Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Studie-NP-Sumava-–-vodaci-platte.aspx?ID_clanku=861 edit=2

Připravuje se zákaz nafukovaček v NP!

Diskuse nad článkem
Re: studie, Střelec, 2/29/2008 8:00:46 PM
Studii možná zadá Jihočeský kraj, nebo Euroregion Šumava. Zkus kontaktovat starostu z Netolic a odvolej se na mě. Tvoje zkušenosti s úředním šimlem a jeho kontakty by mohly znamenat průlom.

Reply

studie, Ešus, 2/29/2008 3:59:48 PM
Ahoj lidi
Potřebujeme najít odborníka na ýivotní prostředí, který by byl ochoten pro nás, vodáky vypracovat studii podle opačného zadání, nežli bylo zadání od zkrášlovacího spolku Zdíkov , nebo kýho čerta jak se ten spolek jmenuje. Měl by to být někdo, kdo je známý v odborných kruzích,aby jeho zpráva měla váhu.
Totiž předcházející studie hovořily v podstatě o možnosti regulovatelného splouvání , kdežto teprve ta poslední je jednoznačně zaměřená proti jakémukoliv splouvání. A toho se správa NP chytla jak ho.v.no košile. Prostě pro jednání pracovní skupiny potřebujeme zprávu od uznávaného odborníka , která podpoří názor a pozici vyjednávačů, kteří kopou za nás všechny. Jen tak pro zajímavost- nikdo nikdy nepočítal před lety počtty perlorodek říčních a tady neexistuje žádná reálná možnost srovnání. Přitom populaci těchto živočichů velmi ovlivňuje kyselost prostředí a to na Vltavě je způsobováno především výplachem rašelinišť.
Pokud je ve vašem okolí někdo, kdo by byl ochoten tohle vypracovat, dejte to prosím na vědomí buď jirkovi Mrkosovi , a nebo třeba mě a já mu předám kontakt. Kamarádi, tuhle pomoc potřebujeme docela rychle .
Ešus

Reply

Re: Trochu mne zaráží ta histe, Ešus , 2/25/2008 4:06:28 PM
Klasiku , jednoduché to samozřejmě není, ale jistým způsobem to řešení u horolezců bylo , repektive to , že někam smí jen oni a že jsou za stav dané lokality zodpovědní. Mohla by to být jedna z cest, jak zpřístupnit některé říčky i třeba v NP.
Mít možnost tam udělat třeba oddílový zájezd s průvodcem , protože šéf zájezdu už by si pohlídal, koho tam s sebou vezme a koho nechá sedět v busu.
Zároveň je v oddílech trošku větší odpověd nost , protože tam vodáci nejsou jen dav lidí, ale adresně třeba Bohemka. A když někde udělá Bohemka bordel, tak za to je někdo zodpovědný.
Ale znovu říkám , mohla by to být jedna z cest.( taky se rád svezu sám)
Ešus

Reply

Re: Trochu mne zaráží ta histe, Klasik, 2/21/2008 9:00:49 PM
Víš ono u těch lezců to jednak taky není tak bezbolestné (u nás se vzpomíná na dloholetý boj o lezení na Žďáru u Rokycan ...) a potom to je skupina lidí mávajícími průkazkami horolezce. Je to asi správně, ale pokud bude cesta bez potřeby mávat nějakou průkazkou, tak bych se ji snažil využít. Z druhé strany je fakt, že ta průkazka říká, že ten člověk prošel nějakým školením a má určité znalosti a snad i nějaký přijatelný přístup k přírodě. Navíc si ji nedělá člověk na jedno použití do roka (to si raději zaplatí vůdce). U nás by to třeba pomohlo i omezit množství zbytečně utopených. Instruktorů je na vodě snad dostatek, na to abychom mohli ty děti vozit dál.

PS: Lidi já se těším na vodu ... o víkendu má být i teplo, ale bohužel nemá moc co tát :(. Mám strach, že letos bude po 15/3 Čenkárna zase jen klouzání po šutrech.

Reply

Re: Trochu mne zaráží ta histe, Kač, 2/21/2008 6:24:45 PM
Ešusi - tebe naklonovat ;-)

Mluvíš mi z duše. Nejvíc mě totiž děsí, že se diskuze zablokují kvůli elitářství na straně jedné, uražené ješitnosti na straně druhé a lenosti na straně třetí.

Kač

Reply

Re: Trochu mne zaráží ta histe, Ešus , 2/21/2008 5:07:34 PM
Martine
ona ta vlna odporu je pochopitelná, Postupně byli celoroční vodáci vycouváni nejen z Vltavy , ale i z jarních řek , jako je Křemelná- nástup i výstup bez velkých problémů, Z Řasnice , Vydry , Horního Labe (i když tam je možné jet od přehrady na Kukačku, ale už nesmíš jet Labskou a ani do Herlíkovic podél silnice). Jde třeba o Otavu, atd . Takže většina z nás bere další omezení bez dostatečného zdůvodnění jako útok na svůj sport. Navíc valná většina z nás na Vltavě začínala, a chce , aby si i naše děti jednou mohly sjet podobné úseky . Jenže na rozdíl od Krnapu se správou NP Šumava zatím neexistuje rozumná řeč.
Proč třeba u nás vadí při dostatečném průtoku jízda po Křemelné? Proč není možné třeba i za úplatu v menších organizovaných skupinách jet menší šumavské řeky? Kvůli devastaci přírody? to asi ne. Bohužel tady chybí na obou stranách v tomto případě rozum. Vodáci se chovají tak , že řeka je jeJich, rybáři taky a ochránci přírody taky. Protože legislativně mají navrch ochránci , místní rybáři si to s nimi vyříkají v hospodě, tak to odnesou vodáci šmahem všichni. V tuhle chvíli je samozřejmě zákaz to nejjednoduší, u ostatního řešení se musí myslet. Přitom řešení v jiných sportech existují. Třeba u horolezců. Opravdu stačí jen mít selský rozum a ne krvavé oči. Ešus

Reply

Trochu mne zaráží ta histerie, Martin, 2/21/2008 2:45:33 PM
Ahoj lidi, možná tomu úplně nerozumím, ale já osobně bych proti tomu zas tak meprotestoval. Myslím si, že to množství splouvajících je opravdu neúnosné. Co se stane, pokud se zvýší limity - plavba bude zde cca od května do září nemožná. Co je v tom za problém? Koho to postihne? Nás, celoroční vodáky, rozhodně ne, a že to pocítí nějaká půjčovna u řeky nebo ck s jejími podařenými klienty mi je opravdu zcela jedno. Vždyť právě půjčovny a ck se podílely na tom obrovském nárůstu počtu lodí a lidí. A to ještě ve většině případů lidí okolní přírodě opravdu moc neprospívají.
Překvapuje mne, že právě zde se zvedla taková vlna odporu - myslel jsem, že skalní vodáci mají k přírodě přeci jen méně macešský vztah.

Reply

o co jim jde, Márty, 2/21/2008 2:18:29 PM
O co jim jde? "je nás míň než loni..."
http://www.npsumava.cz/stranky...

Reply

Re: Napíšu taky..., mowla, 2/21/2008 8:20:35 AM
:-)))
"elektronická osobnost"...
:-)))
To jako že se někde po netu toulá moje IP identita??? Sfiňa, až já ju doženu...
:-)))
OK, dneska - budu se snažit to najít a stihnout, další případně mailem (pls foun? - co když zabloudím? :-) - ať tuhle diskusi neza'smogujeme'...
A díky za pozvání...
:-)))

Reply

Re: Napíšu taky..., Kač, 2/20/2008 6:04:36 PM
No když nepohrdneš právníkem, co celý den debatuje, aniž by si ověřil výchozí teze (viz debata vedle ;-)), tak bych navrhovala

kdy - tenhle čtvrtek 21.2. nebo kterýkoliv další, kolem 20 hod

kde - loděnice Konstruktivy (každý čtvrtek tam funguje hospoda, točí se pivo a smaží... maso a smažák ;-)

jak - nejlépe tramvají do zastávky Černý Kůň (jedna za nádražím Braník), po cestě k řece, tam je budova loděnice (nezaměnitelná), první patro

medvěd je jasný, kromě toho je tam víc lidí, co odtud znají tvojí elektronickou osobnost a rádi tě poznají osobně ;-)))


Reply

Re: Napíšu taky..., mowla, 2/20/2008 5:02:44 PM
Omlouvám se, použil jsem zřejmě ne zcela 'zřetelnou' repliku na otázku "Proč?"...
"Lebo medveď" je použito ve smyslu - 'protože', 'to je jasné', 'není třeba se ptát', 'je zřejmé'...
:-)))
Je jasné, že mám-li se kvalifikovaně bavit o vyhlášce vykládající zákon, musím mít alespoň slušné ponětí o dotčeném zákonu a souvisejících a o právnické terminologii...
:-)))

Reply

Re: Napíšu taky..., Possum, 2/20/2008 4:53:38 PM
Páč mi ty všechny zákony co se tu s nima šermuje zajímaj a potřebuju je aspoň trochu vysvětlit, ikdyž jak tak koukám kolem po diskuzi tak spousta lidí je má na háku..

Reply

Re: Napíšu taky..., mowla, 2/20/2008 4:32:45 PM
:-)))
Piwo s právníkem...
:-)))
Kdy, kde, jak a proč???
:-)))
Kdy? - nechám na tobě...
Kde? - se musíme domluvit, já se pohybuju po Praze semotamo Morava...
Jak? - pěšky nebo 'hromadnou', to je jasné i pro mne - a to nejsu právník...
Proč? - zbytečný dotaz - lebo medveď...
:-)))

Reply

Re: Napíšu taky..., Střelec, 2/20/2008 2:48:59 PM
Teď nebojujeme proti něčemu, ale za něco.
Když bojuješ proti něčemu, bejvá zpravidla pozdě. Jak stojí někde jinde - vybojovat včas správné rozhodnutí je podstatně jednodušší (i když i to bejvá fuška), než zvrátit jednou vydané špatné!

Reply

Re: Napíšu taky..., Mrož, 2/20/2008 2:42:31 PM
ono mě právě zamrazilo, když jsem četl v tom článku vyjádření zástupce vodáků pana Bláhy, jako že je pro omezení počtu splouvajících lodí. Zajímalo by mě, zda by byl tento majitel vodácké půjčovny Votus také pro, kdyby se jednalo o omezení počtu lodí půjčovaných, tzn. kdyby se nedalo dopředu zajistit povolení pro lodě agentur, ale měli se třeba nejprve uspokojit žádosti jednotlivců (předpokládejme vodáků vlastnících loď a ne rekreantů, kteří si loď musí půjčit). Dál mi v článku trochu vadil argument bezpečnosti, neb na Teplou Vltavu z Borovky až na Lipno není z hlediska bezpečnosti (stabilita, zalévání) nafukovačka nutná - tak ať se nezesměšníme ulítlou argumentací...

Reply

Re: Napíšu taky..., Kač, 2/20/2008 2:30:55 PM
Jestli chceš na pivo s právníkem, jsem ti k dispozici ;-)))

Momentálně mi připadá, že zatím fakt není proti čemu bojovat právními prostředky. Je mi jasné, že Střelec může být trochu zklamán. Ale třeba i na hromové hole dojde ;-)

Absolutní zákaz náfuček zatím navrhl jeden pan starosta a ostatním se to líbí. Líbí se to i našemu zástupci? Uvidíme co se objeví na kanoi.cz a pak ho musíme ovlivnit (ale já věřím, že předseda vodáckého oddílu TJ Union Plzeň o náfučkách něco ví ;-))).

Naprostý souhlas s tím, že bychom se měli aktivně účastnit jednání. "Spolek o omezeních jednající" zatím sám inzeruje, že hledá široký konsens. Třeba fakt někomu došlo, že čím víc lidí bude s pravidly souhlasit, tím víc lidí je bude dobrovolně dodržovat :-)

Kač

Reply

Re: Napíšu taky..., Střelec, 2/20/2008 12:34:38 PM
Máme nějakejch osm tejdnů, pak už zbyde jen revoluce. Právní kroky budou nutné předtím i potom. Vždycky se líp jedná, když máš v ruce papír, kde je přesně dáno: "Chystané opatření je protiprávní v bodech..., z důvodu... a vztahují se na to §..., trestní sazba je od...do... let. pokud jmenovaná opatření vstoupí v platnost, naše následující kroky budou...." atd. Ideální je při tom mít za zády nepřehlédnutelnou hrubou sílu. Nevěřil bys, jak je jednání rychlé a konstruktivní, když si kolem tak 20-30 lidí "nenápadně" kontroluje kvéry (prověřeno 1995 praxí ve Volyni).

Reply

Re: Napíšu taky..., mowla, 2/20/2008 10:41:20 AM
No - určitý typ lodi je určitě možno 'zakázat' - jen je potřeba definovat typ a zdůvodnit 'logiku', pokud možno faktiky nenapadnutelně...
:-)))
Jde-li konkrétně o zákaz nafukovaček, bylo by třeba definovat (a poměrně důkladnou studií podepřít):
- co je nafukovačka (včetně definice materiálu)
- čím je škodlivější, než 'nenafukovačka'
Nechci psát návod, jak a co by museli uředníci NP/CHKO doložit, aby byl tento zákaz právně nenapadnutelný, ale neměli by to jednoduché...
Na druhou stranu - jak znám úřednické postupy a 'logiku', napadnutí zákazu by:
- nemělo odkladný účinek
- bylo poměrně náročné (procedurálně, organizačně, finančně, časově)
Bylo by snazší, jednodušší - a osobně se domnívám, že i více ku prospěchu věci, účastnit se jednání (ať už 'osobně' nebo písemnými návrhy zahrnutými do rozhodování), než se posléze snažit rozhodnutí zvrátit - otázkou je, zda 'spolek' o omezeních jednající/rozhodující má zájem o obecně rozumné řešení a nebo ne...
:-)))
BTW - to piwko s právníkem může být docela zajímavý...
:-)))

Reply

Re: Napíšu taky..., Possum, 2/20/2008 10:23:26 AM
Měl bych s ním jít dnes na piwo, tak to vysonduju...

Reply

Re: Napíšu taky..., Střelec, 2/20/2008 10:18:06 AM
Kontaktuj Toma Oposuma, zná nějakýho právníka - viz výše v diskusi.

Reply

Re: Napíšu taky..., Honza, 2/20/2008 9:24:12 AM
Nejsem právník, ale když už s nějakým chce někdo mluvit - zákaz nafukovaček by mohl být napadnutelný i z hlediska obchodního práva - asi nelze zakázaat jeden typ lodě a zvýhodnit tak druhý, když mají oba v podstatě stejné parametry. Chápu třeba zakaz splouvání raftů, ale povolit jen jeden typ kánoe znamená současně zvýhodnit jeho výrobce a prodejce proti jinému. To by podle mne asi bylo žalovatelné a dalo by se to myslím i vyhrát. Jsem dokonce ochoten přispět na případný soudní spor finančně - když se spožíme, nebylo by to drahé a za pokus by to stálo - už z výchovných důvodů vůči tomu, kdo by podobné řešení přijal. Zeptejte se na to někdo, kdo máte známého právníka. Je to něco podobného jako kdyby chtěl někdo zákonem nebo vyhláškou pustit na silnici jen jeden typ auta a ostatní vyřadit.

Reply

Re: Napíšu taky..., Jirka, 2/20/2008 9:17:39 AM
Sice pochybuji, že se do toho výrobci bude chtít, ale možná by se Gumotex Břeclav mohl zapojit - konec konců chtějí zakázat především jeho lodě a je to opravdu jen komerční sprosťárna. A ta nejpitomější, protože vlastní lodě mají především lidi, co vodu jezděj pravidleně, umí to a k přírodě se chovají slušně. Naopak půjčovny s plastama přitahujou na řeky lidi, kteří z velké části vodáci prostě nejsou. Obhajovat z hlediska přirody právě velké plastové kánoe je proto zcela jasně jen o půjčovnách, kterým tenhle typ lodí optimálně vyhovuje - blbuvzdorná, nerozbitná atd.

Reply

Napíšu taky..., mowla, 2/19/2008 7:56:14 PM
Napíšu taky, slibuju, ale až zítra, teď jsem natolik excitován, že 'slušně' nemohu...
Zas/tracení lobbysty ovlivnění ekologisté a jimi pobláznění lidé o'okolo' (proč vlasně eko-logisté, když jejich počínání - nebo alespoň počínání verbálně vyjadřované, s logikou věci nemá naprosto nic společného???)...
Tohle mi připadá velmi podobné podivným snahám rakušanů (např. transparenty podél cest) o 'zavření' Temelína - v souvislosti s faktem, že podstatnou část elektřiny v něm produkované nakupují... Troubové...
...
Pokud jde o 'demonstraci' - su pro a pokud někdo něco smysluplného umí/může/chce zorganizovat, jdu do toho, pomůžu i s organizací, bude-li třeba, manageři CHKO/NP jsou koneckonců i námi placení úředníci, ne andělé spásy...

Reply

mail na park, Klasik, 2/19/2008 7:34:52 PM
... tak jsem tam taky napsal.

Reply

Re: úřad ombudsmana, Possum, 2/19/2008 5:20:36 PM
Sakra ty ses rozjel, s právníkem to vypadá na pivo zejtra.

Reply

úřad ombudsmana, Střelec, 2/19/2008 3:20:36 PM
Uvidíme, jak se situace bude vrbit. Připravuju se v této záležitosti požádat o pomoc veřejného ochránce lidských práv, protože tu evidentně hrozí šikana ze strany pseudostátního orgánu. Budu potřebovat, aby mi někdo helfnul s podkladama - udělal hezkej zazipovanej balíček ze studií o škodlivosti vodáctví, co jsou na stránkách NPŠ, případně shromáždil podklady o vylhanosti zákazu a udělal z nich další balíček. Já na to nemam techniku, ani znalosti.

Reply

Re: Stav, Střelec, 2/19/2008 3:03:06 PM
Mafiáni je pro tuhle sebranku ještě dost lichotivé označení. Právě jsem se pokusil kontaktovat Netolického starostu. Pítrs byl jeden z prvních, co udělal trotly z rakouských ekofašos v přímým přenosu rakouský televize:-). Třeba bude znát nějakej vhodnej postup na tenhle zelenej mor.

Reply

Re: Stav, Kač, 2/19/2008 1:41:16 PM
Šmankote Střelče - já nemůžu najít žádnou diskuzi na stránkách NP (jen tiskovou zprávu). Už smolím dopis, ale to mi asi bude chvíli trvat ;-)

Ale šetři prosím se silnými výrazy na jejich adresu - my jsme přece ti, co jim taky jde o ochranu, řeku mají rádi a chtějí jen pomoct vytvořit co nejefektivnější pravidla. Tak jim nenadávej do mafiánů (i když všude se někdo najde), ať tu diskuzi nezablokuješ ;-)
Výlet na vzducholodi je prima nápad - v té skupině určitě nejsou jen vodáci a ti ostatní Pálavu od Colorada neodliší.

Kač

Reply

Re: Vopravdu to nejde, Střelec, 2/19/2008 1:21:01 PM
Pokud to bude první víkend v květnu, tak to akorát popojedem z Tejna, kam dopádlujem po Lužnici. Bohužel ta dáma z NPŠ je poněkud natvrdlá a není schopná rozeznat ochranu přírody od šikany. furt se ohání návštěvním řádem a zákomen o ochraně přírody. Tož jsem ji ve finále upozornil, že pokud mě někdo z téhle malicherné příčiny napadne, skončí v Blesku, na každé straně několik různých kousků.
Ochrana přírody je jedna věc a šikana pro něčí kšeft druhá.
Oposume, kdy odlapíš toho právníka?

Reply

Re: Vopravdu to nejde, Střelec, 2/19/2008 1:20:58 PM
Pokud to bude první víkend v květnu, tak to akorát popojedem z Tejna, kam dopádlujem po Lužnici. Bohužel ta dáma z NPŠ je poněkud natvrdlá a není schopná rozeznat ochranu přírody od šikany. furt se ohání návštěvním řádem a zákomen o ochraně přírody. Tož jsem ji ve finále upozornil, že pokud mě někdo z téhle malicherné příčiny napadne, skončí v Blesku, na každé straně několik různých kousků.
Ochrana přírody je jedna věc a šikana pro něčí kšeft druhá.
Oposume, kdy odlapíš toho právníka?

Reply

Re: Stav, Honza Pok, 2/19/2008 12:54:18 PM
Tak jo, Střelče. Něco na tom je, jdu jim napsat :-)
P.S. Do lodi je nevezmu, tam nepouštím málem ani libové roštěnky :-)

Reply

Re: Stav, Střelec, 2/19/2008 12:48:33 PM
58cm v Lenoře, to je minimum pro perlorodky podle zveřejněnejch studií.
Jinak lidi - protestujte a argumentujte přímo na adrese národního parku - buď na tý u článku, nebo na info@npsumava.cz!
Pokud bude mít pověřená osoba připomínky jen ode mě, bude to slabota. Musí nás bejt hodně a třeba si můžem přijet zařvat před centrálu NPŠ. Sice bych to mafiánský hnízdo nejraději viděl zpopelněný, ale to může počkat na vhodnější chvíli.
Druhá možnost je odlapit papaláše a udělat jim výchovnej vejlet na vzducholodích.

Reply

Re: Vopravdu to nejde, Typík, 2/19/2008 12:45:05 PM
Jdu do toho taky...

Reply

Vopravdu to nejde, Honza Pok., 2/19/2008 12:30:24 PM
Patřím k těm, co spíše hledají řešení a vyhýbají se konfrontaci. Myslím, že s těmi nafukovačkami jde opravdu o kšeft a nespravedlivost mě dokáže nadzvednout. Napadá mne někde na půdě vyštrachat starej Helios, dát si ho sbalenej na záda a demonstrativně projít řekou z Lenory do Soumaráku. Následná afterparty na Soumaráku by mohla být luxusní záležitost. Ono by možná stačilo projít od Soumarského mostu na začátku kempu na jeho konec, samozřejmě při řádném stavu vody :-)
Btw, co takhle první květnovej víkend nebo raději poslední dubnovej...?

Reply

Re: Moc tomu nerozumím, Honza, 2/19/2008 12:14:58 PM
Koukni se do té tiskové zprávy, zákaz nafukovaček tam podpořil za obce jakýsi Nikles. Sám o tom asi neví vůbec nic, ale je z toho jasné, že mu názor daly půjčovky - podnikatelé z těchto obcí, který si nakoupili plasty a když se zakáží nafukovačky, tak na tom jen vydělají. Zákaz nafukovaček není o ochraně přírody, to je jen o kšeftu.
Z hlediska ochrany přírody by bylo naopak účelnější zakázat plasty, protože ty řeku ničí víc a omezit půjčovny na tomto území. I když osobně považuji za rozumnější omezit když tak splutí počtem, protože půjčovky si to stejně nějak vyřeší (koupí jiné lodě, budou je navážet odjinud). Za sebe nejsem ani zastáncem obecných zákazů.
Jestli jim správa parku sežere ten zákaz nafukovaček tak je stejně pitomá, jako jsou zástupci místních obcí nestydatí.

Reply

Moc tomu nerozumím, Jirka, 2/19/2008 12:05:47 PM
Nějak mi není jasné proč si k absolutnímu zákazu vybrali zrovna nafukovačky. Argument obratnosti je naprostá kravina jak z pohledu kánoí (řada kánoí nafukovaček je minimálně stejně obratná jako plast), tak vzhledem k tomu, že nafukovačky jsou i kajaky atd - které jsou jasně daleko obratnější než plastové kánoe. Je to samomozřejmě asi i nějaká hra půjčoven, které si přihřívají polívčičku, přičemž to jsou právě půjčovny, které přinesly masivní zátěž většiny řek. Ale především je to naprostá kravina věcně. Blbec, který se pokouší něco řešit, je vážně problém

Reply

Stav, Kač, 2/19/2008 10:36:21 AM
Ahoj,

mám trochu zmatek ve vodočtech. Chtějí stavy omezit tak, jak to navrhovali ve studii - to znamená 70 Chlum, čemuž odpovídá 58 v Lenoře? Prosím kdo víte - odpovídají tyto dva stavy? Protože 58 v Lenoře mi jako zcela nesmyslné nepřipadá. Já vím, že třeba předloni by se skoro vyjet nedalo (loni jsem to nehlídala - to se nesmělo jezdit ani kvůli limitům stávajícím), ale ten současný limit mi připadá opravdu nízký.
K náfučkám - to je zase klasická ukázka naprosté neznalosti věci.

Kač

Reply

Re: zákon 114/95, Střelec, 2/19/2008 9:21:45 AM
Už jsem jim poslal protest a teď nějaký dámě z jejich sekretariátu na pokračování vysvětluju, kde soudruzi udělali chybu. Jinak nejsem na petice, ale pro začátek taková demonstrace, to by bylo žrádlo.
Zatím to vypadá, že sbíraj připomínky. Vyhecoval jsem Oposuma, aby se tenhle tejden v hospodě přeptal právníka na optimální kroky. Dobře připravená žaloba nebo trestní oznámení (pro zneužití pravomoci veřejnýho činitele, což je na ten zákaz nafukovaček)nikdy není k zahození.
Bohužel - podle těch studií škeble potřebujou minimum 58cm.

Reply

Re: zákon 114/95, Márty, 2/19/2008 9:13:06 AM
souhlas jsem druhý
Včera jsme rozjeli debatu na toto téma na seznamu.cz, ve foru vodáci

Reply

Re: zákon 114/95, Klasik, 2/19/2008 8:16:41 AM
Střelče nechceš napsat tu petici petlici ? Já budu klidně první, kdo ti ji podepíše. Ono by asi to samé mělo také udělat ČSK.

Reply

zákon 114/95, Střelec, 2/19/2008 7:14:34 AM
Podle zákona O vnitrozemské plavbě č. 114/95 Sb jsou oprávněny klasifikovat lodě a provádět kontrolu plavby jen orgány ministerstva dopravy a Státní plavební správy. Horní Vltava spadá mezi "vodní cesty účelové" - tedy vodní cesty určené k rekreačním účelům. Zdá se tedy, že soudruzi rezervačníci si můžou zákaz nafukovaček strčit do libovolného tělesného otvoru - nejsou k němu ze zákona oprávněni. Pokud jsou správcem toku, určují limity splavnosti a mají za povinnost udržovat vodní tok "provozuschopný".
Nehledě na skutečnost, že zákaz je protiústavní - práva a svobody občanů je možno omezovat jen na základě zákona a za náhradu a zde by bylo části občanů zabráněno používat legálně nabytý majetek (bez opory v jakémkoliv zákoně), z hlediska podnikání pak jde o nekalou soutěž a z hlediska úředního o zneužití pravomoci veřejného činitele.

Reply

Holenkové, Fantomas, 2/18/2008 8:22:58 PM
Už máš zaplacený daně uhlíři? Né?? Tak jakýpak padlování holoto líná. Hybaj. Řeka se zavře a basta. Za utržené peníze od Unie si koupíme Hummery nebo aspoň Jeepa jako mají klucí co hlídaj Křemelnou. A jak tam někdo vjede tak ty prevíty zatknem a vytáhneme z nich nějaký prachy. Nafukovacíma kánoema nám to tady devastovat nebudou šmejdi vodácký. Stejně se tady v létě furt motaj po silnicích s těma svejma škodovkama a překážej kamionům co vozej vytěžený dřevo do Rakouska. Z takovýho zlořádu nic nekápne.

Reply

Omezeni, Ondra, 2/18/2008 4:16:06 PM
Podle mne ma smysl nejake omezeni poctu shora (maximalne tolik a tolik lodi),
Rozumne je i stanovit neco jako skupiny
a cim je vic lodi ve skupine tym mene plati na osobu (Proti rozumnemu poplatku opravdu nic nemam (tech 50-100 za spluti neni moc) Na vetsi skupinu by mohl byt doporucen nejaky guide, nebo alespon by mel mit nekdo ve skupine kurz instruktora vodni turistiky.

TO ze jdou po raftech chapu (ze to je jejich zjednoduseni) Jeden osobacek s dvema rafty v kufru se uhlida hure nez hromada plastovych nebo laminatovych lodi.

Reply

Re: ... jak dál, Střelec, 2/18/2008 3:54:34 PM
Došla mi odpověď na první dotaz (to druhý byl protest na vedení). Nafukovačky hodlají zakázat, protože jsou podle názoru správy parku málo obratný. jinak zase škodí rybářskej svaz. Dopis od správy jsem přeposlal Petrovi, třeba ho sem šoupne...
napadá mě jediný: "Do zbraně, občané...."

Reply

... jak dál, Klasik, 2/18/2008 3:10:33 PM
Nejsem ten, kdo tam pravidelně jezdí Vltavu a nikdy jsem neměl problém s limitem. Přesto bych se asi taky měl ozvat, ale psát mail na park se mi nehce. Nechcete někdo udělat nějakou petici, kam bych se mohl připsat ? Věřím, že by takto pomohlo i více lidí. Psaní těch mailů by to přitom nemuselo bránit.

Klasik

PS: Souhlasím s nějakým omezením, ale takhle tedy opravdu ne. Je to další nesmyslný precedens ... asi málo křičíme. Bordeláři a ochlastové budou jezdit jinam a nám zbydou jen oči pro pláč. Když budeme mlčet, tak za chvíli to bude všechno jako Křemelná. Nakonec zakážou i plast ... na Vltavu pouze nelakované dřevo. Čekal jsem s novým šéfem nějaký rozumnější přístup, třeba, že šumavská zima pro Čenkárnu přestane být striktně podle kalendáře, mírný posun na Křemelné ... a ono tohle. Ty kleště, co v nich park je, jsou nepříjemné, ale ani jedna strana z nich nekope za mě.

Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.