepotkal jediné krajany.

Je mi jedno, na čem jezdí Poláci. Jsou doma a jsou zvyklí. Řeky v Pomoří nejsou těžké. Na jezerech je nepochybně dvojkajak lepší a rychlejší. Ale není mi jedno, když mi x-krát za den zkříží nečekaně cestu, protože se zapomněli dohodnout, kdo a jak bude zatáčet a melou se po hladině jako nudle v bandě. Zastavit rozjetou a naloženou deblovku na poslední chvíli jde ztuha.

A zase. Půjčí-li cestovka začátečníkovi cokoliv, někde se to musí naučit.
Dvojkajak (větrník) je podle mne obtížněji manévrovatelný v meandrech, vyhýbání se i pomocných smyčkách na tekoucí úzké řece.

Vem to čert.

Rád si přečtu zase o Tvých zkušenostech. Ať mohou případní zájemci porovnávat a vybírat. To by mělo být naším společným cílem i v diskuzích.

Ahoj a peace :-)



Reply

Re: Větrníky fůůůj :-), sangve, 2/25/2009 1:43:22 PM
Ahoj, koukni sem ¨
http://fotky.norbou.com/2306_b...
nebo
http://www.norbou.com/bp7/gale...
nebo
http://www.brontosauri.cz/Arch...
všude uvidíš lodě s bagáží na týdenní výpravu. To že žádnou bagáž v podstatě nevidíš je způsobeno tím, že všechno je uloženo ve špici a v zádi. V roce 2001 jsme tam vyrazili jakožto neznalí poměrů a brali jsem si barely. Ty jsem tedy z obtížemi naložily také.
Nechci býti zuřivým propagátorem nějaké věci, ale pokud si děláš ambice na shrnující článek o poslkých řekách, tak opovrhovat tím, co je na těchto vodách osvědčené a v celku i výhodné bys neměl. To že by poláci neuměli nějak obecně na tom jezdit je blbost. Jsou tam zkušení i méně zkušení stejně jako u nás. Howgh


Reply

Větrníky fůůůj :-), Honza Pok., 2/24/2009 6:07:48 PM
Jsem suchoprd. Bagáž naložíme do deblovek a jedém. Typ Jizera je optimální, ale kdo se s tím má tahat...:-)

Větrníky (dvojkajaky) jsou určitě ve větrech dobré, ale s bagáží na týden jsem jich moc neviděl. Pokud se jednalo o vícedenní sjezdy, vozili jim to busama. Je to výhoda, protože ne na každé tábořiště je příjezd autem či busem.

Více info v článcích, které budou pokračovat :-)

Reply

Re: kajaky, Meloun, 2/24/2009 3:52:22 PM
Ověřeno mají, leč příliš na nich neumí. Někdy je to zábava, ale když jich je moc před Vámi, tak to je lepší si dát hodinu dvě voraz, protože dokážou řeku neskutečně zašpuntovat:)

Reply

kajaky, sangve, 2/24/2009 2:54:35 PM
Honzo, pěkně jsi to shrnul. Jenom dodám, že nejčastější plavidlo a asi také nejvhodnější je na polských řekách dvojmístný turistický kajak. Místní to mají velmi dobře ověřené a jiné lodě takřka nepoužívají. Oproti kanoím typu Vydra, na kterých jsme zvyklí jezdit, mají výhodu vyšší stability, což se hodí zejména na rozvlněných jezerech, a jsou přitom oboustranném pádlování rychlejší než kanoe. Navíc je zajištěno rovnoměrnější zatížení na záda. Doporučuji vyzkoušet, po pár hodinách kdy si budete zvykat, už do kanoe nevlezete.

Reply

uz se tesim, Katie, 2/23/2009 8:51:26 AM
Clanek prisel akorat vhod. Ac si kde kdo stezuje na onen pondelni serial, po jeho shlednuti se ve mne probudila kapka nostalgie a tohle je dobra inspirace! Tak se tesim na dalsi clanky.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.