Tisk z adresy http://rivers.raft.cz/cechy/doubrava.aspx?kilo=clanky

River Doubrava - articles

78% Oblíbenost řeky

Zamykání Doubravy - zábava pro vodáky i pozorovatele

Zamykání Doubravy letos proběhlo 29. října. Bylo to mé první seznámení s touto řekou a skutečně stálo za to. Sjezd začal v 11hodin v Pařížově obtížností snadné WW I, která postupně rostla směrem k WW II ...
11/14/2022, Amálka

Záchrana na Doubravě

Chvíli jsem zvažoval, jestli mám na notoricky známou Doubravu při jejím zamykání na konci října vůbec jet. Nakonec mě přesvědčila vidina slunného počasí a takové té pouťové atmosféry společného setkání na řece ...
11/3/2021, Václav Lebduška

Osamělá podzimní Doubrava z Vísky do Pařížova

Doubrava, zvaná místně Doubravka, je krásná říčka. Bydlel jsem kdysi v městečku Chotěboř, které leží poblíž tohoto toku. Jeden obrozenecký učitel složil o Doubravce táhlou píseň, která se někdy považuje za chotěbořskou hymnu ...
11/25/2020, Eki

Na rozvodněné Doubravě a Lovětínském potoce

Před pár roky se mi zdál pravý vodácký sen. Nezapomenutelný. Doubrava v peřejích u Spačic nad Pařížovskou přehradou bouřila velkými vlnami s bílou pěnou. Proud se valil a vzduchem se nesla taková ta zvláštní vůně vlhkého vzduchu ...
8/3/2020, Václav

Nuda na Doubravě?

Sobotní dopoledne nebylo nijak přívětivé. Meteorologové hlásili na dnešní den ochlazení a teploty okolo 8 stupňů, což asi odradilo mnoho vodáků. Kdo ale přijel na tradiční zamykání Doubravy, určitě nelitoval ...
10/30/2017, Petr

Pořádání akcí se výrazně zkomplikuje

Ke konci loňského roku státní podnik Povodí Labe rozeslal organizátorům tradičních akcí dopis s upozorněním, že kromě již z minulosti nutných dokumentů bude nově požadovat u každé akce ...
1/18/2017, Petr

Zaklíněné lodě na Martinovi

Ta akce nezačala zrovna nejlépe. Nejprve převoz, s kým udělat pendl. Zjišťuji, že Ocčka mají sraz v 8:30 v Ronově, pokusím se k nim přidat a převést kajak nahoru. Jenže nikdo nikde. Po půl hodině získávám stop i s lodí ...
4/6/2016, Petr

Zamykání Doubravy 2015

Konec vodácké sezóny se nezadržitelně blíží a s tím i zamykání řek. V sobotu 17. 10. proběhlo již 24 tradiční Zamykání Doubravy za účasti pouhých 8 věrných vodáků, kteří se přišli rozloučit s naší řekou Doubravou na poslední plavbě ...
10/23/2015, Bobr

Zamykání Doubravy 2014

Sobota přivítala pod Pařížovskou přehradou bez mála 500 vodáků,vodaček a vodního potěru ,kteří se přišli rozloučit s vodáckou sezonou na Doubravě na již tradičním Zamykání Doubravy,které se konalo již po třiadvacáté ...
10/20/2014, Franta Bobr

Dolní Doubrava od Železných hor k Labi

„Uvidíme se v Pařížově.“ „No, víš my začínáme až v Ronově a poplujeme dolů. Letos jsme to pojali jako putování. Vezmeme děti, v sobotu večer se utáboříme na nějakém hezkém místě, uděláme táboráček…“ Podobných dialogů jsem na jaře před tradičním odemykáním ...
4/30/2014, Václav

Podzimní zamykání Doubravy

Jelikož jsem si nechal ujít jarní odemykání Doubravy, tak jsem si nemohl nechat ujít první ročník zamykání. Letos poprvé se podařilo skautům z Ronova zajistit pouštění vody z přehrady i na podzim a termín vybrali naprosto báječně ...
10/29/2013, Petr

Doubrava neteče jenom pod Pařížovem

„Dopr…..! Nechal jsem doma pumpu!“ V komiksových příbězích určených pro děti se v takových okamžicích v příslušné bublině objevují hromy, blesky, lebka se zkříženými hnáty a další symboly vyjadřující, že dotyčná postava zažívá stav hlubokého citového pohn ...
3/19/2012, Václav

Co může způsobit moc těsná šprajda

V rámci splutí Doubravy testujeme nové lodě, já OC 1 zkrácenou z Old Townu a syn (12 let) kajak Remix 47. Na startu s obtížemi a na několikrát synovi natahuju šprajdu. Přisuzuji to ale opomenutí ji před jízdou namočit. Že je šprajda těsná, jsem si uvědom ...
5/4/2011, Žralok

Na Doubravě Martin ukázal, kdo je pánem

Po delší době jsem opět zavítal na klasickou jarní akci a to na Otevírání Doubravy. Přijíždíme do Pařížova, kde už je shromážděno množství dalších vodáků a čeká nás cca 7 km úsek s obtížností WW I+. Na první dubnový víkend se udělalo krásné a teplé počasí ...
4/4/2011, Petr

Jak se (ne)jezdí Martin

Vyrazili jsme s partou na Doubravu. Já tedy až na sobotní mejdan, páč v sobotu sem házel hlínu na nějaký záhonky u rodičů na plantáži. Zábava v Ronově se obzvláště zdařila. Naštěstí na baru asi ve tři ráno zkušeně odhadli náš stav a vyrazili nás ven ...
4/8/2009, Typík

Odemykání Doubravy 2008

S nastupujícím jarem je tu opět vlna tradičních odemykání řek. K těm akčnějším patří bezesporu říčka Doubrava. Letos jí jelo hodně známých lidiček, a tak jsem svoji účast potvrdil také. Při pohledu na předpověď počasí mě pár dní před akcí trochu začalo mr ...
4/7/2008, Žralok

Jak chutná Doubrava na Silvestra?

Asi úplně stejně jako kdykoli jindy, ale s jistotou to říct nemohu, neb to byl můj prvosjezd. Vyjíždělo se od skautské klubovny. Do nedávna jsem netušil, že něco takového existuje. Jako děti jsme se scházeli v opuštěné hasičárně a obyčejně se ...
1/10/2007, Henry

S pasťákem na jarní Doubravě

Když jsem se poslední čtvrtek v březnu během velkého komunitního sezení našeho výchovného ústavu pro chlapce poněkud nesměle ptal kluků, jestli někdo nemá zájem o nedělní raftování, sklidil jsem pobaveně shovívavé pohledy kolegů ...
4/21/2004, Václav

Odemykání Doubravy 2003

Oceňuji schopnost pořadatelů, kteří neváhali zajistit i na takováto místa v lesích záchranáře. Jenže si nevybrali asi ty pravé. Jen co si mi podařilo zastavit a vylézt na břeh, slyším najednou volání: Dítě! Pod lodí je dítě, vytáhněte ho někdo! ...
4/2/2003, Petr

Odemykání Doubravy

Letos, jako tradičně každý rok, proběhlo odemykání řeky Doubravy. Akci pořádali skautové z Ronova a ti si pozvali na slavnostní zahájení místního vodníka, aby jejich akci úředně posvětil a odemknul řeku. Byl opravdu ...
4/20/2000, Petr

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

17.11.21 Doubrava: Kdyby se náhodou otevřela nebeská stavidla, tak pozor na Doubravě z Bílku. Úsek hned za železničním ... více
13.04.18 Doubrava: Žehušická obora je pořád průjezdná. Vjezd skrz "plovoucí vrata" pod lávkou je bez problémů, výjezd p ... více
10.04.14 Doubrava: Mezi Ronovem a Žleby 2 padlé stromy přes celou šířku řeky. První strom je možné podplout vlevo. Pod ... více
30.06.13 Doubrava: 29.6.2013 V peřejnatém úseku pod Spačicemi přibyly po nedávné povodni dva padlé stromy. První v ostr ... více
03.10.10 Doubrava: 3.10.2010, otevř. debl, z Pařížova do Ronova, stav (žleby): 72 cm. Bezvadná podzimní řeka, krásná bř ... více
14.03.09 Doubrava: 14.3.09 při 130 cm ve Žlebech (cca 23 kubíků) velmi pohodové svezení neb se téměř všechny šutry nach ... více
09.03.09 Doubrava: Doubrava za 94cm v Bílku (5,5 m3) 8.3.2009: nad soutěskou až na Mikšovu jámu kde je velký vracák s p ... více
01.01.70 Doubrava: Na jare 1999 jsme jeli soutesku pod Bilkem, je to skutecne WW IV. Pokud souteska neni zapadana strom ... více