Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Za-dva-dny-120-km-na-Vltave-1929-ocima-divky.aspx?ID_clanku=2157 edit=2

Za dva dny 120 km na Vltavě 1929 očima dívky

Diskuse nad článkem
Re: 120 km za dva dny..., Had, 1/2/2020 9:18:10 PM
Hele Chobotnice to zní jako výzva 106uz sem si párkrát dál tam to začíná bejt zajímavý kolem 80km ale volej od začátku do konce,na Berounským maratonu jsme se Zikym těšili na jež že chvilku nebudem pádlovat ale přednášet a tak mi Labe oproti tomu přijde brnkacka tam to docela slušně teče:)))
Takže když to termínově klapne jedu a myslím že Gastón a Maco se přidají:)

Reply

Re: Díky za reakci, Eki, 1/2/2020 5:36:35 PM
Ahoj Lasičko, jsem rád, že se ti líbí. Jeden další díl o pradědečkovi v roce 1930 už má ve frontě Petr, něco mám v hlavě a v albech i k rokům pozdějším, uvidíme, kolik toho nakonec bude... Koukal jsem, že jsi dal novoroční vodu, závidim, mě se to nakonec nezdařilo Smajlík

Reply

Re: Díky za reakci, Lasička, 1/2/2020 5:12:49 PM
Ahoj Eki, to je skutečně něco mimořádného, ty tvoje deníky po predcích. Kolik toho máš celkem v archivu? Bude další díl? Smajlík

Reply

Re: 120 km za dva dny..., Chobotnice, 12/24/2019 4:52:52 PM
Pokud u nás a neměla by to bejt provařená Vltava, tak teda leda Labe. Loni jsem tam dal jeden den 106km z Ústí za Drážďany a druhej den asi 40 za dopoledne do Riesy a zpátky na vlak. Málo jezů u nás se dá jet a jeden přenášecí jez vezme asi čtvrt hodiny. Na jizeře je jich třeba 12 za den. krát 15 minut... A pak je tu to Labe, stovky kilometrů bez jezů, to znamená tekoucí voda a nula přenášek. Chtěl bych příští rok si dát zas z Ústí nějakej extrémní start ráno koncem června, kdy jsou nejdelší dny a valit do večera kolik to dá. 120 za den je uplně v pohodě reálnejch, spíš mnohem víc. (Pro Klasika: s tim Berlínem počitám, jen se to ještě musí rozmyslet Smajlík ) Pro Ekiho: můžu tě pak nabrat cestou zpět. Nebo pokud bys v duchu indiánů protivníků/opačníků chtěl urvat tu štreku na Pálavě, tak okolo Labe je perfektní logistika vlakem.

Reply

Re: 120 km za dva dny..., Vladimír, 12/24/2019 1:46:18 PM
Na Dunaji podle toho jak kde. Zhruba až do Visegrádu uděláš šedesátku denně v pohodě, proud má kolem 5 km za hodinu takže čím déle jedeš, tím méně zbude na pádlování.
Níž po proudu už to tolik nehrne, zato stoupají teploty a víc fouká. Takže místo pro hrdinské činny je tak od Moháče dál.

Reply

Re: 120 km za dva dny..., Eki, 12/24/2019 10:04:17 AM
Ahoj Windy a jozko,
i k 50 km je na těch našich líných řekách a našima plavidlama (nepočítám chobotničákovu superkánoi) velmi slušnej výkon Smajlík
Já to měl taky tak, až letos jsem dal v dubnu 67 km Herbertov - Boršov za den, takže to asi jde.
Jen přemejšlim zda bych nezvlád těch 120 km za dva dny někdy v novém roce, která řeka vy na to mohla být nejvhodnější? Vltava? Ohře? Hron? Dunaj? Inn? Smajlík

Reply

Re: 120 km za dva dny..., Windy, 12/23/2019 9:48:46 PM
Kdysi tak dávno, že se ještě lodě posílaly vlakem, jsme jeli Berounku. Poslední den nám nevzali nejtěžší loď ani jako spěšninu, ani jako kusovku, a tak jsme museli jet dál, abychom ji uložili dočasně kdesi u známých na zahradě. Bylo to tenkrát asi 55 km za den. Se 120 za dva dny se nemohu rovnat, ale taky to stálo za to.

Reply

120 km za dva dny..., jozka, 12/23/2019 9:38:22 PM
.. nemam, ale Suchdol - Veselí za den jo a to bych řekl, že Lužnice je podstatne linejsi. Akorát to bylo nechtěné.

Reply

Re: Five o´clock, Possum, 12/23/2019 6:15:19 PM
Jak to tak čtu, doporučuji si přečíst povídku: Teče tudy řeka, tuším že to napsala Šklíba. Mohlo by se ti to líbit.

Reply

Re: Five o´clock, Possum, 12/23/2019 6:11:02 PM
Muhehe, nabízím jedno nezvedené dítě navíc :)

Reply

Re: Five o´clock, Pepura, 12/21/2019 12:45:22 PM
To budou geny ;-)
Muj deda vyhral v casech, ktere clanek popisuje, zavod Budejovice-Praha (1928). A tata sem pise clanky taky, tak jsem moc na vyber nemela, a dobry je, ze dalsi generaci to pod lodí uz sploucha taky.

Reply

Re: Five o´clock, Eki, 12/21/2019 11:57:55 AM
Ahoj Pepuro,
to sem rád, když článek je o Vltavě očima dívky, že se nějaká dívka taky zapojila Smajlík
Taky myslim, že věk bude hrát roli. Osobně je mi poslední dobou líto toho nevyužitýho světla ráno v létě, proto se snažim vykopat, ikdyž je to často krušný. Třeba Vladimír to popsal krásně poeticky, dík. Pokud se zruší letní čas, tak bude světlo už i ve 4 ráno, to asi dávat nebudu Smajlík

Reply

Re: Five o´clock, Pepura, 12/20/2019 11:12:26 PM
No, a nebo hraje roli i to, že tomu místnímu jádru už není 20 ;-)
U mě se to ranní prudění s věkem stupňuje. Pamatuju si před 20 lety na Sibiři na Sajanské Oce, že jsem ze stanu hudrala na staršího kamaráda, ze už rozdělává oheň, seká sekerou a rachtá s kotlema. No a teď, napřed jsem jak myška, pak je mi to dlouhý a začnu se vrtat v ohni, jdu pro vodu a už to jede

Reply

Re: Five o´clock, Chobotnice, 12/20/2019 8:26:40 PM
Ono tady přinejmenším z toho aktivního jádra asi neni takovejten typickej výběr pařičů a splouvačů z knížky...

Reply

Re: Five o´clock, Večerníček, 12/20/2019 4:39:41 PM
Ať dělám, co dělám i před šedesátkou stále funguji v souladu se svým příjmením. Během roku toho více upádluji za tmy než ranního kuropění. Ráno vstávám, protože musím do práce, jdu na pochod, maraton, jiný výlet, jinak jsem sova jak vymalovaná.

Reply

Re: Five o´clock, Jirka J., 12/20/2019 10:21:55 AM
Když jsem sám, a je jedno jestli pěšky, na lodi nebo na kole tak vstávám taky brzo. Ale vyrážím hned bez snídaně i kafe, tak dvě hodinky a pak si udělám první odpočinek, snídani a pauzu na kafe. Nijak mi to nevadí, ty dvě hodinky s hladovým žaludkem v pohodě dám, a navíc šetřím čas, protože všechno můžu v klidu sbalit už večer, ráno rovnou ze spacáku hupnu do "cestovního" a jedu. A na snídani už mám tepleji, často i sluníčko a v civilizaci si třeba dopřeju čerstvé pečivo a kávičku u pekaře.

Koukám, že ranních fóglů je tady víc, než by se podle "vodácké bible" zdálo

Reply

Re: Five o´clock, Vladimír, 12/20/2019 9:31:23 AM
K té opakovatelnosti...
Když jsem jel poprvé TIDku a po dvou dnech jsem byl úplně out, říkal mi starý dunajský vlk Pišta Barányi: "Vydrž prvních šest dní. Pak už Ti vůbec nic nebude vadit." A měl pravdu. Smajlík

Reply

Re: Sousedé, Český Honza, 12/20/2019 8:10:51 AM
Jak jsou takové ty stametrové paneláky, tak se říkalo "Bydlím ve třetím vchodě", přičemž k tomu vchodu přináleželo třeba dvacet bytů. Takže "bydlím u vchodu do léčebny Bohnice" - k tomu vchodu přináleží asi tak třicet pavilonů ...
Nic ve zlým, to je asociace.

Jo: příjemné prožití svátků, hodně zdraví (a parádní vody) do Nového roku.

Český Honza

Reply

Re: Five o´clock, Chobotnice, 12/20/2019 12:36:08 AM
Letos na maratonu do Drážďan jsme dali za první tři dny 184km, většinou po prakticky stojaté vodě. Vyráželi jsem mezi osmou devátou, ale právě mně na to zajímala ta výzva opakovanosti. Dát 60km na Berounka maratonu, nebo VVM maratonu a tři dny si lízat rány, to už mám nějak okoukané.

Reply

Re: Five o´clock, Chobotnice, 12/20/2019 12:33:16 AM
V hlavní sezoně spíš ráno jsou rampouchy a jinovatka a během dne někdy opadají. Pak je ranní vyrážení nutno z důvodu užití dne, nebo když se stmívá ve čtyři pět odpoledne a je potřeba stavět tábor, tak promeškat ranní světlo by bylo škoda.

Reply

Re: Five o´clock, Pepura, 12/19/2019 10:15:53 PM
Ano, čestný titul "ranní prudič"
Ŕeším to tak, že ke svým dvěma, relativně vycepovaným dětem, zapůjčím si ještě několik zcela nezvedených, čímž vzroste míra chaosu a už mi nepřijde, že se všichni courají.

Reply

Re: Sousede, Douda ml., 12/19/2019 6:47:09 PM
Vedle hlavního vchodu je soukromá MŠ Seminarium a z druhé strany Centrální příjem pacientů Smajlík

Reply

Re: Five o´clock, Aleš N., 12/19/2019 6:33:29 PM
Jo, to mám podobně, a taky když jedu sám, tak si neokouním, nicméně člověk nechce vždy jezdit jen sám, příjemná společnost bývá fajn, ale čím je větší, tím jsou zpravidla i delší čekání a prostoje, to neumím úplně eliminovat, pokud tedy nechci být za Kim Čong-una Smajlík , páč to by zas za společnost nikdo nechtěl mě Smajlík

Reply

Re: Za dva dny 120 km, Vojta, 12/19/2019 6:13:54 PM
Dovolil bych si oponovat, vodáci spíš vznikají z trampů, vyloženě trampské plavidlo "maňásek" budiž toho důkazem. Trampové se pohybovali i na vorech s plavci. Výraz "astrachán" byl vysvětlen a použit v několika trampských písních ... a že nejsem pánem, ani astrachánem, ani na glajzu nemám..., ale obávám se, že tento výraz byl přenesen z dob Stenky Razina, kdy Astrachaň padla do jeho rukou a její obyvatelstvo posléze se od posvstání odklánělo a zpanštělo. Výraz byl pak použit i v hanlivé písni "prijecháli Astrachánci, mnogo vodky vypili..."
Jo etymologie je někdy zajímavá.
V.

Reply

Re: Sousede, Eki, 12/19/2019 4:24:07 PM
Bezva, vono samozřejmě hraje roli z který strany, mimo jiné jestli zvenku nebo zevnitř... Smajlík
Tak to můžem příležitostně dát nějakou společnou vodu... Smajlík

Reply

Sousede, KubaN, 12/19/2019 4:17:00 PM
"bydlím u vchodu do léčebny Bohnice" - tak to jsme asi sousedi

Reply

Re: Five o´clock, Pepura, 12/19/2019 2:46:50 PM
Jak vodácké spolky mám ráda, tak tohle mě štvě. Takové to okounění a čekání a prostoje. Tedy nenám nic proti okounění, ale preferovala bych ho provozovatcaž poté, co mám svoje odpádlováno.

Reply

Re: Five o´clock, Český Honza, 12/19/2019 1:58:25 PM
Vodák, který vyráží před jedenáctou, není vodák, ale nadpřirozená bytost.

volná parafráze Šmída

Reply

Five o´clock, Vladimír, 12/19/2019 11:09:46 AM
Náhodou, máš-li před sebou šedesátku či víc, je vstávání v pět nejlepší volba. Vylézt ze spacáku je tvrdé, ale pak se den rozběhne - sbalíš karimatku a ostatní věci, vylezeš ven a než se ti ohřeje voda na kafe, sbalíš stan a uděláš základní higi. Nanídáš se a tak ve čtvrt na sedm vypluješ. U mně jsou tyto procedury tak otravné, že se na vodu těším.
Ráno je řeka nejkrásnější - je na ní opar, zpívají ptáci. Ještě není horko ani vítr a tak si řeku vychutnáváš. Kolem osmé dáš první pauzu, zaplaveš si, vyřešíš druhou vlnu hygieny... a pluješ dál.
Nejkrásnější na řece je ráno, kdy je den plný příslibů, prostý únavy a rušivých zážitků. Smajlík

Reply

Re: Astrachánština, Chobotnice, 12/19/2019 9:03:23 AM
Viz heslo Astrachán... t-o-skalaci.webgarden.cz/rubri... Samozřejmě v různých kruzích mohly být další významy.

Reply

Astrachánština, Eki, 12/19/2019 8:49:41 AM
Dík za upřesnění Český Honzo.
Babička už v pozdější době to slovo vůbec nepoužívala, ale v těch prvorepublikových albumech se vyskytuje hojně. "Astrachánština" bylo podle ní třeba i to sjíždění těžších úseků s kánoí umístěnou na voru. Smajlík

Reply

Za dva dny 120 km, Český Honza, 12/18/2019 11:12:25 PM
Citace:
"Jak jste asi pochopili „astracháni“ neboli paďouři byl dobový trampský hanlivý název pro změkčilé, většinou městské obyvatelstvo, viz též snob."

Upřesněme. Astrachán je označení představitelů "zlaté mládeže", viz též "Kohinoor" z Dobrodružství šesti trampů. Paďour je měšťák, člověk s dřevními názory, v tomto případě na tramping. Protože vy vodáci máte původ ve skautingu, beziehungsweise v trampingu, buďtež takto poučeni. Abysme se na vás nemuseli zamračit.

Reply

Díky za reakci, Eki, 12/18/2019 3:23:11 PM
A jo, přihlásit do klubu, co jezděj nad 120 km za dva dny, jsem natvrdlej :o) Smajlík
Jinak článek máš taky krásnej www.padlovani.cz/courani-po-or... vypadá to, že ten Orlík a Zvíkov jsou focený z podobnejch míst, jako v mym článku, jen o kousek pozdějc a výš.

Reply

Díky, Chobotnice, 12/18/2019 3:00:07 PM
Díky, krásný článek z dob, kdy řeka byla řekou. Ještě mám takový dotaz, jestli je nějaký časový limit dokdy se mám u tebe přihlásit. Krom toho že pochopitelně ASAP. Smajlík

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama