Stavba Framu
Diskuse nad článkem |
ještě ta rychlost, Karel, 1/29/2016 12:20 PMTak tohle je opravdu nádhera, Tibore, skládám ti velikou poklonu, udělat si loď vlastníma rukama zasluhuje obdiv. Článek je perfektní, přímo výrobní návod, bezvadné fotky i souhrn technických dat v závěru. Co se týče té rychlosti, je jasné, že nemůžu zjistit vlastní rychlost lodi měřením při jízdě po proudu, když neznám rychlost proudu. Jestli to máš pro porovnání různých typů lodí tak asi jo, ale za předpokladu, že je pokaždý stejný proud (průtok). V článku od Stanislava Chládka Aleutští lovci velryb (dá se to najít např. na http://www.seakayak.lbc.cz/ ) se píše o neuvěřitelných rychlostech jejich kajaků. Konstrukčně stejný typ lodi - skin on frame. Konkrétně uvádí až 9 uzlů, to je asi 17km/h. Jinde píše o stálé rychlosti 6 uzlů (11km/h). Je jasné že jejich lodě byly vyvíjené po mnoho generací a fyzička těch chlapů neskutečná, když v tom jezdili denně, od dětství a šílené štreky. Počítám ale, že problémem a zdrojem nepřesností mohlo být právě to měření rychlosti. Dneska to máme díky GPS určitě snažší, ale úplně jednoduché to taky neni. Chystám se pořídit seakajak a protože je to o hodně penězích tak si chci vybrat. Objektivních měřených údajů je na netu opravdu dost málo a prohlášení výrobce, že loď je velmi rychlá patří k marketingovému folklóru. Takže jsem začal měřit sám - minulý týden jsem změřil rychlost svého stávajícího kajaku: maximální 11,5 km/h, průměr měření ve stejném úseku v obou směrech, dlouhodobě udržitelnou jsem sice měřil ale bylo to na řece, sice pomalé ale teče to. Chci to změřit pořádně na přehradě a za bezvětří. A hlavně si chci změřit i jiné lodě. Tibore, to že sis postavil loď je super, ale to, že jsi se pokusil nějak změřit rychlost je skoro průlomový moment. Já tento článek našel při hledání údajů o rychlostech kajaků.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.