Jak dopravit loď od cíle splutí zpátky na start nebo k autu je „logistický“ problém, který je potřeba řešit při každém vyplutí na vodu. Řešení s pendlováním aut nebo taháním nafukovaček veřejnou dopravou jsou běžná a vyzkoušená. V situaci, kdy je potřeba dopravit jednu pevnou loď a navíc není k disposici parťák, který by ji pohlídal, připadají v úvahu kolečka. Velmi často se jedná o vzdálenosti deset, dvacet či třicet kilometrů. Dá se jít pěšky, ale může to trvat zbytečně dlouho. A protože se mi asi častěji stane, že budu muset na vodu sám, vyzkoušel jsem tahání lodi za kolem.
Reklama
Rozložená kolečka
Složená kolečka
Nechtěl jsem žádné příliš náročné řešení. Použil jsem kolečka vyrobená kdysi přímo na míru pro moji loď. Stejně dobře by se asi dala použít koupená kolečka. Dlouho jsem řešil připojení lodi za kolo.
Připojení k lodi - díly
Detail přídě
Vymýšlel jsem kulový čep, křížový kloub a jiná podobná řešení. Nakonec to vyřešil kousek trubičky, který v případě potřeby zasunu do díry na oko na přídi lodi. Kouskem padákové šňůry přivážu k nosiči a hotovo. Je dobré zajistit, aby se oko šňůry nemohlo po nosiči posunovat. Prozatím jsem obalil místa vedle šňůry lepicí páskou, ale jako trvalé řešení si tam nechám navařit malé oko.
Připojení lodě a skládačky
Celá souprava
Jízdní vlastnosti soupravy jsou slušné, žádné nadměrné škubání nebo lomcování se neděje. Protože kolečka mám umístěna kousek za středem lodi, tak záď při ostřejší zatáčce vybočuje stejně jako u některých náklaďáků.
Aby bylo vyhlášce učiněno zadost, je potřeba na konec lodi dát ještě tyčku s odrazkami, případně blikačkou. A možná doplnit cedulkami „long vehicle“ a „pozor, vybočuje“.
Kolo v lodi
Skládačka se do lodi vejde v pohodě. Pro případ veliké nešikovnosti a převrácení ji mám zajištěnou popruhem, přeci jen neplave. V lodi zbývá dost místa pro bagáž i háčka. Vidím to jako šikovné řešení pro nás, kteří máme dost času, problém sehnat v týdnu parťáka na vodu a nemusíme jezdit zrovna divočinu.
Jirka