Diskuse nad článkem |
další jednání, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/13/2010 9:44 AMOzval se mi i ředitel povodí dolní Moravy pan ing. Moronga, a jednání s ním bude 1.11. v Brně. jen začínám zjišťovat, že mi nestačí asi dovolená a že mně moje žena přizabije :-). Jinak se moc omlovám za chyby v psaní, občas mi holt něco uteče. Ešus Reply
|
|_Re: další jednání, Lubor, ilp~volny.cz, 10/13/2010 9:54 AMPan ing. Moronga mi právě napsal, že jsi ho kontaktoval. Pokud nestíháš, můžu s ním jednat já s Jirkou Šťastným z výboru. Už jsme tam byli mnohokrát. Píšu to do diskuse a ne mailem i pro ostatní: Navrnhěte, které jezy v povodí Dyje (Svratka s přítoky, Jihlava s přítoky) jsou podle vás problematické. Já jsem vytipoval pár na Svitavě (od Obřan dolů), stupeň Oslavany, trochu i stupeň Štěpánovice, Vranovice, ale tam už nikdo nejezdí, na Dyji je nepříjemný stupeň u Lednice, podemletý na Loučce. Smysl to má jen tam, kde jezdí víc vodáků. L. Reply
|
|_Re: další jednání, Ešus, psalek~jagacz.com, 10/13/2010 10:34 AMAhoj a díky za reakci. U toho prvního jednání chci být určitě já, a uvítám , když by tam někdo z místních byl se mnou, a to právě z důvodu vybrání pilotního jezu. Myslím si, že by si povodí mohlo vybrat jeden, na kterém si věci vyzkouší a posoudí. Jirkovi, anebo Tobě se určitě ozvu. Třeba teď do Olomouce jedu s Petrem Ptáčkem a pak na ten jez asi pojedu s klukama z cestovky z Přerova. Díky Ešus Reply
|
|_JM - pilotní jez, Lubor, 10/13/2010 11:53 AMJako pilotní projekt (lépe na zbourání než na cedule ) bych navrhoval Cacovice http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=13...Zkuste se vy, co se nad jezem třikrát pokřižujete a jez za rachotu lodního dna sjedete zamyslet, my, co jez přeneseme a pod ním trénujeme, to třeba tak dobře neznáme Reply
|
|_Re: JM - pilotní jez, Lubor, 10/13/2010 11:57 AMJo a Oslavany by taky šly, ale tam asi neprojede tolik lidí, přece jen je akce Jarní Svitava nebo jak se to jmenuje, ale Oslava se ofic nepouští a navíc dost lidí končí dřív. Reply
|
|_jez Oslavany, Mira, 10/14/2010 8:18 AMMáš pravdu, že většina končí plavbu právě nad tímto jezem, jinak ale myslím, že když Oslava teče, bývá poměrně frekventovaná. Podle zpráv z Oslavanské radnice plánuje povodí totální perestrojku jezu na vakový, nebo dokonce jeho posunutí výš, protože se o něho pravidelně zasekává odchod jarních ledů. Mám strach, aby tam jednou nestálo něco ještě horšího. Současný jez je pěkně sjízdný rybí propustí vlevo, pokud není ucpaná, nebo v ní nechybějí dřevěné přepážky. Upozornění + nějaký kruh s lanem na zábradlí mostu by se tady asi hodil, ale jak znám místní omladinu, dlouho by tam nevydržel. Reply
|
|_Re: JM - pilotní jez, kavol, 10/13/2010 6:26 PMtam trénujete? - to se mi ani nechce věřit :-p byli jsme tam s měchuřinou, takže dno by nerachotilo, ale přenesli jsme si i když toho zas tak moc neteklo ... jestli dobře vzpomínám, kterej to je jinak obávám se, že ti, co to znají nejlíp, už toho mnoho nevymyslí ;-) Reply
|
|_Re: JM - pilotní jez, Lubor, 10/13/2010 8:16 PMAch Kavole, myslel jsem jezy obecně. Bystřejší pak pochopí, že jde o citát z jisté knihy. L Reply
|
|_Re: JM - pilotní jez, kavol, 10/14/2010 9:27 AMno, asi jsem to pro čtenáře trošku překombinoval ... není to tak dávno, co tu ten citát padl v jiné diskusi, na kterou jsem se pokoušel lehce narážet Reply
|
|_Na Dyji, Ondra, ondrejantos~post.cz, 10/13/2010 2:41 PMVzhledem k narůstajícímu počtu vodáků na Dyji v letošním roce: pod Znojmem (docela dost lidí): jez Tasovice (kolmý, 3m), dále druhý znojemský jez "Hlaďák" - není nebezpečný, ale mo menších úpravách by mohl být i jetelný oba dva jezy nad Vranovskou přehradou (ne tolik lidí) v obci Podhradí. Jinak Znojmo a okolí včetně Rokytné a Oslavy sleduju na vývěsních deskách dle dohody. Ondra, Znojmo Reply
|
|_Re: další jednání, kavol, 10/13/2010 6:22 PM"podemletý na Loučce" předpokládám v Dolních Loučkách ... až na tu díru mi to tak hrozný nepřijde, ale za vyšší vody bych určitě přidal ten pod Rysovem, či co je to tam za zříceninu, tam se to motalo fakt hezky ... Reply
|
|_Re: další jednání, Bootsman, big-blue~seznam.cz, 10/13/2010 11:03 AMPoznámka:možná by bylo dobře kvůli horní Moravě kontaktoval i Martina Linharta z Tydry. Už tam dobrovolně a na své náklady spoustu značek a varovných cedulí instalovali.Jejich system označení mi příjde docela sympatický a lehce pochopitelný. Reply
|
|_Re: další jednání, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/13/2010 12:03 PMTydru jsem zmiňoval, určitě je pozvu třeba k tomu pilotnímu jezu. Co se týká cedulí a věci , tak právě protože na každé řece to vypadá jinak, tak chci, aby se jednotlivé věci sjednotily, a by vodák z Moravy našel stejné značení na Vltavě a naopak. Ešus Reply
|
Seznam cedulí, Wrbby, wrbby~harta.cz, 10/13/2010 2:40 PMEsusi, nemohl by jsi nekde vystavit cedule, jak maji vypadat, co ktera znamena, a treba rozmery? Myslim, ze staci clanek na RAFTu, jestli teda nejaky soubor tehle znacek existuje..?? Reply
|
|_Re: Seznam cedulí, Ešus, psalek~jagacz.com, 10/13/2010 3:31 PMahoj seznam zatím nexistuje. Jakmile bude dokončen první jez (i ten Šternberk není zatím dokončen), tak ten článek i s vysvětlením udělám. Zatím jsou tam nainstalovány tyto věci: 2x Cedule nebezpečný jez, pod první je doplňující bílá šipka v modrém poli, která ukazuje smerem ke břehu, kudy se přenáší. Na břehu u přenášení je opět cedule nebezpečný jez a pod ní doplňková cedule s bílou kotvou v modrém poli- přistání. Na břehu je pak ta Petrova cedule o tom , jak se chovat v krizi plus stříška se záchranným kruhem. Obrázky s cedulema a vysvětlením bych udělal veš chvíli , kdy to za své přijmou i další podniky povodí. To jak to je nainstalované na Šternberku, to bylo v minulém článku o bezepčnosti na jezech. Ahoj Ešus Reply
|
Angličtina, Radek, 10/13/2010 7:43 PMUrčitě je to chválihodné. Já bych navrhoval, aby se na cedule dopsala minimálně anglická verze, nebo, v rámci šetření místem a cenou, minimálně slovo DANGER, kterému snad rozumějí všichni. Na našich řekách se čím dál více vyskytují zcela neznalé posádky ze zahraničí (GER, HOL, POL, ad.), kteří často mají problémy se sebou, natož luštit nějaké nápisy. Myslím si, že by je to mohlo odradit, nebo alespoň zvážit, od sjíždění nebezpečných jezů. Reply
|
|_Re: Angličtina, Klasik, 10/14/2010 8:23 AMOno vůbec hodně textu ... to zase hrozí, že ti kteří mají to nedočtou. To NEBEZPEČÍ-DANGER samozřejmě nenahradíš. Ale schematicky srozumitelný obrázek jezu s přenášením a lebkou pod jezem (plus obrázek s ukázkou co se děje ve válečku) by jazykový problém taky vyřešil. Text když tak jen pro ty, kteří chtějí číst. To schema by asi mělo odpovídat místu. Ono jde bohužel občas i o rychlost pochopení, proto třeba na trajektech je použití záchranných pomůcek téměř bez potřeby číst text. Ale lepší český text než nic. Reply
|
|_cedule a srozumitelnost, Vojta, jancar~hgsport.cz, 10/14/2010 8:34 AMK těm značkám - existuje, nevím, zda ještě platí, ČSN, která tohle upravuje a kde ty značky jsou. Pokud vím, tak byly zobrazeny i v prvních vydáních průvodců ShocArtu. Takhle se to dělalo někdy před 30 roky s těmito značkami. Není asi nezbytně nutné, aby to tak bylo, mohou se vymyslet nové značky, ale souhlasí, že by to mělo být jendotné. Ta úvaha, o více jazycích už tady taky byla, myslím, že nejejdnodušší je holt ta "lebka s hnáty" tomu rozumí každý bez rozdílu jazyka. Když si vzpomenete na některé rakouské toky, kde jsou tyto značky (třeba Drava)tak jsou pro všechny dostatečně srozumitelné. Když tyhle značky budou na "všech" jezech, tak to taky nebude dobře, vždy bude třeba vysvětlit proč to je zrovna tady a ne na tom dalším.Třeba na tábořištích. To je specificky případ třeba Radošova na Ohři, ale i Tuhnic, všude cedule, jasný a srozumitelný a přesto tam občas někdo vjede. Protože přece vloni (za podstatně menší vody) "to jeli ty jelita na raftech co vůbec neuměli pádlovat". V. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/14/2010 9:53 AM> Když tyhle značky budou na "všech" jezech, > tak to taky nebude dobře, naprostý souhlas a než (jenom) nějaké obecné lebky s hnáty, seznam mrtvých (pro zájemce se stručným popisem) by byl IMHO mnohem výmluvnější > Protože přece vloni (za podstatně menší > vody) "to jeli ty jelita na raftech co > vůbec neuměli pádlovat". bohužel, to je problém, co se tu řeší furt dokola - lidi jsou líný přemejšlet, a někteří to tu chtějí řešit totálníma zákazama apod., což je hovězina ... já nepůjdu po laně nad propastí jen proto, že jsem viděl, jak to před chvilkou nějakej provazochodec přešel (notabene když šel za bezvětří a teď začlo foukat), tak proč sakra někdo chce najet do průšvihu na vodě, jen protože viděl mě, jak jsem to projel (vloni, když bylo to bezvětří, teda poloviční stav vody)? ... a proč mi kurnik někdo chce zakazovat takto "jít příkladem", copak je to moje zodpovědnost, co dělá někdo jinej? - až zakážem ty provazochodce, horolezce, práci s elektrikou, atd., atd., a hlavně řidiče (kolik lidí umře na silnicích!), tak pak se můžem bavit o tom, že bych neměl dělat "špatnej" příklad na vodě :-/ no, to jsem trošku odbočil ... co jsem chtěl navrhnout: pro ty, co jsou ochotni naslouchat aspoň nějakým radám, určitě by nebylo až tak nákladné nainstalovat u každého jezu vodočetné latě, a jasně na nich vyznačit, od jakého stavu se jez považuje za nebezpečný (jistě, je to subjektivní, a třebas děcko se může utopit tam, kde se dospělej prostě postaví a odejde, ale aspoň nějaký vodítko pro ty, co to nemaj ve voku a třeba válec nepoznají ...) Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Klasik, 10/14/2010 10:08 AMS tou latí jsi si odpověděl sám. Každý jsme jiný. Navíc je ale spousta jezů, která je ovlivněna spodní vodou a nebezpečnost není jen v závislosti na průtoku=vodočtu na jezu. Dělat složitý systém je hloupost. Kdo nepozná bezpečný stav má raději vždy přenést. Jsem zásadně proti, odpovědnost a právo volby má každý sám za sebe. Každá změna tohoto přístupu vede do pekel. Když tam posílám děti, je to taky jen moje rozhodnutí a ne "nějakého ukazatele". Za chvíli z toho někdo vymyslí úředníka. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/14/2010 12:59 PMJsem proti zákazům, to stejně nikdo nedodrží. Ale jsem pro max.poskytnutí informací a pro varování.K tomu slouží ty všechny cedule počínaje informací o stavu vody. Ta ale nemůže být na jezu ale třeba 100m nad ním podle možností. Varovné cedule Pozor- Danger nebezpečný jez - perilous weir mají za účel varovat, nikoliv zakazovat, to samé případné bóje s lebkou. Jasné označení o přenášení je taky jasná cedule. Cedule s návodem, co dělat v krizi máme sučasně v české a anglické verzi, kruhy by měly být skoro na každém jezu, protože průser se může stát skoro všude. Takže já nechci něco někomu zakazovat, ale včas varovat. Pokud někdo usoudí, že to varování je pro něj zbytečné a že na to má, je to jen jeho věc. Chci ale, když to pojede a nebo tam spadne neštastnou náhodou, takl aby tyhle jezy byly vybaveny záchrannými prostředky, aby tam mohli rychle zasáhnout hasiči, aby prostě ten člověk měl šanci přežít. Ona se totiž nebezpečnost jezu se nemůže posutzovat jen podle toho, jestli válec propíchnu, ale i podle toho , jestli v případě nehody je šance na záchranu. A tu šanci chci souborem opatření zvýšit. Ať už kruhy, ať už usnadněním zásahu HZS, nebo zařízenímpro lanovku hasičů, změnou tvaru desky atd. Ještě jedna věc chci aby sekce turistiky ČSK spolupracovala na výběru jezů k označení s jednotlivými povodími, protože nechci aby cedule nebezpečný jez visela všude, ale jen tam, kde dochází anebo došlo k utonutí opakovaně. Informace , které vodák varováním ,upozorněním na stav vody dostane, ať si vyhodnotí sám, prptože podle vodního zákona není zakázáno sjíždět vodní překážky na tocích 2 3 třetí třídy . Každý musí zhodnotit svoje možnosti a schopnosti. K tomu ale potřebuje informace. A chci taky, aby samo povodí začalo po investorech požadovat věci jako je sportovní propust, zabezpečení a označení jezu atd. protože turistika je dneska stejně významným příjmem regionů , jako je třeba MVE. Akorát že do vodní turistiky, na rozdíál tzřeba od cyklostezek, kraje a ani obce nesjou ochotny investovat. A tohle je třeba taky změnit. Ešus Reply
|
|_Re: cedule + MVE v AT, Klasik, 10/14/2010 1:55 PMNo chvilku jsem měl pocit Ešusi, žes jsi můj protest proti lati pochopil jako protest proti cedulím. Říkáme oba to samé. K těm MVE, sice to není u nás, ale za kopečkama, ale třeba jste to někteří ještě nedostali. Přátele z kajak.at slušně žádají o podporu proti stavbám MVE. Třeba to u nich bude mít lepší ohlas. Přeposílám : Dear Mr. Svoboda! You are probably surprised, however, hopefully not annoyed about this email! I am paddler and environmentalist from Austria, engaged for our last natural rivers, Koppentraun , Riverwatch, living rivers, ... 80% of our rivers are already ruined, dammed, diverted ... Please help to protect the last natural rivers! Please sign the running petitions for our last living rivers: at Untertalbach > http://redir.ec/utb2" target="_blank"> http://redir.ec/utb2 (1 Minute) at Lieser > http://redir.ec/lie1 (1 Minute) at Mur > http://redir.ec/mur1 (1 Minute) de Danube > http://redir.ec/don1 (1 Minute) > please spread this text to your friends, the world! > please share this text in networks, facebook, etc.! What occured with the Nature Jewel Untertalbach Gorge in Austria/Styria e.g.? Untertalbach Gorge now and in future (after building the hydropower plant) 2007 the Untertalbach Gorge was declared as Natural Monument, this was the end for all power station plans. 2010 this legal protection has been cancelled dubiously! Why? To enable again the power plant project for political friends! Please sign the Untertalbach petition: http://redir.ec/utb2" target="_blank"> http://redir.ec/utb2On request I'll send more infos. Many thanks for your help! Kind regards from Austria, Peter Feldhammer - kajak.at - 4-paddlers.com - Fluesse voller Leben A-4222 St. Georgen - Am Bahnhof 44 Tel: +43 680 128-11-50 - eMail: peter@kajak.a Reply
|
|_Re: cedule + MVE v AT, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/14/2010 3:17 PMTu lať vítám , ale ne ve stylu teď se nesmí jet, ale v tom , aby třeba 100 m před jezem byla vidět informace,zda je malá voda, střední voda a nebo velká voda. Nikomu nechci dávat informaci o tom, že je jez sjízdný a nebo ne. To je totiž dost o hubu, protože pro každého je sjízdné něco jiného, a každý má hlavu na to, aby si poskytnuté info v ní srovnal. Když budu mít ceduli POZOR nebezpečný jez, a u ní tyč a voda bude u úrovně VV, tak si ho napřed důkladně prohlídnu a nenakouřím to tam na komoru. A takovéhle značení,a taky možnost zvýšit naději na záchranu chci prosadit.Proto jedu do té Olomouce, proto pojedu do Brna. Ešus Reply
|
|_Re: cedule + MVE v AT, Klasik, 10/14/2010 4:55 PMV tomto (mluvím jen o té lati) nesouhlasím. Co vyčtu z průběhu hladiny na jezu a hlavně pod jezem (tj. je tam lochna, leze to do kopce, jak je to dlouhé, jak je to provzdušněné atd.), to mi žádná lať nenahradí a obávám se, že spíš zvyšuje riziko díky opačnému chápáním ("dnes je to v pohodě"). Tu zkušenost buď máš nebo tam nelez, případně to zkus nejdřív zajištěn zespoda. Jsou situace, kde ti lať na koruně jezu nic neřekne, vše je jen o drobné změně, která mohla proběhnout klidně mimo jez, mimo tvoje vnímání (puštění mlýna atd., rozdíl mezi stavem, když voda stoupá a když klesá, strom kousek pod jezem, zanesené koryto) a válec najednou drží a nepouští. Kalikovák je krásná ukázka rychlých změn bez sáhnutí na přítok a pohnutí stolem. Mění se často jen množství, co teče kolem. Změny jsou zde rychlé díky "velikosti". Tady ale mluvíme o pomůckách pro lidi, co jez neznají a tak to nemusí být ani rychlá změna, prostě budou jen jiné podmínky dole a jindy pohodový průtok (dle latě) tě ven nepustí. Záchranná akce podle nějaké latě, to je pro mě taky nepředstavitelné. Když nevím, vždy budu raději velmi opatrný a budu předpokládat to horší. Lať na to, abych poznal, že není běžný průtok, ale "velká voda" opravdu nepotřebuji. V tom se Ešusi neshodneme. V ostatním ano. Ahoj a držím palce do Brna a olomouce. Klasik Reply
|
|_osvěta, Kmochacek, 10/14/2010 10:19 PMA co takhle přidat na cedule výstižný link , třeba www.nebezpecnyjez.cz ( nebo www.raft.cz/jezy ) , kde by se lačný zájemce dozvěděl prakticky vše - proč jsou jezy nebezpečné, seznam smrťáků, statistiky utonulých, ale taky metodiku záchrany, praktické kurzy, odkazy na zajímavé články nebo vodácké stránky... Reply
|
|_Re: osvěta, Lubor, 10/14/2010 10:32 PMJasně, a k tomu by tam na špagátku visel iPad nebo notebook s gigabitovým internetem, aby se hned dalo podívat na web, jestli se to dá jet. A pro tebe Kmocháčku coby nejlepšího vodáckého googlistu by link vypadal takto (podtržítka si smaž): h_t_t_p:_/_/_www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=%22nebezpečn ý+jez%22+%22dangerous+dam%22+site:raft.cz&ie=UTF-8&oe=UTF-8 Každý by si to snadno zapamatoval a hned doma otevřel Reply
|
|_Re: osvěta, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 10/15/2010 8:12 AMAle já to myslím upřímně ! ! ! .Tato skvělá Ešusova iniciativa se parádně rozjíždí a IMHO potřebuje svoji centrální adresu na netu. Nejen pro neználky, kteří zde najdou na 1 místě vše o nebezpečných jezech... Ale i jako prezentace pro ouřady, sponzory, ... Reply
|
|_Re: osvěta, Lubor, 10/15/2010 12:20 PMJasně, to je dobrej nápad, trochu jsem tě poškádlil, ale jinak naprosto souhlasím, jsou tyto možnosti: 1) Web udělám já a dám ho po domluvě na kanoe.cz, kluci mohou přidat do menu Turistika položku Nebezpečné Jezy. Výhody: Udělám to rychle a kanoe.cz je neutrální půda. Z raft,cz, a dalších se to nalinkuje přímo na ty stránky. Nevýhody: Není to CMS, takže bych dodané texty musel překopírovat. 2) Web udělá Petr přímo v redakčním systému a dá to na raft.cz. Nevýhody: CMS asi nemůže být přístupný mnoha lidem. 3) Web udělá nějakej úplně jinej webař-vodák a zaregistruje pro to doménu. Když to udělá v CMS, tak tam budou moct přispívat i další. Pokud by stačila jen tabulka jezů, tak klidně 1), pokud by každý nebezpečný jez měl stránku (třeba tam strčit i výřez mapy Google) tak je to hrozně moc práce. 3 je ideálníí, pokud by se tady někdo vyloženě nabídl, že to zadarmo udělá, což pochybuju, registrace domény platit z reklamy (?) Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Čolek, 10/15/2010 12:31 PMAhoj Lubore a Ešusi Taky by bylo možné vytvořit web s jednoduchým redakčním systémem (webnode,estranky - oba jsou zdarma),v diskusi na tomto webu (Raft.cz) se domluvit a udělat pár adminů,kteří spolu budou komunikovat mailem,nebo telefonicky a spravovat ho a jak bylo zmíněno,každý jez,který stojí za zmínku by tam klidně mohl mít svůj kus stránky a fotogalerii. Čolek Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Ešus , psalek~jagacz.com, 10/15/2010 12:48 PMAhoj nemám problém na jakékoliv stránky dodat fotky bezpečnostních opatření, která se podařila kde udělat, spolu s vysvětlením, co která cedule znamená a jak se mají používat jednotlivé záchranné prvky, ale nejsme ten, kdo by dokázal ty stránky udělat a řídit. 1/neumím to 2/nemám na to opravdu už čas, ale podpořím to a uvítám. Pokud by se to někdo rozhodl vytvořit, tak bych preferoval kanoe.cz s tím , že by se na vodácké weby daly linky na tuto stránku. Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Čolek, 10/15/2010 1:00 PMJá taky nejsem žádný velký webový admin,estránky a webnode mají fakt jednoduchý redakční systém /1.výhoda/,jsou zdarma /2.výhoda/,v případě nutnosti (nemyslím ,že to bude nutné) je možné tyto posílit (laicky-zvětšit objem)za cca 500kč ročně.Dělám admina na estránce i webnode,naučil jsem se to za pár hodinek a zvládne to myslím každý,kdo umí číst a vychodil základní školu.Můj synek si dělá admina sám (webnode) a je mu 12 let. Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Bootsman, 10/15/2010 1:01 PMkdyž se pořádně podíváte na Petem vytvořené popisy řek,tak tam najdete i "jezy na řece".Jde jen o to postupně je aktualizovat a doplnit.Ano můžeme vytvářet i již hotové a dát tomu opět nové jméno. Kdysi jsem už jeden jez poslal i se schematem.Mrkněte se sem,zkritizujte a já to i doplním - můzě se z toho stát třeba vzorový příklad a nebo taky ne . http://www.raft.cz/morava/mor_... Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Čolek, 10/15/2010 1:28 PMČus Bootsmane.Já nechci vytvářet vytvořené,ale jestli by se ukázala potřeba speciálního webu jen pro jezy,není nic jednoduššího viz http://jezy.webnode.cz/ uděláno za 3 minuty. Čolek Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Lubor, 10/15/2010 2:08 PMAhoj, servery typu webnode a webzdarma jsou s prominutím pro méně oficiální projekty, každej serióznější projekt má svou doménu nebo je podstránka na serveru s příbuznou tematikou. Dávat to do databáze na reky.cz je NESMYSL - jde jen o nebezpečné jezy. Žádný úředník samosprávy nebude prohledávat, u kterého z těch jezů je vidět, jak vypadá cedule atd atd. Ideálně by to mělo být v SQL, aby se dalo vyhledávat podle řeky, města, názvu, seřadit podle počtu utopených atd. Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Čolek, 10/15/2010 2:16 PMČus Lubore.Doménu si ale budeš muset zaplatit všude,dále budeš řešit problém s administrátory,podle mě musí být alespon' 4-6 lidiček,kteří se o to budou starat.(dovolená,nemoc,pracovní vytíženost) a pokud to nebude mít jednoduchej redakční systém,musejí se ti admini v tomto vyznat celkem dost dobře.Ale to jsou jen mé laické postřehy. Čolek Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Wolfino ., 10/15/2010 4:28 PMAhoj! Lubore, absolutni souhlas. Musi to mit hlavu a patu, pokud se to ma delat, tak poradne. Jinak spise pochybuju nad celkovou ideou portalu nebezpecnejezy.cz , nebo jak se to tu uz stihlo pokrtit. Pristupme k tomu jako k business planu ... 1) Kdo? 2) Za jake penize? 3) Cilova skupina 4) Existujici projekty 5) Dalsi propagace projektu, nutna pro vziti do povedomi nevodacke verejnosti z bodu 5) plyne 1)Kdo? 2) Za jake penize? Jinak souhlasim s Bootsmanem, ve smyslu toho, ze uz to tu je, tak proc vytvaret vyvorene....... Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Petr, 10/15/2010 4:52 PMK výše uvedeným bodům Wolfina bych ještě uvedl další. Na začátku je boom, kdy se o to starají všichni, pak to rychle upadá. Dále bude potřeba trochu specifického přístupu, tedy redakční systém pomůže v základech, ale určitě ne pro nadstavbové věci - řazení, filtrování, specifické údaje atd., tedy bude nutné stejně příslušenou aplikaci naprogramovat. Další věcí je to, že "izolované" projekty jsou obvykle rychle odsouzené k zániku. Jak píše Wolfino, je nutná propagace a neustálá starost. Po čase se stejně přijde na to, že to bude potřeba spojit s informace z kilometráře, s aktuální sjízdností ... Jelikož většina věcí je již zde, pak je to jen záležitost "správného" urovnání a zařazení. Navíc to může aliasem fungovat pod nějakým lépe odpovídající názvem domény, to není absolutně žádný problém. Podstatná je ale základní myšlenka, co již psal Wolfino - pro koho to má být, jaké informace shromažďovat, co od toho očekávat. Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 10/15/2010 5:48 PMVšak proto jsem kromě speciální domény uvedl i tu Rafťáckou (raft.cz/jezy). Kdysi jsem si třeba Petrovi "postěžoval", že spousta zajímavých informací kolem vodní legislativy na tomto serveru sice proběhla, ale časem to zapadlo a i já obtížně hledal. A výsledek? http://www.raft.cz/pravo.aspxNení to nic extra, ale účel to splní, tedy poskytnout na jeden klik ucelené informace dostupné na tomto serveru. Obdobně to může fungovat i pro ty jezy. Je toho tady dost, ale taky to je rozházený po celým webu ( nebezpečné jezy, záchrana, černá kronika,legislativa, Ešusovy aktivity,...). To je pro člověka z venčí nepřehledné a tedy nezajímavé. Pro začátek je důležitý poskytnout maximum dostupmých informací s min. náklady, ale tohle vše na JEDNOM místě. Pokud se aktivita kolem jezů ukáže jako dlouhodobá a životaschopná, bude čas a snad i peníze (granty) na její internetové vylepšování a propagaci. A možné cílové skupiny? neználci, úřady a instituce, sponzoři, pojišťovny, média,... Cílem IMHO nebude jim vše prezentovat na zlatým podnose, ale poskytnout jim dostatek základních informací, aby se mohli trochu zorientovat a pochopit VOCOGO Reply
|
|_Re: osvěta a nápady....., Lubor, 10/15/2010 6:18 PMEšus je supervisor celýho, takže ať se rozhodne. Podle mě by mělo být na webu o nebezp. jezech (NJ) toto: 1) Základní info o NJ a chování vody na NJ 2) Způsob infrmování se před plavbou a při plavbě, označení = všelijaké používané i nové Ešusovy značky 3) záchrana a pomoc 4) Databáze NJ buď jen jakási tabulka s klikem na fotku nebo lépe seznam v menu a úplně nejlépe výběr podle kritérií (řeka, místo, ...) Velice dobré by bylo udělat i mapu NJ v google a dát na stránky výřez. 5) kontakty, linky a všechny standardní věci To, co je pro legislativu, jsou jen odkazy na články, toto je trochu něco jinýho. Odkazy na články OK, ale musí být i vlastní obsah. Otázka je, jestli to má být na komerčním serveru typu raft.cz. Já s tím nemám problém. Lidi by posílali fotky a popisy jezů a Petr by to přidával do databáze. NJ by mělo být oddělené od řek. Fotky jezů u řek jsou zde z poloviny fotkama sjíždějících posádek a nevystihují, co je jez zač. To by muselo vypadat jinak. Spíš by z Informace o řece vedly linky na databázi NJ. A z databáze na Osudové okamžiky. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/14/2010 1:46 PM> S tou latí jsi si odpověděl sám. Každý jsme > jiný. což ovšem nebrání tomu nějaké obecné, byť nepřesné, limity stanovit - podobně třebas jako jsou stanoveny limity sjízdnosti (a okolnosti za kterých platí) > Navíc je ale spousta jezů, která je > ovlivněna spodní vodou a nebezpečnost není > jen v závislosti na průtoku=vodočtu na > jezu. dobře, tak si k tomu mému "u každého jezu" doplň implicitní "kde to dává smysl" > Dělat složitý systém je hloupost. proč složitý? - co je složitého na tyči s ryskou "když je míň, neměli byste se utopit, koupou se tu v pohodě místní děti, když je víc, radši tam nelezte, topí se tu lidi" > Kdo nepozná bezpečný stav má raději vždy > přenést. to ovšem poněkud převracíš ... jde o to poznat NEbezpečí jak poznáš, že je něco bezpečný? - a jak má začátečník vědět, jestli poznal, zda je to bezpečný, a tudíž může jet, anebo jestli to nepoznal správně (právě když si myslí, že to bezpečný je) a má podle tebe přenést? tady mluvím o jednoduchý technický pomůcce, která mu řekne, když si myslí, že je to bezpečný, "ne ne chlapče, teď se pleteš" ... samozřejmě řekne to jen tomu, kdo bude ochoten naslouchat, ale furt lepší než drátem do woka; např. když jsem navedl kolegu, ať si zaplave v jednom pidiválečku, tak se hodně divil, co to dělá, a říkal, že by ho ani nenapadlo, že něco takovýho (ve větším) může bejt nebezpečný, a to nebyl na vodě úplně poprvý > Jsem zásadně proti, odpovědnost a právo > volby má každý sám za sebe. nemluvím o příkazu, ale o pomůcce od zkušenějších pro ty méně zkušené ... v létě za hezkýho počasí prostě vidíš, jestli se tam koupou haranti z nejbližší vesnice nebo ne, ale když tam není nikdo, koho by se začátečník zeptal? - a říct mu direktivně, že má přenášet všecko, když je začátečník, to je blbost, jak se to pak má naučit, a jak moc tomu bude věřit, když ve spoustě případů je to zjevnej nesmysl, aby přenášel, byť to s pádlem moc neumí? Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Klasik, 10/14/2010 5:42 PMRozumím Ti Kavole, ale nemáš pravdu. Uvedu příklad. Mám kousek od domova jez, kde se v létě koupeme, jezdíme ho a úspěšně se tam každý rok topí lidi (záměrně neříkám vodáci). Řada mrtvých je dlouhá. Jez znám jako svoje boty, horní hladina se pohybuje mezi zabijákem a pohodou po většinu roku v rozdílech jen do 10cm. I když ho tak znám, tak když tam posílám děti, často jdu nejdřív zkusit zespodu, jestli z toho dokážu "vypochodovat" a tudíž účinně zachraňovat!!! Mám ozkoušeno praxí, že to z čeho já ještě v pohodě vypochoduju, tak jen malinko menší postava už nevypochoduje. Když na odtoku cca 90m! pod jezem padne strom, tak nevypochoduju už i za mírně nižšího stavu. Složitým systémem jsem myslel soustavu několika údajů, které ti řeknou něco i spodní vodě síle válce, hloubce vývaru. Jedna lať to opravdu není. Jak jemné čtení na lati přečteš ... jednu nahoře, jednu ve vývaru a jednu dole? K tomu tabulku dle výšky jezdce? Samozřejmě to už přeháním, ale o tom to rozhodnutí je. Vodu o 20cm výš pozná každý i bez latě. V každém případě začátečník má považovat vše, kde si není jist za nebezpečné. Jak to pozná? Zeptá se a pokud nevěří (nezdá se mu rada bezpečná), tak zajištěn zkusí, jak bude probíhat případná samozáchrana. Nechce nebo nemůže zkusit zajištěn samozáchranu a nepozná = vždy přenese. To je zodpovědné chování, to učíme děti. Tupě věřit lati není zodpovědné. Ahoj Klasik PS: Tady máš ukázku toho jezu v praxi, lepší to je se zvukem. http://playak.net/video/hradis... Takových jezů je hromada a to jsou přesně ty na cedule a hlavně na uvázané kolo. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Petr, 10/14/2010 6:00 PMSouhlasím s tím, že obzvláště na koruně jezu může rozdíl mezi "bezpečným" a nebezpečným jezem dělat řádově jednotky cm. U našeho trénikového válce je rozdíl mezi pohodovým válcem a válce již nebezpečným cca 1 kubík. A to je na koruně děsně malý rozdíl. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/16/2010 9:33 AM> Uvedu příklad. Mám kousek od domova jez ... a kolik takových složitých jezů je vůči počtu všech nebezpečných jezů? - doplnil jsem se přeci "kde to dává smysl", tak mi tu neargumentuj jednou vyjímkou, která je problematická > Mám ozkoušeno praxí, že to z čeho já ještě > v pohodě vypochoduju, tak jen malinko menší > postava už nevypochoduje. ano, taky mám ozkoušeno praxí, že když je řeka na limitu sjízdnosti a já jí sjedu v pohodě, tak vyžranější kolegové drhnou ... zrušme tedy uvádění limitů sjízdnosti! > Vodu o 20cm výš pozná každý i bez latě. HA HA HA tak proč se potom lidi topí? > V každém případě začátečník má považovat > vše, kde si není jist za nebezpečné. tolik teorie praxe je taková, že on si jist je - prostě ho vůbec nenapadne, že by tam mohl být problém tudíž je na místě, aby mu někdo řekl, že se plete - a to se podle mého zprostředkovaně tím vodočtem říci dá > Tupě věřit lati není zodpovědné. s tím naprosto souhlasím ale viz výše, věřit nezkušenému úsudku není o nic lepší ... a pokud bude pomůcka, jejíž výstup se nebude shodovat s tím úsudkem, pak to dává prostor k zamyšlení, zda ten úsudek je správně, když ta pomůcka nebude, tak špatný úsudek ("nic to nedělá, nejsou tam ani vlny, jedem") = průšvih to je jako na tý silnici, když to někde znám, jedu podle toho, když to neznám, a vidím "pozor zákruta", tak sundám nohu z plynu a dávám bacha, zatímco když tam ta značka není, a na první pohled to nějak extra nevypadá, tak pak mám občas plný ruce práce vejít se na silnici ... na druhou stranu, když ty značky budou všude, tak už se podle nich orientovat nedá, takže v tomto směru mi ta lať, která bude ukazovat nebezpečí jen když opravdu začne přituhovat, přijde lepší, než cedule s lebkou ukazující nebezpečí pořád, i když bude viset nad hlavama koupající se omladiny Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Klasik, 10/16/2010 1:39 PMTaky použiju tvoje citace : -a kolik takových složitých jezů je ... dovolím si odhadnout, že z těch opravdu nebezpečných jezů většina (namátkou mimo to Hradiště, tak určitě Tuhnice, Radošov, Černý mlýn). Samozřejmě pokud vezmeš Roštákův seznam z hydra, tak potom je to procento jiné, protože jsou tam uvedeny i jezy, které opravdu nebezpečné nejsou (viz. Radbuza Doudlevce, kde ani o 40cm navíc není problém) -tak proč se potom lidi topí? ... Když vynecháme totální hlouposti (vylovím psa za velké vody, opilci apod. ), tak právě pro ten malý rozdíl mezi pohodou a zabijákem v běžném rozsahu sjízdných stavů. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/16/2010 9:59 PM> dovolím si odhadnout, že z těch opravdu > nebezpečných jezů většina (namátkou mimo to > Hradiště, tak určitě Tuhnice, Radošov, > Černý mlýn) já jsem se neptal, kolik je nebezpečných jezů, nýbrž kolik je tak záludných, jak jsi popsal zrovna co se týče Tuhnic, Radošova a Černého Mlýna, tak tam jsem přesvědčen, že strom nějakých 90 m po proudu se stavem na jezu nic neudělá, například > tak právě pro ten malý rozdíl mezi pohodou > a zabijákem v běžném rozsahu sjízdných > stavů. no, stav "zabiják" bych za "běžný rozsah sjízdných stavů" nepovažoval ... nicméně neřekl jsi náhodou, že to pozná každý? ... když ten jez neznám, tak prostě nevím, jestli je na něm o 2, 20 nebo 200 cm víc než je běžné bezpečné letní sucho a propos, taky jsem neřekl, že vodočet musí být zrovna na koruně jezu Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Klasik, 10/17/2010 1:54 AMKavole, takže zase jako jinde. Zase obracíš a nutíš k diskuzi o ničem, mícháš příklady z malé řeky do velké řeky (viz. ... zrovna co se týče Tuhnic, Radošova a Černého Mlýna, tak tam jsem přesvědčen, že strom nějakých 90 m po proudu se stavem na jezu nic neudělá, například"), mícháš do toho nesmysly (viz. ... no, stav "zabiják" bych za "běžný rozsah sjízdných stavů" nepovažoval), manipuluješ s částmi vět (viz. ... nicméně neřekl jsi náhodou, že to pozná každý?). Mohu jen opakovat a už mi to nebaví. Takže naposled: Každý z těch vyjmenovaných jezů je zabiják za běžného průtoku, tj. ne letní minimum, ale taky normální sjízdný stav jako je třeba jaro, kdy už tam jezdí hromada lidí. Pořád je v pohodě a najednou to malinko stoupne (žádné SPx) a je průšvih. Je to o malých centimetrech, které snadno neodečteš. Ten stav dole se může měnit z různých důvodů, ale taky ani nemusí. Už ti na to nebudu odpovídat. Klasik Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Lubor, 10/17/2010 11:09 AMKlasiku, zcela s tebou souhlasím. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Wolfino ., 10/17/2010 11:50 AMPanove, zda li pak vite, co je to internetovy troll ? :) Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/22/2010 9:04 PMnojo pánové, tak se zase poplácejte po zádech, jak jste dobrý, a jakej je blbec kdokoliv si dovolí říct něco, co vám nejde pod fous já bych jen pro náhodného čtenáře ... Klasik 17.10.2010 napsal: "mícháš příklady z malé řeky do velké řeky" a já bych tě tedy náhodný čtenáři poprosil, aby ses podíval o kousek výše v tomto diskusním vlákně, kdo napsal "namátkou mimo to Hradiště, tak určitě Tuhnice, Radošov, Černý mlýn", a kde já jsem v tomto vlákně předtím mluvil o něčem konkrétním na Úhlavě a na Ohři, tedy kdo začal tyto jezy potažmo řeky míchat Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/18/2010 9:40 AMAhoj na Šternberku bude informace na ceduli Pozor nebezpečný jez nad mostem. Po dohodě ji na základě odečtu z vodoměrné tyče (ta je nesmyslně umístěna na koruně jezu) dávat místní cestovka. A bude tam info malá voda, střední voda a nebo velká voda, V žádném případě tam nebude info - jez jetelný a nebo nejetelný. To je na každém z vodáků, aby se podle toho zařídil. Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/22/2010 9:08 PM"A bude tam info malá voda, střední voda a nebo velká voda," dobře, a k čemu tato informace bude dobrá? jak z ní člověk neznalý vyvodí, jestli si má na jez dávat bacha nebo ne, když na některém jezu je problém už na pokraji střední vody, a na jiném není problém ani za velké vody, a on tedy zrovna neví, jaký je tento konkrétní jez? Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Ešus, psalek~jagacz.com, 10/14/2010 12:35 PMAhoj Kavole označení lebkou s hnáty tak jako se používá třeba v Rakousku- nikdo Ti nic nezakazuje, jen upozorňuje na smrtelné nebezpečí, a hlavně je to srozumitelná značka. Rozhodnutí je na Tobě. My tím chceme jasně upozornit na nebezpečí, chceme aby jezy měly jasná přenášecí , označená místa, chceme aby se i v případě nehody dala podniknout aktivní záchrana a nebo sebezáchrana.Proto ty kruhy, proto cedule s návodem na chování se v krizové situaci. Vodoměrná lať, teď ji dali na Šternberk s tím , že podle ní se bude pod ceduli o jezu dávat údaj malá voda , střední voda a velká voda- úroveň určilo povodí. Rozhodně nemůžu veřejně lidem, co neznám , říkat teď se to smí a nebo nesmí jezdit. Na Šternberku to začíná fungovat, teda pokud se dohodnu s lidmi z Povody. Ešus Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/14/2010 1:58 PMahoj, > označení lebkou s hnáty tak jako se používá > třeba v Rakousku- nikdo Ti nic nezakazuje, > jen upozorňuje na smrtelné nebezpečí, a > hlavně je to srozumitelná značka. napsal jsem to nešikovně, nemyslím, že by tam lebka neměla bejt vůbec, jenom to, že vůči tomu lidi už trošku otupěli, takže pro větší účinek bych to doplnil nikoliv jenom počtem mrtvých, ale i jejich seznamem - to už myslím někoho k zamyšlení přivede (pravda, někomu to nedocvakne, ani kdybys ho tou cedulí mlátil po hlavě, protože "to byli nějaký amatéři, to mně se přece nemůže stát") > Rozhodně nemůžu veřejně lidem, co neznám , > říkat teď se to smí a nebo nesmí jezdit. ne "smí/nesmí", nýbrž "teď už fakt bacha" ... proč bys nemohl, jakej je v principu rozdíl proti tomu, když se silničáři rozhodnou před nějakou zatáčku umístit, případně neumístit, trojúhelník "pozor zatáčka"? Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Ešus, psalek~jagacz.com, 10/14/2010 3:08 PMPřed jez klidně po dohodě s povodím lze umístit ceduli pozor , jez, ale už nikdy tam neumístí povodí ceduli sjízdný jez. Neumístí ji tam proto, že pro každého z nás je sjízdné něco jiného, a pokud by to tam dali, tak by byli žalovatelní za škody, které by si neumětel na základě jejich cedule o sjízdnosti jezu způsobil. Teď je možné podle vodního zákna sjíždět vodní překážky na vodních cestách druhé a třetí kategorie na vlastní nebezpečí. Dřív bylo zakázáno i to. Takže umístit ceduli, Pozor - Danger, nebezpečný jez a lebku- perilous weir povodí může. A o tom s nimi jednáme. Umistít ceduli zákaz sjiždění nelze, ani sjízdný jez. Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, kavol, 10/16/2010 11:00 AMale já jsem neřekl, že má někdo umísťovat cedule "sjízdný jez" ... celou dobu mluvím o signalizaci "teď už fakt bacha" tak ještě jinak, ještě příkladem ... na dálnicích jsou elektronické informační tabule, které mj. umí zobrazovat různé značky když je na dálnici namrzlo, tak to ukazuje trojúhelník se sněhovou vločkou - mějme to jako ekvivalent té latě, kde voda bude sahat do pole označeného "pozor válec" když na té dálnici namrzlo sice bude, ale ta informační tabule tu sněhovou vločku ukazovat nebude, a někdo se tam vybourá, tak podle tvojí logiky bude žalovat silničáře, že mu ty informační tabule neukázaly výstražnou značku "náledí" - stejně jako by podle tebe měl žalovat povodí, když tam ta lať bude, ale nebude zrovna ukazovat "pozor válec"? Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/14/2010 10:12 AMK cedulím: na tom jezu ve Šternberku se použilo tohle : Pozor , nebezpečný jez. Pod to by se dalo dát Danger, perilous weir a lebka s hnáty Pak je tambílá šipka v modrém poli, a na břehu je bílá kotva v mmodrám poli, jako značka přenášení. Jako značku nebezpečí chci prosadit lebku se zkříženými hnáty, pokud projdou třeba bóje před jezovým polem. Pokud tam budou červené bóje s bílým pruhem, tak tomu prostě nikdo nerozumí. Přímo na jezu je cedule jak se chovat v krizi, a ta je v češtině i angličtině. Bohužel cedule , které jsou ve vodním zákoně, nikdo nezná. K tomu osazování cedulemi: zatím je máme na Šternberku, achtěl bych dosáhnout toho, že každý závod povodí, který projevil zájem o spolupráci, by vytipoval jeden pilotní jez, na který bychom zpracovali kompletní návrh zabezpečení za spolupráce místních vodáků a HZS. Teprve pak bychom se mohl dohodnout postupně na dalších. Začali bychom na echt smrťácích (jako je ten Český Šternberk), které by vytipovalo povodí dle znalosti svých techniků a my dle svých vodáckých znalostí. Zatím je od povodí Horní Morava předběžně nabídnut jez na Bečvě - Osek a pro povodíí Vltava jsem měl poslat návrh lokalit. Navrhnul jsem Lužnici - Pilař a Dráchov, Vltavu Rožmberk a Berounku - Roztoky u Křivoklátu. Rozhodně nechci dávat lebku a ceduli Pozor všude, ale leckkde by mohl být kruh s lanem, a cedule jak se chovat v krizi, protože velká voda a lidská blbost umí divy. Jo , a taky ještě jsem ve spojení s panem Cidlinským s povodí Ohře kvůli Radošovu. Jestli byly někdy nějaké značky zpracovány , nevím , ale rozhodně je nikdo pořádně nikde neinstaloval, a nikdo nenutil povodí k tomu , aby na jezech instalovalo bezpečnostní prvky. Podle mne na tom Šternberku povodí Vltavy použilo cedule, které asi má někde v předpisech, jen jim někdo musel říct, kam je dát. Navíc tam jsou ty kruhy a pravděpodobně přibudou ještě další věci, jako kruhy pro hasiče, výstupy z vody apod. Protože zatím je to na jediném jezu a jednáme o dalších, tak tepve když se domluvíme, tak bychom udělali vysvětlující článek a popisy. Co se táká informační cedule pro krizovou situaci, tak ta má tři oddíly v češtině i angličtině. První popisuje, co udělá válec s člověkem pod jezem, druhé možnou záchranu lidmi, třetí první pomoc. Vše je doplněno názornými obrázky. Není problém , pokud s tím Petr bude souhlasit, asi nabídnout umístění cedulí na vodácká tábořiště, ale asi by to musel (ty kovovové na jezy platí povodí) platit svaz, a na to moc peníze dneska nejsou. Reply
|
|_Re: cedule a srozumitelnost, Střelec, 10/14/2010 12:17 PMA pojišťovny by to sponzorovat nemohly? Na Lužnici byly svýho času u "profláklejch" jezů varovný tabule podle loga sponzorovaný Českou pojišťovnou. Reply
|
English version, Wolfino ., 10/14/2010 5:33 PMKoukám, že se tak nějak vžívá v anglické verzi výraz "perilous weir" . Myslím si , že tohle znění je absolutně nevhodné. Řadím se mezi znalce jazyka anglického, ale přiznám se, že slovo "perilous" slyším prvně. I když jeho význam je asi smyslově vhodnější (zrádný zákeřný), přesto bych raději volil spíše výraz "dangerous" . Myslím si totíž, že cedule má být určena převážně lidém , jejichž angličtina není mateřská, ba naopak i velmi primitivní. Bude ji čít více turistů z kontnentální evropy, než UK, US a Australany na CZ řekách jsem snad ještě neviděl. Slovo "danger" pochopí víc lidí. Stejně bych možna zvážil nahrazení "weir = jez" za "dam = přehrada , hráz " ze stejného důvodu. Rodilým mluvčím mi bylo svého času poukázano na to, že právě ono "weir" je velmi specifické slovo, a divil se , že ho jako NErodilý mluvčí vůbec znám a používám. Takže po krátkém etimologickém pozastavení se , navrhuji finální podobu anglické verze cedule jako "DANGEROUS DAM" , i když to není úplně správně odborně, spíše to IMHO pomůže zachránit životů naších milovaných turistů. Reply
|
|_Re: English version + příklad, Lubor, 10/14/2010 8:23 PMSouhlas, pro školu na kanoe.cz překládám americké knihy čistě o kanoistice a nic tam není perilous, zato dangerous je to tam na vodě velmi často. Hovorově spíš říkají dam než weir, ale to už není taková specialita. Přesné je low-head dam. http://speciousargument.com/bl...se mrkněte přímo na docela povedenou ceduli. Tam je teda zrovna weir. "The drowning machine", to je výstižný! I na ty beautiful women se můžete mrknout, ať pořád jen nechrlíme moudra :-) L. Reply
|
|_Re: English version, Ešus, psalek~jagacz.com, 10/15/2010 8:43 AMKlidně, já protože jsem v angličtině analfabet, tak jsem to zadal do překladače. Není problém tam mít Pozor - DANGER nebezpečný jez- dangerous dam. Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: English version, ... , 10/15/2010 10:29 AMOpravdu nechci rejpat, ale prosím raději "low-head dam". Samotné "dam" jsou spíš hráze typu Slapy, Orlík, Štěchovice. Reply
|
|_Re: English version, Vojta, jancar~hgsport.cz, 10/15/2010 12:57 PM...no já bych to nekomplikloval, danger je docela jasný, ale už "dam" nabo "low-head dam" jsou pouze americké výrazy a rodilý angličan je nepoužije - tak co? ten použije "weir", protože to evropsky je dobře (konzultováno s rodilými američany a angličany). Např. v Sasku se objevily cedulky sice s německým "Wehr Anlage" ale hlavně obrázkem znázorňujícím jez s lodičkou s jezdcem to vše modré a červeně přeskrtnuté. Čím míň písmen a víc obrázků tím dle mne srozumitelnější. Vojta Reply
|
|_Re: English version, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/18/2010 3:51 PMAhoj nějak mi to low - head nedává smysl. Dal jsem to do překladače a výsledkem je překlad malý spád. Perilous je tam přeloženo jako velmi nebezpečný. Souhlasím s tím dam -jez , i když na ceduli z venku jsem viděl weir nad jezem. Přitom chci verzi v angličtině, co by se rovnala naopak jasnému varování- POZOR NEBEZPEČNÝ JEZ a k tomu lebka se zkříženými hnáty. Takže já , coby anglický analfabet bych to třeba v němčině psal takhle : ACHTUNG - gefahrwohl Wehr, nebo die Todesgefahr - der Wehr. Domnívám se, že naopak to low -head dam by mohlo znamenat jez s malým spádem a naopak navádět ke sjíždění. V překladači mi to jako hráz uvedlo weir a dam - jez. Ešus Reply
|
|_Re: English version, Klasik, 10/18/2010 5:40 PMJe to jinak, to je volný překlad a proto Tě mate. "Dam" je přehrada - myšleno vysoká hráz. Jez je tudíž nízká hráz, nebo-li hráz s nízkou hlavou a proto "low-head dam". Domnívám se, že právě nízké stupně mají z hlediska nebezpečí mnohem větší potenciál a tak bych se toho nebál. Viz třeba Šálková, kterou každou chvíli někdo zkouší a Lipno, které zkusil jen Čuro. To porovnání odpovídá významu těch slov. Dam kontra weir. Je fakt, že tím Američani intenzivně sviní celý svět a proto je to asi známější než "weir", které mi subjektivně připadá mnohem hezčí. Ahoj Klasik Reply
|
|_Re: English version, kavol, 10/16/2010 9:48 AMsprávná připomínka ... já bych to viděl takto: pozor - attention ("attention" je podle mě lepší než "danger" neb ve francouzštině je to stejně, ve španělštině je to podobně "atencion" ...) nebezpečný jez - dangerous weir (stejně jako Wolfino jsem se musel na "perilous" podívat, "danger" zná skoro každý ... "weir" není moc známé slovíčko, ale "dam" už mi přijde zbytečně nepřesné, a nemyslím, že by tak moc vadilo, že někdo slovo "jez=weir" nezná, když to tam prostě vidí, a jde nám o to sdělit to, že jde o nebezpečí, a ne že jde o jez :-)) Reply
|
|_Re: English version, Wolfino ., 10/16/2010 7:11 PMtak tady je moje vize cedule, podotykam , ze vyrazy jsou schvalne voleny dosti stupidni, a snazil jsem se to priblizit NErodilym mluvcim. Pripominkujte mne na mail, uvitam jakou koliv kritiku. http://www.wolfino.cz/CEDULE.g...Reply
|
|_Re: English version, Lubor, 10/16/2010 9:10 PMDobrý, připomínky jsem poslal mailem, přimlouvám se za použití jednoduchých obrázků (obrázek je za tisíc slov) a konzistentních, kdo tady z čtenářů by o něčem věděl, ať pošle - ty tři se mi nezdají z dálky moc jasné. Inspirace je zde, jsou tam i cedule, ale nic z toho není ideální http://www.fish.state.pa.us/da...http://www.myccr.com/press/art...L Reply
|
Pomoc pro Ešuse, Bootsman, 10/17/2010 1:13 PMNějak se ta diskuze,která měla původně Ešusovi přinést nabídku pomoci s prací nad zvýšením bezpečnosti na jezech,začala zvrhávat v komentáře které Ešusovi tak maximálně nadzvedávají žaludek. Sakra chlapy krindy pindy bez přínosu si můžeme nechat do hospody.Pokud příspěvky čte začátečník nebo laický návštěvník webu musí být rozhodně zmaten tím že podle jeho pohledu ani dlouhodobě diskutující neví co s tím. Ešus taky nikde neprazentoval že system který navrhnul je samospasitelný,ale je lepší mít něco než nic.A zavedené v průběhu času vylepšovat. A o to primárně Ešus žádal. To jestli tam bude lebka nebo rakev,dam nebo weir je zástupný problém.Důležité že bude něco co se dá dát začátečníkovi tzv do ruky k použití. Takže pokud chceme ostaním pomoci podle svých sil nabídněme Ešusovi pomoc u kontrétních jezů,které máme nejvíc projetý a to za různých průtoku a s tím kdy tam jsme ochotni pustit i svoje děti nebo kamarády začátečníky a kdy už si to lajzneme jen sami a kdy už tam raději nepolezem. Z toho může vzniknout jakýsi průměr stav pro barevné laťové značení. Pořád je ale zapotřebí všude zdůraznit že lepší je to vždy vidět než to jet tzv na komoru. moje motto: je lepší být "připosratý" a živý než "statečný" a mrtvý Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Lubor, 10/17/2010 1:56 PMBootsmane, je to trochu jinak. Pokud se na x let vyrábějí za x peněz cedule, měl by být obsah co nejlepší, včetně anglického textu. Názor "je důležité, aby na nich bylo aspoň něco" je absolutní pitomost. BTW, na některé z nás se obrátili přímo "organizátoři cedulí", takže jsme jim návrhy poslali, něco z toho ale považuju za dobré prodiskutovat zde veřejně a proto si tady takto píšeme. Dále se ujala Kmocháčkova myšlenka tomu udělat webové stránky a jejich obsah lépe vymyslí taky více hlav, navíc se zde může najít někdo, kdo to udělá. S tím posíláním zkušeností máš pravdu, ale kdybys přečetl pár příspěvků, tak tam zkouším najít někoho, kdo by už konkrétně toto dával do nějaké databáze. Jestli si myslíš, že posílání informací a fotek jezů bez předem daných kritérií Ešusovi má smysl, tak to nemá. Prvně je potřeba definovat tzv. front end - jak a co se bude prezentovat veřejnosti, pak se teprvé udělá (vyhlásí) sběr dat. LP Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Wolfino ., 10/17/2010 3:28 PMBootsmane, ty to myslíš dobře, ale jiným směrem :) Tady jde přesně o to, co říká Lubor. Strkají se do toho prachy, tak ať se to dělá přádně, a at´pak nevypadáme jako pitomci kvuli špatné angličtině, ať to ti lidé jsou schopní pochopit, a´t je ta cedule odolná, přehledná, na správném místě, ať je k tomu třeba ta internetová prezentace, prostě projekt se vším všudy, dále se tu pozastavujeme nad nutností některých opatření, ketré mohou být zbytečné, nebo brzo zatraceny,nefinancovány atd....Tyhle kraviny, které tu řešíme mají přinést to, že to bude uděláno , a hlavně pořádně, což bude mít na kontě pár zachráněných životů , a hlavně to chvíi vydrží, a každý kdo to uvidí řekne "všechna čest, těm kdo to dělal". Protože jinak dle tvé logiky, není nic jednoduššího, než postavit u jezu billboard a napsat na něj štětkou "Achtung ! Dam ! nejzděte nikdy, or you will die " :D Ja třeba nemám možnost pomoct jinak, než přispět k rozumnému znění textu. "tím že vás učím anglicky , bojuji s hitlerem" (c) film tmavomodrý svět nic osobního.... Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Bootsman, 10/17/2010 6:42 PMKluci moji mě je úplně jedno jestli tam bude piktogram - což je podle mě nejlepší volba,nebo ať jsme světový tak deset nejrozšířenějších řečí(berte s nadhledem).Podstatné ale asi bude aby tam nějaká informace(naschvál nepíšu zákaz) byla. Přiklad jak to namrskali na Moravě kluci od Tydry: jedu,mám jez 100m před sebou(nebo padlej strom) a HLE TABULE JAK "KRÁVA" a na ní stručná informace co bude následovat.A podle mě jen vůl nebude reagovat(bohužel i ti tu jsou a budou).Použili piktogramy sice z shocartu které nejsou moc laikům přívětivé ale šipka a kotva je celkem výstižná aby mi ukázala kde to mám zapíchnout.Víc nepotřebuji.Stejně vylezu a jdu to okouknout,kdo to neudělá tomu ani akustická signalizace nepomůže.Toť můj skromný názor.Reagujte Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Petr, 10/18/2010 1:42 PMChápu, že piktogramy jsou ideální, ale těžko realizovatelné. Tato cedule má sloužit i jako osvěta (poučení) a to se těžko pikrogramy vyjadřuje. Ty si určitě též přečteš nějakou ceduli s výkladem třeba o hradu nebo nějaké památce, když kolem ní procházíš. Zaujme tě a chceš se něco dozvědět. To samé je u této cedule, kdy kolem ní budou chodit lidé a budou uvažovat, jestli jet či nejet. Dozvědí se, proč nejet a pokud někdo pojede, jak mu mohou pomoci. Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Fof, fofyk~seznam.cz, 10/19/2010 4:44 PMPročítám si diskusi o velmi chvályhodném snažení a měl bych taky pár poznámek. Myslím že cílovým stavem je označit všechny jezy které je pro nevodáky radno přenést, ne jenom "smrťáky", i když těmy by se mělo začít. Proto bych lebku s hnáty nechal bokem jako doplňkovou značku že to co se blíží může být fakt velký průser. Standardní cedule před jezem by měla mít jednotnou formu, např. 2 vykřičníky, nápis "Pozor jez" (u lehčích by tam ani nemuselo být "nebezpečný"). Potom ideálně schématický nákres jezu s trasou přenesení (tím pádem je jasné na které straně se dá přistát) a s trasou doporučeného sjíždění (např. aby se lodi navedly k tomu břehu kde je záchranný kruh). Dobré by taky bylo uvést vzdálenost, pokud jez není vidět. Ta cedule by měla být kus nad jezem a taky nad místem výstupu, aby se např. spojené lodi stihly rozpojit, háčkyně nasadit horní díl plavek a chopit se pádla. A pak je potřeba vyznačit místo pro vystoupení, asi známá kotva. Samozřejmě je velice důležité to místo výstupu nejenom označit ale často ho přímo vybudovat. U některých kamenných koryt může být problém najít místo pro přistání a třeba uvázání 5ti lodí najednou. U některých jezů by možná mělo význam zdůraznit že za výstupním místem už není možnost přistát, ale to fakt nevím jak. Co se týká tyče ukazující stav, nevím jak to máte domyslené. Nemůžete jenom tak zarazit do dna tyč, jednak nepřežije jarní tání a hlavně je to překážka. Takže něco na způsob vodočtu, který kopíruje břeh. To může být složité a tím i drahé. A taky je otázka srozumitelnosti, pokud je značka "vysoký stav" pod vodou, jak poznám že je vysoký stav a o kolik. Jedině tam mít opravdu vodočet a vedle na ceduli info o tom co je vysoký stav. A to mně přijde dost složité. Ale třeba jste lepší koumáci než já. Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/20/2010 8:32 AMAhoj zatím se skutečně soustředíme na to , aby v každém kraji, respektive v každém povodí zabezpečili jeden jez , na kterém byly smrtelné nehody. K tomu chci použít značky, které jsou jak v řádu plavební bezpečnosti,tak v normě o značení řek 01-8025. Je to totiž pro povodí to nejjednodušší. To označení vody jsme chtěl dát na mosty či jiné pevné stavby v řece ještě před jezem. Hranice VV byb byla na úrovni 1SPA. do složitých cedulí zatím nikdo nepůjde- důvodem jsou finance- alespoň prozatím. Je lepší rozhýbat značení, s tím značením seznámit prostřednictvím novin , webů, cedulí na tábořištích , respektive na nástupních místech vodáky. Pokud se potom najdou v ranku nějaké organizace peníze, tak se dá značení doplnit na nadstandard. Ale standardní značení by mělo plnit základní informační funkce - jez, nebezpečný jez, kudy z vody, co dělat v průšvihu, pomoc při průšvihu . Za důležité považuji to, že cedule s lebkou navrhneme jen tam, kde se jedná pro letní vodáky opravdu o smrtelné nebezpečí. To jsou právě jezy typu Šternberk, Pilař, Dráchov, ale i Kaňov, pokud netrefí šlajsnu. S tím přenášením- to taky budeme požadovat vybudovat s tím , že by to mělo, pokud to bude možné , být alespoň trošku chráněné místo s chyty a schody, třeba dřevěnými. Jenže povodí, ani kraje nedají prachy do něčeho , co nemají vyzkoušené (to bych neudělal ani já), takže začnou opatrně. V tomto týdnu jsem se dostal do kontaktu s panem RNDr Hladíkem , co zpracovává pro povodí Vltavy studii o zesplavnění turistckých řek v ranku povodí Vltava pro vodáky s tím , že zapracuje naše požadavky do té studie. Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Bootsman, 10/17/2010 7:48 PMKluci moji mě je úplně jedno jestli tam bude piktogram - což je podle mě nejlepší volba,nebo ať jsme světový tak deset nejrozšířenějších řečí(berte s nadhledem).Podstatné ale asi bude aby tam nějaká informace(naschvál nepíšu zákaz) byla. Přiklad jak to namrskali na Moravě kluci od Tydry: jedu,mám jez 100m před sebou(nebo padlej strom) a HLE TABULE JAK "KRÁVA" a na ní stručná informace co bude následovat.A podle mě jen vůl nebude reagovat(bohužel i ti tu jsou a budou).Použili piktogramy sice z shocartu které nejsou moc laikům přívětivé ale šipka a kotva je celkem výstižná aby mi ukázala kde to mám zapíchnout.Víc nepotřebuji.Stejně vylezu a jdu to okouknout,kdo to neudělá tomu ani akustická signalizace nepomůže.Toť můj skromný názor.Reagujte Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Wolfino ., 10/17/2010 10:08 PMNo Bootsmane, vždyt´jediné o co se tady pokoušíme, je vymyslet tu tvojí ceduli jako kráva, akorat se bavíme o jejím vzhledu a případných doplňcích...... jde nám o stejnou věc, a nevim co blbneš Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/18/2010 9:06 AMZrovna jsem si prohlížel ceduli z z odkazu. Je tam použito slovo weir, v překladu v podstatě informace o zaplaveném stupni. Osobně se domnívám, že šipka, a na břehu bílá kotva v modrám poli, nad jezem POZOR- DANGER, nebezpečný jez a (klidně ať je tam weir anebo dam). Ale ať jsou zy značky ty zmačy jednotné na všech našich řekách. Musím napsat, že ačkoliv kdysi možná někdo nějaké značky udělal, tak kde jsou? Pokud jsou na papíře , tak jsou k ničemu a pokud jsou někde na řece, tak bohužel asi jen na některé. Ešus Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Vojta, jancar~hgsport.cz, 10/18/2010 11:37 AM..tak jsem našel ČSN 010825 - turistické značení - součástí této normy je i značení na řekách, které se vyvinulo někdy v osmdesátýczh letech a uvádělo se tak do roku 1993-4 v život přes vodácké oddíly. Jestli jsou nějaké cedule ještě vyrobené někde netuším., Tehdy byly plastové, dělala to nějaká firma na Kladně. Svého času byly proznačeny všechny velké řeky, ale bohužel trvanlivost cedulí u jezů byla tak měsíc než ji někdo ukradl, zničil zahodil a pak zřejmě cedule došly, nebo došly peníze.... Je v zásadě jedno jak bude cedule vypadat (ale musí být účelná , srozumitelná a vysvětlená - tedy legenda třeba na tábořištích, v tisku prostě kdekoliv a všude). Co člověk to názor... našel jsem korespondenci, kdy se touto věcí svaz (ČSK) zabýval, i návrhy cedulí byly, ale pak nebyla buď vůle nebo co a zapadlo to, dík Ešusovi že se to zas oživilo. Protože to bude stát peníze, tak je třeba aby to opravdu bylo dobře a jasně udělaný a dohodlý. V. Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/20/2010 1:45 PMAHOJ konkrétní pomoc- potřebuji přeložit do češtiny rozsáhlejší text studie DKV o zesplavnění některých řek v Německu pro turistiku. Kdo by byl ochoten pomoct, ozvěte se mi a já Vám ho přepošlu. Moc by to pomohlo mně a následně vám. Jsou tam popsané konkrétně rybí kartáčové přechody. Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Wolfino ., 10/21/2010 12:27 PMKeine deutishe :( bohuzel nepomohu.... Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Klasik, 10/21/2010 1:38 PMWolfino, je to poznat už ve druhém slově :). Já Ti nemám co říkat. Co se NJ tyká, jsem na tom podobně. Nemají to i v nějakém jiném jazyce? (myslím srozumitelném ... mongolštinu nebrat) Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/22/2010 8:44 AMDalší jednání: včera jsme byli s Petrem Ptáčkem na jednání v Olomouci na jednání s panem ing. Fínou z povodí Moravy. Po velmi vstřícném jednání jsme k připomínkování dostali jez Osek na Bečvě. Jsou to vlastně dva problematické jezy za sebou, oba echt hnusné, druhý s obtížným přenášením, a špatným přístupem k vodě. V pondělí 1.11.2010 jedu do Brna na jednání s panem ing. Morongou o spodní Moravě a pak mám schůzku v 15 hodin na tom Oseku s HZS a povodím, abychom se dohodli na konkrétních opatřeních. Nejspíš se bude jednat opět o cedule, kruhy, úvazky pro hasiče na obou jezech(asi ne kruhy, ale pacholata). Problém řeky Bečvy je v tom , že se na jaře díky ledům zvedne hladina při tání o několik metrů, takže v korytě řeky nevydrží nic. Dálší zprávy napíšu až po jednání v Brně. Navíc jsme byli do Olomouce pozváni na schůzi provozních techniků povodí s tím , že tuto pproblematiku bychom jim měli na cca 1/2 prezentaci představit Ahoj Ešus Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Klasik, 10/22/2010 9:21 AMEšusi, to je rajská píseň. To vypadá, že konečně někdo z velkých správců pochopil a bere to vážně. Blahořečit vás oba. Dokázal jsi zázrak. Držím palce. Snad to bude mít efekt jako "odpanění" podniků povodí v tomto směru. Jestli ano, tak jsi na sochu. Ahoj Klasik Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Tvarůžek, 10/22/2010 10:17 AMTo jsou doslova slova klasika!!! Tohle bych bez váhání podepsal! Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, kmochacek, xkrej01~seynam.cy, 10/22/2010 10:53 AMno pěkný! Teď mě napadlo, co takhle s Povodím probrat možnost na vodácky zajímavých řekách a vhodných jezech instalovat šupny ala Herbertov? Je jasný, že by je někdo musel nechat vyrobit, instalovat, udržovat,... půjčovny? Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Tvarůžek, 10/22/2010 11:06 AMTo je nápad!!! A nejen u funkčních jezů, ale i u těch provalených by to bylo moc a moc dobré. Reply
|
|_Re: Pomoc pro Ešuse, Ešus , psalek~jagacz.com, 10/22/2010 5:14 PMChlapi, povodí Ohře připravuje studii na zzměnu jezů , povodí Vltavy nechává zpracovat studii na zesplavnění turisticky využívaných toků v povodí Vltavy. Naše připomínky do ní snad budou zapracovávat. Pro jistotu jsem jim přeposlal studii DKV, která v podstatě řeší situaci na německých řekách- podobný problém. Hlavně jsou v ní popsány, vyfoceny a nakresleny rybí kartáčové přechody a jejich instalace atd. Snad se tím inspirují. Ale, chci udělat jednu věc, a sice se napřed věnovat nebezpečným jezům, a pak teprve tlačit na další. Ahoj Ešus Reply
|
|
Nový Tuhnice, Střelec, 10/23/2010 4:14 PMPrávě jsem se vrátil z obhlídky novýho jezu v Tuhnicích. Vpravo zůstala stará propust s lávkou a hradidlem. Jezové těleso je nové, se šikmou spádovou deskou, se zlomem poblíž levého břehu. U levého břehu je široký šlajsnopřechod s kartáčovými stupni. Levý břeh je obezděný a opatřený schody pro přenášení. Těsně před levou kozou šlajsny jsou natlučené dřevěné "naváděcí" kůly. Na obou stranách jsou desky se záchrannými kruhy (bez návodu). Reply
|
|
Cedule a další označení, Pavla, 10/29/2010 2:16 PMAhoj, díky moc za snahu o zlepšení situace. Napadlo mě, jestli byste nechtěli cedule konzultovat s prof. Křivohlavým - dělal kdysi nějaké dopravní značky a nějaké další bezpečnostní označení, takže by možná mohl mít dobré nápady, jak vytvořit srozumitelný a jednoduchý symbol. Reply
|
|_Re: Cedule a další označení, Ešus , psalek~jagacz.com, 11/1/2010 1:14 PMCedule Ti klidně pošlu, jsou dokonce v normě ČSN a podrobných úpravách a vysvětlení na vodáckých webech jsou podle mého názoru naprosto srozumitelné, a hlavně pro povodí to jsou známé cedule, kde nehrozí žádné tahanice z hlediska správnosti. Nicméně se vůbec nebráním žádné konzultaci, spíš naopak. Ahoj Ešus Reply
|
v TV, Mmad, 10/29/2010 7:49 PMZdravím p.t. vodáctvo a hlavně Ešuse. Včera nebo předevčírem byla v TV reportáž o Tuhnicích a v rámci toho povodími zmínění jednání o úpravách dalších jezů. Je vidět, že vaše aktvita má dobrou odezvu a za normální vodáky, kteří ale o těchto stránkách a aktivitách neví, děkuji. Normálními vodáky myslím ty, kteří mají aspoň ponětí o bezpečnosti na vodě a mají se aspoň trochu rádi, tudíž je vidět bez minmálních bezpečnostních prvků, cvaknuté či alko-napité jest raritou. Reply
|
|_Re: v TV, Ešus , psalek~jagacz.com, 11/1/2010 1:18 PMAhoj v té televizi a Tuhnicích, tady sláva patří obecně prospěšné společnosti Vodácká Ohře a Mílovi Pražákovi. K tomu se přidala snaha ČSK VT ohledně značení a záchranných prvků na jezech. Do toho jsme zapojili i HZS, protože hasiči nás tam nakonec loví. Takže soustředěný tlak možná ponese ovoce. A to je dobře, protože jinak to za nás nikdo neudělá. Ahoj Ešus Reply
|