Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/slovinsko/soca.aspx?kilo=clanky
Home Slovenia Soča Mapa

River Soča - articles

89% Oblíbenost řeky

Na Soče se bude platit podle úseků

Soča znovu zavádí novinky, které mnohé překvapí. Už jsme si zvykli, že se na toku platí permit za splutí, ale letos budeme muset mít permity rovnou 3. Je to neskutečné, ale Soča byla rozdělena na 3 úseky, které jsou pod správou jednotlivých obcí ...
3/20/2024, Petr

Soča z Cezsoči do Trnova

Vracíme se k lodím po polední pauze k mostu v Cezsoča a vyrážíme po široké řece, na které jsou přehledné peřeje s obtížností do WW II. Nižší stav vody způsobil, že řeka se z celého koryta slila do 1/3 a plujete tak korytem v korytu řeky ...
6/2/2022, Petr

Horní část Soče z Velika Korita do Cezsoči

Jak rád se vracím do Slovinska a na jejich úžasné řeky. Krasové vody mě nikdy nepřestanou fascinovat. Ta hra barev bílé a tyrkysové musí být jen iluzí, kterou předvádí snad nějaký kouzelník. To přeci nemůže být skutečné ...
5/31/2022, Petr

Soča a Koritnica na podzim

„Tak nám zabili Vavřiňák, paní Müllerová,“ parafrázuji Švejka, „musíme vyrazit na vodu někam jinam.“ „Rakousko teče,“ poslušně hlásí do telefonu Luky. Koukám na vodočty Gailu a Lieseru. Vodu mají, ale klesá to ...
1/25/2016, Luboš

Soča v roce 2015 – doprava a permity

V dubnu spadla skála v jedné ze zatáček nad jezerem Predel. Tenhle sesuv už sanovali a provoz by tam měl být už obousměrný bez semaforu. Zároveň s tím ale začala opravu mostu na hrázi jezera Predel a právě tam je provoz omezený semaforem a na jeden pruh ...
5/21/2015, Michal Kůra

Tři dny na Soče

Po čtyřech dnech v údolí Felly jsme se přesunuli o údolí východněji, do Bovce a počasí se výrazně zlepšilo. Lijáky v předchozích dnech nám zaručily skvělou vodu a prosluněná řeka Soča se stala doslova vodáckým rájem ...
10/22/2014, Jirka Hodic

Dva sifony pod jedním kamenem u Otona

V polovine srpna jsme se s vydali na slovinskou Soču, a protože to byla naše první výprava na tuhle pro nás dosud neznámou řeku, snažili jsme se o ni už dopředu zjistit co nejvíce informací jak od kamarádů vodáků, tak i na internetu. Všechny naše informač ...
9/12/2012, Jirka Muric

Soča 2011 - soutěska Zmuklica

Tak jsem to spočítal a vyšlo mi, že jsem byl na řece Soči ve Slovinsku už 17krát. Uznáte, že by za těchto okolností již nebylo o čem psát, kdybych ovšem v soutěsce Zmuklica (u lanovky) zrovna neměl nezapomenutelný zážitek ...
10/19/2011, Martin

Další nehoda v sifonu na Soče

Krátce po poledni 28.3.2011 se čtyři Němci vydali na úsek Otona – Kobarid. Vodní stav byl spíše nižší, okolo 16m3/s. Jejich pádlování ale skončilo tragicky hned v první peřeji. Jedenatřicetiletý kajakář vykrysil na začátku peřeje a zaplaval do ...
3/30/2011, Matěj

Jak bylo letos na Soče

Z hlediska licencí platí stále to samé, tedy nutnost mít na raftu člověka s místní licencí a při komerčním zájezdu kanoí a kajaků jednoho na skupinu. V případě canyoningu taky jednoho na skupinu ...
11/22/2010, Petr

Soča - aktuální nebezpečí

Na Soče se za malé vody odkrývá uprostřed řeky kapsa, aktuálně i s naplavenými větvemi, do který to dost táhne. Kámen je celej slušně podemletej ...
7/8/2010, Typík

Tvrdé zásahy úředníků na Soče

Jelikož se vodácká sezóna na Soče začíná naplno rozbíhat, přinášíme nejaktuálnější informace ohledně licencí pro komerční i nekomerční sjezdy na raftech. Situace se velmi zdramatizovala a slovinské úřady začínají tvrdě vyžadovat různá povolení ...
6/10/2009, Petr

Krásná Soča a smrtící sifon

To není jen studená, křišťálová voda tiše pramenící v tůni skalní rozsedliny, pracně a trpělivě se prodírající bělavými skalisky s temně zeleným mechem a řvoucí v úzkých kamenných průrvách. To nejsou jen tyrkysové tůně ...
5/11/2009, Tomáš

Jak letos ve Slovinsku?

Po nehodě, která se stala v loňském roce, začínají místní úřady měnit přístup k vodáckým firmám i samotným vodákům raftujících na jejich řekách, hlavně na Soče. O celé situaci jsme již psali v článku ...
2/18/2009, Petr

Nová omezení ve Slovinku

Slovinsko, země českým vodákům do letošního léta zaslíbená. Krásné krasové řeky, super okolí, technické i méně náročné úseky. Kromě několika omezení na řekách v rámci národního parku, kdy se např. za splutí vyhlášené Soči a Korytnice platí ...
9/29/2008, Petr

Co si sneseš, to (možná) sjedeš

Příprava do Slovinska byla opět tak důkladně a dlouze připravovaná, takže nás ve 21.48 nechtěli pustit do Brněnského Tesca, a pak nás honilo asi 6 lidí po celém obchodě, abychom už vypadli. Loď jsem měl půjčenou Diesel 75 ...
8/13/2007, Henry

Smrt v sifonu na Soči

Druhý květnový týden proběhla přes vodácké emaily tato smutná správa:
. . . pred týždňom sa náš kamarát z klubu, najlepší kajakár medzi nami a v Polsku, utopil v sifone na Soči. Je to obrovská tragédia pre celu kajakársku komunitu a obzvlášť pre ...
5/30/2007, Petr

Sifon na Soče

Vzhledem k nastávající sezóně, kdy mnoho vodáckých skupin vyráží do zahraničí, je tu jedna zpráva z oblíbené řeky Soča od vodáckého guida Petra, který má na řece základu. ...
4/16/2007, Petr

PF 2005 a událost na Soče

S koncem roku jsem opět začal přemýšlet, jak zhodnotit uplynulý rok a zároveň zkusit poodhalit, co nového se na raft.cz chystá. Dostal jsem však email, který jsem nečekal, a který mě trochu rozhodil ...
12/29/2004, Petr

Soča 2004 a Sáva Bohinjka

Rozhodujeme se jet podívat na pramen Soče a současně rekognoskovat horní tok. Zastavujeme se u mostu v Žaga, abychom zkontrolovali stav. Ukazuje 100cm ...
10/12/2004, Láďa

Soča 2004

Stejně jako loni, tak i letos se rozhodujeme strávit týdenní dovolenou ve Slovinsku a sjet si části jejich nádherných řek, v srdci Julských Alp, Soče a Sávy Bohinjky ...
10/11/2004, Láďa

Kujebácká mise po řekách slovinských

Huráá. Je pátek 2.7. a nemůžu se dočkat večera. Jsem jak na trní, v práci ještě tisknu limity, nejaktuálnější vodní stavy a něco málo z kilometráží. V pozdním odpoledni nakládá 11 Mejťáků ...
8/18/2004, Jitka

Sifon na Soče - 1 mrtvý!!!

Dle zatím předběžných informací došlo na Soče k otevření velmi nebezpečného sifonu, který si vyžádal minimálně 1 život z řad českých vodáků. Jestli otevření bylo způsobeno zemětřesením ...
7/28/2004, Aktualizováno Petr

Palubní deník Slovinska - 3. den

Pro vodáka nejchmurnější představa jaká může být je, že otevře oči a ještě než se vysouká ze spacáku, slyší pravidelné bubnování kapek na střechu stanu. Trochu jsem se obával, že navzdory krásnému počasí nás vzbudí déšť ...
7/9/2003, Míla

Slovinské řeky II.

Teď již nemohu nic dělat a jediné je čekat, co si proud okolo kamene s námi udělá. Uplynula další chvilka a raft se stáčí doleva. ...
5/24/2001, Petr

Tisk kilometráže:

Od říčního km: do říčního km:

Detailní výpis:

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

14.03.24 Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit ... více
19.07.10 Soča: Soča nabízí spoustu úseků s různými obtížnostmi. Parádní aktivní dovolená i na několik dní, s kupou ... více
30.09.02 Soča: Byli jsme na Soče 28-29.9.2002, stavy vody podle http://www.rzs-hm.si/lang.en/podatki/stanje_voda.ht ... více
01.01.70 Soča: Dne 12.7.2000 bylo v Žaze 150 cm. Úsek pod Trnovem byl při tomto stavu dost nebezpečný. ... více