Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Tiskova-konference-o-nebezpecnych-jezech.aspx?ID_clanku=1465 edit=2

Tisková konference o nebezpečných jezech

Diskuse nad článkem
Re: Kdo za nás jedná? , Monte , 5/31/2013 11:07:02 PM
..ekoteroristickou republiku už tu máme a můžeme si za to sami , že jsme jim to ekonáboženství tak žrali Smajlík .

Přesto zůstávám optimistou a věřím, že MVE
(kradoucí vodu z řek) budeme jednou bourat podobně jako nesmyslnou Berlínskou zeď Smajlík .

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Ešus, 5/31/2013 2:22:32 PM
Ve čtvrtek jedu do Vrchlabí jednat ohledně odvolání se proti výstavbě jezu pod Vrchlabím kvůli MVE. Odvolala se i Škoda auto a.s. a dva místní lidi. Se Škodovkou jsme na jedné lodi ze stejných důvodů. Drtž nám palce, ať to nějak rozumně dopadne. Ideální by bylo nestavět nic a MVE poslat do haj.zlu, protože chtějí využít ještě letošních vysokých výkupních cen, dotovaných z našich kapes. V příštím roce už potom ani pes neštěkne.
Víc mne děsí stálé snahy vyhlásit další ekoteroristickou republiku NP Křivoklátsko. Představa, že se platí permity za projetí Berounky ve mně vzbuzuje čím dál větší militaristické choutky - něco jako obrněné kajaky, singly a deblovky a hrrrrr na ně, na množství nehleďte :-).
Ešus

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Ešus , 5/28/2013 9:00:00 AM
Ahoj
v článku je nově uveden monitoring výstupů. Docela se to povedlo. 6.6. jedu do Vrchlabí kvůli tomu odvolání ohledně výstavby nového jezu. Odvolala se ještě Škoda Auto a.s., a dva místní lidi. Snad se to povede.
Ešus

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Ešus , 5/24/2013 6:12:58 PM
Vyšlo odvolání proti jezu ve Vrchlabí, které jsme poslali. Nové jednání je určeno na 6.6.2013. Odvolala se ještě Škoda auto a.s. a dva jednotlivci z Vrchlabí. Takže uvidíme, co z toho vzejde.
Ešus

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Ešus , 5/24/2013 6:12:46 PM
Vyšlo odvolání proti jezu ve Vrchlabí, které jsme poslali. Nové jednání je určeno na 6.6.2013. Odvolala se ještě Škoda auto a.s. a dva jednotlivci z Vrchlabí. Takže uvidíme, co z toho vzejde.
Ešus

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Pepan, 5/21/2013 8:51:22 AM
....balvanitý skluz na Mlýnském potoce: šířka: 12 metrů, vzdálenost řad balvanů je zhruba 3 metry, výškový rozdíl horních hran balvanů je navržen na 15 centimetrů. Při uvažovaném průtoku (5m3/s) budou balvany skluzu přibližně 25 – 30 centimetrů pod hladinou vody, navazující plochy po obou stranách umožní rozliv vod při vyšším průtoku....

Tak jestli ty šutry budou fakt 20-30cm pod vodou, mělo by to být i pro vodáky a díky LED nasvícení i v nočním provozu :-D Možná by to ale chtělo podmáznout ty dělníky, až ty šutry tam budou skládat, ať jsou poskládány přívětivě... Smajlík

Reply

Re: jezy, klienti, my a povodí, Lubor, 5/21/2013 8:10:19 AM
Toto je nesmyslný argument. Skála je přírodní útvar, jez ne. Nechceme zabezpečovat peřeje. Lepší přirovnání je, jestli dávat zábradlí na mosty. Silniční mosty jsou primárně pro přejezd aut, ne pro nás. Tak na co zábradlí? I kdyby byly primárně pro chodce, tak kdo neumí jít rovně po chodníku, tak ať na most neleze, tak proč tam dávat zábradlí?

V tom ostatním máš pravdu, ale nemá smysl stále na rozšíření "vodáctví" naříkat, má smysl to použít pozitivně, pomoct tomu, aby to v důsledku byl pozitivní jev.

Reply

Re: jezy, klienti, my a povodí, Střelec, 5/21/2013 6:56:02 AM
Problém není v existenci jezů, ale v tom, že se z nich v rámci přestaveb stávají pasti na lidi (nejen na vodáky) a taky v tom, že díky "zelené energii" devastují vysušením dlouhé úseky vodních toků. Kde dřív býval jeden mlýn, dnes energetičtí zlatokopové narvou tři turbíny. Většina starých jezů měla šikmou desku, vorovou propust a často i rozumný průchod okolo. To v současnosti prakticky mizí, jezy po přestavbě bývají povětšinou kolmé či parabolické, sevřené v dlouhé neschůdné navigaci, nebo dokonce po obou stranách oplocené.

Reply

Re: jezy, klienti, my a povodí, Kimbo, 5/21/2013 12:52:11 AM
Článek, tedy autor, mi mluví z duše. Tragédií přibylo díky tomu, že z vodáctví se stala masová činnost. A tragédií přibylo také díky módě provozovat adrenalínový sport. Před (mnoha) lety jsem na jarní vodě zřídkakdy někoho potkali. Vodáci byli zkušenější, do válců se nepouštěli. A neměli helmy, vesty a skoro nerozbitné lodě! Ano, vzhledem k tomu, že na vodu jezdí i naprostí začátečníci bez zkušenějších, by bylo dobré stavět jezy bezpečné. Ale tato zařízení jsou primárně pro regulaci toku, ne pro nás. Napadá mne kacířská otázka: co takhle zábradlí u každého okraje skály? To by měli horolezci radost!

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Kmochacek, 5/20/2013 6:23:13 PM
a v Holomócu u Tvarožké, tam sa take bode jezovat

http://www.novinky.cz/bydleni/... Smajlík

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Klasik, 5/20/2013 1:54:39 PM
Já to raději napíšu přímo. S Ešusem dobře víme, že je třeba abychom všichni nebyli pasivní a prali se za svoje práva. Ešus a spol. si zaslouží velké poděkování.

Občas je to složité, občas něco ani nejde podchytit, ale přesto je naděje a v rámci dalších akcí je třeba neházet flintu do žita. Pokud budeme jen koukat a sledovat, tak za chvíli nebude na čem jezdit. Je smutné, že nejlepší vodácké lokality rychle mizí a vydělávají peníze pár jedincům. My potom musíme složitě dojíždět za vodou, nebo dokonce využívat čerpané sportovní kanály, což mi sousedství MVE připadá jako absolutní zvrhlost.

Ačkoliv jsem jeden z těch co hecují hlídání stavebních záměrů, tak jsem zřejmě aktuálně přišel o svůj domácí oblíbený okruh přes po Úhlavě přes Hradiště. Občas se prostě něco nedá uhlídat. I tak nízké stavy požere MVE s dlouhou derivací. Vzhledem k obnově stávající MVE prakticky nebylo ani kde protestovat. Zástupce investora RenoEnergie je zde Kubánec, který vytvořil playspot u Kalikováku. Chápu, že ho to živí, ale je to zásah do vlastních řad... pro pár kW.

Takže lidi prosím :
ptejte !!!
zajímejte se !!!
nebojte se !!!

Nikdo to za nás neudělá.

Reply

Re: Kdo za nás jedná? , Ešus , 5/20/2013 9:58:14 AM
Ahoj
právě to je důvod, aby každý z vodáků, komu o něco jde, se začal dost důrazně ptát svého pos(r)lance či senátora, jak je možné, že se v jeho kraji likviduje vodní turistika a proč ve vodním zákoně není chráněn lidský život a zdraví stejně, jako je chráněna vodní žoužel.
Jinak, téma jezů a změny vodního zákona v tomto týdnu proběhlo v několika internetových magazínech, byli jsme na ČT 24 2x, 1 x v neděli na ČT 1 v událostech ve hlavním vysílacím čase a na Primě a na Nově. Ve všech případěch je konstatováno, že je nutné změnit vodní zákon.
Dál Petr Ptáček mluvil s panem ing. Kučerou z Povodí Vltava a nabídl mu na základě zparchantělého jezu Suchomel spolupráci při projektování změn na jezech , aby se předešlo zavřeným šlajsnám a schodům nad nimi. Od nás , od ČSK VT v tom smyslu půjde dopis na všechny ředitele povodí.
Jinak, protže jsem se dozvěděl o výstavbě jezu ve Vrchlabí, tak jsme poslali odvolání proti územnímu rozhodnutí.
Ahoj Ešus

Reply

Kdo za nás jedná? , Klasik, 5/19/2013 6:10:02 PM
Ahoj,
jen ukázka http://www.vrv.cz/vltava-migra...

Všimněte si, že u každého jezu je napsáno :"Vzhledem k tomu, že se jedná o vodáky méně využívaný úsek, je stávající stav vyhovující."

Takto nám rychle mizí poslední vodácky využitelné úseky. Nevím, kdo to zpracoval a koho se ptal. Ale je to ukázka to, že si v rámci keců o naší svobodě necháme líbit a tak se na nás všichni vykašlou.

Dík všem, co něco dělají.

Klasik Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: šlajsna, Lubor, 5/17/2013 4:29:53 PM
Ahoj, to moc nedoporučuju. Dole je blízko jezu hrana z betonu a padnout tam po hlavě nebo i zaseknout špičku při jízdě napřímo by byl solidní průšvih. Při vyšší vodě to zase docela drží. My jsme to jednou skočili bokem, ale hned jsme ten jez zařadili do těch, kde vůbec nemá smysl si to skákání trénovat, pokud se nechceš pomlátit.

Reply

jezy, klienti, my a povodí, Ešus, 5/17/2013 9:47:41 AM
Dodatek ke článku o jezech zabijácích.
Primárně jezy nejsou stavěné pro radost vodákům , i když jim jí přinášejí. Určitě by ale měly splňovat to, že nebudou ohrožovat lidský život a zdraví. Tak jako je v zákoně stanovena ochrana vodní žoužele (oprávněně) , tak by tam měla být zakotvena ochrana lidského života a zdraví. Z toho by pak měly vycházet normy , které stanoví rozsah bezpečnostních opatření, počínaje bezpečným splutím či přenesením až po záchranné prvky a připravenost pro HZS. Chceme změnit vodní zákon také v tom, že chceme aby Ministerstvo zemědělství zřídilo odbornou komisi pro jezy a stupně, ktará by posuzovala každou stavbu jezu a stupně, na kterou vodoprávní úřad vydává vodoprávní rozhodnutí.
Dosud totiž nikdo nechrání zájmy vodní turistiky při těchto rozhodováních. Kraje ani obce nejsou v tomto směru (až na výjimku – Karlovarský kraj ) nijak aktivní. Víceméně je tato slepice, snášející zlatá vejce, nezajímá.
Na druhou stranu se ale musí vodáci začít na vodě chovat jako lidi, jako praví vodáci. Musí začít mít respekt k vodě, respekt k nebezpečí, musí začít respektovat současné platné zákony, například vodní zákon , zákon o vnitrozemské plavbě, řád plavební bezpečnosti , musí respektovat to, ž vůdce malého plavidla nesmí být pod vlivem alkoholu ani jiných návykových látek, že odpovídá za bezpečnost posádky .
Na jednu stranu něco po státních orgánech chceme, a na druhou stranu musíme začít sami u sebe. Řeka totiž není dopravní cestou od hospody k hospodě. Musíme začít používat dostupné ochranné prostředky, nestydět se za plovačku a helmu. Podle mých odhadů neumí totiž 90% lidí na vodě plavat v té řece, na které jedou.
Dále bych chtěl vyjádřit poděkování státním podnikům povodí – zejména Povodí Vltavy , Povodí Ohře, a povodí Moravy, závodu Horní Morava a závodu Dyje za jejich vstřícnou spolupráci na úpravách a doplnění některých nebezpečných jezů. Bez jejich spolupráce by nikdy k tak razantnímu snížení počtu utonulých nedošlo. Bohužel se ale našlo pár hlupáků, co si jako koníček vybralo ničení bezpečnostních prvků na jezech. V Brně na Svitavě v Maloměřicích a Cacovicích došlo k několikanásobnému zničení házecích záchranných podkov a dokonce někdo jednu zapálil. V Olomouci Řepčíně po tragédii v roce 2011, když tam povodí instalovalo podkovu , tak jí idi-ot uřízl a hodil pod přepad. Poškození těchto prvků lze kvalifikovat jako obecné ohrožení většího rozsahu s trestní sazbou 3 -8 let.
Celý projekt také podpořilo Ministerstvo zemědělství.
Začali jsme také jednání s povodím Labe , a s povodím Odry. V případě povodí Odry ale bohužel nedošlo k rozumné domluvě. Lidi, prosím vás, mějte k vodě respekt a chraňte si svoje zdraví. Vodní turistika je krásně strávený volný čas, divoká voda je nádherná věc, ale vše se musí dělat podle určitých pravidel, která zabrání nebezpečnému riskování. My jsme vydali desatero vůdce malého plavidla, ve kterém jsme definovali několik zlatých pravidel, jejichž dodržení by mohlo zamezit dalším zbytečným tragédiím. Uvědomme si, že na řece jsme hosty, nikoliv pány.
Za Český svaz kanoistů, výbor sekce turistiky Pavel Šálek – Ešus

Reply

Suchomel, Ešus, 5/17/2013 8:54:26 AM
Ahoj.
Je Suchomel = protestovali jsme proti výstavbě jezu bez propusti, ale bohužel protože jsem se k tomu dosta aź po vydání vodoprávky, tak to bylo v háji. Potřebujeme dostávat informace o takovýhle hrůzách ve fázi řízení o územním rozhodnutí, jinak zatím nečeho nedosáhneme. Teď jsme se odvolali proti rozhodnutí o výstavbě jezu ve Vrchlabí, protože jsem se o něm dozvěděl ještě ve chvíli, kdy běžěla lhůta pro odvolání tothot řízení. Odvolali jsme se na základě nedodržení technické normy pro jezy a stupně.
Bohužel jez Suchomel byl projektován jako jez pouze s rybím přechodem, takže to co tam je na fotce není vodácká propust. Ten kdo to schválil, je člověk který cíleně likviduje vodní turistiku, ať už je to projektant anebo ouřada na stavebním či vodoprávním úřadě. Schvaloval to tuším Tábor jako obec s rozšířenoui působností. Naštěstí je tam aspoň šikmá spádová deska. Právě proto chceme změnu vodního zákona, aby někdo , kdo aspoň trochu rozumí vodě, vodákům a bezpečnosti na vodě měl možnost předem se ke každému jezu mohl vyjádřit.
Ešus

Reply

Suchomel, Ešus, 5/17/2013 8:54:19 AM
Ahoj.
Je Suchomel = protestovali jsme proti výstavbě jezu bez propusti, ale bohužel protože jsem se k tomu dosta aź po vydání vodoprávky, tak to bylo v háji. Potřebujeme dostávat informace o takovýhle hrůzách ve fázi řízení o územním rozhodnutí, jinak zatím nečeho nedosáhneme. Teď jsme se odvolali proti rozhodnutí o výstavbě jezu ve Vrchlabí, protože jsem se o něm dozvěděl ještě ve chvíli, kdy běžěla lhůta pro odvolání tothot řízení. Odvolali jsme se na základě nedodržení technické normy pro jezy a stupně.
Bohužel jez Suchomel byl projektován jako jez pouze s rybím přechodem, takže to co tam je na fotce není vodácká propust. Ten kdo to schválil, je člověk který cíleně likviduje vodní turistiku, ať už je to projektant anebo ouřada na stavebním či vodoprávním úřadě. Schvaloval to tuším Tábor jako obec s rozšířenoui působností. Naštěstí je tam aspoň šikmá spádová deska. Právě proto chceme změnu vodního zákona, aby někdo , kdo aspoň trochu rozumí vodě, vodákům a bezpečnosti na vodě měl možnost předem se ke každému jezu mohl vyjádřit.
Ešus

Reply

Re: šlajsna, Had, 5/16/2013 8:15:35 PM
tak to sem videl v primem prenosu 2kanoe dokonce laminat rozjezd a byl dole i ze sedacky a ani moc nenabral,zrovna sme tam byli na kurzu zachrana na divoky vode a P.Ptacek pekne valil bulvy:-)pod heslem mmzna budem trenovat upoutance na vostro sme koukali co bude a nic dali to ale nechci nabat!!!Had

Reply

Re: pochybuji..., Twarůžek, 5/16/2013 5:55:50 PM
Kdepak, tady v Olomouci udělat něco pro vodáky? Dokud budou na magistrátě sedět takoví Loykové, pro které je kdejaká havěť milejší než život člověka, tak si nedělejme iluze, že se něco změní. Dostali na tu hrůzu nějaký balík peněz, tak to hledí co možná nejrychleji utratit dřív, než na to skočí nějaká kontrola. Jakékoliv připomínky (i písemné) naprosto ignorují. Břehy Moravy v Olomouci jsou ukázková smetiště a vůbec jim nevadí, že je to částečně i v Chráněné oblasti... Smajlík Zaplaťpánbů, že Povodí Moravy se chová jinak... Smajlík

Reply

Re: šlajsna, Aleš N., 5/16/2013 5:01:10 PM
Kdepak ten jsem fakt ještě nedal a dobrovolně se na něj ani nechystám Smajlík . Jsem totiž jenom obyčejnej kanoista - tůrista, klient půjčoven. Snad mě nezavrhnete. Přesto si házečku sebou beru jaksi automaticky na všechny toky, na které vyrážíme. Pár lidí už se mě ptalo, co to sebou furt tahám za pytlík... Smajlík S těmi projektanty máš úplnou pravdu, mám stejnou letitou zkušenost z práce..., žijou jaksi mimo všední realitu Smajlík

Reply

pochybuji..., Kmochacek, 5/16/2013 4:32:49 PM
...že ta šlajsna byla zbudovaná kvůli vodákům. Na to nemusí být projetant prudce inteligentní, aby věděl, jak vypadá bezpečná propust. Stačí se podívat na staré jezy.

Nejspíš má jiný účel. A to regulovat hladinu vody v nadjezí, popř. nadjezí úplně vypustit v případě oprav a pod.

Zde je další adept na rekonstrukci:
http://www.olomouc.eu/tramvajo...
Plánuje se balvanitý skluz pro vodní havěť... Třeba ještě není pozdě na něco hezkého i pro vodáky.

Reply

Re: šlajsna, Zdeněk, 5/16/2013 3:23:14 PM
To je, Aleši, obecný problém ve stavařině - projektanti mají skoro nulovou zpětnou vazbu s tím, co spáchali. S malými obměnami se opakuje to, co je v počítači a když chybí tato vazba, setkáváme se s tím pořád dokola. Ale co mě zajímá: Ty jezdíš roztocký jez? Jakou technikou? Tvrdý výraz v obličeji a hrr do toho? Nebo nějaké vyšpekulované finesy? Přešlapuji u něho už déle, než 40 roků, ale ještě jsem se neodhodlal - a chybí mi, jako poslední od Plzně dolů, do sbírky trofejí! Jednou ho ale dám! Podle fotky v záhlaví předpokládám, že nejsi kajakář, potom by mé otázky byly bezpředmětné.

Reply

Re: šlajsna - házečka, Wikk, 5/16/2013 2:19:46 PM
Brát si na vodu házečku není nikdy divné. Přijde mi divné spíš si tu házečku nevzít.

Reply

šlajsna, Wigo, 5/16/2013 2:13:08 PM
Připomíná mi to šlajsnu, která je na jezu Marcela na Botiči. Jednou jedinkrát pořadatel zařídil její otevření a byl to masakr k pohledání. Od té doby se zase jezdí přes jez.

Reply

Re: šlajsna, Vachťák, 5/16/2013 1:09:32 PM
Co se týče testování nově budované šlasny - kdysi dávno, když se rekonstruoval jez ve Větřní a postavila se retardéra.
Byl jsem tam s Oldou Lhotákem testovat povedenost díla. Sjížděl jsem to tenkrát jako zástupce dětského plémě. Několikrát jsme to sjeli, za různého vodního stavu a referovali zážitek.
Myslím, že to byla jedna z prvních, ne-li úplně první retardéra s gumovými lamelami.
Když to šlo před více jak 20ti lety, mohlo by to jít i dnes.

Reply

Re: šlajsna, EuMatBa, 5/16/2013 12:34:56 PM
No jo, já loni bral házečku i na Sázavu, co měla 45 cm v Nespekách :-)

Reply

Re: šlajsna, Vladimír, 5/16/2013 12:13:14 PM
To vůbec není špatný nápad, ustanovit jako podmínku pro kolaudaci nových jezů s propustí pro vodáky jejich splutí, nejlépe projektantem s instruktorem vzadu. Ale aby věděli dopředu, co je čeká. Smajlík

Reply

šlajsna, Aleš N., 5/16/2013 11:59:35 AM
To by se jeden podělal... Když už se někomu podaří při rekonstrukci jezu dotlačit investora k vybudování šlajsny, tak to nějakej projektant takhle podělá Smajlík. Poslal bych ho tam zaplavat, ať si zkusí, jak funguje, co vymyslel Smajlík !
Jinak Petrovi velký dík za neutuchající osvětu nejen o nebezpečných jezech. Díky němu sice občas pro někoho vypadám divně, když si i na letní Bérounku beru házečku, ale třeba Roztockej jez je za velký vody fakt hnusnej, už jsem ho tak hodněkrát zažil, mám to kousek... Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.