Dramatická situace na Vavřinci
Diskuse nad článkem |
Re: nevolejte 112, Franta, plakaty~email.cz, 4/14/2009 4:16 PMAhoj, již jsem trošku reagoval o vlakno výše ale k tomuto bych napsal asi toto. Zavedení jednotnáho čísla tísňového volání byla ČR nutna zavést po vstupu do EU takže se nejedná o žádné lobby ale prostě po vstupu do EU to byla jedna z věcí které musí nový členský stát splnit. Hlavním úkolem je odbavovat tísňová (a nejenom tísňová) volání v cizím jazyce a dále i ostatní tísňové hovory pro čechy. Hlavní myšlenka byla ta, že bude existovat pouze jedno místo v kraji kde se bude volání přijímat a následně se bude na HZS, PČR a ZZS odesílat tzv. datová věta ve které budou již uvedeny všechny potřebné informace (hlavně KDE se to stalo a CO se stalo)pro tu danou složku která pak zajistí výjezd sanity, hasičů nebo hlídky PČR a případně se ji ještě přepojí volající pro další případné DOPŘESNÉNÍ. A právě v tom je hlavní problém. Když pominu hasiče kteří by se 112 neměli mít problém tak PČR ještě celkem bez problémů je schopná použít údaje z datové věty a většinou ani přepojit hlasem nechtějí tak problém je hlavně u ZZS. PČR a HZS patří organizačně pod jednu složku (Ministerstvo vnitra s celorepublikovou působností) takže tam se dá ještě domluvit ale ZZS má co kraj to jiná pravidla a tím i jiné prostředky pro příjem datové věty. Někde ji nechtějí vůbec přijímat, někde ji sice příjmou ale nezajímá je co tam je za údaje a radši se znovu ptají na to samé znovu a člověk se pak právem cítí jak bl...c. V současné době (až na vyjímky)jsou operační střediska HZS, PČR a ZZS každé někde jinde nicméně je snaha a za pár let k tomu dojde - sdružit všechny tyto složky pod jednu střechu a pak by již ta domluva měla být lepší. Do té doby je podle mého názoru pokud potřebujete pouze PČR nebo ZZS volat přímo národní čísla 158 nebo 155. Záměrně nezmiňuji 150 protože pokud budete volat z mobilu tak v celé ČR se stejně dovoláte na 112 a ve většině krajů je také i volání z pevné linky 150 automaticky přesměrováno zase na 112. Na druhou stranu volání na 112 se vyplatí v momentě kdy se jedná o nějakou větší událost pak mají všichni dané informace najednou a nemusí se volat postupně. Dalším poměrně dost nezanedbatelnou výhodou 112 je v případě, že nevíte kde jste - na 112 jsou schopni podle kvality pokrytí signálu (resp. podle množtví buněk na kterých je váš mobil přihlášen) poměrně přesně určit kde se nacházíte - osobně vím o několika případech kdy právě díky lokalizaci mobil. telefonu byl zachráněn lidský život! Těch možností které mají na 112 je poměrně dost ale to je na opravdu delší článek. A zmíním ještě jednu poměrně nezanedbatelnou věc - díky 112 rapidně poklesl počet zlomyslných volání na národní čísla 155 a 158 takže i pro ně je používání čísla 112 určitě přínosem. Jinak co se týká vzdělávání. Telefonní linku 112 obsluhují hasiči. Sice asi o dvě vlákna výše píše "Matěj" že lidi co seděj na 112 nepovažuje za hasiče ale nevím jestli někdy na 112 byl ale troufám si říci že to jsou opravdu hasiči. Všichni prošli několika školeními (nástupní odborný výcvik, specializační kurzy, jazykové kurzy atd) které se musí pravidelně obnovovat, dále se provádí pravidelná odborná příprava přímo na pracovišti z které jsou všichni přezkušováni, chodí se na stáže na operační střediska PČR a ZZS (aspoň co se týká našeho kraje) kde si přímo na místě mohou vyříkat mezi sebou co a proč takže vzdělávání zde probíhá v podstatě neustále. Co se týká poměru hovorů cizojazyčných k čechům. Např v roce 2006 bylo linkou 112 odbaveno 5 629 137 hovorů a v roce 2007 4 494 138 hovorů. Z toho je cca 80 procent zlomyslných volání a z těch zbývajících 20 procent je asi každý 15-tý hovor cizojazičný.
|
Facebook
RSS 2.0
Email na redakci serveru
raft.cz
Chcete psát články pro
raft.cz?
Trička a mikiny
raft.cz
O
raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je
potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.