Re: Ach ty nase nazory, Ešus, psalek~jagacz.com, 10/30/2006 3:39 PMAhoj
mnohokrát mi v jak při ČPV , tak i při VTJZ ani nic jiného nezbývá , nežli počkat, až lodě bez čísel přejedou a třeba vyjet z protivody . Nicméně se domnívám , že by to mělo být obráceně . Tedy lidi bez čísel by měli mít ohledy na lidi s čísly, a to bez ohledu , jestli "jedu na čas" , nebo ne . Obráceně k nim budu mít ohled na volné vodě , ale v brankovišti? Nějak mi uniká smysl toho , proč pak jedu s číslem . Proč mám čekat na bráně , až projede někdo, kdo se přijel svézt bez ohledu na ostatní? To snad by mělo být obráceně , ne ? Pokud se do mě někdo trefí při snaze najet branku , tak je to většinou omylem , a vysvětlí se to na místě. Agresívní chování závodníka je totiž jedním z možných důvodů pro diskvalifikaci .
Taky si navíc myslím , že pokud pořadatelé zajistí dostatek vody před závodem i po něm , tak snad není nutnojet zrovna během těch 3 hodin , co probíhá závod ( víc to není) , vyjíždět . Potom , a nebo i druhý den je pro všechny času dost. V tom je ta tolerance .
Takže ohleduplnost samozřejmě , ale začít to musí prostě u lidí bez čísel . U pořadatelů tahle tolerance už je dávno . Proto je volné splutí umožněno.
Třeba na Střele se mi stalo to , že zatímco lidi s čísly stáli nad brankovištěm , a čekali , až se na brankách uvolní místo , protože tam někdo trochu šramotil , tak lidi bez čísel to tam vesele poslali. Připadá Ti to normální ? Mě ne , a argumentace , že lidi v brankách mohli počkat , než pár lodí bez čísel projede , mě taky nepřipadá normální . Oni měli počkat , právě protože ve chvíli závodu (ČPV ,VTJZ , atd ) mají lidi s čísly přednost. Pokud zastavit nad brankovištěm neumí , taky by se to asi měli naučit na klidnější vodě . Pokud by tyhle problémy na ČPV , či VTJZ neexistovaly, tak se tu o nich nikdo nebaví.
Samozřejmě , že když je už někdo najetý v kaskádě (šlasně , jazyku peřeji), tak mu tam nevjedu , ale když já jsem už najetý v bráně , tak tam přeci nebudu parkovat , protože se někdo nahoře rozhodl nerespektovat přednost lidí s čísly a prostě jet. I proto se třeba na Teplé , Hameráku a i jinde letos vyskytlo v propozicích to , že splutí je možné tehdy a tehdy .
Navíc , lidi bez čísel ztěžují práci rozhodčím . Ono sedět na bráně , a sledovat čísla , hodnotit a lovit mezi lidmy bez čísel lidi co závodí , není jen tak .
Myslím si , že pokud neteče voda jen na závody , že by měli jet lidi mimo ně , a pokud už jedou v době závodu , tak by měli být na takové úrovni , aby se lidem s čísly prostě nepletli do cesty . I na tom Vavřinci tekla voda dostatečně dlouho jak v sobotu , a celou neděli , aby se v pohodě svezli všichni . V tuhle chvíli jet v době závodu bez čísla je asi zbytečné, pokud nejsem schopen na Vavřinci kromě kaskády zastavit v podstatě kdekoliv .( jedna loď bez čísla se mi šprajcla v brankovišti v lese těsně nad brankou , chytnul jsem tam kvuli tomu neprojetou branku . I když nejsem chrt , tak to naštve, i když nikdy nebudu první .). A k tomu , že se tam budu potkávat se závodníky - samozřejmě že budu , ale každá loď bez čísla , i sebezkušenější tu možnost jen násobí. Není to v uvedených případech zbytečné? Nemůžu , když už jedu bez čísla , třeba tu hodinu , nebo dvě počkat ? A nebo jet tak , abych vadil co nejmíň. I to je ta tolerance , kterou všichni na vodě potřebujeme .
Člověk , který se točí do branky třeba skrz válec, nebo traverzuje přes produ do další brány , nemá moc možností ještě sledovat , jestli náhodou nejede někdo zhora bez čísla a jestli ho zrovna nesestřelí .
Domnívám se , že lidi s čísly ( až na učící se mládež) tohle umí a respektují.
Tahle diskuze vlastně není už jen o Vavřinečáku , ale změnila se na diskuzi o obecném vztahu lidí s čísly a bez čísel při jakýchkoliv závodech na vodě.
Ešus