Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Stavba-Framu.aspx?ID_clanku=1748 edit=2

Stavba Framu

Diskuse nad článkem
Re: Kusovník, Tibor, 9/2/2020 7:37:15 PM
Ahoj,
některé odpovědi jsou závislé od toho jakou loď člověk chce stavět. V článku je popsána čtyřmetrovka. Pak jsem ještě udělal (skoro) šestimetrovku zlopes.rajce.idnes.cz/helios/1... a teď aktuální 5,25 metru zlopes.rajce.idnes.cz/helios/1... .
Na co lze odpovědět hned: HDPE tloušťka 10 mm.
Trubky dural 18x1,5 mm, spojky 15x2 mm.
Plachtu aktuálně beru 750 g/metr. Množství se bude lišit podle toho jestli budeš chtít dvoubarevný/jednobarevný model. Kdyžtak piš na mesany~centrum.cz ať tu neotravujem Smajlík

Reply

Kusovník, Jakub, 8/31/2020 4:41:30 PM
Ahoj
Je to paráda. Veľmi sa mi páči Tvoj kajak.
Ale keď si nás už tak navnadil, tak si mohol ešte pridať rozpisku kusovníka:
-Počty jednotlivých trubiek a rozmery (dĺžky pílenia)
-akú veľku a hrubú XxYxZ HDPE platňu si mám objednať aby mi tie rebrá z nej vyšli.
-akosť použitej PVC plachty + koľko jej budem potrebovať.
Ďalej by bolo fajn keby si zverejnil nákres - rezný plán pre rebrá. A aj nákres (skicu) samotného kajaku teda ako majú byť rebrá od seba vzdialené. Vieš nie všetci vieme po anglicky aby sme si mohli prečítať ten návod na ktorý sa odvolávaš.
ďakujem.

Jakub

Reply

ještě ta rychlost, Karel, 1/29/2016 12:20:18 PM
Tak tohle je opravdu nádhera, Tibore, skládám ti velikou poklonu, udělat si loď vlastníma rukama zasluhuje obdiv. Článek je perfektní, přímo výrobní návod, bezvadné fotky i souhrn technických dat v závěru. Co se týče té rychlosti, je jasné, že nemůžu zjistit vlastní rychlost lodi měřením při jízdě po proudu, když neznám rychlost proudu. Jestli to máš pro porovnání různých typů lodí tak asi jo, ale za předpokladu, že je pokaždý stejný proud (průtok). V článku od Stanislava Chládka Aleutští lovci velryb (dá se to najít např. na http://www.seakayak.lbc.cz/ ) se píše o neuvěřitelných rychlostech jejich kajaků. Konstrukčně stejný typ lodi - skin on frame. Konkrétně uvádí až 9 uzlů, to je asi 17km/h. Jinde píše o stálé rychlosti 6 uzlů (11km/h). Je jasné že jejich lodě byly vyvíjené po mnoho generací a fyzička těch chlapů neskutečná, když v tom jezdili denně, od dětství a šílené štreky. Počítám ale, že problémem a zdrojem nepřesností mohlo být právě to měření rychlosti. Dneska to máme díky GPS určitě snažší, ale úplně jednoduché to taky neni. Chystám se pořídit seakajak a protože je to o hodně penězích tak si chci vybrat. Objektivních měřených údajů je na netu opravdu dost málo a prohlášení výrobce, že loď je velmi rychlá patří k marketingovému folklóru. Takže jsem začal měřit sám - minulý týden jsem změřil rychlost svého stávajícího kajaku: maximální 11,5 km/h, průměr měření ve stejném úseku v obou směrech, dlouhodobě udržitelnou jsem sice měřil ale bylo to na řece, sice pomalé ale teče to. Chci to změřit pořádně na přehradě a za bezvětří. A hlavně si chci změřit i jiné lodě.
Tibore, to že sis postavil loď je super, ale to, že jsi se pokusil nějak změřit rychlost je skoro průlomový moment. Já tento článek našel při hledání údajů o rychlostech kajaků.

Reply

Re: potah, Tibor, 1/8/2016 7:15:09 AM
No v případě že to nebude skládací bych doporučoval natáhnout dno, pak boky. Prostorové skládání roviny na nepravidelný 3D tvar nikdy není ideální. Průhledná PVC plachta se dá normálně koupit takže pokud bude čistá voda, bude to zajímavý vhled do vodního světa Smajlík

Reply

Re: potah, Chobotnice, 1/7/2016 7:25:56 PM
Aha, na yostwerks jsem taky koukal, ale mně zajímá ta technologie s dřevěnou kostrou a průhlednym potahem. Samozřejmě v kánojkový verzi... třeba takhle, ale samozřejmě mnohem delší a celkově štíhlejší... Smajlík

Reply

Re: potah, Tibor, 1/7/2016 5:40:52 PM
Trochu se to krčilo po celé délce, ale pokud se pod kostru s přehozenou plachtou dá přes noc přenosný topení, tak to PVC krásně změkne a dá se to udělat bez faldíků.
Taky záleží na modelu lodi, široký budou faldíkovat víc než úzký. Viz fotky na yostwerks.org. Při dotahování kostra nijak nereagovala. Jináč zrovna jdu dělat další model Smajlík

Reply

potah, Chobotnice, 1/7/2016 1:36:58 PM
Poslyš, když jsi to potahoval, tak asi měl potah dna tendenci hromadit / krčit se v oblasti límce nahoře a u kýlu na koncích, ne? Tenhle gumohadr se asi moc tvarově nepoddá? A nemá to tendenci při potahování deformovat kostru, jakože měnit geometrii, prohutí kýlu?

Reply

Re: Krásný, Chobotnice, 12/27/2015 6:07:20 PM
Stejně to je pěkný - uprostřed vodních spoust Slapského jezera, v zimě, potkají se dva potokáři a stavitelé lodí... Náhody nejsou... Pak jsem stejně doplul proti větru jen po zátoku u Čími, sklouznul zpátky na tu pláž kde jsme se potkali, sestavil plachty, vyjel zpátky k hrázi - a za chvíli ulehl vítr... Smajlík Ale i tak, pěkně bylo, kam se hrabe léto... Smajlík

Reply

Re: Krásný, Tibor, 12/27/2015 5:14:12 PM
Již jsme se o tom bavili na Slapech, ale mohlo by zajímat i někoho jiného: tedy za záda se vejde 50 l loďák a je snadno přístupný přes zip. Dále mám ve špičce a v zádi nafukovací bezpečnostní vaky o celkovém objemu 30 l které by mohla nahradit batožina. Ještě je tam další prostor před nohama asi 20 l ale hůře přístupný.

Reply

Re: Rychlost ?, Tibor, 12/27/2015 5:07:17 PM
Takže konečně jsem se dostal k proměření rychlosti snad korektním způsobem. 30 km kolečko na Slapech, zapůjčena GPS. Max rychlost 9 kmh, dlouhodobě udržitelná rychlost 7 kmh. Při tom svačinka a pokec s Chobotničákem rejžujícím zlato Smajlík

Reply

Re: Chladná sezona, Vladimír, 12/18/2015 6:24:56 PM
Počasí jede podle individuálního plánu (to je teď moderní). Podle čerstvých předpovědí bude sněžit až v květnu.

Jo a ještě k těm rychlostem, letos jsem po Dunaji na singlovce starého slalomového typu bez kýlu (420 x 80cm) s plnou zátěží dal po odečtení proudu průměrnou rychlost 5 km za hodinu, a to dlouhodobě (40 až 60 kilometrové etapy, t.j. až osm hodin pádlování) v převažujícím protivětru (i když na singlu je skoro jedno odkud fouká, jestli se dereš proti větru anebo o to víc musíš korigovat loď). Když tu loď rozjedeš a dostaneš do tempa, pak už táhne ona tebe a ne ty ji. Smajlík

Reply

Re: Chladná sezona, Klasik, 12/18/2015 12:51:04 AM
Jo chlapci, jen počkejte. Až se nám počasí všimne, jakej je datum, tak bude zase po žížalkách. Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, Klasik, 12/18/2015 12:41:35 AM
Už to neřeš a ani za tím nehledej nic víc, než jsem napsal.
Ahoj Klasik Smajlík Smajlík Smajlík
PS: Nebyl jsem první a určitě ani poslední.

Reply

Re: Chladná sezona, Václav, 12/17/2015 12:34:56 PM
Jj, minulou sobotu jsem jel spodní Jizeru na raftu s klienty, slunce svítilo, až jsem zimní bundu odložil, v Otradovicích ohýnek a opečení buřta, zvednutá řeka hezky valila .... Totál pohodička před vánoci! Vřele doporučuji každému. Smajlík

Reply

Re: Chladná sezona, Tibor, 12/17/2015 10:08:11 AM
JJ, je to neskutečný kouzlo jet Vltavu nebo Sázavu pod Týncem a mít řeku sám pro sebe. Nechápu jak si někdo může stěžovat na nadbytek vodáků a přeplněný řeky Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, M.M., 12/17/2015 10:05:17 AM
Hele Klasiku, v pohodě. Chápu, že se každý musí něčím bavit. Já jsem jenom napsal, že působí úsměvně porovnávat si odhady.
Ale že si to vezmeš osobně a budeš mít potřebu to stáčet na osobní komentáře... No asi tě na tom neco urazilo. Každopádně se omlovam, jestli se tě dotklo, že odhady rychlostí neberu dostatečně vážně.

PS: každý ví, že jsi dojel do Hamburku. Dobrá práce.

Reply

Re: Rychlost ?, Klasik, 12/17/2015 8:40:27 AM
Ty tvoje "tvrdá čísla" ... to je přesně to, co jsem v úvodu napsal. Takže stále nechápu to, co jsi psal potom.

Mě víc vadí, že asi nechápeš k čemu to je a tak to napadáš a meleš nesmysly o rybářích v hospodě. Já vážně potřebuji vědět jestli si mám vzít volno 10-17 dní nebo 15-22 dní, když plánuji cestu na cca 1050 km. Mimochodem jsem to odjel na seriovém sea-čkovém plasťáku od Prijonu bez úprav a s plným nákladem za 17 pádlovacích dní. Musím ten kajak chválit. Zaslouží si to. Splnil přesně to, co jsem na tu cestu potřeboval.

Asi spíš chápeš a jen ...
Já už nemám co k tomu víc napsat.


Reply

Chladná sezona, Chobotnice, 12/16/2015 8:24:24 PM
Ještě k druhý větě tvýho článku - to jsem si zrovna řikal před pár dněma na vícedennim pádlování, že jak se ty půjčovny mužou v letě uživit, to je zoufaltví, když ta správná romantika začíná teprve tak koncem října... Smajlík Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, M.M., 12/16/2015 4:41:24 PM
Se Klasiku nemusíš hned čertit Smajlík
Nemůžu za to, že jsem se pousmál nad nerealnými čísly, ktere tu sypete z rukávu.

Je zajímave si dát vaše odhady vedle "tvrdých" čísel. Například před pár lety nejmenovaný návrhář a výrobce kajaků, kromě jiného i vyborný kajakář, testoval svůj závodní mořák (Hodnoty na vodorysce jsou 548x48,4cm) na naprosto klidné vodě za bezvětří. Výsledky na gps po hodině nepřetržité jizdy na max byly 10,5km/h. Mimo jine považované za velice slušný výsledek.
Tak se nezlob, že nějakých 12-13km/h na hadraplánu či naloženém plastu působí přinejmenším úsměvně.

Reply

Re: Rychlost ?, Klasik, 12/16/2015 4:15:15 PM
Přesně jak píšeš. Ale MM to asi nepochopí. Prostě při tréninku jezdím kolečko délky cca 5km a z naprosto jednoduchého tvrdého údaje vím jakou průměrnou rychlostí jedu a jestli se flákám nebo jedu OK. Data z GPS jsou zbytečná (taky to nemám rád). Když plánuji vodu, potřebuji tušit, kam dojedu a nevím jak to MM, ale já si na té popisované trase zanedbání nepřesnosti 45 odpádlovaných hodin (tj. cca 5 dní) obvykle dovolit nemůžu. Ale to se dostáváme do sféry přípravy cesty a o tom je napsáno již mnoho a jinde.

Reply

Re: Rychlost ?, Chobotnice, 12/16/2015 1:46:11 PM
Zase si myslim, že to maj kluci z nějakýho výpočtu a ne podle toho, jak jim sviští vítr ve vlasech... Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, M.M., 12/16/2015 1:43:14 PM
Však já se nerozčiluju. Naopak, příjde mi úžasný jak krásně se dají porovnávat "tvrdá" data bez jediné vstupní hodnoty Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, Chobotnice, 12/16/2015 1:33:56 PM
Se nerozčiluj... Smajlík Ne každej má, nebo vozí na vodu GPSku a pak zbývá to spočitat podle trasy a času. Osobně si myslim, že GPSka do lodi je zbytečně málo romantickej verk. Někde se dá i podle kilometrovíků na břehu, ale to tak na Labi a ne na přehradě, kde člověk samozřejmě o hodně zkracuje zatáčky. Posledně při canoesailingu jsem jakou dobu strávil dumánim, jakou rychlostí (uzlů samozřejmě) to mastim, podle příďový vlny to byla rychlost pádlovánim nedosažitelná. Nicméně kdybych to změřil, měl bych tvrdý data a bylo by po romantice a dumání. A nejsem olympionik, abych jezdil po vodě kvuli tvrdejm datum.

Reply

Re: Rychlost ?, M.M., 12/16/2015 12:50:49 PM
Jinak samozřejmě ani na cestě do Hamburku nehraje vůbec, ale vůbec žádnou roli, jestli si myslíš, že dělá 13 nebo 8 km/h.
Tedy vlastně jeden rozdíl tam je, v prvním případě si myslíš, že tam budeš dřív:)

Reply

Re: Rychlost ?, M.M., 12/16/2015 12:46:32 PM
Podstatné?
Co je podstatné, že můj odhad je rychlejší než odhad někoho jiného v jiné lodi? Nebo pocit, že je rychlejši než moje predešlá? Nebo jak je vlastně rychlá? Nebo jak moc se o rychlosti můžeme předhánět u piva?
Máš pravdu, podstatného je toho hodně, a pro kazdého z nás něco jiného.

Jen mě pobavilo to krásné porovnávání odhadů rychlosti:) Skoro jak z jedné povídky....

Reply

Re: Rychlost ?, Klasik, 12/16/2015 11:42:14 AM
Ale ne. U dlouhé lodi je to podstatné. Jednak pro plánování (když plánuješ třeba plavbu do Hamburku, tak rozdíl mezi 13 km/h a 8 km/h dělá 45 hodin na vodě a to stojí za řešení) a navíc hodně dlouhých lodí lidi pořizují na různé maratony. Zde si troufám zkušenostmi z jiných lodí odhadnout odhadnout tu reálnou rychlost (tj. bez vlivu proudu) spíš 6-8 km/h, ale můžu se mýlit.

Pro kochání či svezení po rybníce máš samozřejmě pravdu.

Reply

Re: Rychlost ?, M.M., 12/16/2015 9:51:35 AM
Super počin!
Jenom ty rychlosti:) Řekněte mi někdo, jaký to má smysl odhadovat rychlosti, každý po svým, a pak se dohadovat a předhánět, která loď má lepší odhadnutou rychlost. To si radši zadejte stejné parametry a měřte to gpskou, pokud teda na té rychlosti záleží. Takhle vypadáte jak rybáři v hospodě;)

Reply

Re: Rychlost ?, Radek, 12/15/2015 6:28:56 PM
Jo,jo,jak říkaš.

Reply

Re: Rychlost ?, Aleš N., 12/15/2015 6:03:54 PM
Jednoznačný souhlas Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, Tibor, 12/15/2015 12:16:43 PM
Jojo, to jsou důležitý proměnný

Reply

Re: Rychlost ?, Chobotnice, 12/15/2015 1:24:35 AM
A za stejnýho průtoku a větru... Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, Klasik, 12/14/2015 10:44:29 PM
Dej si kolečko, tj. Někam dojeď a vrátiť se na stejné místo stejnou trasou a nejlépe bez potřeby použití vracáků. Ale v zásadě je to jedno. Napsal jsem to spíš jen, aby nevznikly falešné naděje. Nikdy nemůže velorex jet stejně jako kompozit. Nemá význam soutěžit s pevnými loděmi či vzducholoděmi. Ta loď má svoje kouzlo v jednoduchosti a dostupnosti. Máme hodně rybníků, velkých řek a přehrad, kde nehrozí prodření. Kdo chce, použití si najde. Má zcela jinou hodnotu si postavit vlastní loď a jezdit na ní. Není podstatné, že to někomu nevyhovuje. Většina lidí si stejně raději koupí hotovou. Pro mě je člověk na lodi své výroby ten, který pro ježdění hodně udělá a zaslouží si úctu.
S velkou úctou Klasik

Reply

Re: Rychlost ?, Tibor, 12/14/2015 7:13:31 PM
Sice teče (občas) ale je to jedinej úsek kde mám přesný čas z nafukovadla (Helios) i hybridu (Airfusion). Z porovnání tedy budu schopen věrohodně určit zda a případně o kolik je to rychlejší Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, Robert, 12/14/2015 6:56:57 PM
Berounka mistama tece, pak je to mereni znehodnocene. Ale pokud si chces trochu zapodvadet a namerit pekne velke cislo, zkus Mzi od soutoku s Tichou do Stribra na vetsi vode. Smajlík

Reply

obdivuji, Aleš N., 12/14/2015 6:54:14 PM
Je to krásné dílo, ta lehkost z lodě čiší.
Obdivuju každého, kdo je schopen se do něčeho podobného pustit a navíc to dotáhnout do funkčního stavu !
Pod mýma rukama (a nohama) by sic tento kus asi moc dlouho nepřežil (mám trochu ledoborecký styl), ale pod vedením člověka, který ví a umí, to bude jistě nádhera.
Blahopřeju Smajlík

Reply

pěkné, Radek, 12/14/2015 6:53:45 PM
Hezká práce, podařilo se. Přeji pohodové pádlování.

Reply

Re: Rychlost ?, Tibor, 12/14/2015 6:28:47 PM
před asi 2 rokama jsem měl hybridní skládací/nafukovací Airfusion a na maratónu na Berounce jsem měl rychlost asi 7,5 kmh. Fram je dle pocitu rychlejší. Asi to budu muset přesně změřit, třeba tou Berounkou Smajlík

Reply

Re: Krásný, Chobotnice, 12/14/2015 6:22:16 PM
Silnější kůže ze silnějšího tuleně, dvojitě vokolo trubek, čili hnotnost půjde o něco nahoru. Ale i tak krásnej počin, děláš mi radost, chlapče... A co Vejmolu na Fram, to asi né, co? Leda tak v Mochově od mrazíren po fotbalák... A jak bagáž do toho, nějakej loďák do toho vsuneš? Třeba i bagáž na multiday? Nebo to je jen na jednodenní výpady se svačinkou?

Reply

Re: Rychlost ?, Chobotnice, 12/14/2015 6:16:25 PM
Podle mně dobrá skládačka (jako třeba Fram) bude už z principu vždycky rychlejší, než vzducholoď. Užší, menší třecí plocha, o protivětru nemluvě. Předpoklad je mít dobře vypnutej potah a tak...

Reply

Re: Rychlost ?, Robert, 12/14/2015 4:47:05 PM
premyslim, ze Ti tam mozna za jizdy kmita potah. Az to potahnes tim silnejsim, mohlo by Te to zrychlit. Jinak mas pravdu, dokud z toho vhodnou modifikaci nedostanes prumernou alespon 9 v hodine, pri moji hmotnosti a volbe rek to moc vyuziti nema. Ale stejne ta lod vypada hrozne hezky a cloveka by to bavilo delat. Smajlík

Reply

Re: Rychlost ?, Tibor, 12/14/2015 4:35:20 PM
7 kmh opět hrubý odhad, ale být Tebou bych zůstal u Solaru, nebude tak náchylný na protržení.

Reply

Re: Rychlost ?, Robert, 12/14/2015 4:20:19 PM
7, tak malo? Myslim, ze jsem i s focenim, prenasenim jezu a kochanim nedostal Solar jeste nikdy pod celodenni prumer 6 v hodine. Uz jsem se chtel Tebou nechat inspirovat a zacit stavet, takhle budu muset zustat u spotrebniho zbozi. Smajlík

Reply

Re: Krásný, Tibor, 12/14/2015 4:02:23 PM
Kůže byla PVC plachtovina co se z ní dělaj plachty na auta. Vzhledem k tomu, že to bylo původně pojatý jako experiment, jsem pořídil levnou tureckou 620g/m2 a ta je špatná (mechanicky slabá). Kdybych to dělal znovu, pořídil bych VALMEX BOAT. Lepeno to bylo PLASTIGUMem a to lepidlo je na tyhle materály super. Jinak se na stejným principu dělaj i skládací kanoe Smajlík

Reply

Re: Testovani,, Tibor, 12/14/2015 3:56:12 PM
Testování defacto ukončeno, během pár jízd jsem zjistil to samé co komerční výrobci během několika let vývoje, a to že je vhodné oblasti kolem trubek udělat dvouvrstvé. Ještě doladit opěrku na nohy.

Reply

Re: Rychlost ?, Tibor, 12/14/2015 3:52:56 PM
Rychlost byla stanovena hrubým odhadem na Labi po proudu pod Brandýským zdymadlem podle kilometrovníků. Už na něm mám ale najeto i více a na celodenní výjezd po Slapech dává tak 7 kmh.

Reply

Krásný, Chobotnice, 12/14/2015 1:42:07 PM
Ahoj, krásný je to! Akurát - že to bylo za kožu z hyeny, kterous to potahoval? A lepidlo? Přeju mnoho šťastnejch a rychlejch kilometrůch.

Reply

Testovani,, Robert, 12/14/2015 1:09:43 PM
Tibore, diky za skvely clanek. Dovysvetlil vse, co jsem pred casem nepochopil z Tvych fotek. Smajlík Jak pokracuje testovani?

Reply

koukam ze se vraci doba..., jozka, 12/14/2015 11:59:36 AM
...skladacich kajaku, jen aby se nemusel CSK DV za par let zase pachtit s rozdelovanim kategorie K1 na F1 a R1 :-D

Plachtiky dederonu si pamatuju z ranych 80.let, kdy jsme se s jednemi potkali na Melniku, jeste bych nekde vystrachal spolecnou fotku. Jinak smekam pred usilim a doufam, ze nasledujici dil nebude inspirovan Titanicem, protoze preci jen v pevnostnim souboji plastu a tuleni kuze sazim na prirodni material.

S pozdravem "kdo si hraje nezlobi"

Reply

Jen houšť..., Vladimír, 12/14/2015 10:05:08 AM
...a větší kapky. Vítám dalšího originálního výrobce lodí, a to dokonce kajaků (zatím to postihlo jen nás kánoisty). Ať Fram všude zdárně pluje v ledu sněhu nápředuje! Smajlík

Reply

..., HH, 12/14/2015 8:48:24 AM
Vzhledem mi to hodně připomíná skládací kajak, na kterém jezdili dederóni. Občas zajeli i k nám a potkat třeba na Lužnici němčíka, který vymotává kormidýlko z houštiny stulíků nebylo až tak neobvyklé. U nás se právě kvůli klikatým, mělkým a zarostlým korytům tento typ lodi tenkrát příliš neujal, ale přece jen tu a tam si to někdo pořídil. Například dcera našich známých Dana Pavelková (její tatínek byl v krátkém mezidobí uvolnění jedním z mých skautských vůdců) na takovém kajaku několikrát jela mezinárodní plavbu po Dunaji - a já jí to dobrodružství tenkrát hrozně záviděl.

Reply

Rychlost ?, Klasik, 12/14/2015 8:45:26 AM
Ahoj, nádherné levné a skladné řešení. Přestavuji si takto první setkání s vodou pro mnoho budoucích skvělých kajakářů. Už jen to "ježdění na lodi vlastní výroby" je naprosto úžasná záležitost. Navíc možnost snadného převážení a skladování otvírá tuto možnost mnoha lidem. Za mě velký palec nahoru.

Rychlost ... připadá mi to strašně moc. Najezdil jsem se na různých dlouhých lodích dost. Štrekáče, sjezďáky a jeden seakajak. Vždy "pevných" a "poho 9 km/h" pro ně většinou neplatilo - myšleno na stojaté vodě nebo na kolečku. Otázka je co znamená "poho". Může se to lišit přístupem k pádlování nebo případně volbou úseku ... třeba po proudu v úseku Labe pod Střekovem to asi bude v "poho" skoro na všem.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.