Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Strela-reka-nasich-zivotu.aspx?ID_clanku=2183 edit=3

Střela, řeka našich životů

Diskuse nad článkem
Střela je pěkná, Eki, 3/30/2020 8:43 AM
Ahoj a dík za fajn článek a fotky. Část vody se odebírá z přehrady nad Žluticema, takže vodu má Střela jen bohužel zřídka. Musím to někdy sjet od přehrady celé, zatim jsem vždycky dával jen kousky. Smajlík

Reply

|_Re: Střela je pěkná, Vladimír, 3/30/2020 10:14 AM
Já jel Střelu několikrát v úseku obvyklého splutí z Rabštejna a můj názor je střízlivý: krásná okolím, vodácky po absolvování pár meandrů nudná. Nic, co by osvěžilo a bylo krapet jiné, jez, skála, peřej. Akorát ta krásná příroda skoro bez lidí kolem, ale jenom kvůli ní na vodu nejezdím. Velikostí, okolím a vodním režimem je se Střelou trochu srovnatelná Jevišovka, panečku, to je ale jinší maso!
Trochu mne před léty zklamali organizátoři splutí, kteří vstup na vodu podmínili zaplacenou přihláškou na soutěž. Hrubě se nám to nelíbilo (tu pajcku za vodu rádi dáme, ale proč ta fraška s čísly), tak jsme se přihlásili tuším jako Karel Čtvrtý, Vilém z Perštejna, Ludvík Bavorský a Kateřina z Nemanic, či tak nějak. A v došlých výsledcích o nás nic! Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Střela je pěkná, Český Honza, 3/30/2020 11:25 AM
Není divu. Databáze vodáků začíná sedmnáctým stoletím, takže vás tam nenašli.
Já měl podobnou zkušenost z vodňanské Blanice. Byl jsem vyškrtnutý z výsledků, protože jsem zahnal kajakáře, frajeřícího v brance pod husineckým jezem.

Reply

|_Re: Střela je pěkná, PetrZ, 3/30/2020 10:33 PM
Proč ta fraška s čísly?? No co vím, tak kvůli takzvaným ochranářům přírody ....

Reply

|_Re: Střela je pěkná, Vladimír, 3/31/2020 7:50 AM
Tož to já netušil. Nám bylo jen divný, proč na sebe máme šponovat nějaký čísla, když máme ve skupině lidi, kteří o to nestojí (ano jsou i takoví vodáci a vůbec ne špatní). Měli by si to ti zelení číslovat sami (i když, radši ne-é).
Já za sebe jsem většinu bran jel a ten Karel Čtvrtý mi tam chyběl. Ale to je jen snad úsměvná historka, nad kterou nemá smysl se rozčilovat. Zvláště dnes.
A Střela je hezká, i když nudná. Nebo nudná, ale hezká. Jak kdo chce. Jinak bychom na ni nejezdili. Smajlík

Reply

|_Re: Střela je pěkná, Kouďa, 3/31/2020 8:51 AM
Mládenci, pokud se nemýlím, tak to úplně jen kvůli ochráncům přírody není. Už jsem to tu dříve v jiné diskuzi psal. Když jsem jel Střelu někdy 12 roků zpátky v rámci vypouštění Žlutic, zařekl jsem se, že nikdy více. Ráno najely k řece autobusy cestovek, vyhodily klienty různého levelu podnapilosti. Ti naskákali do lodí (kanoe - rafty) a pleskali se od břehu ke břehu. Řeka byla přecpaná loděmi a leckde řvoucími individui, závodníci neměli šanci a o udržení nějaké štábní kultury nemohlo být ani řeči Smajlík
Teď když se chcete zúčastnit splutí, musíte si koupit číslo. Před nějakými 5 lety jsem vyrazil zas a bylo to OK. Množství lidí se zredukovalo, s pajckou problém nemám a jedeš si obyčejné splutí s číslem. Smajlík
P.S. Vladimíre dlužím ti ještě poděkování za rady k opravě laminátky. Minulé léto vše dokončeno - kouda.rajce.idnes.cz/2019_KENA... Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: Střela je pěkná, Honza, 3/31/2020 10:48 PM
Požadavek na použití čísel je od životního prostředí (snad krajský úřad), který akci povoluje a limituje počtem lodí 400. Není to nápad pořadatelů. Jen aby Střela zase byla... Už několik let jsme bez mí.
A že je nudná? Tomu nerozumím už vůbec. Mám rád pěkné šplouchání, ale také krásnou krajinu. Každý to přece vì předem, jaká je řeka, na kterou jede. A podle toho si mohu vybrat. Takže to je jen moje volba.

Reply

|_Re: Střela je pěkná, Aleš N., 4/1/2020 7:40 PM
Tak nějak to je Smajlík

Reply

Střela, Večerníček, 3/30/2020 3:23 PM
Řeka nemůže za to, že je splouvaná za nízkého vodního stavu, limitního či pod limitního a ještě na nafukovačce.
Střelu znám od hráze po její ústí na plastu a laminátu, sám i ve společnosti, v létě, zimě na jaře od 4 do 12 m3/s. S ohledem na skutečnost, co nám v tuzemsku teče, je Střela příjemné ZWC, i jednička se pod Rabštejnem zavlní. Od Plas dolů chybí veřejná doprava, což je jediné mínus. Zrovna tento úsek nudné ZWC není. Zato mají Plasy hustou nádražku. A pak 67 km je na jeden den, je-li světlo. Pěkný den. Střela patří k tomu lepšímu, co doma zřídka kdy teče.

Reply

|_Re: Střela, Vladimír, 3/30/2020 3:50 PM
Holt jsi asi místní, tak se na ni dostaneš kdykoliv. Já znám Střelu i na laminátu, na to ale raději nevzpomínám. Za to, že jsem ji splouval na nízké závodní slalomové deblovce, za to Střela opravdu nemůže. Na háčka jsem si vzal pěknou holku a touha mi zakalila rozum.
Jak se to říká? Že zážitky nemusí být vždy pozitivní, ale intenzivní? Smajlík

Reply

|_Re: Střela, Večerníček, 3/30/2020 8:29 PM
Ano, jsem místní rodilý Pražák, trvale bydlící v Praze, který má klíče od všech koryt.

Reply

|_Re: Střela, Aleš N., 3/30/2020 8:28 PM
Díky za report o řece nad Chyší, tam jí ještě nemám splutou. Jinak pro mě je celá fajn, a to až do Berounky.
Klasika z Rabštejna určitě chce víc vody, než jsou obvykle pouštěné cca 4 m3 (závody ČPV v září), při 8-mi už je to příjemná plavba. Taky jsem jí viděl při povodních za 27 m3, ale neplul jsem. A to už teda docela maso bylo.
Velmi mě taky baví v Plasů do Liblína.
Letos jsem se na ní zatím nedostal, ale však ona ještě poteče.. Smajlík

Reply

Střela střelená, PetrZ, 3/30/2020 10:42 PM
Střelu jsem jel tolikrát, že to ani nespočítám. Ale stejně nejvíc vzpomínám na dávný doby, kdy jsme to dávali na laminátových Němkách, Prasnicích a Vydrách, bylo nás na celý autobus a všechno bylo v klidu a vody bylo dost. A candrbál ve Žluticích. A ráno urvanou nádrž u autobusu při výjezdu z kempu. Nebo hlášku že když v tombole vyhraju ten rýč, tak s ním pojedu .... a vyhrál a jel, že jo Honzo.

Poslední roky, pokud vůbec Střela byla, tak už jsem měl spojený jen se šíleným spěchem s registrací a převozem aut, čekání na start, honění času v brankách a mimo ně, stíhání lehkých děcek a těžkotonážní drbání kajaku na mělčinách.

Tak jen doufám, že si to zase dám někdy na tu kochačku a za dostatatečného stavu vody. A nejen klasiku úsek Rabštejn-Mladotice.

Reply

|_Re: Střela střelená, Radovan, 3/30/2020 11:43 PM
Jo,jo, bejvávalo - bohužel. Já už na tu ČPV vůbec nejezdím. To je takovej vopich, že si to raději odpustím a jedu jinam.

Reply

Zvláštní Střela, Václav, 3/31/2020 8:07 AM
Před lety jsme ihned po vyplutí z Rabštejna prořízli jeden ze dvou raftů. Ale totálně. V údolí nebylo signál, abych někoho přivolal. Polovička dětí musela dlouhé hodiny zůstat čekat u auta. Stálo mě to nějaké prachy, aby si aspoň něco mohly koupit. S druhou jsme se vydali pokračovat. Po nějaké době nám v nekonečných meandrech začaly docházet síly i nálada. Na konci mi kolega, který pro nás přijel autem, pravil: "Vypadali jste všichni pěkně n......ě!"

Reply

|_Re: Zvláštní Střela, Aleš N., 3/31/2020 8:58 AM
No, s raftem na Střelu, to není šťastná volba plavidla. To bych taky nebyl úplně nadšenej... Smajlík

Reply

|_Re: Zvláštní Střela, Vladimír, 3/31/2020 10:11 AM
V případě Václava nejde o volbu, ale o způsob, jak umožnit děckám se sociálním handicapem užít to, co je pro spoustu jiných dítek normální. To, co Václav pro své svěřence dělá, zasluhuje velice hlubokou poklonu (a pomoc!?) Smajlík

Reply

|_Střelu raději neraftovat, Eki, 3/31/2020 10:58 AM
Ahoj Vladimíre, myslím, že máte pravdu oba. Václav nepochybně dělá velmi prospěšnou práci, za to mu velký dík. Ale Střelu na raftu? Taky jsem občas jezdil na raftu s dětma, aby si to užili, ale tak Vltava, dolní Labe, Otava ze Sušice a podobně - něco širšího tekoucího, kde neva, že ti děti nezaberou. Smajlík

Reply

|_Re: Střelu raději neraftovat, Vaclav, 3/31/2020 4:26 PM
Ale ta řeka nebyla blbá ani na raftu. Jasně, kanoj by byla víc na pohodu, ale tenkrát jsme v pasťáku měli dvě stará čtyřková koloreda. Ten pocit, když jsme najednou začali sto metrů od startu jít pod vodu nebo se totálně rozriznul o kus železa, též patřil k nezapomenutelným. Ty prachy jsem vlastně cekajicim chlapcům dál vědomě-nevedome na cigára, aby prezili a já se mohl plavit s druhou částí expedice. Samotná plavba byla fajn, jen trochu dlouhá.. takže si vlastně Střelu na rozdíl od jiných řek pamatuju...

Reply

|_Re: Zvláštní Střela, Aleš N., 3/31/2020 5:55 PM
Rozhodně nic proti Václavovi a jeho práci, pouze názor, že kombinace Střela - raft není šťastná.
Prostě některé kombinace jsou vhodnější, jiné méně. To asi všichni nějak vnímáme.. Smajlík

Reply

|_Re: Zvláštní Střela, Václav, 3/31/2020 6:47 PM
Též rafting s holandskou nezvedenou mládeží (byla fakt hustá) po slapské přehradě (4krat za sebou během týdne) patřil k nezapomenutelným vodáckým zážitkům. Dobře placený kšeft, ale první den, když jsme posledních pět kilaků z patnácti pádlovali pouze já a instruktorka, zatímco řvoucí smradi nadávali úplně na všechno, jsem usoudil, že další plavby zkrátíme nebo nepřežiju...nakonec jsem přežil, zkrátili jsme je na deset, při čtvrté plavbě už na nás rybáři mavali jako na staré známé...Podobne jednou čtyřikrát, ale za den, Malá Skála - Dolánky s tříletými dětmi z mateřského centra, též moc nepadlovaly... Raftovat se dá všude, i na Rokytce...

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama