Raft.cz

Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/Clanek-Utopeni-obtiznost-a-vybaveni-.aspx?ID_clanku=1353 edit=2

Utopení, obtížnost a vybavení ...

Diskuse nad článkem
Re: Serazeni, Kmochacek, 5/9/2012 6:39:09 AM
v sobotu poo teklo 35k (D.Sytová), tedy pořád jen necelých 30k na Riegrovce.

Reply

Re: Serazeni, Honza K., 5/7/2012 1:29:20 PM
Jeli jsme Riegrovku v sobotu 28.4., ale už si nepamatuju průtok (dají se někde vygooglit starší než týdenní data???)- myslím že mezi 12 a 13 hodinou, kdy jsme jeli, mohlo téct okolo 40 kubíků minus elektrárna - dle pohledu do výpusti jela na dvě turbíny ze tří. Obtížnost jsme obhadovali v nejtěžší peřeji tak na III+, zbytek II-III.

Reply

Re: Serazeni, Rostak, 5/3/2012 8:33:41 AM
myslim, ze v dobe, kdy mela 50, byly o kus na sever mnohem lepsi kousky a na riegrovku se asi nikdo nevydal :-)

Reply

Re: Serazeni, Kmochacek, 5/3/2012 7:12:48 AM
prvního měla Riegrofka opět "jen" 35 (mínus MVE), takže max. ta III.
Ale zkusil ji někdo o víkendu, tedy těch 50 a víc?. Aby se definitivně potvrdila/vyvrátila ta zubynehty se bránící pětka? Smajlík

Reply

Re: Serazeni, Rostak, 5/2/2012 8:19:26 AM
Riegrovku jsme si dali na rozjezd vcera a bylo to jeste snazsi, nez jsem si to pamatoval. Max. WW 3, vhodne i na palavu. Prehledne, nezaludne, kratke...

Reply

Re: anketa , Kmochacek, 4/27/2012 8:29:35 PM
taky je třeba rozlišit horní část Čerťáků (slalomka - Okno) od těch pravých dóle. Vršek bys na raftu dal, je to převážně uspořádání peřej-klídek, řeka dost široká.
Snad mimo Železňáku
http://www.zralok.estranky.cz/...
a Papírny
http://www.zralok.estranky.cz/...
to trojku nepřeleze.
Ten spodek (kromě pár míst - Schody, Okno, Škvíra) není těžší jak vrch, ale chybí tam ty vydejchávací úseky, pořád to wwalí a proto v kombinaci s horším přístupem k vodě znatelně náročnější. Tam si nemůžeš říct, že na to s...dlabeš, vylízt pár metrů na silnici a zbytek dojít pěšky.Smajlík

Vojta měl právě na mysli ten horní úsek, tam by se ti určitě líbilo.

Reply

Re: Není 20 kubíků jako 20k, Kmochacek, 4/27/2012 7:39:47 PM
Monte, zde si prohlédni úsek za lehce nadlimitní vody (10k v korytě)

http://kmochacek.rajce.idnes.c...

za tohoto stavu převážně jen dvojka s pár obtížnějšími místy.

Petr ve svém "letním" článku i za 20k hodnotí R. max za III, ve druhém "jarním" o půl stupně výš. A doufám, že tento víkend dá zas někdo avízo, jaká je R. za pořádný vody.
Můj odhad je, že štyrku to nepřeleze - nejsou tam žádný obrovský kameny, takže se to spíš začne zarovnávat a válce budou mizet, zůstane rychlý proud a vlny...

Otázkou je, k jakému průtoku se má vztahovat deklarovaná obtížnost. IMHO k nějaké střední vodě, nikoliv k limitu sjízdnosti, ani VV. Možná se to někdy začně řešit nějak systematičněji.

Reply

Re: Není 20 kubíků jako 20k, Kmochacek, 4/27/2012 7:27:09 PM
souhlas a navíc tento víkend může někdo nafilmovat/splout min 50k Rígrofku innatura, aby se zdejší diskuse trochu rozvášnila zda-li je to už ta pětka nebo ještě nééé Smajlík
http://www.pla.cz/portal/sap/c...

Reply

Re: Není 20 kubíků jako 20k, Jirka J., 4/27/2012 7:15:48 PM
Určitě to není o strašení. V obou případech bylo vody skoro stejně - okolo 20 kubíků přímo v korytě. Ani barva se moc nelišila, při tomhle průtoku to vždycky splachuje i hlínu z polí. Teplota v létě je samozřejmě jinde. Většinou se dá i zastavit a prohlédnout. Jenom ten pěší doprovod po břehu nefunguje.

Reply

Re: anketa , padáček, 4/27/2012 10:55:18 AM
On je totiž taky rozdíl v tom, že Čertovy proudy se jedou prakticky výhradně v srpnu a organizovaně. Je tam více lidí, záchranáři jsou relativně blízko, nakonec i ta voda se dá zavřít (já vím, tehdá to Šarochovi nepomohlo a ani dneska by ta voda neklesala rychleji). Prostě nejedeš to nikdy sám, když na břehu je ještě sníh, voda má dva stupně nad nulou a nevíš jestli není za zatáčkou strom. Kdežto na Kamenici je tahle situace vcelku běžná.

Reply

Není 20 kubíků jako 20k, Monte, 4/27/2012 9:12:47 AM
No chlapi, tak mě připadá, že jste z toho udělali pěknou bramboračku a vystrašili jste hodně lidí, kteří to někdy chtěli jet Smajlík


1. článek - ze dne 21.3, hnědá voda,sněholedy,mlha ( na psychiku určo o stupeň víc a jen pro opravdu dobré jezdiče ), ze břehu jen přítok Oleška dává dle autora 20k ,subjektině poctivá wwIII, s jedním čtyřkovým místem ( a do stavu 60kubíků to má ještě daleko,takže pětkové obtížnosti za velké vody se dá určitě věřit Smajlík )



http://www.raft.cz/Clanek-Troc...

2.článek - z 29.8. - léto, průzračná voda, slunce a hlavně =méně vody , chlapci méně vody Smajlík ,subjektině wwII+, s jedním trojkovým místem

http://www.raft.cz/Clanek-Kame...

Tolik jsem si dovolil napsat jako "odborník pro uvádění nesmyslů na pravou míru" - a teď do mě Smajlík , chtělo by to s těmi kubíky nějak dovysvětlit Smajlík ( peace Smajlík)

Reply

Re: Obtížnost Riegrovky, Kmochacek, 4/27/2012 6:33:43 AM
případně http://www.raft.cz/Clanek-Troc...

v obou případech je odhad 20k přímo v korytě, nikoliv na vodočtu ( cca 10k teče mimo přes MVE)

Reply

Re: Obtížnost Riegrovky, Jirka J., 4/27/2012 6:09:23 AM
Několik fotek za stavu cca 20 kubíků je tady:
http://www.raft.cz/Clanek-Kame...

Reply

Re: Obtížnost Riegrovky, Ondra, 4/26/2012 3:09:44 PM
Mohl by jsi mi poslat odkaz nebo ukázku.
Věřím, že za veliké vody je Riegrovka mazec, ale neměl jsem to štěstí ji vidět. Já ji viděl za cca 20 a to vypada velice malebne, teda misty skoro ze nema vodu ...

Reply

Re: Wow, HH, 4/25/2012 8:27:41 PM
Ne Katie, žádnou alpskou trilogii. Když už bys mermomocí toužila po popularitě, pár odvážnějších fotek by dosáhlo téhož efektu a bez rizika rozbití držtičky.

Reply

Re: Wow, Václav, 4/25/2012 7:56:04 PM
Mám tomu rozumět tak, že žádná "alpská trilogie" (či jak se ty tvoje bezvadné články v káerká jmenovaly) už nebude? Smajlík Smajlík Smajlík A nejhorší je, že s tím člověk nic neudělá, je to prostě nějakej přírodně přirozenej proces. Ale o pár borcích, co se mu vzepřeli vím - a taky je pravda, že už lezou někde po nebeskejch Mont Blancích.... Smajlík Smajlík

Reply

Re: Wow, Monte, 4/25/2012 5:12:59 PM
Smajlík máš pravdu, ta věta má logiku i v opačném smyslu...

Kdo se chce ve sportu zlepšovat, musí si tu laťku dávat výš a zvyšovat si obtížnost - anebo laťku držet, zlepšovat styl a sbírat body za "umělecký dojem"!:-)

Reply

Re: anketa , Václav, 4/25/2012 5:12:37 PM
Zajímavé pro mě je to, že Kamenda je profíky řazena jako těžší, než Čerťáky. Tam já se bojím natolik, že bych tam bez někoho terénu znalého, co mi bude sedět na raftu, nešel. Na Kamendě se bojím taky, ale už jsem si ozkoušel, že na ni - během splutí a na raftu - máme. To "během splutí" považuju v kontextu Vojtovejch úvah za důležité - jedu s vědomím, že někdo vyřezal stromy a možná mě i někdo zachrání, když budu v průseru, tzn. psychologicky je to naprosto jiná obtížnost, než když tam pojedu v tejdnu v jedné posádce. Zajímavé pro mě bylo to, že jsem tam vloni zaregistroval stoupající počet nafukovacích deblovek, což beru jako možnou známku toho, že je ten terén pro lidi přístupnější, že trochu klesá jeho obecně vnímaná obtížnost ....
No - každopádně letos splutí s krvácejícím srdcem z rodinných důvodů vynechávám .... Bů, bů! A to má bejt tak hezky....

Reply

Re: Wow, HH, 4/25/2012 4:03:55 PM
No a nebo právě naopak pokud se mu ještě chce věnovat.

Reply

Re: Obtížnost Riegrovky, Wigo, 4/25/2012 2:35:15 PM
Riegrovku jsem jednou viděl (a nafilmoval) když se tudy valily obrovské proudy vody. Ani ze stezky, kde se dá uplatnit autobusový koeficient, to nevypadalo dobře. Já bych tu WWV. podepsal.

Reply

Re: anketa , Klasik, 4/25/2012 1:33:06 PM
A to je právě o té pokoře Smajlík Smajlík Smajlík Smajlík

Reply

Re: Serazeni, Vojta, 4/25/2012 11:47:02 AM
... no a je tu ta individualita, samozřejmě je závislá na vodě za které to kdo jel...
já byxch to osobně řadil Vydra (Modrava-Tetovák, pak to je lehčí)protože je to krátký a vlastně je tam jedno dvě místa malinko těžší. Pak Lipno po rybníky, Loučovice už jsou malinko horší, ale jen malinko. Ten vršek je vlastně od hráze mimo ty malinko přesunutý proudy v první zatáčce a pak se nic neděje až k Váňovi a dál je jen Železnák, kterej když se dobře najede tak je taky v pohodě. Na obojím se dá i plavat (jakž takž). Většinou se aobjí prohlídne, kdež se jede nahoru, takže je to dost v pohodě. Riegrovka a Kamenice se jezdí na oči - tedy když jedu nahoru tak nemám co prohlížet. To je první prvek, který nebezpečí něžně zvýší. Pak možnost stromů (to je takový vnitřní prvek asi psychologický - co kdyby tam byly...). Pak odhad vody - i když znám momentální vodočet, průtok atp. Kór když to jedu v tom roku poprvé.... jak se to mohlo přes zimu změnit? Prostě psyché pracuje. Riegrovka je kratší, takže pak by byla ta. A nakonec Kamenice z Plavů - nejhůř čitelná, něžně deprimující údolí, když je zelená voda tak je to bezva, jak je víc vody a je hnědá už to není ono - opět psyché... a to těhle aspektech moc lidí asi neuvažuje, anebo podvědomě. A málokdo si řekně - jo ještě dobrý...
Ahoj Vojta


Reply

Re: Serazeni, Katie, 4/25/2012 11:46:12 AM
Tak to skoro vypada, ze to nejtezsi uz jsem parkrat jela a pres to na me z obrazku ta Riegrovka nepusobi snadno...myslim, ze je to taky o tipu reky, co komu sedi...

Reply

Re: Wow, Katie, 4/25/2012 11:42:39 AM
Diky kluci, tak nejak jste to trefne popsali... jo, parkrat jsem mela teda docela z pr.ele kliku a od te doby je to nejak jine...

Reply

Re: anketa , Vladimír, 4/25/2012 10:09:19 AM
Horní Vydru (do Antýglu) jsem sjel před drahně léty na deblu s kočkou, která byla podruhé na vodě (kde je ti dnes konec, Ivetko). Den předtím jsme jeli Lužnici, to byla její první řeka. Jedna z věcí, na které když dnes vzpomenu, nechápu. Smajlík

Reply

anketa , Monte, 4/25/2012 9:37:34 AM
Vojta si dal k svátku pěkný článek a ještě vyvolal zajímavou diskusi !:-).
Horní Vydru a Čerťáky jsem nejel, tak nemůžu srovnávat....
( Obecně se za nejobtížnější terény u nás považují asi právě ty Čerťáky, Labe,atp.)
Bylo by zajímavé, kdyby tady Petr vypsal cca 10-20 nejtěžších vodáckých terénů v ČR a udělal anketu ve stylu :"Co je z vašeho pohledu pro Vás vodácky nejtěžší úsek ( a za jaké vody )?". Smajlík

Reply

Re: Wow, Monte, 4/25/2012 9:24:09 AM
"Nejlepší horolezec je ten , který se dožije vysokého věku"
Můj názor je , že každý by měl znát svoji "hranu" a za tu hranu nechodit , pokud se tomu sportu nechce dál intenzivně věnovat.

Reply

Re: Wow, padáček, 4/25/2012 8:39:12 AM
Tak mě se to přihodilo v Labských pískovcích, ale jinak to bylo prakticky do puntíku přesně tak jak říkáš.

Reply

Re: Wow, Aleš K., 4/25/2012 7:20:04 AM
Tak s tim lezenim je to presne, koukam dalsi horolezec co zakotvil na vode Smajlík Na skalach zejmena na pisku jsem po slaneni casto musel vyslovit vetu "Jsem rad, ze jsem si to vylezl, ale uz to nikdy nepolezu" Smajlík

Reply

Re: Wow, Klasik, 4/24/2012 10:58:38 PM
Tahle připosr*a*nost ze zodpovědnosti je samozřejmě pravda. To snad přijde každému. Možná se tomu dát říct i rozum. I když je to pravda, tak to cítím ještě trochu jinak. Musí taky přijít pokora a dojde ti, že některé věci prostě neovlivníš a musíš mít taky trochu štěstí. (Třeba při nájezdu do místa, které nelze prohlédnout a přenést ... bude tam strom nebo ne? Při lezení zda ten převis spadne s tebou, nebo až s někým po tobě.) Před tím poznáním jsi třeba špička a věříš, že tomu dokážeš zabránit. Pak ti dojde, že jsi měl jen štěstí. Nejde ho systematicky pokoušet ať už má rodinu nebo ne. Některým to dojde "jen tak", někteří to musí zažít. Třeba Čurovo jízda přes hráz Lipna byla pro mě typická ukázka absence pokory (skoro ho neznám). Bohužel bez cvoků v tomto stádiu by některé věci nezkusil nikdo a tak často posunují dění kupředu. To neznamená, že je třeba je nějak oslavovat nebo chválit. Dlouhodobě to řeším vydýchnutím: "Uf, to je dobře, že to zase dobře dopadlo. Doufám, že mu to už stačilo."

Reply

Utopení, obtížnost a vybavení , dali, 4/24/2012 10:06:53 PM
Máš pravdu.

Reply

Serazeni, Rostak, 4/24/2012 7:25:28 PM
Tak za mne, od nejlehci po nejtezsi:
Horni Vydra, Riegrovka, horni Lipno (po garaze), Kamenice z Plavu.
Vse za obvykle vody

Reply

Re: Wow, Megadeath, 4/24/2012 5:20:56 PM
Óóhóó, Václave! Absolutně přesně a výstižně řečeno!! Sám bych to určitě nevyjádřil líp. Smajlík

Reply

Re: Wow, Václav, 4/24/2012 3:12:15 PM
... jó, milý Vladimíre, kdysi jsem rád lezl na prvním konci lana, jištění deset metrů pod sebou, hrozba držkopádu až na zem, adrenalínu plná hlava a kalhoty. Pak jsem se takhle jednou klepal někde dvacet metrů nad zemí na srbskejch vápencích a najednou mě osvítil jakýsi zášleh, Kerouac tomu říká "satori": "Do paroma, já se na těch skalách zabít nechci, za to mi fakt nestojej..." Od tý doby jsem na prvním konci lana skoro nelezl. Tak to je jeden důvod "strachu a respektu" - osobní dozrání, vývoj, poznání... Že skály a voda jsou tady pro mě, nikoliv já pro ně. Další se, alespoň u mě, jmenují: "rodina", "odpovědnost za někoho", "stárnutí".... (přičemž ten poslední si samozřejmě vůbec nepřipouštím... Smajlík Smajlík ) .... No - a taky, myslím, platí, že blahá nevědomost umožňuje blaze riskovat. Když má člověk štěstí a přežije to, začne se vzdělávat a rozšiřovat obzory, aby si z hrůzou uvědomil, co všechno vlastně v minulosti přežil. A je po "morálu", konec bez-starostné legrace!

Reply

Re: Wow, Vladimír, 4/24/2012 1:36:33 PM
Respekt a strach...čím víc trénuji a jezdím:
To je docela nosné téma k zamyšlení. Vodácká dráha u někoho strmě stoupá a je ostřílený jezdič za pár let, někdo si to rozloží na několik desítek let, a má mraky zážitků a zkušeností. U obou na konci stoupající respekt a strach, kolikrát na vodách, které dosud jezdil s prstem v nose, a při splnění všech bezpečnostních podmínek.
Proč tomu tak je?
Co je příčinou toho, že se člověk změní? Smajlík

Reply

Wow, Katie, 4/24/2012 11:26:37 AM
To je ale krasny clanek...Vojto diky. Pri cteni jsem si prochazela vsechny faze sveho padlovani. Nejzajimavejsi mi prisel zaver. Az na to otuzovani (ktere opravdu nesnasim) delam vsechno - trenuju, makam, zkousim, ucim se, ctu, jezdim ... no, cim vic to delam, tim vic mam strach - nebo respekt? Ani v posledni dobe nevim.

Jen chci rict, ze to psani ma smysl. Mne nekolikrat tyhle clanky i na vode dooost pomohly. V pruseru jsem si obcas na neco z toho vzpomnela. A postupem casu me trochu srovnaly.

Do poradi se nemuzu dat vsechny nabizene useky, ale i ty z tech uvedenych, ktere mohu je pro me tezke seradit :-) Kazdy usek je proste jiny a ma v sobe neco jineho. Uz jen to, kolikrat clovek dany usek jel...Jak si to radis treba ty? :)

Reply

Re: učení, Marian, 4/24/2012 10:43:05 AM
Ba ba. Letos byly na Martinu k vidění lecjaké taškařice a ba i díry do hlav.

Reply

učení, Had, 4/23/2012 4:56:36 PM
Máš pravdu učit, se učit se učit ,každej něják začínál jezdim jako průvodce s cestovkou ale kolikrat když ty lidi něco chceš něco naučit aby se ze sjižděču posunuli někám dál je hodně těžký kolikrát snaha je ale oni ani nechtěj,stačí ji že šlajsnu projeli rovně dolů a že pak se dá trénovat přejezdy traverzy a td jo to je pěkný ale mohli by sme tam spadnout tak radši ne a dík tak se pak nedivme jak to vypadá na Martinovy bylo by zajimavý spočítat jak ten šutr je moc barevnej:))Had

Reply

Re: Obtížnost Riegrovky, Jirka J., 4/23/2012 1:35:48 PM
Dovolím si trochu nesouhlasit:
- z vody to vypadá jinak než z turistické stezky
- v některých místech se na pravý břeh vylézt nedá
- průvodce a záchrana ze břehu je iluzorní, turistická stezka jde mnohdy vysoko po skalách nad vodou. V létě se dá projít i těsně kolem vody, ale je potřeba několikrát brodit a střídat břehy, což při jarní vodě nelze.
Tvrzení "v pohodě zvládnout" na základě procházky po turistické stezce, bez vlastní zkušenosti mi přijde velmi odvážné.

Jinak naprostý souhlas s Vojtou, určitě platí "učit se, učit se..", nebo "těžko na cvičišti.."

Reply

Riegrovka, Honza Čejp, 4/23/2012 1:07:19 PM
Riegrovku považuji za český unikát v divoké vodě. Neznám v ČR jiné místo, které by se dalo nazvat vodnatka. Kde je často víc než 60m3 a je to slušné pádlování. Ano, je to krátké, ale má to koule...

Reply

Obtížnost Riegrovky, Ondra, 4/23/2012 9:54:05 AM
Několikrát jsem kolem Riegrovky šel,
nejel jsem to, takže dojem může být opravdu zcela subjektivní.
Ale opravdu za malé vody (jednak záleží na stavu vody, ale i na tom jestli jede či nejede elktrárna) vypadá řeka docal a v pohodě.

Přirovnal bych ji ke stvořidlům, ale je tam pár míst pod krkavčí skálou, které vyžadují přesný nájezd a prohlídku (v jednom místě je strom, který jde za stavu co jsem viděl podjet).

V kilometráži je popsané za VV až V (raději si nebudu ani představovat co udělá několik kubíků navíc v úzkých místech (žumpy - válce))

Riegrovka má ale několik velkých +, které ji pomáhají v pohodě zvládnout.
+ skoro celou řeku si lze prohlédnout ze břehu
+ celý úsek je poměrně krátký (6km z toho jen cca 2,5 těžké vody)
+ možnost utéct kdykoliv z vody na stezku
+ možnost průvodce a záchrany ze břehu

- jako nevýyhodu spatřuji že vypnou elektrárnu a najednou máte podstatně více vody než byste chtěli. (předpokládám že se ale dá někde získat číslo na hrázného , nebo zjistit kdy a jak mele elektrárna)

Až se mi poštěstí dostat se tam i s lodí a sehnat někoho kdo se mnou pojede, docela se na ten krásný úsek těším.

Ondra




Reply

Obtížnost Riegrovky, Ondra, 4/23/2012 9:53:29 AM
Několikrát jsem kolem Riegrovky šel,
nejel jsem to, takže dojem může být opravdu zcela subjektivní.<br>
Ale opravdu za malé vody (jednak záleží na stavu vody, ale i na tom jestli jede či nejede elktrárna) vypadá řeka docal a v pohodě. <br>

Přirovnal bych ji ke stvořidlům, ale je tam pár míst pod krkavčí skálou, které vyžadují přesný nájezd a prohlídku (v jednom místě je strom, který jde za stavu co jsem viděl podjet). <br>

V kilometráži je popsané za VV až V (raději si nebudu ani představovat co udělá několik kubíků navíc v úzkých místech (žumpy - válce))<br>

Riegrovka má ale několik velkých +, které ji pomáhají v pohodě zvládnout.
<ul>
<li> + skoro celou řeku si lze prohlédnout ze břehu
<li> + celý úsek je poměrně krátký (6km z toho jen cca 2,5 těžké vody)
<li> + možnost utéct kdykoliv z vody na stezku
<li> + možnost průvodce a záchrany ze břehu

<li>- jako nevýyhodu spatřuji že vypnou elektrárnu a najednou máte podstatně více vody než byste chtěli. (předpokládám že se ale dá někde získat číslo na hrázného , nebo zjistit kdy a jak mele elektrárna)
</ul>
Až se mi poštěstí dostat se tam i s lodí a sehnat někoho kdo se mnou pojede, docela se na ten krásný úsek těším.

Ondra




Reply

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

New comment to the article

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Name:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.