Diskuse nad článkem |
Re: Váh NADCHNE, Majloš, 5/25/2016 6:22:02 PMJe to nový železničný most aby narovnal zátačku povodnej dráhy Reply
|
Re: Váh NADCHNE, Slávka, 9/1/2015 10:39:34 PMK tomu taxíku: nechci ho doporučovat jako ideální způsob zakončení plavby v Trenčíně, ale spíš říct, že ani takové řešení vás na Slovensku nezruinuje - nás tlačil čas do odjezdu autobusu a ušetřili jsme si půl kilometru pádlování po voleji, cestu na nádraží, přenášku vlakových kolejí a ještě nějakého většího staveniště. Mimochodem nevíte, co se to tam buduje, nový most? Reply
|
Váh NADCHNE, Milan, 8/31/2015 3:51:24 PMPěkný článek o pěkné řece. Na Váh vozím lodě a klienty mnoho let a nadšení jsou vodáci sportovci i vodáci pohodáři. Od Půchova do Seredě je to skvělá 5-7 denní alternativa k přeplněným českým řekám. Na málokteré české řece vodák pluje celodenní 20km etapu bez přenášení jezů, na Váhu je několik denních etap zcela bez přenášení. No a k tomu taxíku v Trenčíně : pokud vím, tak koupaliště je od vlakové stanice necelý kilometr :-) a lze přistát i o fous blíž - přímo v přístavu. A k táboření: na mnoha místech lze tábořit nadivoko a kdo potřebuje civilizační zázemí tak etapově to vychází třeba takto: 0 noc hřiště Půchov/Střeženice, 1 noc hřiště Bolešov nebo o kousek dál hřiště i s hospodou v Nemšové (vždy potřeba vyhledat správce a domluvit se, většinou žádný problém zvláště vyšlete-li táboření či sprchu domluvit hezkou vodačku), 2 noc Trenčín-tábořiště na ostrově nebo loděnice rychlostňáků po domluvě, 3 noc Zelená Voda - nutno lodě přetáhnout asi 50m do jezera, 4 noc Piešťany - 2 kempy, v loděnici lze i domluvit převoz lodí pod hráz do Sokolovců ale lze hráz přehrady i přenést, 5 noc Hlohovec - po domluvě hřiště ale jsou tam i hezčí místa nadivoko nedaleko koupaliště, 6noc pokud rovnou neodjíždíte Sereď/Šintava - loděnice veslařů po domluvě... Reply
|
Re: Dík ua info, kavol, 8/27/2015 3:38:42 PM> Kdo jede na plně naložené kánoi no, je kanoe a kanoe ... například Velichovskou peřej (též hodnoceno WW II) jsme si naposled dávali na Orlici natěžko a navíc se psem vandrujícím z jedné strany na druhou, tak nevím, jak si mám představit "hukot" na Pálavě s loďákem a barelem ... stupeň pod Hlohovcem jsme na vzducholodích dávali v pohodě, tu Orlici bych si možná spíš přenesl nebo aspoň bagáž nebo singloval ... ale stupeň, ne souvislé peřeje > často s foťákem nad hlavou takhle nějak? - http://photos.imageevent.com/m... ;-) Reply
|
Re: Dík ua info, Slávka, 8/27/2015 1:04:29 PMPohled vodáka-cestovatele na obtížnost peřejí je jiný než vodáka-sportovce. Jede-li někdo nalehko na plastovém kajáčku, je obratnější, když zaplave, tak se zvedne a jede dál a v cíli ho čekají suché věci, pak si může troufnout víc. Kdo jede na plně naložené kánoi, musí počítat s tím, že v případě převrhnutí bude lovit věci po celé řece, případně o ně přijde a bude v problémech. Na Váhu se za vyšší vody z jedničkových peřejí stávají dvojkové, občas to nacáká do lodi, občas je problém něco vytočit, ale víc od toho nečekejte. Co se týče focení, není to pro nás až taková priorita, abychom na to zastavovali, fotím z lodi, což v jedničkových peřejích jde snadno, ve dvojkových jen na rovných úsecích a často s foťákem nad hlavou a v obtížnějších místech to nejde vůbec, neb musím pomáhat kormidelníkovi. Fotek jsem Petrovi poslala dost, ale do článku se všechny nevejdou, vybral z každého úseku něco. Reply
|
Re: Dík ua info, Slávka, 8/27/2015 12:54:28 PMA to mi ještě Petr vždycky polovinu příhod vyškrtá, protože je to prý příliš dlouhé. Děkuji za pochvalu, ta vždycky potěší :-) Reply
|
Re: Dík ua info, kavol, 8/26/2015 9:49:30 PMmě by docela zajímalo, jak vypadaly ty drsné peřeje, resp. jezy, škoda, že u článku není víc fotek ... jinak na Váhu jsme byli vloni od Trenčína dolů, a rozhodně si nestěžuju, i když nebyl kdovíjakej vodní stav - jak jsem četl článeček, určitě jsme neprohloupili, že jsme to neprotahovali směrem nahoru (měli jsme na to jenom prodlouženej víkend na květnový svátky, a navíc první den jsme se zasekli, páč motorizovaná část měla nějaký problémy, no a my jsme na ně čekali na startu, neb kormidelník lepil, po cestě z nádraží si prodřel loď o kolečko, takže na kilometry nám to málo nebylo, i když cestovní rychlost byla slušná) Reply
|
Dík ua info, Vladimír, 8/26/2015 8:54:18 PMVáh mám už dlouho v merku a vaše informace jsou velice užitečné, takže dík. Mimochodem, vaše články velice rád čtu nejen pro úroveň textu a zajímavý obsah, ale i proto, že dokážou přenést atmosféru zážitků na té které řece. Letos jsem dal Dunaj taky do Budapešti a dnes jsem si s chutí přečetl články o vašem splutí. Bylo mi skoro, jako bych opět seděl v kánoi a váš text jel. Takže pište, jistě máte o čem, počteníčko od vás je potěšením. Reply
|