Jez v Řepčíně je zabezpečen pro profi pomoc
Diskuse nad článkem |
Re: Jez dávno zabíjet nemusel, Anděl, Jirka.kubalek~centrum.cz, 11/1/2012 9:08 AMAhoj, normálně do diskusí nedopisuji, občas si je pro inspiraci přečtu. Jen pro upřesnění: 1) MVE už má po nehodách jiného majitele. Je to velmi vstřícný pán. Ochotně pomáhal s při testování i ověřování záchranných technik a spolupracuje s HZS. 2) Chce vybavit stavidlo automatickým dálkovým ovládáním. 3) Jez, podjezí a MVE bude on-line sledovat kamerou. Souhlasím s Steevem, jez i při relativně malých rozměrech je monstrum. Plavání bez jištění už při 6 m3/s je sebevraždou. Válec je silně propěněný a nepravidelně pulsující. Dezorientace plaváčka nastává už při prvním zanoření pod hladinu, vlivem silně nestacionárního turbulentního proudění. Co se týče velkých stavebních úprav, tj. betonových rozrážečů, tak nejde jen o samotnou nákladnou stavbu. Někdo musí rozrážeče numericky namodelovat (CFD,...), pak tento model verifikovat a optimalizovat. To vše by stálo nemalé finanční prostředky, které momentálně nejsou. Optimálním stavem bude až začneme připomínkovat stavební řízení a tyto monstra se už nebudou stavět. Na druhou stranu na ně musíme nahlížet, v kontextu jejich vzniku. Vodáctví a rekreace nebyli ani zdaleka tak masové a podjezí se navrhovalo, tak aby co nejúčinněji mařilo kinetickou energii vody, tj. nedocházelo k výmolům. Jez měl co největší životnost. Jestli máš konkrétní představy jak by měli rozrážeče vypadat pošli mi je na mail. Rád se podívám. Hezký den Anděl
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.