Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Zaklineni-pod-stromem.aspx?ID_clanku=878 edit=2

Zaklínění pod stromem

Diskuse nad článkem
Re: milovani, Petr, 4/7/2008 3:54:07 PM
Řekl bych, že tato diskuse je již trochu někde jinde a že pomalu překračuje určité morální hranice. Proto žádám o zastavení vzájemných invektiv a vrácení se k vodáckému tématu. Jinak budu nucen tuto diskusi uzavřít. Děkuji za pochopení.

Reply

Re: No teda., Petr, 4/7/2008 3:34:42 PM
Jo jo, přijeli jsme včera večer.

Reply

Re: milovani, Střelec, 4/7/2008 3:29:21 PM
Koukam, že Kenyho už dlouho nikdo nezabil (při každým výskytu aspoň jednou). Bude třeba zjednat nápravu!

Reply

Re: milovani, Possum, 4/7/2008 3:23:57 PM
Kdepak singl, do toho už víckrát nevlezu, já sem K1 :)

Reply

Re: milovani, Keny, 4/7/2008 3:11:30 PM
já ti dám výzvu ty O´posume. Pokud vím tak ty jsi taky singl. A navíc ji ta kajakářka radila pěknýho kluka a to sedí víc na tebe. Krom toho máš mizernej vkus, takže by se ti Katie mohla i líbit :-))

Reply

Re: No teda., Katie, 4/7/2008 12:41:47 PM
nejanci, to je furt to samy, jen to vyslo pozdeji ;-) Ty uz jsi z Korsiky zpatky?

Reply

No teda., Petr, 4/7/2008 12:32:32 PM
Katie Katie, co to zas propánajána vyvádíš???

Reply

LIDOVY SOUD a mala reklama, Henry, 4/7/2008 11:28:15 AM
Je to jako se silnicnim zakonem.Kazdy jsme ridic a vime to lepe nez vsichni ostatni. Ja samozrejme take! Katie dela chyby jako vsichni pred ni, jenom ji to lepe a rychleji pise. Kazda "krvarna" pritahuje. Nekdo si na tom dela reklamu jini jsou soudci "nestranni". A az vam priste prijde na mail video lidoveho soudu ukamenovanim, tak vsichni spolecne odsoudime islam. Katie si nabehla a to ma zato. Jinak je Katie nase bezvadna kamoska.

Reply

Re: milovani, Ondra, 4/7/2008 10:31:19 AM
Záleží jak strom nebo kajakář v proudu(vášně) pulsují.

Reply

Re: milovani, pepicek, 4/7/2008 10:20:53 AM
to jako, že zaklesnutí pod stromem je rázem snesitejnější ve srovnání se zaklesnutím pod kajakářem? To teda není moc dobrá reklama.

Reply

Re: milovani, Ondra, 4/7/2008 10:02:36 AM
Jo, jo má pravdu holka, taky někdy zůstanu doma, ale zas někdy stihnu oboje.

Reply

Re: milovani, Possum, 4/7/2008 9:48:20 AM
Kenny to je výzva....

Reply

milovani, kajakarka, 4/7/2008 12:20:06 AM
ahoj katie, jako holka ti muzu poradit jen jedno- nech se od nejakeho pekneho kluka pekne osoustat, pak to vsechno bude mnohem ruzovejsi, doba pod kmenem se zkráti, voda bude teplejsi, eskymovani pujde lepe a treba i nekdy radeji zustanes doma

Reply

Re: Zamyšlení, Katie, 4/4/2008 3:03:32 PM
hehe, jsem z Ostravy ;-) mas to sakra daleko na vychod :-))

Reply

Re: Zamyšlení, Klasik, 4/4/2008 2:49:28 PM
Ale ne. Myslel jsem, že eskymuješ v Praze ... a já to mám do Plzně ještě 100Km na západ.

Reply

Re: Zamyšlení, Katie, 4/4/2008 2:44:52 PM
Klasiku, ty jsi ze slovenska???

Reply

Re: Zamyšlení, ..., 4/4/2008 2:41:07 PM
"Koukam a divim se, že zatim nikdo nechce, abys tancovala kolem pádla za průběžného odhazování hydra:-))!", napsal jeden vodak...

Reply

Re: Zamyšlení, Klasik, 4/4/2008 2:32:43 PM
Tedy to je výzva ;) ... to musejí být eskymáci ;). Škoda, že to mám ještě 100 km na západ.

Reply

Re: Zamyšlení, Keny, 4/4/2008 2:24:45 PM
Nevím nevím pánové. Já už viděl ledacos, ale tady fakt není moc o co stát :-))

Reply

Re: Zamyšlení, Katie, 4/4/2008 1:50:17 PM
Tak panove...musim vas zamestnat!! Koukejte balit na Ostravici nebo Doubravu!!

Klasiku, prijd se svym okem na moje eskymovani a uvidis :-))

Na Petruv kurz jdu taky, a nekteri uz vyzaduji slevu...tak nevim...

To TOM: To je ale podpasovka...jak vis, ze se nikdy nevdam????? vrrrr :-))


Reply

Re: Zamyšlení, Klasik, 4/4/2008 1:42:56 PM
Tak já tedy řeknu (napíšu) nahlas, to co zbytek skrývá ... když ti to hydro Katie nepřipadá tak sexy (souhlasím), tak to zkus bez něj ;), mé oko to určitě snese :).

Vem to rychle a uvidíme kolik lidí se ještě přihlásí na ten Petrovo kurz.

Reply

Re: Zamyšlení, Possum, 4/4/2008 1:23:32 PM
Neboj, než se vdáš, tak se Ti to zahojí...

Reply

Re: Zamyšlení, Katie, 4/4/2008 12:41:41 PM
hehe, vy uz fakt nevite co roupama! :-)) On v tom hydropradle nevypada nikdo zrovna valne,tak by to ten horor mohl byt. Ale myslim, ze k tomu by byl clanek na skodu :-)) Nekteri stejne umi cist jen obrazky... A preci me nechcete strkat do kajaku jen v obyc pradle, ne??? Vzdyt i tak jsme porad sama modrina...


Reply

Re: Zamyšlení, Honza Hrubeš, 4/4/2008 12:25:41 PM
... jen doufám, Katie, že to nebude další horror :-)

Reply

Re: Zamyšlení, Possum, 4/4/2008 12:21:04 PM
Já hlasuju taky, pokud možno v prádle a na skejtu :)

Reply

Re: Zamyšlení, Honza Hrubeš, 4/4/2008 11:43:28 AM
Konečně konstruktivní návrh, hlasuju pro.

Reply

Re: Zamyšlení, Kosatka, 4/4/2008 9:37:10 AM
taky by se nám tu holka jedna mohla vyfotit v prádle ať diskuzi trochu odlehčíme

a třeba to bude mít za následek spoustu nastartovaných borců na břehu kteří Katku vytáhnou hned jak se na obzoru objeví nástrahahaha :o)

Reply

Re: Zamyšlení, Ondra, 4/3/2008 10:05:51 PM
Řeči, řeči, řeči. Téměř psychologické rozbory situace. Zbabělci nevyrazili, slaboši nepřežili, došli jen ti nejsilnější(nebo ti co se rychle naučili a přizpůsobili). Ale píše pěkně holka, není-liž pravda? Tak ať jí to vydrží. Zdravím Kati. Ondra

Reply

Re: Zamyšlení, Keny, 4/3/2008 5:46:00 PM
Sestava je sehraná poměrně dobře. Kdyby ne, tak už se ta trubka dávno utopila.
Každý přesně věděl koho má hlídat a taky jsme to dodrželi. Ten kdo hlídal Katii jí taky z toho stromu sundal. A jak je vidět - včas. Já si pohlídal další holku a ještě jsem stihl chytit Katii kajak. Takže to v podstatě proběhlo tak jak mělo. Že je trubka a netrefí metr a půl širokej průjezd, je její blbost. Měla i možnost zastavit, což umí. Takže nevím co tu ještě všichni řešíte.
Kdo z vás nikdy nepřejížděl strom?
Takovýhle situac jsem třeba na Vavřinci viděl víc než dost a taky to nikdo neřešil. (u cestovek to stejně asi nemá cenu) :-))

Reply

Re: Zamyšlení, Katie, 4/3/2008 3:44:13 PM
Ahoj Hasaku, skoda, ze tu nemas email. Tvuj popis moznosti zacatku kajakare je moc pekny! No,tak nejak to bylo...skoro. Jen Vavrinec jsem jela pred Cenkarnou a na obou jsem zastavila, kde jsem chtela(z toho mam radost). Moje prvni jizda na divoke vode - to by byl dalsi zajimavy horor clanek, ale spolujezdec by to moc prozival. A vy byste me tu sezrali!! Taky jsem si totiz pri sve prvni zivotni kryse neumela strhnout sprajdu :-))Ale kdyz jsem konecne pustila to drahe padlo, povedlo se. Libil se mi prispevek, ze ze zacatku ma kazdy blbec stesti a jde o to naucit se to driv, nez to stesti dojde... co k tomu vic rict. Proste se ted budu ucit...konecne. Teda to se ucim uz od podzimu. Ten "levej" zoufalec na kanalech jsem vzdycky ja..jeste ze ti kamaradi maji takovou trpelivost! :-)

Reply

Re: Zamyšlení, Střelec, 4/3/2008 3:21:23 PM
Pravda, vždyť plavala jen jednou denně.
1) když jeden bublá, utíká mu čas mnohem rychleji, než těm, kteří maj co dejchat.
2) chtělo by to stabilnější a sehranější sestavu. Sehranější, co se týká záchranných operací - taky jsem si párkrát "naběh" s narychlo sestavenou skupinou, kde každej dělal to nejlepší a výsledek byl zmatek.
3) na podobný povyražení používat vlastní zažité vybavení - minimálně z půlky za popsanými maléry stojí vypůjčená loď, která "neseděla" a reagovala jinak, než vlastní.

Reply

Re: Základní návyky, Katie, 4/3/2008 3:19:08 PM
Ahoj Klasiku,
jj, mas pravdu..i Fantomas ma pravdu (to musim napsat, neb bych nekde nerada misto kajaku nasla vzkaz "byl jsem tady fantomas" a kajak nikde - samozrejme pro me bezpeci). Navyky ktere mas, se snazim mit taky, proto jsem to sem napsala..byla to chyba. Nejezdim veci, ktere si neprohlednu pred tim.Zvlast jezy,stupne apod. Nestaci komentar kamaradu - je to dobry,to das. :-) Obcas je stve, ze jim to neverim, ale ja jim verim, jen se chci kouknout.. V clanku pisu - bylo mozne zastavit, neudelala jsem to. Bylo mozne projet, neprojela jsem.. a v jinem prispevku pisu - kdyby ty sve navyky popsal nekdo dostatecne predemnou, treba by mi stacilo si to jen vickrat precist a me rozhodnuti by bylo jine. Nastesti v mem pripade se muzu jen zlepsovat, tak se na to tesim.

Reply

Re: ......................., kmocháček71, 4/3/2008 3:16:08 PM
k tomu netřeba komentáře.
Snad jen k té záchraně od ostatních. Souhlas, nikdy se NESPOLÉHAT na ostatní ("kdyby něco, oni mi pomůžou"). Je veliký rozdíl mezi:
1.jedu něco těžšího a ostatní mě jistí a jsou připraveni hned zasáhnout (a umí to)

2. ostatní jsou/jedou kolem, vidí mě (snad) a v případě mých problémů mi pomůžou. Než si uvědomí, že se něco děje... co a jak udělat... člověk dle mýho vydrží pod vodou sotva minutu, pak se začne topit (špatný nádech, námaha a vysílení, stres, zranění,...)
Kromě pádlování bych na vodě občas trénoval i rychlé a správné reakce v krizových situacích. Sám bych to taky potřeboval.
Charakter a psych.odolnost člověka se většinou projeví až v nepříznivých situacích. A nebo při dědictví! :-)))

Reply

Re: Zamyšlení, Keny, 4/3/2008 2:13:12 PM
To je pěkné zamyšlení a bohužel i prvdivé. Opravdu je takových pitomců na řekách dost. Katie k nim naštěstí nepatří. Ta je mnohem opatrnější a méně sebevědomá. Možná proto dělá takové chyby :-)) Ale rozhodně postupuje krůček po krůčku, pardon, tempo po tempu :-)) ale pracuje na sobě.
Nesouhlasím s tím, že je těch průšvihů nějak moc. Já si myslím že jich je pořád stejně, jenže nikdo nebyl tak pitomej aby svý chyby rozmazával na internetu. Ale kdo ví, třeba to poučí a zachrání někoho dalšího.
Každopádně to byla moc pěkná reakce. Ne tupidní napadání neznámého jako tady občas předvádějí jiní :-))

Reply

Zamyšlení, Hasák, 4/3/2008 1:43:19 PM
Můj pohled na moderního kajakáře (modelový případ): „Na internetu uvidím Zajíce na Huka Falls. To je super, to chci umět taky. Nakoupím loď(ideálně rodeovku, protože je moderní) a perfektní výbavu. Přihlásím se do kajakářské školy a pak už to jde jak na běžícím pásu. Přes zimu se naučím v bazénu eskymáka, protože je to základ. Na jaře sjedu poprvé Sázavu z Týnce do Pikovic. Přežil jsem to, tak můžu jít na další level. Co třeba Otava z Čeňkovy pily? Kamarádi ze školy, co jezdí déle říkají, že je to super. Takže proč ne. Nějak to zdrncám hlava nehlava a je ze mě pomalu mistr světa. Přes léto ještě párkrát Sázavu a na podzim si už brousím zuby na vyhlášené potoky : Hamerák a Vavřinečák (nedej bože Lipno!). Ale ejhle! Najednou je na všechno nějak málo času, málo místa a kamarádi, co mi se vším pomohli jsou taky fuč. Techniku přejezdů a najíždění do vracáků jsem do teď nepotřeboval, protože všechny chyby zdárně řešil všemocný eskymák. A najednou to se mnou mlátí o šutry a hrne mě to někam do větví.“
A v tomto okamžiku, po té co bude daný kajakář vyloven někým zkušeným, by se měl zamyslet nad svým osudem. Buď trochu přibrzdí a bude ještě nějaký čas pilovat techniku jízdy na klidnějších řekách, ale i např. vylézání z lodi a postupem času se z něj stane zkušený vodák. A nebo bude pokračovat svoji spanilou jízdu, bude ohrožovat nejen sebe, ale i ty co ho budou zachraňovat, a při troše štěstí to i přežije.
Ruku na srdce. Vás baví při každé plavbě na Vavřinečáku zachraňovat patnáct cizích lidí, protože tam neměli co dělat? Moje poslední zkušenost z loňska byla holčina na inuendu, která už byla napůl přitopená, protože neuměla sundat špricku! A kolem byli čtyři její kamarádi, kteří nevěděli co dělat.
Není to myšlené na nikoho z tohoto článku (nikoho z nich ani neznám). Ani netvrdím, že je to pravidlo (bohožužel je to moje zkušenost). Připadá mi, že je podobných průšvihů na vodě poslední dobou nějak moc.

Reply

Základní návyky, Klasik, 4/3/2008 12:04:29 PM
Když si to tak přečtu v kontextu s minulým článkem a reakcemi zůčastněných ... píšeš Katie opravdu krásně.
Je fakt, že Fantomas ale má určitě trochu pravdu (když odmocníme popis tak je třeba příslušně přizpůsobit i Fantomasovo reakci ... neb měl jiné vstupní podmínky).

Spíš mě děsí tvůj přístup. Jsou určité základní návyky, které pomáhají nedostat se do průšvihu. Jeden za základních pro mne je "udělej všechno aby jsi se nedostal pod strom", stejně jako "zastav nad jezem, který neznáš" a další. Cpát se někam pod strom, kde ještě někdo je a nemít připravené jiné řešení (včasné přistání, jiná díra atd.) je tak hrubě začátečnická chyba, že tady asi opravdu něco nezafungovalo.
Následná volba špatného náklonu když už jsi u překážky je to samé (vím, že to občas nejde).

Nechci hodnotit co se dělo pod stromem, na to je to moc hezky popsané :), ale to, co se dělo před tím je spíš upozornění, co je třeba dětem opakovaně vtloukat do hlavy až do bezvědomí.

Reply

Co víš o dění na Litičáku, jirka_8, 4/3/2008 11:49:41 AM
No přece všechno...
Přečet sem si tu článek kde jste líčeni jako banda pitomců. Dávejte na Kačenku větší pozor.
Pro začátek jí seber tužku. :o))) j.

Reply

Re: Jenda Povoda, Radek, 4/3/2008 10:47:45 AM
Já žadné dojmy nemám, tak jsem to zkusil, no:) To jen proto, že zase stejný člověk má průser. Ale ono to tak občas bývá a člověk s tím nic nenadělá. Někdy 30 roků nic a pak furt. Nic jiného nesleduji.

Reply

Re: jenda a ti ostatní, Keny, 4/3/2008 10:17:27 AM
Nestačim se divit tvému názoru. Co o mě víš? Nic. Co víš o dění na Litičáku toho dne? Taky nic. Tak co to tu plácáš za kraviny? Zkus trochu myslet, než budeš někoho napadat. Na Hubertus si jeď sám, ať máš čas na přemýšlení.

Reply

jenda a ti ostatní, prcho, 4/3/2008 8:54:58 AM
I kdybys jezdil na vodu dalších 60 let, tak ti to není nic platný, protože je vidět, že za těch 30 let ses,ale vůbec NIC nenaučil. Je neuvěřitelný jaký jste kopyta.Honem S váma na nějakou cvičnou peřej typu Hubertus.

Reply

Re: kurz zachrana, KubaN, 4/3/2008 8:32:46 AM
No chystám se na ten kurz za pár dní taky, ale když teď vim že se to bude medializovat a v jakém duchu, napadá mě jestli bych neměl dostat nějakou slevu:-)

Reply

Re: kurz zachrana, Katie, 4/3/2008 8:08:15 AM
A jeste k tomu kurzu - Petr Ptacek se na me jiz jiste za par dni tesi (a boji se, aby se mi neco nestalo,kdyz jsem to "ja"). Ja se bohuzel netesim tolik, ale snad to preziju. Tim nechci vydesit dalsich 20 ucastniku:-)), ale mozna by se trochu bat meli (vid Dzordzu?). Clanek ke kurzu se budu snazit hororovy udelat, neb ten nadpis meho clanku tak zni taky (podotykam, ze nadpis neni muj) :-)

Reply

Re: Jenda Povoda, Katie, 4/3/2008 7:53:16 AM
Ahoj,
no, s tim moralem to uplne neni jak rikas.Obcas mi nejaky chybi(kamaradi vi),ale ja zas tak nikam nespecham.Ono co chces uprostred reky delat?Hodit lod na rameno v mem pripade neporichazi v uvahu-vazi skoro polovicku co ja(zbyvalo nekolik km),a nechat ji kamaradum-co by z te reky pak meli. Navic, to byla jen reka, ktera pekne tekla,zadne valce,jezy.. "Jen" se tam naskytl strom a ja se nedrzela sveho pravidla vsechno videt,neuvedomila si, co takovy strom znamena, nez se do toho pustim, protoze to tady zadnej blazen predemnou pro me dostatecne nezduraznil:-)) nebo jsem si to tu dostatecne mnohokrat neprecetla:-(. Proste chybicka=zkusenost. Hororove popsana(pry) ale ne zas takova, ze bych nesedla do lodi. Kdyz chci jezdit,tak musim...Kamaradi byli v poho,hlidali jsme se,videli to v primem prenosu,nademnou zastavili,vystoupili,rikali si ze tam stojim v pohode (me to prislo jinak) =meli cas na to zvazit co delat a pomohli.Co vic resit?Ja jim verim,spoleh na ne je.To co mi prislo dlouho, mohlo byt par vterin-vzdyt to znate,ne? Dik vsem co mi pisi postrehy na mail,nektere jsou zajimave a taky by se sem hodily...pomaha mi to, i kdyz lepsi by byl uz vikend a nekde padlovat!

Reply

Re: Jenda Povoda, Keny, 4/2/2008 10:54:28 PM
Máš dojem že po třiceti letech na vodě teprve začínáme?
Přes ten strom byl průjezd. Dva jsme projeli a čekali ve vracáku. Katie blbě najela a chytla se pod stromem. Pod, mám na mysli po proudu, nikoliv pod hladinou. Ostatní zastavili nad stromem a šli jí pomoct. Tak mi řekni co jsme udělali blbě? Vymyslel bys to líp? Píšeš, a nejsi sám, o situaci kterou znáš jen ze zkresleného článku. Bohužel je vás většina. Takže tady vlastně mluvíme každý o jiné situaci. Snad si aspoň z těch názorů lidé něco vezmou.

Reply

No?, Radek, 4/2/2008 10:50:46 PM
Katie, to je teda ranař. Článek je sice uveřejněn 2.dubna, ale ptám se. Katie, není to nějaký aprílový adrenalín, abys nás namlsala a až se všichni vyblázníme reakcemi, tak nám řekneš, že se jedná o aprílový žert. V tom textu je takové zvláštní napětí, jak v nějakém hororu a mi to jaksi nesedí:)))

Reply

......................., Kosatka, 4/2/2008 10:50:29 PM
pomož si sám a bude ti pomoženo. vím zní to jako z bible (možná i je) ale tohle mě naučil můj vodáckej vedoucí když jsme jezdili s deblovkama zw c. úsek na kterj se chystám bych měl zvládnout sjet bez dopomoci ostatních. snížit obtížnost (když to potřebuju) si můžu sehnáním maximálního množství informací (zeptám se ostatních, ujistím se o záchraně, projdu si úsek, zkontroluju svoje vybavení a aktuální formu.....)

když si chci obtížnost uměle zvýšit (jsem blb) vyrazím s minimem znalostí. tj. neznám terén, partu, úsek, počasí, svoje schopnosti..........a já nevím třeba nasedám v noci

druhá varianta má své nesporné výhody ve značné úspoře času, v pátek nakoupím vybavení a v sobotu ráno stjím v Loučovicích a hurááááááá nás mnógo.

Reply

Re: Jenda Povoda, Jenda, 4/2/2008 10:35:45 PM
Chyba v posledním řádku, rozhodně se nechci topit na voleji-teda ani na vodě :-) Někde mi tam uteklo sloveso :-)

Reply

Jenda Povoda, Jenda Povoda, 4/2/2008 10:29:18 PM
Ahoj. Pokud vím, tak na řece platí určitá pravidla. Jedu ve skupině a v té skupině si hlídám toho, kterého si mám hlídat. Pokud mě nikdo a já nikoho "nečekuju", tak je někde problém v organizaci a chybí tam bezpečnostní činitel. Pokud nejsem schopnej zastavit ve vracáku nad stromem, tak je problém zřejmě v přecenění sil, ve špatném odhadu stavu řeky apod. Pokud tam vracák nebyl.... Osobně si myslím, že máš slušnej morál. Poté, kdys byla nepříjemně zaháklá pod stromem sis ještě užila pěknou vodu... To není běžná věc. V pravdě, buď bys měla se svými kolegy, kteří též na vodě zřejmě začínají, vyrazit na nějaký zajímavý kurz, kde se dozvíte něco o bezpečnosti, nebo najít nějaké parťáky, kteří jezdí podle takových pravidel, že se nemusíš bát. Myslím, že život je o tom, že se kajakář utopí na vodě WW2 :-) Ahoj

Reply

Re: Už zase, Katie, 4/2/2008 9:14:45 PM
Ja se tesim, ale nejdriv to jdu nastudovat...pak si poslechnu tvuj vyklad a podivam se...no,uvidime. :-) Uzij si vikendovou Ostravici!

Reply

Re: Už zase, Honza Hrubeš, 4/2/2008 9:03:56 PM
Odru nad Studénkou už se mnou Katie jela před čtrnácti dny, tam si trochu vylízala rány - tak je na čase zase ji trošku namočit. Mohelnice bude fajn, Katie těš se!

Reply

Re: Je to marné..., Honza Pok., 4/2/2008 8:45:41 PM
Ale vždyť víš, Mowlo, že jsem dobrák. Také jsem se kdysi na Belé dostal pod naplavené větve s občasným nádechem nad hladinou... Co jsem vysledoval, tak články o průserech mají největší čitelnost a tak doufám, že ti, kdo je čtou, čtou občas i diskuze pod články a v nej případě si z toho i něco vezmou pro sebe. Tady nejde jen o Katie, tady jde o princip, troufám si optimisticky tvrdit.

Reply

Re: jel-li to nemožný, Martin, 4/2/2008 8:41:01 PM
No jestli právě neni chyba v tom, že je rozmazlená a nesamostatná. :-) Takový lidi myslim, že na vodu moc nepatřej. Ne, že by se to nedalo odstranit, ale tohle fakt nejsou dobrý vlastnosti pro WW. Každopádně je mi jasný, že je to přitažený za vlasy a trochy literárně dramatičtější a je pravda všechno možný o tom štěstí začátečníků (to vim z vlastní zkušenosti, nejsem dokonalý :-) ) ale z Katiina vyprávění mi přijde, že to všechno beru trošku moc na lehkou váhu. Nemyslim, že by z toho měla bejt vystresovaná a už nikdy nevlízt do lodi to ne, ale přístup ke stromům v řece, že na vavřinci a kde ještě to psala sou v pohodě, že na nich nemůže nic stát, ale tady může ... Pardon, ale jakejkoli strom je potenciální nebezpečí. Pod vodu nevvidíš a i když čučí z vody nevíš co může udělat. zkrátka nesouhlasim, že stromy tam a tam sou bezpečný a jinde ne. Pár svých dogmat by měla podle mě přehodnotit. :-) Ale jezdi dál, ale tak nějak zodpovědněji, ale stále na pohodu. :-)

Reply

Re: Už zase, Stoky, 4/2/2008 7:30:37 PM
Milá Katie, nenech se odradit a piš a piš. Mnozí borci (rozuměj: obyklí pisálci v diskuzích) si z tebe budou utahovat (v tom lepším případě) nebo jinak lépe či hůře reagovat. Ale je tu i druhá skupina vodáků jako já (jezdící pod heslem "Vy jste se zase kochal, pane doktore"), kteří si při přečtení tvého článku řeknou: budu opatrnější, budu držet rozestupy, budu mít výbavu v pořádku a ikdyž jsem sjel Belou, Salzu či Vavřinec, tak budu natolik rozumný, abych se vrátil domů!
P.S. Od Honzy Hrubeše si radit nenechej a na Mohelnici nejezdi, Odra u Studénky je lepčí.

Reply

jel-li to nemožný, Keny, 4/2/2008 6:53:58 PM
Pro Fantomase a ostatní bych rád jen doupřesnil, že celá situace byla téměř tak jak psal Mowla. Nejde o to, že bychom byli nezodpovědní a neuměli naučit a pohlídat zelenáče. Jak je možné že se to stává vždy jen Katii? A nikomu jinému?
Katie je ve skutečnosti literární jelito nemožný a udělá horor i z růžový knihovny.
Pomoc ze břehu přišla v nejkratším možném čase. Nešlo o žádnou dobu, jak to Katie s vyvalenýma očima popisuje.
A že volala o pomoc? To jí asi tak zle nebylo, když měla čas volat. Zkoušeli jste někdo volat když se topíte?
Katie je totiž malá rozmazlená ...píp... a jak nemá kolem sebe deset poskoků tak si neumí ani sundat vlastní bundu.
Tak kde že je ta chyba?
Chyba je že umí psát :-))

Reply

kurz tvůrčího psaní, Honza Hrubeš, 4/2/2008 4:40:27 PM
Když si přečtu některé moje vlastní poznámky z poloviny devadesátých let, tak se válím smíchy, jak jsem měl tenkrát velké oči. Taky potřebují dělit čtyřmi nebo pěti. Katie měla trochu smůlu, umyla se, napila se - a poučila se. Protože se chce poučit, má určitou šanci, že to nakonec nějak přežije. Litičák v žádném případě není nad její síly. Zemská brána za takového stavu možná trošku ano, ale ne zas až tak moc. Nebyl to skok do tmy, laťku zvedá postupně. Tentokrát holt nepřeskočila hladce a svůj zážitek pak popsala značně dramaticky. Musím ji někdy vzít na Mohelnici, při jejím spisovatelském talentu z toho určitě vznikne thriller.

Reply

Re: Už zase, mowla, 4/2/2008 3:55:04 PM
:-)))
Tak se, Katie, nečerti - ne vždy a ne za vše a ne ode všech budeš chválena...
:-)))
Počkej, až tě někdo 'seřve' pořádně - tohle bylo jen takové 'poškádlení'...
:-)))

Reply

Re: Je to marné..., Possum, 4/2/2008 3:51:11 PM
No já teda na týhle konkrétní akci nebyl, ale vážení, začíná se mi zdát, že kdo ještě nejel s Katii tak vlastně není vodák a nejezdí, a kdo s ní jel je packal eventuelně moula (prosím neplést s Mowlou) a nezvládá skupinový ježdění a základní chování na WW. Tímto se řadím do skupiny packalů a moulů a slibuju že na tu holku budu dávat pozor.

Reply

Re: Je to marné..., mowla, 4/2/2008 3:42:43 PM
No - já tam nebyl, takže možná nebudu přesný, ale vidím to asi tak - vnímal jsem vyprávění bezprostředně po dojezdu skupiny a následně při obědě v hospůdce...
Byli tam tři zkušení wwodáci - dva kajakáři a singlíř, všichni v okamžiku incidentu na Katie viděli.
Viděli, že se kousla na stromě, hlavou nahoru (ne pod vodou) a situaci zkouší řešit, dva koukají (jeden dole, jeden nad), jeden natáčí...
Katie během pokusů o vyproštění zjistila, že musí z lodi a 'přijde' o pádlo, pak se 'kousla' - a zpanikařila - to se stává...
Líčení celé události pak obsahuje do značné míry nejen realitu, ale i tu paniku...
Nemyslím, že šlo Katie reálně o život, spíš jí chybí nácvik chování ve stresových situacích...
:-)))
Musím dodat, že s jedním z kajakářů jsem byl od té doby na Čeňkárně (Rejštejn cca 95), v pohodě. A se 'singlířem' jezdíme relativně pravidelně až WW IV, k - snad - oboustranné spokojenosti (jedna zlomenina, no co - to se stane i v lepších rodinách)...
:-)))
BTW, Honzo - co by byla WW bez občasného stresu??
:-)))

Reply

Re: Je to marné..., Honza Pok., 4/2/2008 2:41:45 PM
Ještě to trochu upřesním. Že jsem dal Katie 4-, to jde. Ti zkušení kajákaři ale propadli.
To, že má Katie nadšení a dobrou výbavu, to je teprve začátek. O to víc by její kolegové měli klást důraz na nácvik zdravých návyků, nepodceňování rizika a aplikovanou psychologii skupiny.
Poplácat po ramenou a hned vlézt zpět do lodi nestačí. Divoká voda je sport individualistů. Pokud dají individualisti dohromady dobrý tým, je to super. Viz např. reakce Fantomase. Pokud ne, jde o život - tak jako v článku Katie.
Ne každý má předpoklady a kliku na dobrého učitele nebo oddíl.
Jsem přesvědčen, že právě začátky na vodě jsou klíčové pro celé budoucí působení člověka na vodě. Na asi prima holce teď zůstává rozhodnutí, zda bude nadále přejímat vzory chování, které vyvolávají minimálně kritické reakce části vodáků nebo si v klidu nechá vše projít hlavou a zkusí na to jít od lesa... Přeji každopádně více rozumu než podobných zážitků. Hoj.

Reply

Re: Už zase, hadejte kdo, 4/2/2008 2:36:07 PM
Ahoj,
no jo..tak: je to stejny vikend jako posledne(druhy den),o neco vetsi (a prima) parta lidi. Muj pohled je opet popsan ocima hned po te. To co se mi tam zdalo jako desne dlouhe ve skutecnosti mohla byt chvilka(nekdy se mi veci zdaji neskutecne dlouhe a na videu jsou to 3s). Nebyla jsem pod stromem, ani ho nepodplavala. Blbe jsem ho prejela, otocila se, vykrysila a chytla se za sprajdu. Tot vse. Nemela jsem pres strom jezdit, protoze to nejsou stromy jako na Vavrinci, Moravici nebo jine akci, kde jsou pro takove noumy reky prorezane a stromy takove, ktere se daji prejet a objet. Proste muj prvni opravdovy strom a dalsi zkusenost..a ty dalsi zkusenosti si uz necham pro sebe. Evidentne je ma kde kdo, ty ostatni to nezajima. Me by to sice zajimalo, abych se jich vyvarovala a nemusela si to vsechno zkouset, ale realita je holt jina. Pro ostatni pripevatele:nesnasim vodu(zvlast studenou) a plavani uz vubec, na skate me nedostanete (asi) a sachy hraju tak trochu (ale neni to pro me sport,potrebuju se vic hybat). Kdo ma jeste neco podmetneho, muze mi napsat na mail. howgh

Reply

Re: Už zase, Střelec, 4/2/2008 1:48:13 PM
Mám dojem, že je to stejná akce a obsazení jako posledně , jen o den pozdějc (dvě koupání v jednom víkendu, ale můžu se mejlit). Jen se jaksi opozdilo zveřejnění popisu. Konečné vyhodnocení tedy přichází s odstupem (a dvojitá dršková za jeden pr... víkend).

Reply

Už zase, Fantomas, 4/2/2008 1:19:35 PM
Už zase ty? No to snad né. Už minule se mi zdálo že partička se kterou jezdíš cosi zanedbala, ale nechtěl jsem se motat do debaty. Dnešní článek mě ale utvrdil že tvý kámoši asi nejsou moc pohotavý a na vodě ty nebezpečenstva trochu podceňujou co. Když jenom někdo blbě přijede ke stromu pod kterej to táhne tak se snažim bejt venku připravenej jakoli pomoc a to co nejrychlejš to jde. Nedokážu si představit že sis musela kamarády na pomoc zavolat. tak hodně štěstí a zkuste nad tim vašim ježděním zauvažovat. Mír a lásku

Reply

Je to marné..., Honza Pok., 4/2/2008 1:14:22 PM
První citát: Sakra, proč nic nedělají.
Druhý citát: Sakra, kamarád pořád sedí v lodi a singlíř se stará o svůj singl...
Třetí citát: Řvu z plných plic (naštěstí zatím plných vzduchu) že na něčem visím, ať pro mě přijdou. Řvu to asi 3x, než se začne něco dít. Uuuf.
Na vodě jezdí každý za sebe.
Až zase půjdete s tou vaší partičkou úžasných zkušených jezdců na bazén pilovat eskymáky, vlezte si do protiproudu ve vířivce a zkuste tentokrát trénovat zastavování v proudu, přejíždění ze břehu na břeh a podobné zbytečnosti, které se vodáci s pudem sebezáchovy učí na lehkých vodách před tím, než začnou jezdit faaaakt husté, cool a in prásky.
Z hlediska metodiky bezpečnosti jízdy na vodě Ti ve vší úctě dávám 4- a to mínus je za to, že se nestydíš o tom veřejně napsat.
Pro Tvé fanoušky tady v diskuzích, co mne považují za suchoprda: férovku klidně domluvíme přes mejl, ať tady nezacláníme :-)))

Reply

Re: Kuš, Střelec, 4/2/2008 12:58:52 PM
Evidentně jí podceňuješ. Jakmile se jí na špici kajaku objeví vidlice, nebude radno ji dráždit. Ty sis ty zuby málem vyrazil dík vlastní šikovnosti - po druhý ráně už sis moh pamatovat, že TOHLE se opírá do ramene a ne o čelist:-))!

Reply

Re: Kuš, Střelec, 4/2/2008 12:57:54 PM
Evidentně jí podceňuješ. Jakmile se jí na špici kajaku objeví vidlice, nebude radno ji dráždit. Ty sis ty zuby málem vyrazil dík vlastní šikovnosti - po druhý ráně už sis moh pamatovat, že TOHLE se opírá do ramene a ne o čelist:-))!

Reply

Stesti, Cesta, 4/2/2008 12:51:55 PM
Kdyz jsem zacinal, tak jsem nekde zaslech, ze na zacatku clovek vubec neumi padlovat ale ma hrozny stesti a jde o to, naucit se padlovat driv nez to stesti doje.

Reply

Re: Kuš, Possum, 4/2/2008 12:49:06 PM
No jestli chceš aby přišla o zuby, tak jí ho pujč, Katie je křehká slabá dívka, žejo??

Reply

Kuš, Střelec, 4/2/2008 12:36:18 PM
vy dva, nebo jí začnu učit střílet - nejlíp z Marvanovo "Elefanta", i když tam by šlo ty koule (22mm) bezproblémově použít i bez flinty.
Katie má zjevně vodu až nezdravě ráda a možná touži po implantovaných žábrách.....

Reply

Re: Co takhle šachy?, Possum, 4/2/2008 12:12:31 PM
Eventuelně pokud by šachy byl příliš klidný sport, může začít třeba jezdit na skejtu...

Reply

Co takhle šachy?, Kruťas, 4/2/2008 11:44:37 AM
Již od minulých článků přemýšlím, jestli Katie je skutečná postava, nebo fiktivní oběť všech možných vodáckých průserů.
V případě že Katie skutečně existuje, chtěl bych se jí zeptat zda neuvažovala o změně sportu, protože při vodáctví jí evidentně jde o život. Co takhle šachy? :)

Reply

koukam, Střelec, 4/2/2008 10:53:22 AM
Koukam, že se extrémně ráda koupeš. Kdysi se po sportovních prodejnách za sedmičku prodával takovej malej akvalung do kapsy (flaštička o rozměrech většího spreje s namontovanou automatikou). Zdá se, že jsi na ní zralá. A taky zjišťuju, že píšťalka na vestě se taky šikne....
Před stromem je lepší zastavit (pokud je na to dost času) a případně to přenýst. Už ve Šmídovi je popsanej efekt, kdy se průjezd zdálky jeví jak Prašná brána a s přibližováním se zmenšuje na rozměr myší díry.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.