Tisk z adresy https://rivers.raft.cz/serial.aspx?ID_autora=22

Články od autora: Jan Pokorný

Kráčel krajem poutník

„Kráčel krajem poutník…“, zpívá se v jedné písní. Při našem narození dostáváme do vínku svobodu. Přesněji svobodu činit rozhodnutí a s narůstajícím věkem se dále dozvídáme, že druhá a nedílná polovina tohoto sdělení zní: „… a nést si i důsledky ...
5/24/2017 Honza Pokorný [reakce: 9]

Drawa

Drawa byla má první i osudová řeka, kterou jsem v Polsku sjel. Osudová byla proto, že od té doby má kanoe brázdí pouze řeky, které jsou na sever od našich státních hranic… Někdy se stává, že se probudíte, otevřete oči a něco je prostě jinak. Navždy jinak ...
2/22/2010 Honza [reakce: 8]

Pilawa

Pilawa jest zaliczana do najpiekniejszych szlaków wodnych w Polsce. Má cenu ještě něco dodávat? Navíc tam vaří nejchutnější pirohy na světě a servírují je v přístřešku pár metrů od řeky ...
7/7/2009 Honza

Severozápadní Polsko

Ať dopadnou jednání na Šumavě jakkoliv, je už delší dobu jasné, že týdenní pohodové prázdninové splouvání několika málo našich řek se dostává pro část vodáků do terminální fáze. Následující informace jsou určeny těm, co jako já poznali naše řeky bez půjčo ...
2/23/2009 Honza [reakce: 14]

Jizera k obědu

„Zaber!“…„Áááh, tý jó, to studí, se podívej…“. „Tady těch větví se drž, táhne to pod ně. Drž, říkám! A usmívej se, čéče, budeš v Blesku…“. Tak takto nějak probíhala diskuze mezi mou maličkostí a mým kamarádem na spodní Jizeře na začátku letošního babího l ...
11/5/2008 Honza [reakce: 19]

Zřitěklika Honzy Pokorného

Dlouho očekávaný okamžik nastal a společně se třemi kamarády jsme odrazili od břehu jezera Drawsko na týdenní splutí horní části polské Drawy. Vrátili jsme se sem po čtyřech letech a naším cílem bylo splutí řeky v úseku od Czaplinku po Drawno, abychom měl ...
8/13/2008 Honza [reakce: 6]

Moje nejmilejší - Svitávka

Ovlivněn reklamami s nejtenčími, nejzdravějšími, nejchutnějšími a nejlevnějšími věcmi, bez kterých se snad nedá ani v dnešní době přežít, jsem se nedávno zamýšlel nad svojí nej-milejší tekoucí vodou. Hlavou mi pomalu běžely desítky sjetých vodotečí ...
3/7/2007 Honza [reakce: 10]

Kněžmostka a Bělá

20. března nám došla se zimou trpělivost. V neděli v 9 ráno jsme se s Šakalem sešli v Mohelnici nad Jizerou. Mohelka měla vodu na hranici sjízdnosti, museli jsme tedy změnit plány. Vyrazili jsme tedy do polí okolo Bakova nad Jizerou ...
5/17/2006 Honza [reakce: 4]

Poprvé na vodě – v ohrožení života!

Následující text je určen těm, kteří vyrážejí na vodu POPRVÉ. Nemají zkušenosti, nemají svůj vodácký oddíl nebo partu zkušených kamarádů, kteří by je zasvětili do tajů tohoto krásného sportu. Mají nápad, chuť a půjčenou výbavu a třeba vůbec netuší ...
4/4/2006 Honza [reakce: 11]

Vlkava – tip na vítání jara

Komu bude přát štěstí, může zkusit sjet Vlkavu. Mně se to povedlo loni začátkem dubna ve stejný den, kdy kamarádi řádili na horní Úpě a Jizeře. Protože Vlkava byla nečekaně sjízdná, odmítl jsem trojkovou vodu ...
2/13/2006 Honza [reakce: 4]

Pramen Honzy P.

Stojím v malé rokli uprostřed lesa a dívám se pod nohy, kde pod mechem obrostlým kamenem pramení drobný pramínek vody. Přestože tu nejsem sám, mlčím. Mlčím tak, jak se mlčí po dosažení cíle, kterému předchází mnoho příprav, překážek a nástrah na cestě ...
12/21/2005 Honza [reakce: 1]

Vyklubanej šofér

Jednoho pošmourného listopadového večera jsme hlasováním zpečetili další akci našeho pánského klubu. V červnu jedeme na vodu do Polska - 130 km po neznámé řece ...
8/14/2005 Honza [reakce: 8]

Lákavé přítoky Oravy

Jak na silnici poznáte, že za volantem auta před vámi sedí nevyléčitelný vodák? Na každém mostku přes vodoteč přibrzďuje a snaží se zjistit, co tam dole teče a zda by to šlo sjet. Přesně takto jsem choval i já za volantem našeho auta při autoturistice ok ...
5/9/2005 Honza [reakce: 1]

Hasínský potok a Mrlina

Auto prudce brzdí na kraji léta neobdělávaného pole, zarostlého bodláky a lebedou. Dva vodáci shazují ze střechy lodě a s nimi běží zasněženým polem. Běží pozpátku, aby jejich stopy zmátly případné pronásledovatele ...
3/16/2005 Honza [reakce: 10]

Podzimní vypouštění rybníků

Přestože se vypouštění rybníků na první pohled jeví jako jednoznačná příležitost pro splutí menších toků a potoků, není tomu tak. Po nalezení internetové strany, uvádějící přesná data výlovů rybníků na území ČR, jsem se otázal na bližší podmínky ...
12/1/2004 Honza [reakce: 10]

Ruská Karélie - OCHTA IV.díl

Komáři zůstali venku před stanem, spíme jen pod bílou moskytiérou, takže máme vlhké spacáky, zato se snáz vzbudíme. Vařič stávkuje, přesto se stihnu ještě vykoupat v Něvě a v 8:30 už nasedáme do autobusu ...
11/29/2004 Eva Soukupová [reakce: 2]

Mluviti stříbro, mlčeti zlato

S rozvojem zájmových časopisů a stále rostoucí popularitou webových stránek příznivců outdoorových aktivit se začal nenápadně vynořovat i fenomén etický. Zveřejňovat informace o činnostech, které porušují stávající pravidla ...
1/14/2004 Honza [reakce: 44]

Tři vzpomínky na Vltavu

Nestane se vám někdy, že kromě plánování budoucích splutí si vzpomenete na vaše vodácké začátky? Na to, kdy jste poprvé ponořili do vody pádlo, kterému jste možná ještě říkali veslo? ...
8/5/2003 Honza [reakce: 4]

Řeka, rybáři a vodáci

Na řece jsme hosty. Rybáři i vodáci. Ani jedna skupina nemá větší či menší právo řeku využívat bez ohledu, zda jen její břehy, obsah - ryby nebo její nesoucí proud. Naším společným a největším problémem je pocit, že řeka je spotřební zboží ...
7/28/2003 Honza [reakce: 37]

Vavřinec a kvak okolo Pičhory

Vjíždíme do zatáčky a před námi se objeví zátaras ze stromu a naplavených větví. Tak ten neprorazíme ani na našich plasťákách. Vylézáme a vytahujeme lodě na břeh. A najednou se nestačíme divit. Ocitli jsme se uprostřed miniaturního ledového království ...
1/30/2003 Honza [reakce: 7]

nebezpečnéjezy.cz suchéjezy.cz Asociace vodní turistiky a sportu

4/2/2024 9:16 AM Akce na Labi, plánovaná na 27-28.4., musí být zrušena kvůli 3 stavebním činnostem v rámci úseku závodů. Pouštění vody tak bude zrušeno.
3/27/2024 4:05 PM Doubrava v nedělním termínu 7.4. nebude. Rybáři ze Žlebů se odvolali proti mimořádné manipulaci a její vyřízení se již do termínu akce nestihne. Sobota 6.4. je povolená, ale neděle neproběhne.
3/26/2024 3:23 PM Ministerstvo životního prostředí chystá omezení podpory pro malé vodní elektrárny při jejich stavbách. Postupná argumentace AVTS na nesmyslnost těchto staveb a negativních dopadů na život v řece se začíná projevovat. Více v reportáži ct24.cz.
3/25/2024 10:02 AM Pouštění vody na Chrudimce z VD Seč dne 30.3. od 11 do 14h potvrzeno. Akce se bude konat.
2/15/2024 1:19 PM CHKO Blanský les vydalo příkaz dle §66, kterým se zakazuje činnost na pozemcích spojených s případnou stavbou MVE Dívčí kámen. Investor nezajistil stanovisko k zásahu do VKP, výjimku dle §43 ani stanovisko dle §45i, přesto kácel ve velkém rozsahu také na cizích pozemcích Povodí Vltavy.
1/29/2024 9:03 AM Pojďte zavzpomínat na Svatojánské proudy. Na idnes.cz je pěkný článek mapující osud těchto obávaných proudů.
1/15/2024 11:31 AM Na Bosenské Neretvě plánují stavět další přehrady. Zajímavý článek o zisku, dotacích a dopadech je na seznamzprávy.
18.04. Bazar prodám: Prodám 1ks sedačky do kanoe PÁLAVA či BARAKA od GUMOTEXu. Materiál: odolná a voděvzdorná překližka

18.04. Bazar prodám: Vodácká vesta výrobce HIKO, model: JOKER HARNESS (tento model je dnes nahrazen modelem CINCH HARNESS

18.04. Bazar prodám: Slalomka Galasport Caipi, karbon, r.v. 2018, cena za loď, obal za 2000,-

18.04. Bazar prodám: Plastová slalomka Delsyk - upečeno na kopytu pravé závodní lodě, plasťák co nerozbijete, perfektní s

18.04. Bazar prodám: Na prodej bundošprajda ideálně na mořský, jezerní kajak nebo tréningově na klidnou vodu do špatného

18.04. Bazar prodám: Prodám pěknou šprajdu špricdeku na kajak s dvojitým komínem zn. HIKO Velikost: M/L...pro obvod pas

18.04. Bazar prodám: Prodám HIKO C-FLEX závodní špricdeka ve verzi pro kanoisty! s velikostí komínu M (obvod pasu 72cm).

18.04. Bazar prodám: HIKO FLASH velikost S/M vodácká vesta - 3x použitá Prodám vestu na vodu HIKO FLASH, velikost: S/M,

16.04. Bazar prodám: Kajakarske padlo Carbon Aker, dvoudílné, 210-220 cm, možnost nastavení délky a libovolného uhlu, kar

16.04. Bazar prodám: kanoisticke klasické 150 cm

Vtip Karla Macase
14.03. Soča: Nové podmínky a ceny permitů pro 2024: https://www.soca-valley.com/en/in-search-of-adventure/activit
19.02. Divoká Orlice: Pozor v horní části ze Záhoří je několik padlých stromů - největší zátaras je v lese (https://mapy.c
24.01. Ipeľ: Úsek Holiša - Kalonda je splavný bez zátarasov, udržiavaný po celý rok. Úsek od Kalondy smer Peťov j
03.01. Zlatý potok: 30.12.2023 jsem na kajaku sjížděl úsek Masty-Dobruška. V krátkém úseku Masty-Podbřezí bylo třeba min
28.12. Střela: 28.12.2023 Stav 75cm = 8,2m3 v Čichořicích. Bobři se rozjeli, ale naštěstí se všechny stromy dají za
22.10. Opatovický kanál: O víkendu 14.-15.10.2023 jsme spluli s Rolfem z Hradce k počátku Opatovického kanálu (tady nutno pře
17.10. Vltava: Letošní tryznu za utonulé by měl Spolek Vltavan konat dne 29. října: https://www.vltavan-praha.cz/wp
05.09. Dunajec: Ahoj, v úterý 29.8.2023 jsme jeli vlastní lodí z louky zvané Nokle do přístavu pltí na SK/PL hranici
10.08. Sázava: Ve Žďáře nad Sázavou se u Penny rekonstruuje most a zřejmě v rámci rekonstrukce byl osazen stupínek
08.08. Hornád: Splouvání Hornádu v úseku od Hrabušic je limitováno na vodočet 70 - 110 cm. Jsme tu pěšky a tok v so