Re: Jako obvykle, Ešus , essalek~seznam.cz, 7/18/2016 5:25 PMAhoj Petře
v mnohém s Tebou souhlasím, v něčem ne. Určitě nikoliv s tou rychlostí kanoe ve srovnání s chodcem. Problém pohybu lodě na vodě je hodně specifický, protože jízda po vodě je snad jediným sportem anebo rekreací, kdy se terén pohybuje zároveň s Tebou. Tady si při svých zkušenostech troufnu tvrdit, že alkohol výrazněji ovlivňuje situaci, protože musíš řešit to, že Tě voda někam nese, že musíš správný záběr, správné rozhodnutí udělat včas, občas dokonce záleží i na desetinách sekundy (jezdím hlavně divokou vodu).
Souhlasím s Tebou, že problém s alkoholem není až teď, že dřív se taky pilo. Jezdím na vodě od roku 1969, a vodáci rozhodně nebyli abstinenti. Bohužel ale tím , že se v podstatě zdesateronásobil počet lidí na vodě, tak se zvýraznily negativní stránky vodní turistiky. Dneska se na lidi na vodě kouká jako na lidi, co se jedou na vodu vožrat a dělat bordel. Přitom možná dělá procentuálně bordel na vodě a chlastá na vodě stejně lidí jako za mých začátků. Bohužel to ale je o dost víc vidět a taky to o dost víc ostatním vadí, a díky poptávce je taky víc možností přímo z lodě koupit alkohol.
Když bylo na světe jedno auto, tak nemusela být silniční pravidla. Ta se stanovovala až ve chvíli, kdy provoz aut díky množství začal dělat problémy. A tak je to i s chlastem na vodě. Když bylo u nás deset vodáků a jeden se vožral, tak o tom nikdo nevěděl, když jede u nás ročně na vodu 650 000 lidí a 65000 se jich vožere, tak to prostě dělá problém.
A s tím alkoholem na kole? opět je to o té míře. Jezdím na horském kole, najezdím ročně kolem 1000 km, a jedu na kole prostě proto, že mně to baví. Když si dám pívo, tak mi prostě ztuhnou nohy a chvíli trvá, než se rozjedu. Takže bez toho, že bych se nějak bál zákona nebo policie si prostě pivo přes den na kole nedám, a o to víc jich pak do sebe lupnu večer. Mám dobré spalování , takže ráno jsem zase čistý a mohu pokračovat.
Ešus