Raft.cz

Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/Clanek-Pomozte-pri-tvorbe-novych-vodackych-map-II.aspx?ID_clanku=1335 edit=3

Pomozte při tvorbě nových vodáckých map II.

Diskuse nad článkem
dát GPSmapu do mapy, Kmochacek, 3/5/2012 8:16 AM
lze přidat krátké info, že daná řeka už je oGPSkovaná/zabůkovaná třeba do týhle mapy?

http://www.raft.cz/mapa_c.aspx

Bylo by pak pro případné zájemce rychlejší a mnohem přehlednější hledání, než proklikávat jednotlivé řeky...

Reply

|_Re: dát GPSmapu do mapy, Petr, 3/5/2012 8:33 AM
To tam bohužel dát nejde, ale přidal jsem do článku jmenný seznam rozpracovaných či hotových řek.

Reply

Kde se dá podívat na mapu?, Alda, 3/5/2012 10:55 AM
Ahoj, nikde v článku jsem nenašel odkazy na tu vodáckou mapu. Můžu te mi ho prosím poslat, rád bych se podíval jak to vypadá... přdem díky Aleš Smajlík

Reply

|_Re: Kde se dá podívat na mapu?, Petr, 3/5/2012 3:10 PM
Vyber si řeku, která je již hotová (seznam hotových či rozpracovaných řek je v článku dole) a u té řeky pak kliknout v pravém menu na mapa. Např. Malše
http://www.raft.cz/cechy/malse...

Reply

Připojte si k seznamu hotovejc, Václav, 3/5/2012 9:07 PM
ještě Chrudimku a Zlatý potok v Železných horách. To se člověk furt snaží a nakonec, aby své dílo propagoval sám.... Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík (já vím, Petře, máš toho dost....)

Reply

|_Re: Připojte si k seznamu hoto, Petr, 3/5/2012 9:36 PM
A sakra, to mi nějak uniklo. Zapomněl jsem si to poznamenat, jak jsi to tak rychle udělal. Smajlík

Reply

hic sunt leones, kavol, 3/6/2012 1:32 PM
je mi jasný, že zas budu za [dosaď dle vkusu], ale nedá mi to neozvat se s kritikou ...

lidi, když už to děláte, nemohli byste to dělat pořádně?

nemohli byste pracovat především na tom, co znáte, a kde to neznáte raděj nedělat nic?

nebo jsem jedinej, komu je milejší informace "tady jsou lvi (buďte připraveni na vše)", nežli informace vyloženě zavádějící?

v sobotu jsme si dávali střední Oslavu - šli jsme to onehdy pěšky, takže jsem +- tušil, o co půjde, ale kdybych se spolehnul na popis, podle kterýho je to z Meziříčí ZW C, a vzal si tam loď jak na letní turistiku (pro srovnání - Berounka z Plzně hodnocena ZW C+, takovej volej!), tak bysme asi velmi rychle skončili ...

teď jsem se podíval do seznamu, vidím Oslava zpracovaná, tož juknu do mapy, když už to úvodní info neodpovídá, tak jestli aspoň s tou kilometráží někdo něco udělal, když už to dělal, a katastrofa :-(

asi nejlepší perla tam je ř. km 48,2 s popisem "jez v 1,2 X provalený N vl Radkovský mlýn", přitom i z tý blbý ortofoto na Googlu je vidět, že ten jez je vcelku v kondici, a navíc po rozkliknutí tu k němu máme krásnou relativně novou fotečku s popisem "jez Stejskalův mlýn, v pozadí zřícenina Dub (Tasov)", kde je jasně vidět, že ten jez provalený není (a že je o dost vyšší) ... to se zpracovatel kmtráže ani do těch zdejších fotek nepodíval?

(a naokraj, zajímalo by mě, kde se vůbec vzalo jméno "Radkovský mlýn", neb tento se historicky jmenoval "Stejskalův" i v době, kdy tam mlynařili Vonešovi, a teprv s novým majitelem je snaha jej překřtít na "Holomkův"?)

- jistě, zrovna v tomhle případě se střílím do nohy, protože ta fotka je ode mně, takže zrovnatak jsem mohl poslat opravu já ... zkontroloval jsem si poštu, kdy jsem to s Petrem řešil, a zjistil jsem, že jsem tehdá řešil právě jen fotky (větší várka z více řek), a opravy kmtráže jsem posílal jindy zvlášť jen pro horní tok ... takže co si člověk neudělá, to nemá, že by si toho někdo po mně všimnul a opravil, to ne?

mám tu novou várku fotek, v týdnu to snad zpracuju, no dobře, tak přihodím i aktualizaci kmtráže, ale kamarádi, nezlobte mě - fakt to prosím dělejte pořádně

tenhle projekt tu snad není od toho, abyste se v hospodě předháněli, kdo ho má většího, ehm, teda kdo má víc čárek za zpracované řeky ... než mít hotových sedm řek za večer, to radši věnujte sedm večerů na jednu řeku - uvědomte si, že na informacích od vás jsou závislí lidi, kteří podle nich plánují výpravu: vašich ušetřených pět minut tím, že odfláknete zpracování nějaké položky, může někoho jiného, kdo podle toho blbě naplánuje, stát několik hodin (a doufejme, že jen ten čas) krát počet takto postižených účastníků

nedá mi to nevzpomenout na náš incident na Úpě, kdy jsme se jali projíždět Trutnov s tím, že podle kmtráže je to jednoduché a nic tam není, načež jsme museli skončit nad stupněm, který by byl pro naše otevřenky s bagáží hrob (a ještěže jsme vůbec zastavili), horkotěžko jsme se tam dostávali ven z vysoké navigace (v místě "obvyklého začátku" - nejspíš skok s plastovým kajakem z lávky do vody přímo na hranu stupně?), pro auto se vraceli pěšky místo plánovaným busem, a vůbec zkaženej celej den ...

Reply

|_Re: hic sunt leones, Václav, 3/6/2012 7:59 PM
Kavole - jedno doporučení: jeď na vodu, vem si s sebou GPS, zaměřuj a foť, pak to pošli Petrovi, ten to (rád) opraví, upraví. Takhle jsem to včera udělal, zjistil odchylky, večer to poslal i s fotkama, dneska to bylo opravené. Kilometráže jsou nepřesné, protože nebyly GPS. A druhé doporučení - používej vlastní zhodnocení situace na vodě. Baj.

Reply

|_Re: hic sunt leones, kavol, 3/7/2012 10:05 AM
měl bych také jedno doporučení - lépe čti, nač reaguješ:

> jeď na vodu, vem si s sebou GPS, zaměřuj a foť, pak to
> pošli Petrovi,

- to přesně dělám, cituji: "ta fotka je ode mně ... zkontroloval jsem si poštu, kdy jsem to s Petrem řešil, a zjistil jsem, že jsem tehdá řešil právě jen fotky (větší várka z více řek), a opravy kmtráže jsem posílal ..."

> Kilometráže jsou nepřesné, protože nebyly GPS.

hm, chceš říci, že bez GPS nemůžeš zjistit základní charakteristiky toku a objektů na něm?

> A druhé doporučení - používej vlastní zhodnocení situace
> na vodě.

takovéto doporučení si strč za klobouk

chceš říci, že si řeku, kam pojedeš, nevybíráš podle dostupných informací, nýbrž osobně sjezdíš celou republiku (Evropu, svět ...), abys mohl použít vlastní zhodnocení situace?

že v rámci vlastního zhodnocení situace nejdříve na danou řeku vyrazíš pěšky a strávíš průzkumem koryta mnohem více času než by trvala plavba, abys následně mohl naplánovat výpravu?

sorry, ale na to já nemám čas, potažmo ani prostředky, abych se jezdil stovky kilometrů podívat a zjišťovat, jestli se na uvedeném nástupním místě opravdu dá nastoupit apod., abysme pak s partou nezůstali na holičkách

- já se raděj spolehnu, že ten, kdo tam už byl, to udělal za mě, a já mohu použít jeho informace, a naoplátku mu zaplatím (v případě tištěných materiálů) nebo poskytnu informace z míst, kde už jsem byl já (v případě zdejším)

celá tato směna ovšem stojí na předpokladu, že ty informace jsou - v rámci možností - správné

pokud správné nejsou, tak nadělají více škody než užitku - viz příklad s Oslavou, kdybych tam vybaven informací, že je to ZW C, přijel s turistickou lodí a háčkem, co drží pádlo v ruce poprvý, což třeba na Berounce (ZW C+ ...) klidně udělám, tak bych akorát tak zaplakal a mohl jet zpátky domů, zbytečně bych utratil za cestu, případně za vybavení, a hlavně ten čas (v horším případě bych navíc jel domů až poté, co bych rozmlátil loď a společně s háčkem nastydnul z neustálýho koupání)

kdybych informace o Oslavě neměl žádné, tak bych výpravu na ní vůbec neplánoval, anebo bych to pojal expedičním stylem, tj. nějaká bytelnější loď, sehraná parta, co si dokáže pomoct z průšvihu, a nějaký ten vlastní průzkum

pročež je lepší, aby kdo se té informační směny účastní, podával informace správné - pokud tak nečiní, protože je línej, pak viz první příspěvek; pokud tak nečiní, protože na to nemá, ať raděj nedělá nic; a pokud špatné informace podává schválně, pak si zaslouží máčet v koši ve Vltavě ...

a ne, že se ho budeš zastávat s tím, že si všechno mám zjistit sám - to je argument na dvě věci, na co bysme teda potom měli mapy, když si podle tebe mám všechno zjistit sám a ne někde vyčíst, na co jízdní řády na netu, když přece můžu vlastním zhodnocením vypozorovat, jak tam ty vlaky jezdí, na co vlastně vůbec nějaké učebnice apod., vždyť si to všecko lidi můžou pozjišťovat sami ...

Reply

|_Re: hic sunt leones, Václav, 3/7/2012 12:39 PM
Člověče, kloubouk nenosím, a tak ti napíšu totéž, co jsem psal Pítrovi: zjistil jsem, že když na vodě jedu, tak prostě jedu než uslyším šumění vody, pak zpozorním, a když uvidím jez, zastavím a prohlídnu si ho, aniž bych k tomu všemu potřeboval kilometráž na něco jiného, než na odhadnutí kiláků, které se ten den chystám pokořit, a podání informace o obtížnosti, abych nevlítnul do nějaký žumpy (že jich tady v Česku máme Smajlík Smajlík ). Pak se nepokakám z toho, že je ikona obvyklého začátku frknutá na nějaký jez, protože vím, že soudnej člověk začne pod ním a nebo nad ním dle svého zdravého úsudku, (pravda, pokud nějaký má). Ten lehký posun ikon je někdy danej tím, že se shoduje např.obvyklej začátek s nějakým jezem, tak Petr něco z toho posunuje stranou. Shrnuji - ačkoliv se s chutí účastním téhle hry na mapování, protože mě tak nějak baví, sám se z kilometráží nepokakávám a tudíž jsem ochoten tolerovat i určité nesrovnalosti. Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: hic sunt leones, Milan, 3/7/2012 1:24 PM
No právě..... Taky mě to baví.... Smajlík I když teď jaksi trochu váhám, jestli mám pokračovat a nebo to teda odpískat Smajlík Není totiž řeka o které bych mohl říct, že ji znám naprosto podrobně a navíc úplně celou Smajlík Navíc jsem si říkal, že hned jak mně to čas a podmínky dovolí, projedu řeky co jsem dělal a hezky to zkontroluju, ( popřípadě něco nafotím ) přímo v reálu... Pak je tady ještě jedna možnost: Kdo nic nedělá, nic nepokazí Smajlík

Reply

|_Re: hic sunt leones, Václav, 3/7/2012 3:54 PM
Mám to podobně. V pondělí jsem splouval úsek, který jsem před tím mapoval. Jedním z důvodů bylo to, že jsem chtěl porovnat své údaje s realitou. Nevyšlo to až tak zle, byť odchylky samozřejmě byly. Ona se ta řeka pochopitelně mění a tam, kde byl dle kilometráže jez, je teď kamenitá peřej... Jedno doporučení - klidně pokračuj dál. Beru to tak, že tvoříme hrubý základ, který kdokoliv jiný může - a pravděpodobně bude - zpřesňovat. Ten projekt je, myslím, hezkej - a jak se ukazuje, je to běh na delší trať. Možná na základě toho vznikne nová kilometráž. A jak říkáš - kdo nic nedělá.... Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: hic sunt leones, kavol, 3/7/2012 3:30 PM
mno, víš, ono to jaksi není o tom, že v toleranci přesnosti GPS přístroje nebo umístění ikon aby se nepřekrývaly mám začít o deset metrů níž nebo vejš

když už se tu v diskusi objevil Klasik, jistě ti rád v barvách vylíčí třebas poslední jez na Radbuze, jak na tom budeš, pokud za trochu vyššího stavu "prostě jedeš než uslyšíš šumění vody a uvidíš jez", a jak by se krásně začínalo pod ním (vypadá to tam principiálně podobně, jako zmíněná Úpa, která už je tady opravená, tak naokraj)


p.s.

> podání informace o obtížnosti, abych nevlítnul do ...

hm, aha, a o čem jsem asi psal ... takže když se na tohlento do kilometráže podíváš ty, tak se chováš jako soudnej člověk, co se nepokaká, zatímco když se tam to samý snažím najít já, tak mi schází zdravý úsudek, no ... oukej, končím

Reply

|_Re: hic sunt leones, Milan, 3/7/2012 10:20 AM
Oslavu jsem dělal já.... Určitě nedělám sedm řek za večer a určitě to záměrně neflákám. Uznávám, že řeky co jsem dělal zná určitě spoustu lidí líp než já.( ale kvůli tomu tady nebudu jen sedět a čekat až to udělají ostatní )...Jedu podle kilometráže a porovnávám ji s mapou a vyhledávám souřadnice. Jelikož je kilometráž často dost nepřesná a mapy taky nejsou zrovna úplně aktuální, chyby se budou objevovat i na jiných řekách...( změny po povodních a pod. ) Joooo, ideální by byl stav, kdyby řeku dělal vždy ten, co ji perfektně zná. Ale to bych se už taky nemusel dožít doby, až budou všechny řeky hotový Smajlík Proto mám návrh.... Mrkněte vy co znáte na své oblíbené řece každičkej kámen a každou lávku, jestli řeka už není mezi hotovými a zkontrolujte, jestli je vše OK. Popřípadě hlaste opravy o kterých víte do kilometráže dřív než se řeka bude zpracovávat. Myslím, že případný opravy Petr rád opraví v kilometráži i tabulce. Jde nám snad všem o stejnou věc, ne? Smajlík

Reply

|_Re: hic sunt leones, Klasik, 3/7/2012 11:10 AM
1) Nemusím se dožít toho, že všechny řeky jsou hotový.
2) Když jsem přemýšlel, kterou řeku si nechám poslat, tak jsem si uvědomil, že jich jen málo znám celé. Z většiny jezdím jen "zajímavý úsek" a ve zbytku mám bílá místa. Na těch potom jdou snadno nakopat "chyby" a těžko někdo rozliší, jestli jsem si zde byl jist nebo "barvil bílé místo" dle mapy, snímků atd.

Chtěl jsem říct, že se přidávám k názoru, že než špatně, tak raději vůbec.

Připadalo by mi dobré, kdyby řeka nemusela být udělána vždy celá. Navíc by se tím přirozeně odlišily "zajímavé úseky", což je také velmi zajímavá informace. Chápu problémy s údržbou databáze.

Ahoj Klasik

Reply

|_Re: hic sunt leones, kavol, 3/7/2012 3:56 PM
> Připadalo by mi dobré, kdyby řeka nemusela být udělána
> vždy celá. Navíc by se tím přirozeně odlišily "zajímavé
> úseky", což je také velmi zajímavá informace. Chápu
> problémy s údržbou databáze.

tohle má vyřešeno Jožin, viz např.

http://www.kilometraze.cz/kilo...

a Petr k tomu tady má nakročeno - když si lidi vedou seznam splutých úseků, rovnou by přitom mohli odklikávat něco jako "měl jsem s sebou zdejší kilometráž ano / ne" => "v tomto úseku odpovídá ano / ne, mám tyto opravy: ..."

tedy, podstatné je datum kontroly daného úseku, nikoli datum vložení/aktualizace konkrétního objektu

věci (resp. úseky) vkládané bez znalosti terénu by pak datum kontroly neměly vyplněno vůbec, a člověk by věděl, že na to nemůže spolýhat

pak by se z toho samozřejmě mohla vytáhnout i ta "velmi zajímavá informace" o zajímavých úsecích, které by vyčnívaly v četnosti splutí (a kontrol)

samozřejmě z doby od poslední kontroly se toho moc vyvozovat nedá, může být něco beze změny sto let, a může někde něco vyrůst měsíc po tom, co to přispěvatel sjede - ale v průměru to poskytuje myslím dostatečně dobrý vodítko ...

Reply

|_Re: hic sunt leones, Petr, 3/7/2012 5:51 PM
1. Jak už bylo napsáno, kilometráž nikdy nebyla/není/nebude přesná. Život na řece se neustále vyvíjí a mění. Ten, kdo má pocit, že něco není dobře, má možnost mi to oznámit a já to neprodleně udělám.
2. Tvorba map vychází z kilometráží! Tedy prosím neperzekuovat ty, kteří pomáhají s tvorbou map. Oni za to nemohou, problém je v kilometráži. Navíc se budete i dost divit, ale díky křížové kontrole jezů s fotomapou a databází dibavod dochází už teď k upřesňování údajů. Téměř u každé řeky dostávám informace, co je špatně, např. že jez už neexistuje nebo že naopak chybí. Obvykle je to tam, kde jen málokdo jezdí.
3. Kdybych měl čekat, že se u každé řeky (v současnosti jich je 420) ozve ten, který ji perfektně zná od pramene k ústí, tak se nikdy nic nevytvoří.
4. Milan udělal již 10 řek a já jsem velmi vděčný za jeho pomoc. Byl bych nerad, kdyby přestal, protože chyba je v kilometráži a ne v mapě, kterou z ní tvoří.
5. Pokud mi někdo oznámí změnu kilometráže, tak se automaticky projeví i v mapě! Pokud budu čekat na to, až budu mít perfektní kilometráž, tak se mapy nikdy nedočkám.
6. Dělal jsem celé léto ověřování Divoké a Tiché Orlice a budete se divit, co bylo v původní kilometráži nepřesností. Takto je to jistě i u ostatních řek. Musel jsem mít sebou papír, vytištěnou kilometráž a hned to vše zaznamenávat. Málokdo to ale takto dělá. Většinou ti vodáci řeknou, že v tom úseku něco nesedí, ale že si to už nepamatují.
7. Budu rád, když se přihlásí i další na tvorbu map a to i když daný úsek nebo řeku nejeli! Opravdu to nevadí, protože tvoří mapu z kilometráže a ne samotnou kilometráž. Mapa krásně ukáže rozložení jezů v daném úseku a další podstatné věci (silnice, přístup k řece, okolí, vlaky..) a proto raději budu mít nepřesnou kilometráž, z toho vyplývající nepřesnou mapu, ale na druhou stranu tím získám tolik podstatných informací, které jsou pro mě daleko cennější, než jestli je jez aktuálně opraven nebo rozvalen.

Stejně u každého jezu zastavím a prohlédnu.

Proto znovu opakuji svoji výzvu, že budu rád za pomoc při tvorbě map a to i v případě, že konkrétní řeku nikdy nejeli!

Reply

|_Re: hic sunt leones, Klasik, 3/8/2012 12:41 AM
Já jsem v žádném případě nechtěl nikoho perzekuovat. Já jen pravidelně řeším profesní otázku, jestli se vyplatí opravovat nebo je lépe začít znovu. Zde již máš zřejmě tuto otázku vyřešenou. Takže asi není co řešit a hurá do toho.

PS: K tomu jezu na té Radbůze Kavole ... je sice fuj, ale když někam nevidím, tak tam nejedu i kdyby v km byl psán pohodový úsek s růžovými obláčky a mořskými pannami.

Reply

|_Re: hic sunt leones, kavol, 3/8/2012 1:03 AM
> Jak už bylo napsáno, kilometráž nikdy nebyla/není/nebude
> přesná. Život na řece se neustále vyvíjí a mění.

samozřejmě, s tím se počítá

ale ta řeka se málokdy mění nějak zásadně - míněno celkový charakter, ne že mírný jez přestaví na zabiják a naopak

navíc typicky se za rok stane méně změn než za deset let (viz výše návrh sledování stáří kontroly)

a jak už jsem psal, z toho pak mohu odvodit, jestli se tam vypravím jako na pohodovou turisťárnu nebo jestli to pojmu expedičně - v druhém případě riskuju akorát trochu nudy, pokud se z toho vyklube pohodovka, ale v prvém si koleduju o pěkný průšvih, pokud to zrovna turisťárna není ... při tom opravdu nesejde na tom, jestli se za těch pět let od posledního průzkumu zrovna jeden jez provalil nebo ne

> Ten, kdo má pocit, že něco není dobře, má možnost mi to
> oznámit a já to neprodleně udělám.

jasnačka; zítra (vlastně už dneska, achjo :-/) se snad dostanu domů dřív a vrhnu se na to (ovšem nedoufám, že bych to stihl za jeden večer), sesumíruju to mailem, ať neztrácíš čas lovením poznámek z těchto plků

> Tvorba map vychází z kilometráží! Tedy prosím
> neperzekuovat ty, kteří pomáhají s tvorbou map. Oni za to
> nemohou, problém je v kilometráži. Navíc se budete i dost
> divit, ale díky křížové kontrole jezů s fotomapou
> a databází dibavod dochází už teď k upřesňování údajů.

no ale tady seš trošku v rozporu - u mnou citovanýho příkladu zjevně k žádný křížový kontrole s foto(mapou) nedošlo

takže ... tos' asi mohl rovnou ty data nasypat do mapy skriptem, ať se na mě Milan nezlobí :-/

- nechci nikoho odrazovat od spolupráce, jen bych byl rád, kdyby to mělo nějakou úroveň, od toho to přece dělá člověk a ne skript, aby to uvedl do cajku

> Kdybych měl čekat, že se u každé řeky (v současnosti jich
> je 420) ozve ten, který ji perfektně zná od pramene
> k ústí, tak se nikdy nic nevytvoří.

to je sice pravda, ale ...

a) nikdo přece neříká, že všechno musí být perfektní (dobře vím, kolik mi toho vždycky unikne, nemluvě o výše zmiňovaném vývoji na řece)

b) nicméně neshodneme se, že je nutné všech těch 420 řek mít zpracovaných i za tu cenu, že to bude úplně blbě

prostě nesouhlasím, že "lepší něco než nic", rozšiřuju to na "lepší nepřesná informace než nic, ale nic je lepší než informace vyloženě špatná"

> Stejně u každého jezu zastavím a prohlédnu.

to je samozřejmost, pokud to někde neznám (a silně doporučeno, i pokud to znám, že ...)

nicméně ne všude mám tu možnost - a to je právě příklad věci, ve které nezbývá, než se na ty kilometráže spoléhat, protože opravdu nejde si všechno předem osobně obejít

viz vedle zmíněná Radbuza, tu se v kmtráži dočtu, že mám skončit před železničním mostem, že je v navigaci nebezpečný jez ... a když se to tam nedočtu, a pojedu s tím, že "zastavím a prohlédnu", tak co, zvládnu se na hraně otočit a vypádlovat zpátky proti proudu někam, kde se dostanu ven z navigace?

když pojedu něco zcela neznámého, tak si nejspíš sakra rozmyslím mezi vysoké zdi vjet ... ale pokud budu mít v ruce průvodce (kmtráž a mapu z ní), dle čehož to má být v pohodě, tak nevím, proč bych tam nenajel - bohužel pár metrů nad tím jezem už bude poněkud pozdě na zjištění, že to autor vlastně nikdy nejel, s křížovou kontrolou se příliš neobtěžoval, a ty informace cucal někde z palce nebo vynechal úplně (zvlášť třeba pokud v jiných úsecích data sedí, tím k tomu získám důvěru, a nebudu mít žádnou indikaci, že tento konkrétní úsek narozdíl od ostatních zkontrolovaný nebyl, a že bych tedy v tom úseku důvěru v kmtráž neměl mít)

Reply

|_Re: hic sunt leones, Petr, 3/8/2012 1:12 PM
V podstatě s Tebou souhlasím a plně rozumím Tvým připomínkám. Jenže je to těžké dilema. Když se např. vloni pouštěla přehrada na Kwise, nikdo to tam neznal. Od Poláků (místních) jsem dostal info, že je to WW III. Následně jsem byl zavalen sprškou emailů, že to byla nuda a k WW III to mělo hodně daleko. Bylo tam jedno místo WW II a tím to končilo.
Tím chci říct, že každý má trochu jiná kritéria, zkušenosti ... a např. obtížnost bude vždy subjektivní hodnota.
Kilometráže - samotného mě mrzí, když se někde objeví fatální chyba. Jenomže se to dozvím, až když to někdo sjede. Informace v kilometráži se v podstatě neustále "dědí" (s chybami) s tím, že kdo pošle opravu, tak se to zaznamená a upraví.
Znovu připomínám, že snaha převést kilometráž (i třeba s chybami) do mapy není problémem té nové mapy, ale té kilometráže. Tedy převodem 420 řek se nic nezhorší.
Jeden konkrétní příklad - teď jsem zpracoval Mrlinu, kde díky převodu do mapy se "objevily" dva jezy nezaznamenané v kilometráži a naopak jeden byl už zrušený. Kdyby se nedělala mapa, pak by tam byly tři chyby a nikomu by to nevadilo. Díky mapě je to opravené.
To, že se občas něco přehlédne, to se holt stane.

Reply

|_Re: hic sunt leones, Kmochacek, 3/8/2012 2:00 PM
abych řekl pravdu, pro mne bylo "dělání" tý mapy dost vyčerpávající (časově),protože jsem se snažil o prefektní chybprostý výstup. Když nebyl jez vidět, tak odměřování, překlikávání do jiných map, hledání dalších pomocných informací,...

Otázkou je, zda bude v blízké budoucnosti vydána nějaká nová kilometráž nebo už papíru def. odzvonilo. Poslední souborná vydána myslím 2005, a průměrná doba mezi nimi byla v minulosti cca 8 let.


Reply

|_Re: hic sunt leones, Milan, 3/8/2012 2:46 PM
Jojo, je to jak říkáš... Hledání v různých mapách a často odměřování od "jistých" objektů...Ono to snad ani jinak dělat nejde... Teda pokud to chceme dělat pořádně... a to mi chceme Smajlík Kolikrát jsem se na určitým úseku zasekl a vracel se k němu třeba tři dny... Pořád to nevycházelo a nevycházelo... A doma nad mými komentáři má druhá polovička jen kroutila hlavou a hlásila: Jen hledej, hledej ať až tam pojedeme, nesvádíš zase všechno na háčka Smajlík ( jako by nevěděla, že to nikdy jinak nebude ) Smajlík Mám to štěstí, že mám v práci "hluchý" místa a tak většinu práce na mapách můžu udělat v zaměstnání a doma to spíš jen kontroluju.... Jooo a je to dobrý odreagování ad práce. Člověk přijde aspoň na chvíli na úplně jiný myšlenky. No a po příchodu domů, na otázku: Tak co? Jak bylo v práci???.. No mám toho zase dneska dost.... Celej den jsem měl co dělat Smajlík Smajlík

Reply

|_Re: hic sunt leones, wolejoffka, 3/12/2012 1:42 PM
No já se hlavně přiznám, že jsem celou akci v rovině použitelnosti nepochopil (a předesílám, že to nemyslím ironicky). Když někam jedu, tak s kilometráží, a není mi jasné, k čemu by mi bylo její zanesení do mapy. S notebookem nejezdím a v telefonu je to nepřehledný, kromě toho kilometráž mám přivázanou na šprajcu, a telefon v loďáku. Podle GPSky zatím ještě fakt nejezdím. (Možná je to díra v trhu, prodávat o prázdninách ve Vyšáku navigace pro splouvače otevírá netušené možnosti). Jestli se při zanášení do mapy kilometráž zpřesňuje, OK, ale nevím, jestli se to nedá udělat nějakým jednodušším způsobem.
Nebo kde mi unikla ta výhoda ?

Reply

|_Re: hic sunt leones, Petr, 3/12/2012 4:44 PM
Tady vůbec nejde o souřadnice GPS. Ty jen slouží k tomu, aby se jez či jiný objekt mohl v mapě vůbec zobrazit - respektive jeho poloha.
K využití mapy - ty nepoužíváš mapu při plánování splutí nějakého neznámého úseku? Já tedy rozhodně ano.
Musím se k němu nějak dostat - nástupní a výstupní body (kudy vede silnice, železnice), vidím charakter řeky (údolí, lesy, louky, meandry ...), rozložení jezů (jestli jich není nějak mnoho v mém vybraném úseku), kde bude čekat doprovodné vozidlo nebo jak se dostanu zpět pro auto, v případě nějaké události jak budu moci řeku rychle opustit, popsat vůbec kde jsem v případě nehody ...
Myslím si, že mapa je nezbytným pomocníkem při plánování a pro zdárné splutí řeky. Mít vytištěnou mapu sebou se vždy vyplatí.

Reply

|_Re: hic sunt leones, wolejoffka, 3/12/2012 5:41 PM
"Vytištěnou" mapu běžně mám - autoatlas a turisťárnu.
Nástupní a výstupní místa (kvůli dopravě) jsem si doteď nějak dokázal zatím vždycky z kilometráže odvodit, případně najít na webu sám a souřadnice naprat do navigace (když už tedy občas musím přistoupit na to, že se nejsem schopen v mapě orientovat, např. řídím a navigátor je ... ehm ... třeba manželka). Rozložení např. jezů vidím z kilometráže taky. Kde "přesně" nějaký jez je je mi na pytel, když nemám v lodi GPSku - stejně jedu podle tý kilometráže (před chvílí byl žel. most, tady je silniční, OK, mám to 1km k X jezu ...). Já ten počin nechci vůbec nijak shazovat, jenom je pro mě prostě jednodušší vzít si do loďáku turistickou mapu, než si tisknout "něco" z googlemaps. Mě prostě jenom zatím tlačítko "Mapa" u řeky nechybělo, a zatím nevím (a opakuju, že to nemyslím nijak ironicky), jak ho prakticky použít.

Reply

držák džípíesky, Monte, muzsesrdcemkovboje~seznam.cz, 3/8/2012 9:20 AM
No , pak už jenom zbývá dát do prodeje držák GPS na kanoe
( půjčovny by to mohly půjčovat za 50,-/ den, i s desetikilovým akumulátorem - aby se na řece někdo neztratil Smajlík )

Jako třeba ten , kamióňák , co to našil do podjezdu
( podjezd byl jen asi o metr nižšího než byla výška kamionu Smajlík ) a pak tvrdil , že ho tam navedla navigace Smajlík !

Já zatím teda zůstanu u toho, co psal Petr:
"Stejně u každého jezu zastavím a prohlédnu." Smajlík

P.S. viz poslední věty před smrtí :

" Jedem to bez koukání , Máňa to jela vloni a GPS ukazuje sjízdný stupeň 0,3 m" Smajlík

Reply

Myslím, že je dobře,, Milan, 3/8/2012 12:39 PM
že jsme to tady probrali a že se tím mnohé vysvětlilo.... Mám otázku na Kavola... Pošleš prosím Petrovi ty opravy Oslavy o kterých píšeš v reakci? Pak si můžeme všichni zatrhnout, že Oslava je hotová a i zkontrolovaná Smajlík Díky a ahoj Smajlík

Reply

Vodácké mapy na Horydoly, Kuba Turek, 3/11/2012 10:47 PM
Kdyby to pomohlo, tak si vezměte data z Googlovských map na Horydoly: http://maps.google.com/maps/us...

Mnohé jsou tam i vodácké. Lze to kopírovat ve formátu KMZ (nebo KML).

Reply

uznanie, tatko, 3/26/2012 9:53 AM
.... táto Vaša myšlienka a samozrejme podložená aj aktivitou si zaslúži uznanie a obdiv...škoda, že nie aj na slovensku..ale ak by sa dalo veľmi a veľmi rád prispejem svojou aktivitou...čím začať???

Reply

Mohelka, Tibor, 3/3/2014 6:17 PM
A Co Mohelka, dyk jsem ji posílal už dávno?
Smajlík

Reply

|_Re: Mohelka, Petr, 3/3/2014 9:04 PM
Ahoj Tibore,

Mohelka je už dávno udělaná http://www.raft.cz/cechy/mohel... , jen ten odkaz je na starý článek, protože v podstatě princip s mapováním zůstává u těch řek, které ještě nejsou. Pozná se to dle toho, že v kilometráži u řeky či potoka není v menu Mapa.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.
Reklama